Gönderen Konu: ARADIM AMA BULAMADIM KONUSUNU. FSI MOTOR'A TÜP TAKTIRMAK  (Okunma sayısı 70135 defa)

Çevrimdışı 06onur

  • İleti: 3515
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: golf tsi 122ps +LPG
Ynt: ARADIM AMA BULAMADIM KONUSUNU. FSI MOTOR'A TÜP TAKTIRMAK
« Yanıtla #28 : 27 Kasım 2012, 23:38:57 »
Cumartesi günü çeşmeden gazı doldurdum ve İzmir'e gittim otobandan şehir içi 25 km yol yaptım (bu varyanttaki rampa ve üç yol - beton yol civarlarından başlayıp karabağlar trafiğide dahil) ve tekrar çeşmeye döndüğümde hemen gidip aynı benzinciden aynı pompadan gazı tekrar fulledim toplamda 195 km yola 35 tl gaz tuttu. Bilgisayar ortalamam 8.3lt/100km. Bu değerlere göre km de 18 kuruş gaz yakmışım benzin yok veya çok çok az denecek düzeydedir ortalama hızımda bilgisayara göre 93km/h otobanda 110-120 arası gittim sürekli...Lpg yi taktırmadan önceki hafta antalyaya gitmiştim toplam da 1300km yola 425 tl benzin yakmışım ve hızım %80 hız sabitleyiciyle 90-100 arası gittiğim de ortalama 33 kuruş benzin yakmışım. Yani lpg taktırdığımda ki %45 oldu diyelim ki hesaplamam yanlış olsun o zaman da en az %40 daha az yakıta para harcıyorum demek. Artık bu BRC kite sonuna kadar güveniyor ve seviyorum... :)

Şöylede bir ayrıntı var çeşme de lpg yi lukoil den alıyorum pompa fiyatı 2.62 ama birde kart verdiler %3 indirim yapıyor gazın litresi 2.542 tl ye gelmiş oluyor burdaki benzin fiyatı ise 95 oktan 4.62 tl litresi.

Ayrıca hiçbir arıza ışığıda yanmıyor...!!!

Güle güle kullan, hayırlı olsun inşallah. Yalnız Şamandıra yaylı 35tl 13,3lt görünüyor ama bunun bi miktar fazlasıdır. Yide de çok çok 15lt olsun ekonomi çok iyi.

15lt/195km  100km de 7,5lt LPG tüketimi demek ki çok iyi.+ ne kadar benzin tükettin
« Son Düzenleme: 27 Kasım 2012, 23:39:18 Gönderen: 06onur »
YAKIT YİNE ARTTI!!!! BENZİN 5.09TL LPG 2,71
2010DA BENZİN:3,30 LPG:1.80 di

Logged

Çevrimdışı ECU38

  • İleti: 258
  • GOLF V 1.6 FSI
    • Profili Görüntüle
Ynt: ARADIM AMA BULAMADIM KONUSUNU. FSI MOTOR'A TÜP TAKTIRMAK
« Yanıtla #29 : 28 Kasım 2012, 08:04:57 »
Benim aracımın LPG sistemi üst devirlerde benzine geçmiyor sadece rolantide geçiyor buda hesaplanamayacak kadar çok azdır diye tahmin ediyorum bunda en iyi hesap yöntemi bence benzini fulleyip çeyrek depo eksilince tekrar doldurup gidilen km ye bölmektir. Ama eşimde kullanıyor aracı ilk çalıştırmada  gaza geçmesini beklemediği için işler benzin hesabında karışıyor :(
Deyiş o deyiş patladı gitti :)

Çevrimdışı 06onur

  • İleti: 3515
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: golf tsi 122ps +LPG
Ynt: ARADIM AMA BULAMADIM KONUSUNU. FSI MOTOR'A TÜP TAKTIRMAK
« Yanıtla #30 : 28 Kasım 2012, 21:45:01 »
Işık tan itibaren koyduğun benzinide Lpg de hesap et. Karma bilgiye ihtiyacım var, BRC benimde aklıma yattı. 1aylık benzin tüketimide makul olursa  taktırırım.
YAKIT YİNE ARTTI!!!! BENZİN 5.09TL LPG 2,71
2010DA BENZİN:3,30 LPG:1.80 di

