Gönderen Konu: ölsensör werkstatt  (Okunma sayısı 41660 defa)

Çevrimdışı dirgin

  • İleti: 914
    • Profili Görüntüle
Ynt: ölsensör werkstatt
« Yanıtla #14 : 08 Ağustos 2014, 15:24:01 »
engin abi ben sigorta panosunda yada soketlerde bi temassızlık olduğundan şüpheleniyom ama hangisi onun için kabloyu yarın sonuna kadar avometre ile ölçe ölçe takip edecem bakalım ancak lift lazım arabayı askıya alacak kriko ile kaldırsam olurmu bilmiyom altına yatmam lazım.

Logged

Çevrimdışı by_tata

  • İleti: 434
    • Profili Görüntüle
Ynt: ölsensör werkstatt
« Yanıtla #15 : 08 Ağustos 2014, 16:42:14 »
Bursada, Beşevler Küçük Sanayide bogaz kelebegini temizlettim herhangi bir oto tamirciye. Daha sonra ustasi gordu temizleyen personele dedi ki keske sokmeden ustunde temizleseydin filan. Neyse usta biliyor tabi basina gelecegini. Personel takti laptopa cok bisi biliyormus gibi. Zaten bir kere ne laptop ne de kablo yakisti eline. Yagli yagli ellerle elliyor her tarafi kara cahilim :) Neyse programin adini hatirlamiyorum ama standart her otocuda olandi. İste marka seciosun v.s su bu gosteriyor bisiyler ama bisi yapamiosun. Ne adaptasyonunu yapabildiler ne de baska bisi. Saatlerce ugrasildi sonra yine küçük sanayide VW servisi var oradaki usta bagladi mini laptopunu zaten belli programi da baskaydi iyiydi. Tamamen orjinal ve sinirlama kisitlama gibi bisi soz konusu degil. Arabanin cocuklugunu bile gosteriyordu :) Neyse 10dk da halletti iste.

Bogaz kelebegi degismesi lazim arizali da demislerdi bir ara. Dusunsene bogaz kelebegi arizali deniyor aslinda sıkıntı software yani yazilimsal :) Guler misin aglar misin.

O sebeple dogru yazilim ve kisi ile yapilmadigi surece a bak ondan degilmis hata silinmis yine gelmis diyemiyoruz. Bu secenegi eleyebilelim diye israrla bunu yaziyoruz. Ama orada da o kapasitede usta yoksa sen ne yapacan o da baska tabi ;)

Çevrimdışı dirgin

  • İleti: 914
    • Profili Görüntüle
Ynt: ölsensör werkstatt
« Yanıtla #16 : 08 Ağustos 2014, 16:47:32 »
Bursada, Beşevler Küçük Sanayide bogaz kelebegini temizlettim herhangi bir oto tamirciye. Daha sonra ustasi gordu temizleyen personele dedi ki keske sokmeden ustunde temizleseydin filan. Neyse usta biliyor tabi basina gelecegini. Personel takti laptopa cok bisi biliyormus gibi. Zaten bir kere ne laptop ne de kablo yakisti eline. Yagli yagli ellerle elliyor her tarafi kara cahilim :) Neyse programin adini hatirlamiyorum ama standart her otocuda olandi. İste marka seciosun v.s su bu gosteriyor bisiyler ama bisi yapamiosun. Ne adaptasyonunu yapabildiler ne de baska bisi. Saatlerce ugrasildi sonra yine küçük sanayide VW servisi var oradaki usta bagladi mini laptopunu zaten belli programi da baskaydi iyiydi. Tamamen orjinal ve sinirlama kisitlama gibi bisi soz konusu degil. Arabanin cocuklugunu bile gosteriyordu :) Neyse 10dk da halletti iste.

Bogaz kelebegi degismesi lazim arizali da demislerdi bir ara. Dusunsene bogaz kelebegi arizali deniyor aslinda sıkıntı software yani yazilimsal :) Guler misin aglar misin.

O sebeple dogru yazilim ve kisi ile yapilmadigi surece a bak ondan degilmis hata silinmis yine gelmis diyemiyoruz. Bu secenegi eleyebilelim diye israrla bunu yaziyoruz. Ama orada da o kapasitede usta yoksa sen ne yapacan o da baska tabi ;)
hiç güleceğim yoktu güldürdün beni;
 Personel takti laptopa cok bisi biliyormus gibi. Zaten bir kere ne laptop ne de kablo yakisti eline. Yagli yagli ellerle elliyor her tarafi kara cahilim Smiley Neyse programin adini hatirlamiyorum ama standart her otocuda olandi. İste marka seciosun v.s su bu gosteriyor bisiyler ama bisi yapamiosun. Ne adaptasyonunu yapabildiler ne de baska bisi. valla haklısın eline laptopu alan çıkıyo ben ustayım diye.
 Arabanin cocuklugunu bile gosteriyordu Smiley Neyse 10dk da halletti.bana böyle usta lazım çocukluğuna inmek lazım aracın  :)

Çevrimdışı dirgin

  • İleti: 914
    • Profili Görüntüle
Ynt: ölsensör werkstatt
« Yanıtla #17 : 08 Ağustos 2014, 16:50:51 »
yolcu airbag de yanmıştı benim arac çalışırken koltuğu bi en öne çektim birde en sona daha sonra bi baktım ışık yanıyor.yani kısa süreli bi iletişim kesikliği yakıyor bunu yani.belki kabloda bi temassızlık var bunu bulacam inş. yarın tekrar yazarım sonucu inşallah böyle sorunu olan başkaları varsa onlarında biran önce sorunu çözülür.

