Hoşgeldiniz, Ziyaretçi.Lütfen giriş yapın veya kayıt olun.
Nisan 17, 2014, 11:17:44 ÖS


451513 Mesaj 23023 Konu Gönderen: 21202 Üye
Son Üye: izmirli1976
Ana Sayfa Ara Takvim Giriş Yap Kayıt

Duyurular
Google Özel Arama
Özel Arama

Volkswagen Türkiye - VW  |  Volkswagen  |  Golf  |  Golf IV  |  Beygir gücünü yükseltme 0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Sayfa: [1] 2 3 4 Aşağı git Yazdır
Gönderen Konu: Beygir gücünü yükseltme (Okunma Sayısı 31587 defa)
acarkan
acarkan


Şehir
Konya



Çevrimdışı
Beygir gücünü yükseltme
: Mayıs 29, 2009, 01:57:20 ÖS

Geçenlerde duydum araçların yazılımını oynuyorlar 300-500 tl arası tutuyor örnek 100 beygirse 125 beygir oluyormuş bu konu hakkında bilgisi olan var mı yaptıran ve tavsiyeleriniz
Kayıtlı

>
white quattro
Hakan // 28


Şehir
Ankara
Otomobil
'99 Golf Mk IV (sold) '98 A4 1.8T quattro (sold) '05 BMW 120d



Çevrimdışı
Ynt: Beygir gücünü yükseltme
Yanıtla #1 : Mayıs 29, 2009, 01:58:54 ÖS

Koray'a sor o yazılımla oynuyor ama HP kazandırabiliyormu bilmiom valla  Sad  Shocked  Sad
Kayıtlı

quattro
racedriver
 

Avatar Yok

Şehir
-



Çevrimdışı
Ynt: Beygir gücünü yükseltme
Yanıtla #2 : Mayıs 29, 2009, 02:15:35 ÖS

 Araçların yazılımı iki şekilde değiştirilmektedir. Birincisi eğer aracın ECU(electronic control unit - Elektronik idare birimi) çipi programlanabilir özellikteyse aracın mevcut standart yazılımı silinir ve daha performanslı bir yazılım yüklenir. Diğeri ise eğer aracın mevcut beyni programlanabilir özellikte değilse araca uygun çip takılarak bu yeni çipe yazılım yüklenir. Bu noktada aracınızdan nasıl bir performans bekliyorsunuz bunu kendinize sormanız gerekli. Eğer standart halinden memnun değilseniz ve biraz daha atak ve seri olmasını istiyorsanız o zaman yazılım yükleme işlemi bir ölçüde sizi tatmin edecektir. Ancak daha ileri düzeyde bir performans istiyorsanız çok daha masraflı ve çok daha teknik işlemler (eksantrik mili - piston - benzin regülatörü, v.s.) yaptırmanız gerekir.
Kayıtlı

devran

Avatar Yok




Çevrimdışı
Ynt: Beygir gücünü yükseltme
Yanıtla #3 : Mayıs 30, 2009, 12:39:56 ÖS

Araçların yazılımı iki şekilde değiştirilmektedir. Birincisi eğer aracın ECU(electronic control unit - Elektronik idare birimi) çipi programlanabilir özellikteyse aracın mevcut standart yazılımı silinir ve daha performanslı bir yazılım yüklenir. Diğeri ise eğer aracın mevcut beyni programlanabilir özellikte değilse araca uygun çip takılarak bu yeni çipe yazılım yüklenir. Bu noktada aracınızdan nasıl bir performans bekliyorsunuz bunu kendinize sormanız gerekli. Eğer standart halinden memnun değilseniz ve biraz daha atak ve seri olmasını istiyorsanız o zaman yazılım yükleme işlemi bir ölçüde sizi tatmin edecektir. Ancak daha ileri düzeyde bir performans istiyorsanız çok daha masraflı ve çok daha teknik işlemler (eksantrik mili - piston - benzin regülatörü, v.s.) yaptırmanız gerekir.
aynen  :tamamdir ayrıca senın aracın turbodızel-yada turbo benzınlı degılse bu yazılım senı verdıgın paraya göre tatmın etmez chiptunıng aşırı besleme ve dızel araclarda tercıh edılır genelde
Kayıtlı