Çevrimdışı ECU38

  • İleti: 258
  • GOLF V 1.6 FSI
    • Profili Görüntüle
Ynt: ARADIM AMA BULAMADIM KONUSUNU. FSI MOTOR'A TÜP TAKTIRMAK
« Yanıtla #31 : 29 Kasım 2012, 08:38:36 »
Onur arkadaşım dediğinden hiç bir şey anlamadım! Hangi ışık yandıktan sonra benzini hesap edeyim biraz daha açıklar mısın?
Deyiş o deyiş patladı gitti :)

Çevrimdışı 06onur

  • İleti: 3515
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: golf tsi 122ps +LPG
Ynt: ARADIM AMA BULAMADIM KONUSUNU. FSI MOTOR'A TÜP TAKTIRMAK
« Yanıtla #32 : 29 Kasım 2012, 22:27:53 »
benzin ışığı yanmış ken LPG deposu boşken alabilirsin. Örneğin 20tl benzin attın 70tl gaz. Benzin ışığı yandı LPGyi tekrar fulledin atıyorum 60tl gaz aldı. Toplam 80tl ye 350km yaptım gibi bi hesap bekliyorum. Çünkü o benzin tüketimi bu ikili sistemde asıl önemli nokta. Ş.dışı fazla olmazda ş. içi nasıl olacak.

Bide motor garantisi için ekstra para veriyormusun. Uzaltılabiliyor mu 4yıl gibi. Bu sistemler ilk çıktığında benzin enjektörlerinde sıkıntı yaşanmıştı enjektörler garanti kapsamındadır herhalde. Böyle ise Vialledende iyi onda garanti yok.
YAKIT YİNE ARTTI!!!! BENZİN 5.09TL LPG 2,71
2010DA BENZİN:3,30 LPG:1.80 di

Çevrimdışı ECU38

  • İleti: 258
  • GOLF V 1.6 FSI
    • Profili Görüntüle
Ynt: ARADIM AMA BULAMADIM KONUSUNU. FSI MOTOR'A TÜP TAKTIRMAK
« Yanıtla #33 : 30 Kasım 2012, 08:03:35 »
Lpg ile alakalı kısımlar için garanti varmış herhangi bir sıkıntı da 2A karşılıyormuş bir de kağıt verdiler ama okumaya bile hiç vaktim olmadı.

Şimdiye kadar LPG taktırdığımdan beri toplam 600 km yol yaptım. benzin ibresi tam çeyrek depodaydı şuanda çeyrek den 1 çizginin yarısı kadar az durumda hemen hemen hiç harcamamış gibi. İlk ısınmada benzini harcıyor o da bu kadar normal bence hatta çok çok iyi.
Deyiş o deyiş patladı gitti :)

Çevrimdışı ilGhiNC

  • İleti: 561
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: 2009 Golf6 1.6 Trendline - Grafit Mavi --- 2015 Seat Leon 1.2 TSI Style Emocion Kırmızı Sunroof
  • Şehir: İstanbul
Ynt: ARADIM AMA BULAMADIM KONUSUNU. FSI MOTOR'A TÜP TAKTIRMAK
« Yanıtla #34 : 01 Aralık 2012, 06:44:17 »
ecu38 abicim LPG yi kaça taktırdınız?bir de şöyle bir soru işareti var benim kafamda.FSI motorlara standart sıralı lpg sistemlerinin takılmamasının sebebi benzin enjektörlerinin aşırı sıcaktan arızalanmasıydı.şu an belirli aralıklarla benzin püskürtmesi yapılarak enjektörlerin soğutulması sağlanıyor ikili sistemlerde.Fakat otomatik vitesli FSI bir araçta uzun yola çıktığınız zaman çok uzun bir zaman diliminde motor rölantiye düşmez ve buna bağlı olarak da benzin püskürtmez.bu da uzun süreli kullanımda benzin enjektörleriyle ilgili bir sıkıntı çıkarabilir diye düşünüyorum.yanlışım varsa veya bilgisi olan varsa düzeltirse sevinirim.
CRAFTER TDI 163 ps

