Hoşgeldiniz Ziyaretçi. Lütfen giriş yapın veya kayıt olun. Aktivasyon epostanız mı yok?

Gönderen Konu: Kış aylarında düşük hararet  (Okunma sayısı 14307 defa)

Kış aylarında düşük hararet
« : 14 Ekim 2008, 16:56:29 »
Herkese selamlar,

Kış aylarını karşılamaya hazırlandığımız bu dönemde kullandığım Golf 1.8 in kronik sıkıntısı yavaş yavaş kendini göstermeye başladı. Kış aylarında ya da hava ısısının 10-12 derecenin altına indiği dönemlerde dur kalksız, normal çevre yolu, sahil yolu kullanımlarında arabanın motoru olması gereken hararet seviyesinin oldukça altına iniyor. Ne zamanki dur kalk başladığında hararet olması gerken 80-90 derece aralığına ulaşıyor. Hatta daha soğuk havalarda hararet neredeyse (seyir halindeyken)  soğuk motor seviyesinin biraz üzerine kadar düşüyor. Yaz aylarındaysa böyle bir sorun söz konusu değil.

Bu durumunu yaşayan arkadaşlar var mı? Sorunun nedeni hakkında bilgi verebilirlerse çok sevinirim. Gösterge düştükçe hem kış aylarında araba içinde yeteri kadar ısınma sağlayamıyorum hem de motor soğuk çalıştığı için yakıt sarfiyatı artıyor  :(

Teşekkürler.

Ynt: Kış aylarında düşük hararet
« Yanıtla #1 : 14 Ekim 2008, 17:50:31 »
sabahları aracı çalıştırdığın zaman motordan radyotöre giden su borusuna bak eğer hararet göstergen termostat açma seviyesinden önce o su borusu ısınıyorsa termostatını değiştir derim.

Ynt: Kış aylarında düşük hararet
« Yanıtla #2 : 14 Ekim 2008, 18:00:30 »
elebartz antifirizini degiştiriyormusun sen onu degiştirirsen sorunun ortadan kalkabilir sanırım kışa özel olanlar var ben daha gecen koydurdum bende hiç oyle bir sorun olmuyor

Ynt: Kış aylarında düşük hararet
« Yanıtla #3 : 15 Ekim 2008, 10:36:50 »
Sanırım bana da termostatla ilgili gibi geliyor ama termostanın görevi hararetin normal seviye üzerine çıkmasını fan açarak engellemek değil mi? Düşük hararette ne gibi bir etkisi olabilir?

Ynt: Kış aylarında düşük hararet
« Yanıtla #4 : 15 Ekim 2008, 12:21:42 »
evet hararetin normal seviyenin üstüne çıkması engellemektir.

çalışma prensibi ise motor sıcaklığını belli bir seviyede tutmaktır ne az nede yüksek hararet.
açma seviyesine geldiği zaman yani suyun sıcaklığı yükseldiği zaman. motordaki suyu radyotöre gönderirir.
burdada fan müşüru devreye girer ayrı olarak fanı devreye sokar.

sizin sorununuz termostat ile ilgili gibi. motor normal bir hararet derecesine gelmeden termostatı açıyor ve motor daki suyu tam ısınmadan direk olarak radyotöre gönderiyor ve motor ısınmıyor. bu şekilde de radyotöre gönderilen sıcak su hareket esnasında ruzgarın etkisiyle soğuyarak motora geri dönüyor ve ısınma gerçekleşmiyor.
trafik dede önden ruzgar almadığı için hareret normal derecesine geri dönüyor.
« Son Düzenleme: 15 Ekim 2008, 12:26:55 Gönderen: saydam »

Ynt: Kış aylarında düşük hararet
« Yanıtla #5 : 15 Ekim 2008, 14:40:14 »
Açıklama oldukça mantıklı ve sanırım birçok yönden katılıyorum. Ama, yazın ister dur kalk trafik olsun ister normal seyir böyle bir sorun kesinlikle olmuyor. Acaba yaz aylarında, hava sıcaklığından dolayı termostatın erken devreye girmesi gecikiyor ve dolayısıyla motor normal hararetine mi ulaşıyor?..

Diyelim ki termostat arızası, günahı hakkında bilgi sahibi olan var mı?  ???