ilkerkocer
 

Avatar Yok




Çevrimdışı
Ynt: Beygir gücünü yükseltme
Yanıtla #4 : Haziran 13, 2009, 11:34:01 ÖÖ

arkadaş doğru söylüyor.chip işi turbo şarjlı arbalar için diğerleri için gereksiz.ben 1.9 tdi arabama yaptırdım performans artışı harika tavsiye ederi.hep performans hem yakıt ekonomisi.şehir içi 7.6 lardan 6.2 seviyelerine düştü. bu nasıl oluyor denilir ise cevabı (Güç artınca gaz pedalına daha az basılıyor) Smiley)
Kayıtlı

smyrna-izmir
 

Avatar Yok

Şehir
Yurtdışı



Çevrimdışı
Ynt: Beygir gücünü yükseltme
Yanıtla #5 : Haziran 14, 2009, 04:23:57 ÖS

ama km cok gitmis araba icin pek tavsiye edilmiyo..(190,000 mesala)
Kayıtlı

ilkerkocer
 

Avatar Yok




Çevrimdışı
Ynt: Beygir gücünü yükseltme
Yanıtla #6 : Haziran 16, 2009, 09:50:10 ÖS

turbona güveniyorsan olur.ölçtür turbonu çıkar ortaya
Kayıtlı

cemal arslan
cemal arslan


Şehir
Ankara
Otomobil
aracım yok
Yaş
45

Site

Çevrimdışı
Ynt: Beygir gücünü yükseltme
Yanıtla #7 : Haziran 17, 2009, 08:49:18 ÖÖ

chip tuning gerçekten güzel bir olay
atmosferik araçlarda %10 civarında artış sağlar turbolarda %20-40 arasında değişir

rakamları küçümsemeyin %10 da olsa araba değişiyor

isteyenlere yardımcı olurum...

düzgün yapıldığı takdirde asla zararı olmaz

biz yazılımı kendimizi modluyoruz müşteri odaklı çalışıyoruz müşteri ne isterse nasıl isterse o şekilde ayarlarız

hazır yazılımlar standartdır onda istediğinizi vermezler mesela bir superchipse ben şöyle istiyorum diyemezsiniz onlar ne yüklerlerse o şekilde olur ama biz müşteri isteğine şikayetine göre hazırlıyoruz

piyasada kopya yazılım çoktur bunlar başka araçlardan immoları off edilmiş standart yazılımlardır emek yoktur maliyet yoktur ve haksız rekabettir...etik değildir.

ayrıca orijinal cihaz kullanmazlar olası sorunda başbaşa kalırsınız

biz garantili sorunsuz ve çalışır vaziyette teslim ederiz


aracın km si fazla ise turbosu revize edilmemiş ise bu durumda fazla yüklenilmez biraz daha düşük tutulur

misal 2001 t4 de orijinali 105hp olan araç 32hpr alırken 2006 model 105hp de 72 beygir alabiliyor...


emeğe saygı lütfen... :tamamdir
Kayıtlı

colibaly

Avatar Yok

Şehir
Ankara
Otomobil
2000 Model Golf IV Comfortline



Çevrimdışı
Ynt: Beygir gücünü yükseltme
Yanıtla #8 : Haziran 17, 2009, 08:55:15 ÖÖ

chip tuning gerçekten güzel bir olay
atmosferik araçlarda %10 civarında artış sağlar turbolarda %20-40 arasında değişir

rakamları küçümsemeyin %10 da olsa araba değişiyor

isteyenlere yardımcı olurum...

düzgün yapıldığı takdirde asla zararı olmaz

biz yazılımı kendimizi modluyoruz müşteri odaklı çalışıyoruz müşteri ne isterse nasıl isterse o şekilde ayarlarız

hazır yazılımlar standartdır onda istediğinizi vermezler mesela bir superchipse ben şöyle istiyorum diyemezsiniz onlar ne yüklerlerse o şekilde olur ama biz müşteri isteğine şikayetine göre hazırlıyoruz

piyasada kopya yazılım çoktur bunlar başka araçlardan immoları off edilmiş standart yazılımlardır emek yoktur maliyet yoktur ve haksız rekabettir...etik değildir.

