Hoşgeldiniz Ziyaretçi. Lütfen giriş yapın veya kayıt olun. Aktivasyon epostanız mı yok?

Gönderen Konu: hareket halindeyken rolantiye düşünce stop etme sorunu ve çözümü  (Okunma sayısı 243908 defa)

merhabalar arkadaşlar. nadir aralıklarla yaşadığım bir sorunumu kendi imkanlarımla çözüme kavuşturdum ve yardımcı olur düşüncesiyle paylaşmak istedim. hareket halindeyken rolantiye düşünce stop etme sorunu yaşıyordum. özellikle durmak üzereyken vitesi boşa alıp frene bastığımda rolantide küçük bir dalgalanma oluyor ve stop ediyordu araç. bu sorunu çok nadir yaşamama rağmen çözümü için gitmediğim usta kalmadı. servis de dahil bir çözüm üretemedi bu soruna. kimisi lpg ayarlarından dedi kimisi boğaz kelebeği değişecek dedi. defalarca lpg ayarı yaptırdım. boğaz kelebeği temizletip adaptasyon yaptırdım, buji ve kablolarını değiştirdim, hava akışmetresini temizledim, yakıtı aldığım yerleri değiştirdim ama nadir olarak da olsa yapmaya devam etti. son olarak da kendim hava filitresini ve hortumunu sökerek boğaz kelebeğini balata temizleyicisi ile temizlemek istedim. hava filitresi hortumunu sökerken bu hortuma bağlı olan ve motor üst kapağına giren küçük hortumun körük kısımlarından çatlamış olduğunu farkettim. bu hortumun görevi motor üst kapağına ulaşan yağ buharını boğaz kelebine ve dolayısı ile yanma odalarına taşımak ve böylelikle hem havayı bir miktar ısıtmak hem de yanmanın gerçekleştiği odaları yağlamak. (dolayısı ile motorun ömrünü uzatmak) hortum kırık olduğu için ihtiyaç duyulandan daha fazla havayı dışardan alan boğaz kelebeği rolantiyi ayarlayamayarak stop etmesini sağlıyor aracın bunun farkına vardım. bu küçük hortumu bir elektrik bantıyla hava almayacak şekilde sardım ve yerine otutturdum. ve sonuç olarak stop etme sorunu ortadan kalktı ve araba rolantiyi daha stabil bir şekilde ayarlamaya başladı bilginize. ayrıca bu hortumun kırık olması dışardan kirli havanın girmesine ve boğaz kelebeğinin daha çabuk kirlenmesine neden oluyor.  :tamamdir   aşağıda bu hortumun bulunduğu yeri görebilirsiniz.


« Son Düzenleme: 27 Mayıs 2011, 17:53:07 Gönderen: nizam »

Çevrimdışı nizam

  • VW BORA 1.9 TDI 66 kv
çok güzel tespit bravo
« Son Düzenleme: 27 Mayıs 2011, 16:38:39 Gönderen: nizam »
Paylaştığın senindir, biriktirdiğin değil

Yunus EMRE


ARABA ARIYOM BİLADER SORUN MU VAR :)

nizam kardeşim kötü ustalar insanı ustalaştırıyor teşekkür ederim. :)

Çevrimdışı nizam

  • VW BORA 1.9 TDI 66 kv
nizam kardeşim kötü ustalar insanı ustalaştırıyor teşekkür ederim. :)

ustalarımızda birer ögretmen :)
Paylaştığın senindir, biriktirdiğin değil

Yunus EMRE


ARABA ARIYOM BİLADER SORUN MU VAR :)


aynı sorun bendede olmuştu ve ustam hortumu değiştirip çözmüştü...çok sıkıntılı bir durum yaratıyordu gerçekten..

bir vw ve sahibinin araba hakkında usta olması başarı hikayesi gibi  :)
ama mehmet hocam iyi yakalamışsın rolanti problemi olan ilk önce buraya
baksın derim konu bence üst konu olsun :)
golf 4 1,8 Highline

bir vw ve sahibinin araba hakkında usta olması başarı hikayesi gibi  :)
ama mehmet hocam iyi yakalamışsın rolanti problemi olan ilk önce buraya
baksın derim konu bence üst konu olsun :)

teşekkür ederim  :)

1.000.000 km uzun yol tecrübesi olan tır şoförü dayımın bu tür konularla ilgili düşüncelerini gerçekten çok haklı bulurum:
Arabanın sorununu şoförü bulur usta bir şey bilmez sen sorunu bulur ustaya tarif edersin o da yapar. Usta senin arabanı senden iyi bilmez çünkü problemin hangi koşullarda ortaya çıktığını ve ayrıntılarını en iyi sen anlarsın dikkatli olursan diyor.

doğrusu her rolanti ve stop etme problemi bundan kaynaklanmayabilir kuşkusuz farklı sebepler de olabilir ancak ayrıntılar üstünde biraz daha yoğunlaşınca insan daha doğru sonuçlara ulaşabiliyor. örneğin özellikle aracın durmak için frene bastığınızda stop etmesi asıl ipucunu veriyor zira frene basıldığında motor ister istemez esniyor motor esneyince haliyle kırık olan bu borular da esniyor ve kırık olan yerlerden daha fazla hava girmeye başlıyor bu da malum sorunu tetikliyor. zaten dikkat ettiğimde frene daha yavaş bastığımda ya da normal rolantide çalışırken hiç bir sorunla karşılaşmıyordum. özellikle daha güçlü frenlerde rolantiye düşersem stop ediyordu araç bu da bence işin püf noktası. yani ayrıntılara çok dikkat etmek gerekiyor.

bu arada sabit konu olması da iyi olmuş zira bu sorunu çok kişi yaşıyor ve çoğu da ciddi masraflar ettiği halde çözüme kavuşturamıyor bu sorunu. umarım diğer arkadaşlara da yardımcı olur. :)
« Son Düzenleme: 28 Mayıs 2011, 01:17:12 Gönderen: mehmetcevahir »

eline sağlık mehmet, 10 numara bir tespit ve onarım.  :tamamdir
bende de rolanti düşmesi sorunu var. şimdi elime bi fener alıp bakıcam  :D
VW Sakarya Facebook Sayfası

eline sağlık mehmet, 10 numara bir tespit ve onarım.  :tamamdir
bende de rolanti düşmesi sorunu var. şimdi elime bi fener alıp bakıcam  :D

inşallah seninki de aynı nedenden kaynaklanıyordur da başka masrafa girmezsin. :)

mehmet tespitlerine katılıyorum allaha şükür rolanti problemim yok ama cumartesi günü
kaputu açıp gerekli kontrolleri yaptım   :)
golf 4 1,8 Highline

Çevrimdışı htmetin

    Otomobil
    Mk4
  • Hasan Tekin METİN
Eline sağlık.
Bir Alman Atasözü Der ki "DAS AUTO"
1998 Mk3 AFT motor sportline manuel +Sunroof - 2003 Mk4 Highline Manuel - 2000 Mk4 1.9 TDI Comfortline

Çevrimdışı golfüçyüs

    Otomobil
    -
    Şehir
    İstanbul
çok iyi tespit tebrikler :)

slm arkadaşlar harbiden tespit güzel bu sorun benim golfdede vardı bende uzun süre uğraştım ama sonunda çözdük ama yinede ben o boruyada bir bakıcam