Hoşgeldiniz Ziyaretçi. Lütfen giriş yapın veya kayıt olun. Aktivasyon epostanız mı yok?

Gönderen Konu: Su eksiltme sorunu [ÇÖZÜLDÜ]  (Okunma sayısı 46487 defa)

Çevrimdışı infernaltr

  • Otomobil
    Golf IV
Su eksiltme sorunu [ÇÖZÜLDÜ]
« : 15 Mayıs 2014, 00:10:03 »
Merhabalar  aracım malesef 100 km de 0.5 litre su eksiltiyor.  :'(

İzlenimlerim:
- Boruların kontrolü yapıldı hiçbir şekilde damlama veya sızdırma gözükmüyor
- Motorun çalışması , gaz yemesi normal güç kaybı yok.
- Hararet göstergesi 90 derecede çakılı kalıyor.
- Egzoz dumanında beyaz yada mavi renk yok fakat ilk çalıştırmada su atıyor buda normal sanırım ?

- Motor suyu genleşme kabında fazla sıkıştırdığım zaman suyun üstünün rengi beyaza dönüyor minik köpürmeler olduğu için rolantide çalışırken tekrar düzeliyor.
- Yağ çubuğunda motor sıcakken kabarcıklar oluşuyor , bu kabarcıklar soğuk olan motorda gözükmüyor.
- Motor kapağını 2bin km önce çıkarmıştım o zaman altında katılaşmış kremsi bir yağ birikintisi vardı bunu temizledikten sonra şimdiye kadar böyle kapakta kremsi yağ gözükmedi.


Sorunum sizce neden kaynaklanıyor olabilir yardımcı olursanız çok sevinirim.  :-\



« Son Düzenleme: 31 Mayıs 2014, 21:29:17 Gönderen: infernaltr »

Ynt: Su eksiltme sorunu
« Yanıtla #1 : 15 Mayıs 2014, 07:39:57 »
yağ ile alakalı şunu söyleebilirim castrol kullanıyorum aracımda 1 sefere mahsus mobil 1 kullandım bu dediğin şeyler başıma geldi yağ değiştirdim tekrar castrole döndüm hepsi ortadan kalktı.
İnsanlar alemde hayal ettikleri müddetçe yaşar...
                                                    YAHYA KEMAL

Ynt: Su eksiltme sorunu
« Yanıtla #2 : 15 Mayıs 2014, 08:59:22 »
LPG bağlantılarını falan dikkatli kontrol edin. Dİbinde oksitlenme falan olabilir damlama kolay belli olmaz.

Çevrimdışı barut

  • Şehir
    İzmir
Ynt: Su eksiltme sorunu
« Yanıtla #3 : 15 Mayıs 2014, 09:02:46 »
bosch car servisine uğrarsan su kaçağının nerede olduğunu ellerindeki sistemle çok kolay buluyorlar haberin olsun. Birde araçta hiç antifiriz kullanılmıyormuydu ?

Ynt: Su eksiltme sorunu
« Yanıtla #4 : 15 Mayıs 2014, 11:47:59 »
selam
aynı sorun benim de başıma gelmişti.
genleşme kabının kapağındaki O ring bozulduysa oradan hava alıyor ve suyu dışarı atıyor.
kapağı değştirince sorun ortadan kalktı

Ynt: Su eksiltme sorunu
« Yanıtla #5 : 15 Mayıs 2014, 22:02:32 »
termostat bağlantı bölgesinden kaçırıyor olabilir

Çevrimdışı Ali07

    Otomobil
    Seat İbiza Tdi
    Şehir
    Antalya
Ynt: Su eksiltme sorunu
« Yanıtla #6 : 15 Mayıs 2014, 23:45:57 »
yağ ile alakalı şunu söyleebilirim castrol kullanıyorum aracımda 1 sefere mahsus mobil 1 kullandım bu dediğin şeyler başıma geldi yağ değiştirdim tekrar castrole döndüm hepsi ortadan kalktı.

Tam da yağ değişimi için mobil düşünürken naptın hocam.

Çevrimdışı emcayi

  • Otomobil
    VW Golf 1.6 Pasific 2004
Ynt: Su eksiltme sorunu
« Yanıtla #7 : 16 Mayıs 2014, 00:20:39 »

Tam da yağ değişimi için mobil düşünürken naptın hocam.

mobil en fazla sahtesi olan yağlardandır. Ben mobil 1 tam sentetik 0w40 kullanıyorum aracım 16v bcb motor hiç bahsettiğiniz sorunlarla karşılaşmadım. Yağı alırken mutlaka büyük ve ünlü marketlerden alın. Ben hepsiburada dan almıştım son yağımı sorun yok orjinal yağ.