ayrıca orijinal cihaz kullanmazlar olası sorunda başbaşa kalırsınız

biz garantili sorunsuz ve çalışır vaziyette teslim ederiz


aracın km si fazla ise turbosu revize edilmemiş ise bu durumda fazla yüklenilmez biraz daha düşük tutulur

misal 2001 t4 de orijinali 105hp olan araç 32hpr alırken 2006 model 105hp de 72 beygir alabiliyor...


emeğe saygı lütfen... :tamamdir


Peki yeriniz nerede 2000 model golf için fiyatınız nedir?
Kayıtlı

cemal arslan
cemal arslan


Şehir
Ankara
Otomobil
aracım yok
Yaş
45

Site

Çevrimdışı
Ynt: Beygir gücünü yükseltme
Yanıtla #9 : Haziran 17, 2009, 09:02:12 ÖÖ

öm attım
Kayıtlı

06onur


Şehir
Ankara
Otomobil
Golf TSİ 122HP &BRC SDİ LPG&
Yaş
31



Çevrimdışı
Ynt: Beygir gücünü yükseltme
Yanıtla #10 : Haziran 17, 2009, 09:36:30 ÖS

polo 1.4 16v 75 hp 126Nm. 111000de kaç beygir kaç Nm tork alırım. Araba LPG li olumsuz etkilermi? fiyatı gönderebilirmisin yazın ankaradayım
Kayıtlı

YAKIT YİNE ARTTI!!!! BENZİN 5.09TL LPG 2,71
2010DA BENZİN:3,30 LPG:1.80 di
cemal arslan
cemal arslan


Şehir
Ankara
Otomobil
aracım yok
Yaş
45

Site

Çevrimdışı
Ynt: Beygir gücünü yükseltme
Yanıtla #11 : Haziran 17, 2009, 11:41:32 ÖS

polo 1.4 16v 75 hp 126Nm. 111000de kaç beygir kaç Nm tork alırım. Araba LPG li olumsuz etkilermi? fiyatı gönderebilirmisin yazın ankaradayım

7-8hp alır..lpg etkilemez benzer bir aracı daha önce konyada yaptık...müthiş oldu...
işlem 2-3 saat sürecek ecu sökülecek rom değişecek...

özelden fiyatı gönderiyorum
Kayıtlı

racedriver
 

Avatar Yok

Şehir
-



Çevrimdışı
Ynt: Beygir gücünü yükseltme
Yanıtla #12 : Haziran 18, 2009, 11:40:47 ÖÖ

Chip tuning uygulamasının sağlıklı sonuç verebilmesi için herşeyden önce aracın dinamometreye bağlanması gerekir. Dinamometre'de özel bir yöntemle aracın çıkardığı maksimum beygir gücü ve tork seviyeleri, devirler arası performans gibi değerler ölçülür. Bu ölçümlerden sonra çip uygulamaları başlatılır, bu uygulamanın nasıl yapıldığını bu konunun başlarında açıklamıştım. Dinamometreye bağlanmadan yapılan çip uygulamaları sağlıklı sonuç vermeyeceği gibi işin bilimsel ve teknik boyutuna da aykırıdır. Bir diğer konu ise her aracın sandart değerler vermeyeciğidir. Örneğin aynı tarihte alınmış, aynı model ve motora sahip iki golf'ün dinamometreye bağlandığında farklı beygir güçleri üretmesi kimseyi şaşırtmamalı. Açıklamak gerekirse, aracın bakımlarının yapılışı - bugüne kadar kullanmış olduğu yakıtın kalitesi - aracın kullanım şekli (yüksek devirli kullanılması, normal kullanılması, vs) gibi kiterler aracın üreteceği beygir ve torku ciddi şekilde etkiler. Bazı çip firmaları standart motor gücünü ele alarak uygulama yaptıkları için bahsi geçen kriterleri göz önüne almaz bu sebeple de istenen verim alınamaz. Çünkü sizin aracınız normalde 120 beygir üretmesi gerekiyorsa siz aracınızı verimli kullanmadığınız için motorunuz güç kaybetmiş olabilir ve 120 olan değerinde aşağısında olabilir. Haliyle bu tarz firmalardan yaptıracağınız uygulamalar da istediğiniz verimi alamazsınız, çünkü aracınız yıpranmıştır ve ilk günkü performansından uzak durumdadır oysa ki firma standart 120 beygirlik haline göre uygulamayı yapar ve bu uygulama araç dinamometreye konulmadan yapılır. Oysaki en iyi verimi almanın yöntemi aracı dinamometreye koyup ürettiği gerçek değerleri tespit edip araca uygun çip programının uygulanmasıdır. Sonuç olarak burada önemli olan aracın fabrika verisi değil mevcut ne ürettiğidir ve bunun dinamometre gibi teknik uygulamalarla tespit edilmesi gerektiğiir.
Son Düzenleme: Haziran 18, 2009, 11:42:37 ÖÖ Gönderen: racedriver Kayıtlı