Çevrimdışı okoroglu

  • İleti: 26
    • Profili Görüntüle
Ynt: ARADIM AMA BULAMADIM KONUSUNU. FSI MOTOR'A TÜP TAKTIRMAK
« Yanıtla #35 : 03 Aralık 2012, 07:34:06 »
ecu38 abicim LPG yi kaça taktırdınız?bir de şöyle bir soru işareti var benim kafamda.FSI motorlara standart sıralı lpg sistemlerinin takılmamasının sebebi benzin enjektörlerinin aşırı sıcaktan arızalanmasıydı.şu an belirli aralıklarla benzin püskürtmesi yapılarak enjektörlerin soğutulması sağlanıyor ikili sistemlerde.Fakat otomatik vitesli FSI bir araçta uzun yola çıktığınız zaman çok uzun bir zaman diliminde motor rölantiye düşmez ve buna bağlı olarak da benzin püskürtmez.bu da uzun süreli kullanımda benzin enjektörleriyle ilgili bir sıkıntı çıkarabilir diye düşünüyorum.yanlışım varsa veya bilgisi olan varsa düzeltirse sevinirim.
Haklısın normalde bu sistem hem rolantide (yani kırmızı ışıkta durduğumuzda) hem de üst devir olarak ayarlanacak bir devirde örneğin 3500 devir üstünde benzine geçecek şekilde ayarlanmalı.
Ama Ercan arkadaşımız üst sınırı 7000 devire ayarlatmış olacak ki üst devirde benzine geçmiyor.
Aslında üst devir olarak 3500 veya 4000 olarak ayarlanmış olsa enjektörler açısından daha sağlıklı bir durum ortaya koyulmuş olacak.
Ama varsayalım 4000 devir ayarlattık. Ve uzun yolda 120 km üstüne hiç çıkmadığımız zaman zaten 4000 deviri göremiyoruz.
Ama eğer 3500 devir olarak ayarlatırsak vites geçişlrinde benzin püskürtme işlemini gerçekleştirerek enjektörü korumuşş oluruz.
Ve varsayalım 6. viteste 3500 devirde kaç km hız oluyor bilmiyorum ama 140-150 km olduğunu varsayarsak 140-150 km üzerinde zaten otomatikmen sadece benzin kullanmış oluyoruz.
Benim anladığım bu sistemi kurduruyorsak alt devir ve üst deviri 3500 olarak ayarlatmak olacak.

Çevrimdışı 06onur

  • İleti: 3515
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: golf tsi 122ps +LPG
Ynt: ARADIM AMA BULAMADIM KONUSUNU. FSI MOTOR'A TÜP TAKTIRMAK
« Yanıtla #36 : 03 Aralık 2012, 07:55:08 »
Öyle değil mesela benzer sistem Prins VSİ-Di
Araç  her devirde hem benzin hem gaz kullanıyor. Bu oran zaman zaman  %5 %95, zaman zaman %15 %85. Prins idaalı bu konuda %30-35diyor

BRC nin bu yeni yazılımı muhtemelen rolanti de %100benzin kullanıyor ama onun üzerinde hangi devir olursa olsun belli oranda benzin kullanmak zorunda eğer kullanmazsa zetan enjektörler yanacaktır. Zaten mesele enjektöre zarar vermeden ne kadar az tükettiği.
YAKIT YİNE ARTTI!!!! BENZİN 5.09TL LPG 2,71
2010DA BENZİN:3,30 LPG:1.80 di

Çevrimdışı ECU38

  • İleti: 258
  • GOLF V 1.6 FSI
    • Profili Görüntüle
Ynt: ARADIM AMA BULAMADIM KONUSUNU. FSI MOTOR'A TÜP TAKTIRMAK
« Yanıtla #37 : 03 Aralık 2012, 16:13:58 »
Montaj yapılırken BRC nin özel montaj broşürlerine bakarak montajı yaptılar ta ki bilgisayara bağlanıp ayarları yapılana kadar da sürekli baktım üst devirde kaçta benzine geçsin gibi bir şeçenek yoktu. Demek ki bence geçmesine gerek de olmadığı anlaşılıyor bakalım sürüp göreceğiz ilerde ki zamanlar da ne olur diye. Ama şu an için aşırı memnunum  :tamamdir
Deyiş o deyiş patladı gitti :)