Ynt: Su eksiltme sorunu
« Yanıtla #8 : 16 Mayıs 2014, 01:13:56 »
Merhabalar,

Genleşme kabında görülen beyaz renkli köpürmeler,  soğutma suyu sistemine yağ karıştığını gösteriyor. Aşağıda kontrol edilmesi gereken bölgeleri açıklamaya çalışacağım;

_Motor yağı seviyesinde artış oluyor mu? (Su karışan motor yağı seviyesinde artış gözlemlenebilir.)

_Motor yağı rengi normal mi? (Krem ya da benzeri renk ve kıvamda ise motor yağına su karışıyordur.)

_Araç içinde, motor sıcak iken ve bilhassa seyir halinde iken (özellikle sıcak havalandırmalar aktifken) yağ kokusu oluyor mu? Zaman zaman yağ kokusunu araç dışından da duymak mümkün olabilir. (Antifriz ile karışan yağ, oldukça keskin ve rahatsız edici bir koku yayar.)

_Aracınız otomatik vites mi? Otomatik şanzıman yağı, motor soğutma suyu sistemine entegre bir yağ soğutucusu tarafından soğutulur. Bu soğutucu arızalandığında otomatik şanzıman yağı ve soğutma suyu birbirine karışmaya başlar. Zamanla otomatik şanzıman kullananılamaz hale gelir.

Her halükarda, soğutma suyu sisteminde yağ gözlemlendiğinde derhal müdahale edilmeli, yağ-su karışımına neden olan arıza giderildikten sonra bütün soğutma suyu sisteminin yağdan arındırılmalıdır. Aksi halde zamanla termostat, devir daim motoru, radyatör gibi bir çok elemanın arızalanmasına neden olacaktır.

Kazasız günler dilerim.


Çevrimdışı infernaltr

  • Otomobil
    Golf IV
Ynt: Su eksiltme sorunu
« Yanıtla #9 : 16 Mayıs 2014, 07:26:18 »
yağ ile alakalı şunu söyleebilirim castrol kullanıyorum aracımda 1 sefere mahsus mobil 1 kullandım bu dediğin şeyler başıma geldi yağ değiştirdim tekrar castrole döndüm hepsi ortadan kalktı.

Yağın değişim zamanı geldi sanırım bu yüzden böyle belirtiler veriyor , conta yakıp yakmadığımı bilmediğim için boşu boşuna yağ değiştirmek istemiyorum. Suyun motor yağına karıştığından tam emin değilim bu problem düzelince ilk işim castrol yağ kullanmak olacak  :tamamdir

Çevrimdışı infernaltr

  • Otomobil
    Golf IV
Ynt: Su eksiltme sorunu
« Yanıtla #10 : 16 Mayıs 2014, 07:37:04 »
LPG bağlantılarını falan dikkatli kontrol edin. Dİbinde oksitlenme falan olabilir damlama kolay belli olmaz.

LPG Regülatör bağlantısını daha önce kontrol ettiydim kaçak yoktu emin olmak için tekrar baktım hortumlara kaçak yok.  :tamamdir

Çevrimdışı infernaltr

  • Otomobil
    Golf IV
Ynt: Su eksiltme sorunu
« Yanıtla #11 : 16 Mayıs 2014, 07:40:12 »
termostat bağlantı bölgesinden kaçırıyor olabilir

Gözler görülür hiçbir yerde kaçak yok tek tek hortumları kontrol ediyorum zaten aracı dip gaz yaparak sorunu bulmaya çalışıyorum yerde 1 damla su olmuyor , buharlaşma falanda gözükmüyor. Genleşme kabını söküp kontrol ettim sorun yok , kapakta kaçırmıyor.  :tamamdir

Çevrimdışı infernaltr

  • Otomobil
    Golf IV
Ynt: Su eksiltme sorunu
« Yanıtla #12 : 16 Mayıs 2014, 08:14:09 »
Merhabalar,

Genleşme kabında görülen beyaz renkli köpürmeler,  soğutma suyu sistemine yağ karıştığını gösteriyor. Aşağıda kontrol edilmesi gereken bölgeleri açıklamaya çalışacağım;

_Motor yağı seviyesinde artış oluyor mu? (Su karışan motor yağı seviyesinde artış gözlemlenebilir.)

_Motor yağı rengi normal mi? (Krem ya da benzeri renk ve kıvamda ise motor yağına su karışıyordur.)

_Araç içinde, motor sıcak iken ve bilhassa seyir halinde iken (özellikle sıcak havalandırmalar aktifken) yağ kokusu oluyor mu? Zaman zaman yağ kokusunu araç dışından da duymak mümkün olabilir. (Antifriz ile karışan yağ, oldukça keskin ve rahatsız edici bir koku yayar.)