cemal arslan
cemal arslan


Şehir
Ankara
Otomobil
aracım yok
Yaş
45

Site

Çevrimdışı
Ynt: Beygir gücünü yükseltme
Yanıtla #13 : Haziran 18, 2009, 12:00:22 ÖS

Chip tuning uygulamasının sağlıklı sonuç verebilmesi için herşeyden önce aracın dinamometreye bağlanması gerekir. Dinamometre'de özel bir yöntemle aracın çıkardığı maksimum beygir gücü ve tork seviyeleri, devirler arası performans gibi değerler ölçülür. Bu ölçümlerden sonra çip uygulamaları başlatılır, bu uygulamanın nasıl yapıldığını bu konunun başlarında açıklamıştım. Dinamometreye bağlanmadan yapılan çip uygulamaları sağlıklı sonuç vermeyeceği gibi işin bilimsel ve teknik boyutuna da aykırıdır. Bir diğer konu ise her aracın sandart değerler vermeyeciğidir. Örneğin aynı tarihte alınmış, aynı model ve motora sahip iki golf'ün dinamometreye bağlandığında farklı beygir güçleri üretmesi kimseyi şaşırtmamalı. Açıklamak gerekirse, aracın bakımlarının yapılışı - bugüne kadar kullanmış olduğu yakıtın kalitesi - aracın kullanım şekli (yüksek devirli kullanılması, normal kullanılması, vs) gibi kiterler aracın üreteceği beygir ve torku ciddi şekilde etkiler. Bazı çip firmaları standart motor gücünü ele alarak uygulama yaptıkları için bahsi geçen kriterleri göz önüne almaz bu sebeple de istenen verim alınamaz. Çünkü sizin aracınız normalde 120 beygir üretmesi gerekiyorsa siz aracınızı verimli kullanmadığınız için motorunuz güç kaybetmiş olabilir ve 120 olan değerinde aşağısında olabilir. Haliyle bu tarz firmalardan yaptıracağınız uygulamalar da istediğiniz verimi alamazsınız, çünkü aracınız yıpranmıştır ve ilk günkü performansından uzak durumdadır oysa ki firma standart 120 beygirlik haline göre uygulamayı yapar ve bu uygulama araç dinamometreye konulmadan yapılır. Oysaki en iyi verimi almanın yöntemi aracı dinamometreye koyup ürettiği gerçek değerleri tespit edip araca uygun çip programının uygulanmasıdır. Sonuç olarak burada önemli olan aracın fabrika verisi değil mevcut ne ürettiğidir ve bunun dinamometre gibi teknik uygulamalarla tespit edilmesi gerektiğiir.

katıldığım konular var elbet ama dynosuz chip olmaz yada dyno verilerine göre hazırlanır sözünüze katılmıyorum belki başkaları için geçerli olabilir ancak biz yazılımda zaten değerleri görüyoruz grafikleri de görüyoruz
ecm titanyum  ve winols kullanıyoruz değerleri yüzdeleri grafikleri artışları herşey görüyoruız
işlem sonrası kaç beygir alacağını aşağı yukarı tahmin ediyoruz gerekirse dynoya da çıkartıp kağıt üzerinde sonuçlar alıyoruz

türkiye bir çok insan kopya kaçak yazılım atıyor
bir kaçı da yurt dışından hazır yazılım alıyor

bizim gibi yazılımları kendi modlayan kaç kişi var ??

3-5 kişi ya var ya yok

hazır yazılımlar dediğiniz gibi belli değerler artırıp öyle bırakıyorlar...
oysa biz aracın durumana göre ve müşter odaklı çalışıyoruz...
Kayıtlı

Sayfa: [1] 2 3 4 Yukarı git Yazdır
Gitmek istediğiniz yer: