Gönderen Konu: Hantallık Sorunu  (Okunma sayısı 10882 defa)

Çevrimdışı edincol

  • İleti: 1807
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Polo 6N2 - AKK - Comfortline
  • Şehir: Kocaeli
Ynt: Hantallık Sorunu
« Yanıtla #14 : 23 Nisan 2015, 11:46:33 »
Turbo pik basıncını üretene kadar olan devirlerde cansızlık tüm turbo arabalarda yaşanır. Ferrari bile 1 saniyeden az da olsa turbo gecikmesi olduğunu belirtiyor. Modern motorlarda da genelde 1700 dd den itibaren tam basınç oluşmaya başlıyor, bunun hissedilmesi de dediğiniz gibi 2000 dd de başlıyor.
Akıl yaşta değil baştadır.

Çevrimdışı rene

  • İleti: 1744
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Jetta Tdi
  • Şehir: Sakarya
Ynt: Hantallık Sorunu
« Yanıtla #15 : 23 Nisan 2015, 12:01:13 »
Tdi da 2000 devire kadar cansız geliyor bana. 1.9 uda aynı 1.4 te bana öyle geldi. 2000 den sonra Tork bariz belli ama.
Kanka 2000dd düşük sayılabilecek bir devir küçük bi debriyaj hareketiyle kafayı sürekli yukarda tutmak mümkün benzinliden geçince biraz garip gelsede sürüş karakteride arabaya göre değişiyor alışınca.

Çevrimdışı ilGhiNC

  • İleti: 561
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: 2009 Golf6 1.6 Trendline - Grafit Mavi --- 2015 Seat Leon 1.2 TSI Style Emocion Kırmızı Sunroof
  • Şehir: İstanbul
Ynt: Hantallık Sorunu
« Yanıtla #16 : 23 Nisan 2015, 14:52:49 »
Valla SR motor kalktıktan sonra 2500 devire kadar ölü sayılır. Bu arada 1.5 motordan kastım dCi motor falandı. Bence SR motoru her türlü alır :)

Almanların atmosferik motorları hantal benim anladığım kadarıyla. Devir alana kadar hantal ama devir aldıktan sonra kimse tutamaz. Kore ve Japonların alt devirleri harika.
CRAFTER TDI 163 ps

Çevrimdışı rene

  • İleti: 1744
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Jetta Tdi
  • Şehir: Sakarya
Ynt: Hantallık Sorunu
« Yanıtla #17 : 23 Nisan 2015, 15:13:29 »
Valla SR motor kalktıktan sonra 2500 devire kadar ölü sayılır. Bu arada 1.5 motordan kastım dCi motor falandı. Bence SR motoru her türlü alır :)

Almanların atmosferik motorları hantal benim anladığım kadarıyla. Devir alana kadar hantal ama devir aldıktan sonra kimse tutamaz. Kore ve Japonların alt devirleri harika.

105 hp lik 1.5dci megane i 110luk tdi bora ile zor geçtik o yabana atılacak bir motor değil zaten ama 1.3 cdti 1.4d4d yi falan abartmaya gerek yok. He 1.5dci 85lik versiyon ise varsa tanıdıkta deneyebiliriz benim arabayla ben çok denedim öyle yürüyenine denk gelmedim 85liğin.

Çevrimdışı s1nanozk

  • İleti: 1238
    • Profili Görüntüle
Ynt: Hantallık Sorunu
« Yanıtla #18 : 23 Nisan 2015, 19:27:32 »
atmosferik motorlar böyle malesef arkadaşlar,bunlarla fazla oynanmıyor malesef.Turbo şart anlaşılan,dereceli egzantirik falan diyorlar ama o da arabayı sapıttırıyor rölanti falan dengesizleşiyor.Ben TSİ derim bundan sonra  :D

Çevrimdışı Berdan

  • İleti: 48
  • Volkswagen Türkiye
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Volkswagen Golf IV - 1.6 SR - 1999 Comfortline
  • Şehir: Kahramanmaraş
Ynt: Hantallık Sorunu
« Yanıtla #19 : 24 Nisan 2015, 01:30:57 »
Hepinize çok teşekkür ederim arkadaşlar dediğiniz gibi katalizatörü söktürüp düz boru kaynattıracam alt devirleri de ne yapalım dizellere sonradan yetişiriz artık :) :)

Çevrimdışı metinmb407

  • İleti: 1924
    • Profili Görüntüle
Ynt: Hantallık Sorunu
« Yanıtla #20 : 24 Nisan 2015, 08:56:08 »
Turbo pik basıncını üretene kadar olan devirlerde cansızlık tüm turbo arabalarda yaşanır. Ferrari bile 1 saniyeden az da olsa turbo gecikmesi olduğunu belirtiyor. Modern motorlarda da genelde 1700 dd den itibaren tam basınç oluşmaya başlıyor, bunun hissedilmesi de dediğiniz gibi 2000 dd de başlıyor.