Çevrimdışı akman_tr

  • SELAMLAR
Ynt: Kış aylarında düşük hararet
« Yanıtla #6 : 05 Aralık 2011, 12:07:07 »
aynı sıkıntı  2001 poloda da başladı  uzun yolda  motor suyu buz gibi  dur kalkta ısınıyor termostat olduğunu  farkettim  ,zaman bulursam söküp bakacağım

Ynt: Kış aylarında düşük hararet
« Yanıtla #7 : 05 Aralık 2011, 12:45:16 »
arkadaşlar kış ayında bu normaldir:))
hem hava soğuk hemde hızlandıkça soğuk rüzgar soğutuyor radyatörü..
eğer dur kalklarda yükseliyorsa hararet no problem..... aklınızda bulunsun..
Bir GOLF görürsün<br /><br />Çooook beğenirsin  Kolay  elde edersin  Zor vazgeçersin....
[/font]

Ynt: Kış aylarında düşük hararet
« Yanıtla #8 : 05 Aralık 2011, 13:07:53 »
arkadaşlar kış ayında bu normaldir:))
hem hava soğuk hemde hızlandıkça soğuk rüzgar soğutuyor radyatörü..
eğer dur kalklarda yükseliyorsa hararet no problem..... aklınızda bulunsun..
:tamamdir
Ya yol ol, ya yol ver ya da yoldan çekil

Çevrimdışı aaa

Ynt: Kış aylarında düşük hararet
« Yanıtla #9 : 05 Aralık 2011, 22:27:50 »
no problem değil benim araçtada vardı aynı sorun şehir içinde ısı 90 da ama uzun yolda hiç 30 u 40 ı geçmiyordu. fanda içeriyi pek ısıtmıyordu termostat değişti artık 2 km de ısı 90 nı buluyor ve uzun da olsa kısada olsa yol hiç 90 nın altına düşmüyor. hemde içeri hemen ısınıyor. derimki termostat değişmeli zaten 15 tl parça 10 tl de işçilik ...
« Son Düzenleme: 05 Aralık 2011, 22:32:42 Gönderen: aaa »
Savaşı zenginler başlatır fakat fakirler ölür

Ynt: Kış aylarında düşük hararet
« Yanıtla #10 : 05 Aralık 2011, 22:40:22 »
en temizi bi kislik bi de yazlik termostat bulundurmak ;)
mevsimine gore takcan termostadi kurtulcan dertten tasadan..
ayrica nominal isi seviyesine ulasamayan motor cok yakar bilginiz olsun..
termostattan sora yakitinizda fark eder kisin..

Çevrimdışı ECU38

  • GOLF V 1.6 FSI
Ynt: Kış aylarında düşük hararet
« Yanıtla #11 : 06 Aralık 2011, 13:03:57 »
termostat ısı ile hareket eder bunun da sebebi içerisinde mum hammaddesi olan parafin den dolayıdır eğer biraz azalma aşınma olmuşsa parafinde yazın farklı kışın farklı açma kapama yapar yani bozulur bu yüzden değişmesi gerekli bildiğim kadarıyla 50 tl civarı işçilikle beraber...
Deyiş o deyiş patladı gitti :)

Ynt: Kış aylarında düşük hararet
« Yanıtla #12 : 06 Aralık 2011, 18:03:21 »
no problem değil benim araçtada vardı aynı sorun şehir içinde ısı 90 da ama uzun yolda hiç 30 u 40 ı geçmiyordu. fanda içeriyi pek ısıtmıyordu termostat değişti artık 2 km de ısı 90 nı buluyor ve uzun da olsa kısada olsa yol hiç 90 nın altına düşmüyor. hemde içeri hemen ısınıyor. derimki termostat değişmeli zaten 15 tl parça 10 tl de işçilik ...
bizim golflerde 30-40 derece diye bi derece warmıki?
50'den başlamıyormu?
zaten 50 derecenin üstüde sıcak motor demek.
hatam varsa düzeltşn..
Bir GOLF görürsün<br /><br />Çooook beğenirsin  Kolay  elde edersin  Zor vazgeçersin....
[/font]

Çevrimdışı aaa

Ynt: Kış aylarında düşük hararet
« Yanıtla #13 : 06 Aralık 2011, 18:17:30 »
ben oranladım kadran dik durunca doksan ise 45 derecelik acıda ise 45 dir diye tahmin yürüttüm daha 3 hafta olmadı değiştireli 15 tl parçaya verdim 10 tl de işçilik verdim şimdi hiç sıkıntı yok
Savaşı zenginler başlatır fakat fakirler ölür