Çevrimdışı gurescıyım

  • İleti: 65
    • Profili Görüntüle
Ynt: ölsensör werkstatt
« Yanıtla #18 : 09 Ağustos 2014, 11:13:26 »
kardeş ben aracımı ocakta aldım tesisatla ilgili bilinmeyen bir sürü sıkıntısı vardı gösterge paneli yerinden oynamıyordu başka panel söktük taktık gene olmadı tesisatı kontrol etti usta bantlı olan kablolardan bir çıkardı içinden 20 tane kablo bardı biri kopmuş onu tamir etti olay tamam araç erken abs ye giriyordu kimse çözemedi gitmediğim yer değiştirmediğim parça kalmadı ama vazgeçmedim en son bir usta sıkıntıyı farketti poryada çıktı sıkıntı oda 7 ay sonra halloldu şimdi gazdan ayağı çekince bazen silkeliyo bazen silkelemiyo onu araştırıyorum sonuç vazgeçme derim ölümden başka her sorun hallolur ki ölümde bir sorun değil hayatın gerçeği senin araçta tata nın dediği gibi bir temazsızlık olabilir çaresizliğini çok iyi anlıyorum bende o durumdaydım ki senin ki çokta sıkıntı edilecek bir durum değil moralini bozma derim

Çevrimdışı mustafaözen

  • İleti: 28
    • Profili Görüntüle
Ynt: ölsensör werkstatt
« Yanıtla #19 : 09 Ağustos 2014, 11:54:37 »
senin sorununun cevabı bana göre çok basit,karteri açtır süzgeçi söktür her yerini balata spreyi ile bi güzel temizlettir,karterin dibinde yağ çamurlaşmıstır,her yerini temizlettir bi de öyle dene bakalım,ben aynı sorunu bu yolla hallettim,

Çevrimdışı by_tata

  • İleti: 434
    • Profili Görüntüle
Ynt: ölsensör werkstatt
« Yanıtla #20 : 09 Ağustos 2014, 13:48:49 »
Evt, benim arkadas yag degisimlerinde isararla karteri actirir o suzgeci v.s de temizletir.

Çevrimdışı edincol

  • İleti: 1807
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Polo 6N2 - AKK - Comfortline
  • Şehir: Kocaeli
Ynt: ölsensör werkstatt
« Yanıtla #21 : 09 Ağustos 2014, 21:04:51 »
Aslında bu karterde gördüğünüz çamurlaşma kullanılan yağların kalitesizliğinin göstergesidir. Karterde bile çamurlaşan yağ bir de motor içi yağ kanallarında daha yüksek basınç ve sıcaklık altında kaldığında ne hale geldiğini düşünün. İşte motorların erken aşınmasının ve çekiş kayıplarının ana nedenlerinden biri bu. Eğer kaliteli yağlar kullanılırsa ne karterde ne de motor içinde yağın dolaştığı yerlerde aktif şekilde temizlenir ve bunun sonucunda motor ömrü ve çekişi uzun yıllar korunabilir.
Akıl yaşta değil baştadır.

Çevrimdışı by_tata

  • İleti: 434
    • Profili Görüntüle
Ynt: ölsensör werkstatt
« Yanıtla #22 : 09 Ağustos 2014, 21:47:54 »
Adamim, sanirsam almanlar bu sebeple birkac forumda israrla yaglari tartismislar. Dedigim gibi google translate cevirisinine guvenerekten. Diyorlar ki : uzun omurlu yaglarda bu hata cikabiliyormus, herhalde kalitesiz yaglarda yasanabilen bir sikinti demek istiyorlar. Castrol mesela daha 2 hafta once biliyorsun yagi degistirdim Bursa`da. Yetkili servis olmasa da yine VW servisi. Oranin sahibi dedi ki :

Bi ara bizden yag almaz oldular getiriyorlar yaglari degistirir misiniz die soruyorlar bizde degistiriyoruz dedi. Nereden kaca aldiklarini sorduk dedi bizim satis fiyatimizin cok cok alti bir fiyat. Neyse bunlar CASTROL`u ariyor diyor ki nasil siz bize bu fiyata veriyorsunuz da musterilerimiz su fiyata aliyor diye. CASTROL `den bir yetkili geliyor o kisiyi cagiralim ve tekrar yag aldiralim diyorlar. Veriyorlar parasini cocuk gidiyor yagi aliyor aldigi yeri v.s ogreniyorlar tabi. Gelen yagi labratuvara gonderiyorlar ve sonuc rezelat bildigin traktor motoru yagi herhalde :) 15W60 mi neymis yag o tarz bisi. Yani ya kacak sahte yag denk geliyor diyor ya da boyle asiri kalitesiz ve kalin yag filan. Bu demek degil ki tum CASTROller sahte v.s kotu ama sık yasanmis bir olay bunu belirtmek istedim.