_Aracınız otomatik vites mi? Otomatik şanzıman yağı, motor soğutma suyu sistemine entegre bir yağ soğutucusu tarafından soğutulur. Bu soğutucu arızalandığında otomatik şanzıman yağı ve soğutma suyu birbirine karışmaya başlar. Zamanla otomatik şanzıman kullananılamaz hale gelir.

Her halükarda, soğutma suyu sisteminde yağ gözlemlendiğinde derhal müdahale edilmeli, yağ-su karışımına neden olan arıza giderildikten sonra bütün soğutma suyu sisteminin yağdan arındırılmalıdır. Aksi halde zamanla termostat, devir daim motoru, radyatör gibi bir çok elemanın arızalanmasına neden olacaktır.

Kazasız günler dilerim.

Motor yağını sık sık kontrol ederim pek bir artış olmadı şimdiye kadar 10 litre su ilave ettim su motor yağına karışsaydı hiç olmazsa yağ çubuğundan belli olurdu. Çubukta artış gözükmüyor ama sadece yağ çubuğunda motor sıcakken kabarcıklar oluyor buda sanırım yağın özelliğinden kaynaklanıyor. Yağ rengi de siyah renkte kayganlığı falan yerinde.

Araç otomatik vites değil ama normal yağ soğutucusu var bundan dolayı motor yağına su karışabilir.Genleşme kabında ve suyunda 1 gram yağ yok...  ???

Yağın motor suyuna karışmadığına eminim böyle olsaydı belli olurdu ve araç yağ eksiltirdi. Motor suyu kontrollere göre yağa karışmıyor ama bundan tam anlamıyla emin olmak için arabanın bugün yağ servisinde yağını boşaltıcam. Karterde su birikip birikmediği o zaman belli olur   :tamamdir

Yağa su karışmadığı kesinleşirse, motor su yakıyor demektir.  :'( bunun sebebide conta yanması ya da motor bloğu çatlak başka bir seçenek kalmıyor  :-[

« Son Düzenleme: 16 Mayıs 2014, 08:18:02 Gönderen: infernaltr »

Çevrimdışı rene

  • Otomobil
    Jetta Tdi
    Şehir
    Sakarya
Ynt: Su eksiltme sorunu
« Yanıtla #13 : 16 Mayıs 2014, 10:20:28 »
Merhabalar,

Genleşme kabında görülen beyaz renkli köpürmeler,  soğutma suyu sistemine yağ karıştığını gösteriyor. Aşağıda kontrol edilmesi gereken bölgeleri açıklamaya çalışacağım;

_Motor yağı seviyesinde artış oluyor mu? (Su karışan motor yağı seviyesinde artış gözlemlenebilir.)

_Motor yağı rengi normal mi? (Krem ya da benzeri renk ve kıvamda ise motor yağına su karışıyordur.)

_Araç içinde, motor sıcak iken ve bilhassa seyir halinde iken (özellikle sıcak havalandırmalar aktifken) yağ kokusu oluyor mu? Zaman zaman yağ kokusunu araç dışından da duymak mümkün olabilir. (Antifriz ile karışan yağ, oldukça keskin ve rahatsız edici bir koku yayar.)

_Aracınız otomatik vites mi? Otomatik şanzıman yağı, motor soğutma suyu sistemine entegre bir yağ soğutucusu tarafından soğutulur. Bu soğutucu arızalandığında otomatik şanzıman yağı ve soğutma suyu birbirine karışmaya başlar. Zamanla otomatik şanzıman kullananılamaz hale gelir.

Her halükarda, soğutma suyu sisteminde yağ gözlemlendiğinde derhal müdahale edilmeli, yağ-su karışımına neden olan arıza giderildikten sonra bütün soğutma suyu sisteminin yağdan arındırılmalıdır. Aksi halde zamanla termostat, devir daim motoru, radyatör gibi bir çok elemanın arızalanmasına neden olacaktır.

Kazasız günler dilerim.



+1 Yorum güzel ve tespitler doğru.


Araç Lpg li ise ek yerinde su flanşı oluyor lpg ci tarafından takılan çok aracın su eksiltme sebebi budur.

ikinci ve benimde başıma gelen KÜTÜK denilen çoklayıcı bi plastik parça var ona mutlaka baktırın.benimki onun kalorifer çıkışından kaçırıyordu.

son olarak Önceki sahibi araca hararet yaptırmış olabilir conta gibi gözüküyor  malesef.
« Son Düzenleme: 16 Mayıs 2014, 10:22:00 Gönderen: rene »