Gönderen Konu: 115 fsi mı 102 düz motor mu  (Okunma sayısı 34756 defa)

Çevrimdışı fmdilaver

  • İleti: 3
    • Profili Görüntüle
Ynt: 115 fsi mı 102 düz motor mu
« Yanıtla #14 : 09 Nisan 2011, 10:12:01 »
fsi mı 1.6 102 lik mi...bence 1.6 102 ...8 valf bile olsa bence fena değil....yarın paran olur tsi alayım dersin elinden çok daha rahat çıkarırsın....ikinci elde insanlar 1.6 102 lpg den ötürü daha çok tercih ediyor ....bende 1.6 midline 102 golf 5 var....tüpte gayet iyi..çekişte sıkıntı yok...otobanda 185 tık demeden yapıyor...fis daha seri olabilir doğrudur...ama biraz daha seri olması bence tercih nedeni olamaz...seri araba isteyen zaten tsi alır,bu mevzuyu da burada konuşmamış oluruz...benim paran olsun kesinlikle tsi...

Logged

Çevrimdışı R-Line

  • İleti: 2208
  • Golfsburg Edition
    • Profili Görüntüle
Ynt: 115 fsi mı 102 düz motor mu
« Yanıtla #15 : 09 Nisan 2011, 13:45:06 »
Eksiğim varsa lütfen düzeltin ama bence TSI ve FSI birbirinden çok farklı motorlar.TSI motora Sadece turbo eklenmedi SuperCharger ile bezendi motor. Alt devirlerde SC iş yaparken üst devirlerde turbo görevi devralıyor.Yanı mantıken FSI diye bir motor kalmadı TSI Blok olarak benzerlikler göstersede bence tamamen ayrı bir motor.

122hp lik TSI motorda SC yok.

ayrıca yukarıda fsı a turbo eklendi tfsi oldu denmiş. TFSI motor zaten var olan bir motordu.


Çevrimdışı htmetin

  • İleti: 5486
  • Hasan Tekin METİN
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Mk4
Ynt: 115 fsi mı 102 düz motor mu
« Yanıtla #16 : 12 Nisan 2011, 17:14:45 »
122hp lik TSI motorda SC yok.

ayrıca yukarıda fsı a turbo eklendi tfsi oldu denmiş. TFSI motor zaten var olan bir motordu.



O zaman 122 bg'lik motora TSI demiyelim. VW'nin satış politikası belkide..
Bir Alman Atasözü Der ki "DAS AUTO"
1998 Mk3 AFT motor sportline manuel +Sunroof - 2003 Mk4 Highline Manuel - 2000 Mk4 1.9 TDI Comfortline

Çevrimdışı 06onur

  • İleti: 3515
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: golf tsi 122ps +LPG
Ynt: 115 fsi mı 102 düz motor mu
« Yanıtla #17 : 14 Nisan 2011, 00:30:03 »
TSi 122Hp sadece turbo caharge lı, ama klasik turbolar 2000de açar 5000-5500 devirde tükenir yani 3500d/d alışır. Tsi 122Hp 1500d/d büyük bir torkla başlıyor 7000d/d kesintisiz çeviriyor. Tfsi ile Tsi 122Hp arasında fark varmı bilemem ama kesinlikle Tdi den üstün.
YAKIT YİNE ARTTI!!!! BENZİN 5.09TL LPG 2,71
2010DA BENZİN:3,30 LPG:1.80 di

Çevrimdışı 06onur

  • İleti: 3515
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: golf tsi 122ps +LPG
Ynt: 115 fsi mı 102 düz motor mu
« Yanıtla #18 : 14 Nisan 2011, 00:43:10 »
mpi,dohc16v, fsi, t-fsi, tsi Bir birinden farklılar.

Tarihsel sıralama
1-MPi:1600cc Çok noktadan enjeksiyonlu 8v motor 102hp 145nm(148yenileri) üsten tek egzantrktir.
2-dohc 16v: 1600cc Çok noktadan enjeksiyon, üstten çift egzantrik 16v 105Hp 152NM
3-Fsi:1600cc Direkt enjeksiyon, üstten çift egzantrik 16v 115Hp 155NM
4-T-Fsi: Fsi +Turbo charger
5-TSi: 1400cc Twin yan çift aşırı beslemeli. FSİ+TC+SC. 122hp sadec TC olsada Turbosu mevcut turbolardan farklı ve uzun çalışıyor ve çok iyi verileri var. TSİ 1.4 122= 122HP 200NM , TSİ 1.4 140HP=220NM 170hP=240NM.
1.6sı Yolda deniliyor 200Hp 300NM ye yakın tork ile 
YAKIT YİNE ARTTI!!!! BENZİN 5.09TL LPG 2,71
2010DA BENZİN:3,30 LPG:1.80 di

Çevrimdışı fedon16

  • İleti: 26
  • mühendislik harikası vw
    • Profili Görüntüle
Ynt: 115 fsi mı 102 düz motor mu
« Yanıtla #19 : 17 Nisan 2011, 15:10:26 »
2011 audi sitesinden alıntı= A4’de kullanılan benzinli motorlar, motor sporları dünyasında denenmiş ve kendini kanıtlamış FSI teknolojisi ile donatılmıştır. FSI motorlarda yakıt, hassas şekilde ölçülen miktarlarda doğrudan yanma odasının içine püskürtülür. Bu, daha verimli bir yanma ve benzinden daha fazla yararlanılmasını sağlar. Daha da fazla güç üretimi için TFSI teknolojisinde FSI teknolojisi bir turboşarj ile birleştirilir. Benzinli motor yelpazesi, 120 hp gücündeki 1.8 TFSI’dan 265 hp gücündeki 3.2 FSI’ya kadar uzanmaktadır.