Çevrimdışı 06onur

  • İleti: 3515
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: golf tsi 122ps +LPG
Ynt: ARADIM AMA BULAMADIM KONUSUNU. FSI MOTOR'A TÜP TAKTIRMAK
« Yanıtla #38 : 03 Aralık 2012, 19:04:43 »
Ercan şanzıman yağını hiç değiştirdinmi? 100.000km yi geçtiysen iyi bi yerde değiştir bence hondalar 45.000de değiştiryor o sayede çok az arıza yapıyorlar.
YAKIT YİNE ARTTI!!!! BENZİN 5.09TL LPG 2,71
2010DA BENZİN:3,30 LPG:1.80 di

Çevrimdışı tanerss

  • İleti: 1
    • Profili Görüntüle
Ynt: ARADIM AMA BULAMADIM KONUSUNU. FSI MOTOR'A TÜP TAKTIRMAK
« Yanıtla #39 : 03 Aralık 2012, 21:01:22 »
Montaj yapılırken BRC nin özel montaj broşürlerine bakarak montajı yaptılar ta ki bilgisayara bağlanıp ayarları yapılana kadar da sürekli baktım üst devirde kaçta benzine geçsin gibi bir şeçenek yoktu. Demek ki bence geçmesine gerek de olmadığı anlaşılıyor bakalım sürüp göreceğiz ilerde ki zamanlar da ne olur diye. Ama şu an için aşırı memnunum  :tamamdir
Ercan bey merhabalar ben 2006 golf GOAL(otom.)FSİ  serisi ile vw dünyasına adım attım,yaklasık 10 gündür kullanıyorum Citroen SAXO sonrasında bir hayli keyif alıyorum sürüşten:)
gelelelim yakıt olayına forumdan takip ettiğim kadarıyla FSİ motora lpg uygulanması ile ilgili sizin yorumlarınızı inceledim,öncelikle paylasımınız için çok tesekkur ederim.
ilk günden bugüne aracınızda arıza ışıgı vs şikayetiniz oldu mu?alışıla gelmiş performansı ile ilgili değişim var mı aracınızda? son sorum tasarruf % 'si ne durumlarda yeni ölçümler yapma fırsantınız oldu mu?
tesekkurlerimle.

Çevrimdışı 06onur

  • İleti: 3515
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: golf tsi 122ps +LPG
Ynt: ARADIM AMA BULAMADIM KONUSUNU. FSI MOTOR'A TÜP TAKTIRMAK
« Yanıtla #40 : 05 Aralık 2012, 03:49:00 »
Başka forumda ix35 e landirenzo takmışlar adamda memnun. 120-140 kullanmış 27 kuruş yakmış. Benzinde o araç 40ın altına düşmez. Bu sistem iyice aklıma yatıyor. İlk başta çok yakmış 100km de 7lt ye 2.5litre imiş, Sonra kalibrasyon yapılmış düzelmiş.

http://forum.donanimhaber.com/m_66186133/mpage_3/key_/tm.htm
« Son Düzenleme: 05 Aralık 2012, 03:54:30 Gönderen: 06onur »
YAKIT YİNE ARTTI!!!! BENZİN 5.09TL LPG 2,71
2010DA BENZİN:3,30 LPG:1.80 di

Çevrimdışı ECU38

  • İleti: 258
  • GOLF V 1.6 FSI
    • Profili Görüntüle
Ynt: ARADIM AMA BULAMADIM KONUSUNU. FSI MOTOR'A TÜP TAKTIRMAK
« Yanıtla #41 : 05 Aralık 2012, 16:11:05 »
ecu38 abicim LPG yi kaça taktırdınız?bir de şöyle bir soru işareti var benim kafamda.FSI motorlara standart sıralı lpg sistemlerinin takılmamasının sebebi benzin enjektörlerinin aşırı sıcaktan arızalanmasıydı.şu an belirli aralıklarla benzin püskürtmesi yapılarak enjektörlerin soğutulması sağlanıyor ikili sistemlerde.Fakat otomatik vitesli FSI bir araçta uzun yola çıktığınız zaman çok uzun bir zaman diliminde motor rölantiye düşmez ve buna bağlı olarak da benzin püskürtmez.bu da uzun süreli kullanımda benzin enjektörleriyle ilgili bir sıkıntı çıkarabilir diye düşünüyorum.yanlışım varsa veya bilgisi olan varsa düzeltirse sevinirim.

LPG'yi 2.500 TL'ye taktırdım arkadaşım World karta 3 ay taksit ertelemeli 12 taksit olarak.
Deyiş o deyiş patladı gitti :)