Hoşgeldiniz, Ziyaretçi.Lütfen giriş yapın veya kayıt olun.
Ağustos 23, 2014, 01:25:43 ÖÖ


461987 Mesaj 23756 Konu Gönderen: 21821 Üye
Son Üye: alperke
Ana Sayfa Ara Takvim Giriş Yap Kayıt

Duyurular
Google Özel Arama
Özel Arama

Volkswagen Türkiye - VW  |  Volkswagen  |  Golf  |  Golf IV  |  Antifiriz Suyu Neden eksilir? 0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Sayfa: [1] 2 Aşağı git Yazdır
Gönderen Konu: Antifiriz Suyu Neden eksilir? (Okunma Sayısı 10930 defa)
revelation
.::YaVuZ::.

Avatar Yok

Şehir
Afyon
Otomobil
Golf IV 1.6 Comfortline



Çevrimdışı
Antifiriz Suyu Neden eksilir?
: Temmuz 21, 2009, 07:27:05 ÖS

Arkadaşlar son 3 haftadır. yaklaşık 3 defa antifiriz suyum tamamen bitti. Ve aracım ikaz verdi. Anlayacağınız z<or durumda kaldım. Bugün izmir yolunda yine bitti sağa çektim biraz bekledim sonra antifiriz kapağını açtım bir de baktım hiç kalmamış. Sonra dan bir anda su hortumlardan tekrar dolmaya başladı. bunu 3. kez yapıyor. bunun nedeni ne olmuş olabilir. LPGli comfortline AKL motor. Yardımlarınızı bekliyorum.
Kayıtlı

erdem2179
mk3 gti


Şehir
İzmir
Otomobil
sattımm :(



Çevrimdışı
Ynt: Antifiriz Suyu Neden eksilir?
Yanıtla #1 : Temmuz 21, 2009, 07:46:51 ÖS

radyatöründe delik falan olmasın hortumlarda falan hararet ne durumda 90 ı geçmiyor mu
Kayıtlı

Mk3 gti
evreka09
erol


Şehir
Aydın
Otomobil
1980 model yada 2009 model Jetta......



Çevrimdışı
Ynt: Antifiriz Suyu Neden eksilir?
Yanıtla #2 : Temmuz 21, 2009, 10:44:54 ÖS

radyatörün hava yapmış olabilir.bence bi ustaya götür bu aralar sıcaklık 40 derece conta yanmasın
Kayıtlı

cemdermen


Şehir
İstanbul
Otomobil
2006 BMW E90 3.20d 163hp



Çevrimdışı
Ynt: Antifiriz Suyu Neden eksilir?
Yanıtla #3 : Temmuz 21, 2009, 11:11:33 ÖS

park ettiğinde aracın altında su birikiyor mu...yoksa hareket halindeyken mi su kaybı var?
Kayıtlı

2006 VW ABT Polo 1.4 Trendline ABS Polo 9n3 ABT Tuning ve Cruise Control
revelation
.::YaVuZ::.

Avatar Yok

Şehir
Afyon
Otomobil
Golf IV 1.6 Comfortline



Çevrimdışı
Ynt: Antifiriz Suyu Neden eksilir?
Yanıtla #4 : Temmuz 22, 2009, 11:42:12 ÖÖ

aracın harareti 90 ı geçmiyor. haraket halindeyken bu durum ortaya çıkıyor. park yerindeyken hiçbir su akıntısı bulamadık. hatta afyon da servis e girdim oradaki arkadaşlar herhangi bir su kaçağı göremedi.
Kayıtlı

Gerge


Şehir
İzmir



Çevrimdışı
Ynt: Antifiriz Suyu Neden eksilir?
Yanıtla #5 : Temmuz 22, 2009, 12:58:40 ÖS

Ayni durum bende de basladi... Arac su eksiltiyor, ancak hararet normal 90da herzamanki gibi.  Hararet gostergesi yaniyor ve su tazeliyorum. radyatorden suphe ettim bende ama park halinde damlatmiyor.