Çevrimdışı htmetin

  • İleti: 5486
  • Hasan Tekin METİN
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Mk4
Ynt: 115 fsi mı 102 düz motor mu
« Yanıtla #20 : 18 Nisan 2011, 12:35:04 »
FSI motorun beygir fakiri bir motor olduğu kannatindeyim. madem hassas yakıt püskürtme yüksek teknoloji ile donatılmış bir motorsa piyasada en çok yaygın olan 1.6 FSI'lar neden beygir ve tork fakiri biri bana bunu açıklasınn.
Bir Alman Atasözü Der ki "DAS AUTO"
1998 Mk3 AFT motor sportline manuel +Sunroof - 2003 Mk4 Highline Manuel - 2000 Mk4 1.9 TDI Comfortline

Çevrimdışı R-Line

  • İleti: 2208
  • Golfsburg Edition
    • Profili Görüntüle
Ynt: 115 fsi mı 102 düz motor mu
« Yanıtla #21 : 18 Nisan 2011, 13:13:14 »
çünkü 1.6 FSI atmosferik bir motordur,
Turbolu bir FSI yabana atılamaz, GTI kaputunun aldında bile 2.0 T-FSI bir motor var.

FSI motorun teknolojik ve hassas bir motor olduğu doğru.
 
zaten çoğu kişinin 8V e yönelme nedenide budur.
düz motor, daha az teknoloji, dolayısıyla daha az sorun.
max torkunu düşük devirde sağlaması ile şehir kullanımına uygun olması. böyle uzayıp gidiyor.

Çevrimdışı 06onur

  • İleti: 3515
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: golf tsi 122ps +LPG
Ynt: 115 fsi mı 102 düz motor mu
« Yanıtla #22 : 18 Nisan 2011, 16:53:07 »
Fsi genelde 98 oktanla çalışan ve asıl gücünü bu yakıtla veren direkt enjeksiyon Mpiden daha verimli motordur. üreticinin 130 yerine 115Hp terci etmesi emisyon, tüketim ömür gibi nedenlerdendir. Fsi atmosferiğin iyi olduğunun kanıtı:

Audi R8 5,2 quatro dur. 0-100 ü 3,2sn yede tamamlıyor ve sınıfının belkide en iyi aracıdır. I robot ve Iron Man gibi Teknoloji içeren filmlerin aracı
YAKIT YİNE ARTTI!!!! BENZİN 5.09TL LPG 2,71
2010DA BENZİN:3,30 LPG:1.80 di

Çevrimdışı erberk

  • İleti: 25
    • Profili Görüntüle
Ynt: 115 fsi mı 102 düz motor mu
« Yanıtla #23 : 23 Nisan 2011, 10:15:41 »

arkadaşlar golf 5 alıcam. ancak fsi mı alsam düz motormu alsam arasında kaldım. lpg sorun değil benim için. ama fsiların sorun cıkarttığını okudum forumda. kararsız kaldm. fsilara göre daha sorunsuzmuş düz motorlar. ama bazı kişilerde fsi daha sağlıklı diyo. bilgilendirirseniz cok sevinirim. iyi forumlar
aynı ikilemde bende kalmıştım bizamanlar..mpi motorlar hala üretimde ,8v olsa bile.. yok eski teknolojiymiş falan filan olabilir...ondan daha yeni teknoloji 115hp 16v noldu gömüldü.
 her nekadar fsi ile tsi yaklaşık olarak aynı motor dense bile bence çok farklı.kardeşim bütçene bakıcaksın.temiz tsi 35-36 dan aşağı bulamazsın.lpg taktırmak isteyen tsı ile işi olmaz çünkü o araçla 90-100 ile gidilmez insan basmak ister.o zaman bi anlamı kalmaz.26-29 binlik bütçeyi aşmaya gerek yok bence

Çevrimdışı fedon16

  • İleti: 26
  • mühendislik harikası vw
    • Profili Görüntüle
Ynt: 115 fsi mı 102 düz motor mu
« Yanıtla #24 : 19 Ağustos 2011, 02:08:28 »
arkadaşlar almanyada 1.6 sr 102 bg motorlu araç satışı bitti. yerine 1.2 tsi 85 bg ve 1.2 tsi 105 bg satılıyor. tr yede aralıkta 1.2 tsi 105 bg golf geliyor.bilginize

Çevrimdışı kml_64

  • İleti: 1
    • Profili Görüntüle
Ynt: 115 fsi mı 102 düz motor mu
« Yanıtla #25 : 20 Ağustos 2011, 10:48:45 »
bende de 115 fsi kullanıyorum 3 yıldır herhangi bi arzasını olmadı sadece yağ degişimine gitti araba.

Çevrimdışı 06onur

  • İleti: 3515
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: golf tsi 122ps +LPG
Ynt: 115 fsi mı 102 düz motor mu
« Yanıtla #26 : 20 Ağustos 2011, 17:21:07 »
"battalgazi"
Fsi yi 100.000 kmden fazla kullanmış malum problem arıza lambasının yanması. Ve bunu EGR ye girip çıkan borularda oluşan kurumu temizleterek çözmüş. Başka bir forumda vW nin içini dışını bilen bi kullanıcı var oda FSİ golf kullanıyor oda aynı şeklide çözmüş.
Eğer FSİ nin Lamba yakma sıkıntısı böyle çözülüyorsa, Sıvı LPG sisteminin oturması ile birlikte 102hp kullanmanın hiçbir anlamı kalmaz.
YAKIT YİNE ARTTI!!!! BENZİN 5.09TL LPG 2,71
2010DA BENZİN:3,30 LPG:1.80 di