Hoşgeldiniz Ziyaretçi. Lütfen giriş yapın veya kayıt olun. Aktivasyon epostanız mı yok?

Gönderen Konu: hareket halindeyken rolantiye düşünce stop etme sorunu ve çözümü  (Okunma sayısı 243919 defa)

arkadaşlar bence konu madem sabit konu aynı sorunu yaşayan diğer arkadaşlarda çözüme kavuşturanlar varsa bunu nasıl sağladıklarını burada paylaşsınlar. sorunu yaşayan başka kimselere de en azından bir fikir vermiş oluruz ve boş yere başka yerlerde sorun arayarak zaman ve para kaybetmemiş olurlar.

mesela konu hakkında daha detaylı bir araştırma yaptım. sorunla aynı şekilde karşılaşan başka arkadaşlar da var. daha önce de bahsettiğim gibi bu şekilde stop etme sorunu sadece bu durumdan kaynaklanmayabilir nitekim sorunla karşılaşan diğer arkadaşlar da şu şekilde aşmışlar bunu: bütün her şeyi boğaz kelebeği de dahil değiştirmelerine rağmen sonuç alamayanlar en sonunda beyinle ilgili olduğunu düşünmüşler ve tespitlerinde de haklı çıkmışlar. beyne giden soketlerde ya da beyinin iç kısmında oluşan oksitlenme de buna neden olmuş. mesela arabanın özellikle yağmurlu günlerde bu sorunu ortaya çıkarması da buna bi açıklama getirebilir. oksitlenme ise bu işten anlayan iyi bir usta vasıtasıyla temizlenebilir. bunu deneyip %100 olumlu sonuç alan arkadaşlar da var. bilginize...
« Son Düzenleme: 01 Haziran 2011, 09:26:10 Gönderen: mehmetcevahir »

harika tespit ya tebrik ederim çok önemli bi başlık olmuş teşekkürler..   :tamamdir

motor soğukken il çalıştırmada devir dalgalanıyor  :saskin:
« Son Düzenleme: 04 Haziran 2011, 17:05:13 Gönderen: odyseuss »
VW Sakarya Facebook Sayfası

benim makinada böyle değil yanlız baktım biraz önce  ???

benim makinada böyle değil yanlız baktım biraz önce  ???

daha öncede dediğim gibi her rolanti sorunu farklı nedenlerden olabilir. motor beyninde gerçekleşen bir oksitlenme de neden olabilir buna boğaz kelebeğinin kirlenmiş olması da hava akışmetresi de... en basit ve en ucuz olandan başlamak lazım düşüncesindeyim.

daha öncede dediğim gibi her rolanti sorunu farklı nedenlerden olabilir. motor beyninde gerçekleşen bir oksitlenme de neden olabilir buna boğaz kelebeğinin kirlenmiş olması da hava akışmetresi de... en basit ve en ucuz olandan başlamak lazım düşüncesindeyim.
yok yani benim makinada böyle bir yer yok bulamadım farklı sanırım bağlantıları

16 valf olanların hava filitresi motor kapağı üstünde diye biliyorum bu nedenle bizimkilere benzer bir yapısı yok sanırım.

peki arkadaşlar 16valf olanlarda ne yapmak lazım bendede aynı durum denk geldi geçen akşam rölanti 1000devir dk'da çalışan araç 800devir dk'ya düşer oldu

rolantinin normali 800 olmalı zaten.  :tamamdir diğer yazılanlar yardımcı olur belki istersen baştan sona bi takip et konuyu...

arkadaşlar 2003 16v aracıma lpg(brc) taktırdım 1,5 ay önce. konu başlığında bahsedilen durumun aynısı yaşanıyor bende de 1,5 aydır. arada oluyor ve  rölantideyken par par diye araba nerdeyse stop edecekmiş gibi oluyor stop ettiği de oldu birkaç defa. sanırım benzinde yapmıyor bu, sadece gazda çalışırken yapıyor. bu konuda deneyimi olan var mı ne tavsiye edersiniz? lpg servisine gittiğimde gazdan kaynaklanmıyordur dedi savdı başımdan servisine git dedi.

kardeş muhtemel sebepleri yazılanları okuduğunda öğrenebilirsiniz. ama en önemli konu ilk başta bu sorunu benzinde de yapıyor mu onu ayırt etmek lazım. bu nedenle benzinde de bunu bir süre dene derim. daha sonra konu altında yazanlara göre hareket edebilirsin.