Son donem abartti artik, su masrafim benzin masrafina yaklasmaya basladi  Smiley haftasonu gosterecegim bakalim derdi neymis.
Kayıtlı

kamasutara

Avatar Yok




Çevrimdışı
Ynt: Antifiriz Suyu Neden eksilir?
Yanıtla #6 : Temmuz 22, 2009, 06:26:19 ÖS

Hararet yükselmesi yoksa yüksek ihtimal radyatörden motara giden borulardan biri delinmiş olabilir.
Kayıtlı

erdem2179
mk3 gti


Şehir
İzmir
Otomobil
sattımm :(



Çevrimdışı
Ynt: Antifiriz Suyu Neden eksilir?
Yanıtla #7 : Temmuz 22, 2009, 09:18:44 ÖS

boru delinse su kalmaz olmaz 
Kayıtlı

Mk3 gti
revelation
.::YaVuZ::.

Avatar Yok

Şehir
Afyon
Otomobil
Golf IV 1.6 Comfortline



Çevrimdışı
Ynt: Antifiriz Suyu Neden eksilir?
Yanıtla #8 : Temmuz 22, 2009, 09:39:13 ÖS

yahu arkadaşlar borularda hiçbir sorun yok-- bulunamadı. devir daim de de sorun yok. tek sorun şuan antifiriz gibi görünüyor. eğer yarın antifiriz testinden kalırsak kapakta çantak olduğu ortaya çıkacak. yarın bakacaz.
Kayıtlı

cemele

Avatar Yok




Çevrimdışı
Ynt: Antifiriz Suyu Neden eksilir?
Yanıtla #9 : Temmuz 22, 2009, 10:46:58 ÖS

Selam,
Benim problem hakkinda bir fikrim yok ama gecenlerde bende bir seye sahit oldum.

Hava cok sıcakti Cmts gunu klimamida acarak İstanbul sirkeci ye bacanagin fotograf makinasini tamire goturdum gidis donus maximum 15 km yaptim donuste eve yakin yerdeki lastikcide  arka lastikteki vidayi cikartayim dedim bu arada merak edip alttan baktigimda on taraftan sıvı damlamasi(suya benziyordu)  oldugunu gordum. Pek onemsemedim ama su oldugunu saniyorum sizce nedir arkadaslar. Bu arada cam icin koydugum su da da bayag bir azalma olmus.1 ayda yarinin cok altina dusmus.
Kayıtlı

evreka09
erol


Şehir
Aydın
Otomobil
1980 model yada 2009 model Jetta......



Çevrimdışı
Ynt: Antifiriz Suyu Neden eksilir?
Yanıtla #10 : Temmuz 23, 2009, 12:47:39 ÖS

Selam,
Benim problem hakkinda bir fikrim yok ama gecenlerde bende bir seye sahit oldum.

Hava cok sıcakti Cmts gunu klimamida acarak İstanbul sirkeci ye bacanagin fotograf makinasini tamire goturdum gidis donus maximum 15 km yaptim donuste eve yakin yerdeki lastikcide  arka lastikteki vidayi cikartayim dedim bu arada merak edip alttan baktigimda on taraftan sıvı damlamasi(suya benziyordu)  oldugunu gordum. Pek onemsemedim ama su oldugunu saniyorum sizce nedir arkadaslar. Bu arada cam icin koydugum su da da bayag bir azalma olmus.1 ayda yarinin cok altina dusmus.

klima suyu . yani yolda yürürken apartman altında kafamıza damlayan suyun arabada olanı Cheesy
Kayıtlı

revelation
.::YaVuZ::.

Avatar Yok

Şehir
Afyon
Otomobil
Golf IV 1.6 Comfortline



Çevrimdışı
Ynt: Antifiriz Suyu Neden eksilir?
Yanıtla #11 : Temmuz 23, 2009, 05:30:54 ÖS

bugün termostat ve hararet müşürlerini değiştirdik. hala sorunun çözülüp çözülmediğini anlayamadım. radyotör borularındaki tuhaflık düzeldi. yani biri sıcakken diğerinin biraz daha soğuk olması ve de sertlikleri biraz da olsa azaldı. ama su azaltması ne durumda onu daha anlayamadım.
Kayıtlı

barbarossa
 


Şehir
Konya
Otomobil
Volkswagen Golf 1.6 Tour



Çevrimdışı
Ynt: Antifiriz Suyu Neden eksilir?
Yanıtla #12 : Temmuz 25, 2009, 05:25:33 ÖS