Konuyu suraya bagliyayim : 0W40 Mobil 1 ESP e gectim. Sonrasinda da yaklasik 1.000km yol gectim. Halen yag cubugunu kaldirip baktigimda yag oyle siyah degil de acik renkli ilginc. Onceki 10W40 lar hep simsiyah olurdu cok koyu renkli olurdu. Bu yag halen koyu renge burunmedi halen biraz acik renkli. Sanirsam kaliteli yag boyle oluyor :)

Degisimde babamda onceki eski yagin atilmasi icin elinden geleni yapti.

* Tum yagi suzduk.
* Sonra yarim litre 10W40 vardi onu da doktuk kalan pislik yag v.s onlari cikarsin diye.
* Sonra arabanin karter tapasi acikken calistiriyormus gibi yapti araci hemen kapatti 3 kez yapti bu islemi altan atti eski yagi v.s puskurttu ilginc yontem :) Ben tirstim bisi olur die ama olmaz cok yaptim bu islemi dedi. Zaten calismiyor arac tık tık bisi yaptiriyor sadece.

Rica etsek, hangi yagi kullandigini ve ne zaman degistirdigini v.s soylersen ona gore yoruımlayalim bizde.
« Son Düzenleme: 09 Ağustos 2014, 21:51:36 Gönderen: by_tata »

Çevrimdışı edincol

  • İleti: 1807
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Polo 6N2 - AKK - Comfortline
  • Şehir: Kocaeli
Ynt: ölsensör werkstatt
« Yanıtla #23 : 09 Ağustos 2014, 21:58:22 »
Yalnız uzun ömürlü yağlarda karşılaşılan başka bir sorun ama göstergede verdiği uyarı aynı olabilir. Çünkü VW'in Avrupa da uyguladığı uzun yağ değişim aralığı programı var. Bu programa uyumlu araçlarda hem karterde hem de motor kapağında sensör var. Eğer belirtilen koşullara uyarak arabayı kullanıyorsanız, yani sürekli uzun yol, motoru zorlamadan vs. gibi maddeler var, bu sensörler de yağı kontrol ederek değişim aralığının 30bin kilometrede yapılması sağlanıyor. Yoksa uzun ömürlü yağın bu sensörü bozacağını düşünmüyorum.
Akıl yaşta değil baştadır.

Çevrimdışı by_tata

  • İleti: 434
    • Profili Görüntüle
Ynt: ölsensör werkstatt
« Yanıtla #24 : 10 Ağustos 2014, 10:47:10 »
Olabilir, anlayamiyor iste insan tam almanca diyaloglari. Ama kafasini karistiriyor olabilir sistemin ve sensorun uzun omurlu yaglar ne bilim. Burada uzerinde durulmasi gereken sarsinti ve titresimden sonra cikiyor diyor bu hata. Karterde pislik v.s bisi varda titresimde tikiyor mu bir yerleri acaba herseyi dusunmek lazim.

Bu arada konu yag iken bu "0w40 mobil 1 ESP" i biz 15.000 km de bir degistirmeliyiz dimi 10.000 km e gerek yok sanirsam ?

Çevrimdışı edincol

  • İleti: 1807
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Polo 6N2 - AKK - Comfortline
  • Şehir: Kocaeli
Ynt: ölsensör werkstatt
« Yanıtla #25 : 10 Ağustos 2014, 12:10:35 »
15bin kilometre veya 12ay, hangisi önce dolarsa.
Akıl yaşta değil baştadır.

Çevrimdışı gurescıyım

  • İleti: 65
    • Profili Görüntüle
Ynt: ölsensör werkstatt
« Yanıtla #26 : 10 Ağustos 2014, 12:16:49 »
kardeş birde uyarı yazısı sönünce gittiğin km dikkat et belki belli bir km gittikten sonra beyin sorunu algılayıp uyarıyı veriyordur farklı km veya sadece tümseklerde yakıyorsa ozaman diğer seçeneklere yönel

Çevrimdışı by_tata

  • İleti: 434
    • Profili Görüntüle
Ynt: ölsensör werkstatt
« Yanıtla #27 : 10 Ağustos 2014, 12:33:37 »
15bin kilometre veya 12ay, hangisi önce dolarsa.

O zaman onceki gibi her sene degisim mantigina uyalim madem.