Çevrimdışı yesilkrt

  • Boks sporsa, savaş olimpiyattır.
fotografı görünce benim araba zannettim. :D aynı uygulamayı ben de yapmıştım geçen sene aynı sorundan dolayı. ama ben silikon tabancasıyla slikonladıktan sonra sarmıştım. ben de aynı şekilde kendim çözdüm olayı. bende stop etme yoktu ama rolantide hırlama yapıyordu, kendi kendine ara gazı veriyordu. ben de önce gaz kelebeğini temizleyip sonra slikonlayıp bantlamıştım. Ama benim tahminim gaz kelebeği de kirlenince yapıyor bu sorunu. hatta forumda da paylaşmıştım ama hangi konuda olduğunu hatırlamıyorum. yarın benim çalışmanın da fotosunu eklerim. eline sağlık güzel bir çalışma olmuş.
MK-IV- Comfortline

Çevrimdışı KAAN60

  • Otomobil
    2000 polo 1.6 a.c
    Şehir
    Tokat
slm arkadaşlar ben polo kullanıcısı olarak aynı sorunla uğraşmaktayım lpg takıldıktan sonra başladı bu olay lpg servisi tüm kontrolleri defalarca yaptı lpgde sistemlerinde sorun yokmuş? benzinde hiç problem. çok nadir olsada benim canımı sıkıyor lpgde durduğum zaman rolanti 900den 700e kadar düşüp geri yükseliyor bazende bir anda stop ediyor. boğaz kelebeğini söküp temizledim adaptasyonu yapıldı vw servisdeki ustam boğaz kelebeği yada lambda sensöründen diyor ama ikiside pahalı bende kendi imkanlarımla önce hava filtre sine giden boruların ek yerleriden hava alankısımları bantla kapattım. boğaz kelebeğini tekrara söktüm iç mekanizma bölümünü beyin tamiri yapan biir arkadaşım söküp kömürlerini ve içini temizledi içinde mekanizma çalışıca birbirie değen bir platin var o açtığımızda yapışıktı ayırdı tekrar birleştirip kapattım montajını yaptım. 2 gündür ne rolanti oynadı ne stop oldu sadec akşam yine durup park ederken rolanti çok hafif titredi. başka bişey yok umarım çözülmüştür. boğaz kelebeği değişmesi gerekiyo denen arkadaşlar bence ellerinden geliyorsa mekanizma kısınlarını söküp kömürlerini temizlesinler platine baksınlar çünkü çok para yazık!
   benim sorum şu lambda sensörünü değişmeme gerek varmı yada bunu lpgye göre ayarı falan varmı? ne yapmam gerek hepinize iyi geceler.
_-OĞLUM ve POLOM-_

slm arkadaşlar ben polo kullanıcısı olarak aynı sorunla uğraşmaktayım lpg takıldıktan sonra başladı bu olay lpg servisi tüm kontrolleri defalarca yaptı lpgde sistemlerinde sorun yokmuş? benzinde hiç problem. çok nadir olsada benim canımı sıkıyor lpgde durduğum zaman rolanti 900den 700e kadar düşüp geri yükseliyor bazende bir anda stop ediyor. boğaz kelebeğini söküp temizledim adaptasyonu yapıldı vw servisdeki ustam boğaz kelebeği yada lambda sensöründen diyor ama ikiside pahalı bende kendi imkanlarımla önce hava filtre sine giden boruların ek yerleriden hava alankısımları bantla kapattım. boğaz kelebeğini tekrara söktüm iç mekanizma bölümünü beyin tamiri yapan biir arkadaşım söküp kömürlerini ve içini temizledi içinde mekanizma çalışıca birbirie değen bir platin var o açtığımızda yapışıktı ayırdı tekrar birleştirip kapattım montajını yaptım. 2 gündür ne rolanti oynadı ne stop oldu sadec akşam yine durup park ederken rolanti çok hafif titredi. başka bişey yok umarım çözülmüştür. boğaz kelebeği değişmesi gerekiyo denen arkadaşlar bence ellerinden geliyorsa mekanizma kısınlarını söküp kömürlerini temizlesinler platine baksınlar çünkü çok para yazık!
   benim sorum şu lambda sensörünü değişmeme gerek varmı yada bunu lpgye göre ayarı falan varmı? ne yapmam gerek hepinize iyi geceler.
lambda sensörü ve bu sorun arasındaki ilişkiyi ben de epey bir süre araştırdım. doğru dürüst net bir bilgi edinememe rağmen lambda sensörünün egzost manifoltu üstünde motordan çıkan gazlardaki oranları algılayarak motor beynine ordan da dolayısı ile enjeksiyon sistemine ne kadar hava yakıt karışımı ayarlanacağı bilgisini göndediğini öğrenmeme rağmen araç lpg de çalışırken lambda sensörünün beyne gönderdiği bilgilerin lpg ecu su tarafından da dikkate alınıp alınmayacağı hususunda takıldım. zira lpg sistemi kendi ecu ve enjektör sistemine sahip önceden tanımlanmış devir aralıklarında ne kadar lpg nin emme manifoldudan motora gönderileceği bellidir lpg sistemlerinde. bu konuda daha ayrıntılı teknik bilgiye sahip arkadaşlar varsa bu konuda bizi aydınlatırlarsa sevinirim. lpg sistemi ile lambda sensörü arasında doğrudan ya da dolaylı olarak bir bilgi akışı var mı? eğer yoksa böyle bir bilgi akışı sizin söz konusu sorununuz lambdadan da kaynaklanmıyordur.