dostum genellikle araç radyatör çatlağı,boruların monte edildiği noktalardaki contaların eskimesi,motordan sıcak su çıkışına takılan plastik flanşörün çatlaması gibi nedenlerle şu eksiltir.Bunların tesbiti ve tamiri kolaydır.Aracın yakın bi zamanda hararet yapmışsa kesinlikle silindir kapak contasını değiştir.Neden diyorsan:bu contadaki az bir yanma veya eğilme ,yanma odasındaki havanın soğutma suyuna basılmasına neden olur.Motor havayı suya basar,buda soğutma sisteminde şişkinlik aşırı basınç oluşturur.genleşme kabının üzerindeki termostat açılarak fazla su dışarı atılır.Suyun yerini hava alır.Motor soğuduğunda ise su azalmış olacaktır.

Bunu anlamak için motoru çalıştırıp 90 dereceye kadar ısıt.Biraz devirli olarak kullan.Sonra aracı parkedip motoru 2 saat kadar soğut.motordan radyatöre giden,sıcak suyu radyatöre taşıyan borunun yumuşacık olması lazım.Genleşme kabının kapağının serbestçe basınçsız açılması lazım.kapağı açınca puf diye hava üflememesi lazım.Birde genleşme kabına koyduğun kırmızı antifiriz suyun  içine dikkatlice bak,yanmış yakıt tortusu vb görebiliyorsan buda iyiye alamet değil.

Birde şöle bişey var.Bu yazdığım sorunu yaşayan arabanın genleşme kabı kapağındaki termostat yetersiz kalırsa basınçlı hava soğutma sisteminin en zayıf yeri nereyse orayı patlatıyor.Su oradan kaçıyor.Tamircide sorunun kökünü görememişse sadece o zayıf yeri kapatıyor.boru,conta vb değiştiriyor.Ama aracın kronik sorunu devam ediyor.Bi dahaki sefere başka bi yeri patlatıp ordan kaçırıyor.

Seninki inşallah böle ciddi değildir.Uzun uzun hikaye gibi yazdım.kusura bakmayın arkadaşlar.Hepinize kazasız belasız sağlıklı günler...

Kayıtlı

revelation
.::YaVuZ::.

Avatar Yok

Şehir
Afyon
Otomobil
Golf IV 1.6 Comfortline



Çevrimdışı
Ynt: Antifiriz Suyu Neden eksilir?
Yanıtla #13 : Temmuz 25, 2009, 07:53:59 ÖS

barborasa kardeş. teşekkürler verdiğin bilgi için.

Aracımın antifiriz kaçırdığı bir yer tespit ettik. ve deneme günlerine başladık. dün aracıma 3lt G12 aldım ve üzerine de biraz su ekledim. eve geldim park ettim. sabah baktım seviyesi biraz düşmüş. daha sonrasında biraz daha su ekleyerek aracımla yola çıktım. şimdi tekrar park yerinde ve yarını bekleyeceğim.

Servisin dediğine göre öyle kolay kolay conta yakması imkansızmış. kaçak tespiti yapıldı. kaçak LPG borularından birinin contasının tamamen sıyrılmış olmasından meydana gelmiş. öyleki karter koruma ve karterin üzeri tamamen G12 damlası olmuş. Borulara gelince borulardaki basınç baya baya düştü. Öleki taş gibiydi en üst seviye su borusu neredeyse balon diyebilirdik. 92-97 C dereceler arasında fan açmıyordu. termostat ve hararet müşürleri kötü durumda olduğu için değiştirdik ve fan açmaya başladı.

Kısacası termostat ve hararet müşürleri değişti - kaçak bulundu ve tekrardan G12 konularak kapak kapatıldı. borulardaki sertlik ortadan kalktı. fan açmaya başladı. bugün havası alındı ve aracı park yerine koyduk. yarın tekrar bakılacak eğer hala su eksiltiyorsa o zaman heralde farklı bir şey yapmamız gerekecek.

Motor Contası değişimi gibi.
Son Düzenleme: Temmuz 25, 2009, 07:55:37 ÖS Gönderen: revelation Kayıtlı

Sayfa: [1] 2 Yukarı git Yazdır
Gitmek istediğiniz yer: