Herkese merhaba,
Dün akşam seyir halindeyken fanı açıp aracın içini biraz ısıtmak istedim, fakat fan buz gübü soğuk hava veriyordu.
O sırada sıcaklık göstergesine baktım ibre tam 120 derecedeydi. Hemen aracı sağa çekip stop ettim ve kaputu açıp kontrol ettim. Radyotör buz gibiydi yani motorda su dolaşımı olmuyordu, bundan dolayı motor aşırı ısınmıştı ve radyotörde soğuk su olduğundan fan soğuk üflüyordu.
İşin kötüsü yol bilgisayarı bu sorunla ilgili uyarı vermiyor, yani ibreye bakmasam hiçbir şeyin farkında olmayacaktım, sorunu motordan dumanlar çıkınca ancak farkederdim herhalde.
Neyse sonrasında İvedikte servisten arkadaşı cepten arayıp ne olabilir diye sordum, onlarda devridaimde bir problem olabilir dediler ve aracın çekilip servise getirlmesi gerektiğini söylediler. Sonra bir çekici bulduk, arabayı çektirdik.
Sabah servise gittim, motorun açılması gerektiğini söylediler. Motoru indirdiler, aşırı ısınmadan dolayı motor contasının ve sübapların değişeceğini, motor kapağının birleştiği kesimdeyse yüksek ısınmadan dolayı çok ufak hasar oluştuğunu söylediler.
Aracın benden önceki kullanıcısı devridaim popmasını zamanında değiştirmediğinden dolayı plastik çarkın parçalanmasından kaynaklandığını öğrendim.
Motorda değişmesi gereken hayati parçaların hepsini değiştirdik, siz siz olun değişmesi gerekenleri zamanında değiştirin ve parça alırken ucuz olsun diye adi malzeme almayın..
Saygılar...