Kanka 2000dd düşük sayılabilecek bir devir küçük bi debriyaj hareketiyle kafayı sürekli yukarda tutmak mümkün benzinliden geçince biraz garip gelsede sürüş karakteride arabaya göre değişiyor alışınca.


atmosferik motorlar böyle malesef arkadaşlar,bunlarla fazla oynanmıyor malesef.Turbo şart anlaşılan,dereceli egzantirik falan diyorlar ama o da arabayı sapıttırıyor rölanti falan dengesizleşiyor.Ben TSİ derim bundan sonra  :D

Bak iyi hatırlattın. TSI da öyle bir problem yok. Bastın mı gidiyor. 1.4 ve 1.2 TSI kullandım TDI a göre canlı geldi. 1.8T bile alt devirde TSI kadar iyi değil.

Çevrimdışı s1nanozk

  • İleti: 1238
    • Profili Görüntüle
Ynt: Hantallık Sorunu
« Yanıtla #21 : 24 Nisan 2015, 12:01:35 »



Bak iyi hatırlattın. TSI da öyle bir problem yok. Bastın mı gidiyor. 1.4 ve 1.2 TSI kullandım TDI a göre canlı geldi. 1.8T bile alt devirde TSI kadar iyi değil.
Ya morukcum bir de teknoloji farkı ile de alakalı olabilir. Ama mesela aynı şekilde yeni nesil 1.6 tdi ile 1.4 tsi act kafa kafaya kalkıyor. Bence şu son 1-2 senede gelişmeler olumlu. 1.8 T dediğimiz olay bizim araçlarımızagöre güzel motorlar tabi ama onlar da bitti. :)  Maddi durumum uygun olsa tsi 150 hp lik makina bakarım. :)

Çevrimdışı metinmb407

  • İleti: 1924
    • Profili Görüntüle
Ynt: Hantallık Sorunu
« Yanıtla #22 : 24 Nisan 2015, 13:59:28 »
Müdür 1.6 TDI da kullandım yeni modellerde o da aynı cansız alt devirleri. Sonradan fırlıyor ona diyecek bir şeyim yok. TSI başka birşey altıda üstü de canavar :)

Çevrimdışı rene

  • İleti: 1744
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Jetta Tdi
  • Şehir: Sakarya
Ynt: Hantallık Sorunu
« Yanıtla #23 : 25 Nisan 2015, 07:05:54 »
Bana 1.4 122hp de alt devirleri zayıf geldi mesela 140lık tsi ile arasında 18hp var gibi görünsede performans açısından çok fark var tabi burda 140 tsi nin çift besleme olmasınında etkisi büyük.

Çevrimdışı infernaltr

  • İleti: 185
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Golf IV
Ynt: Hantallık Sorunu
« Yanıtla #24 : 25 Nisan 2015, 23:59:53 »
Hantallik benim aractada vardi hava filtresi borusundaki sensorden kaynaklaniyodu. Sensorun fisini sokunce araba gidiyordu ama devir cok dalgalaniyordu servis degisecek falan dedi alkolle  yikadim arabanin hantalligi biraz duzeldi hava filtresini performans hava filtresi taktik ama sensoru iptal etmedim. Simdi gucu torku yerinde duz yolda 230 u goruyorum

Çevrimdışı s1nanozk

  • İleti: 1238
    • Profili Görüntüle
Ynt: Hantallık Sorunu
« Yanıtla #25 : 26 Nisan 2015, 14:44:47 »
230 u görüyorsanız öpüp başınıza koyabilirsiniz :)

Çevrimdışı Ali07

  • İleti: 228
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Seat İbiza Tdi
  • Şehir: Antalya
Ynt: Hantallık Sorunu
« Yanıtla #26 : 30 Nisan 2015, 10:49:15 »
Hantallığı yüzünden çok sevdiğim golfümü satmış biri olarak bu konuya cevap vermem gerek.
1.6 sr motordan performans beklemeyin, performans vercek diye boşa para harcamayın., performansı seven arkadaşlara göre değil bu motor. İlla Golf 4 e bincem ve performans istiyorum diyosanız 1.8 e ya da 1.9 Tdi motor seçeneklerini seçin.
sr motoru öven arkadaşlarım Polo, Fabia, İbizada kullanılan 1.4 Tdi motoru bi kullanın derim, hem 80 beygircik hem 3 silindircik.
Konforu konusunda asla kıyaslayamam, golfüm 99 ibizam 2007 model olmasına rağmen. fakat ibizaya ilk bindiğimde golfün hantallığından muzdarip olduğum için hemen bi gazlayayım bakayım ne olacak dedim ve o küçük motorun neler yapabildiğine hayret ettim. Turbo bambaşka bişey arkadaşlar, araç beni koltuğa yapıştırdı ilk 2 vites özellikle, Dizelin ve turbonun 195 torku 3. viteste patinaj yaptırıyor arabaya, ve uzun yol kısa yol gazlamama rağmen araç 6 litreyi asla geçmiyor. En son sakin kulanımda 4,6 ly yaktı.

Çevrimdışı ilGhiNC

  • İleti: 561
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: 2009 Golf6 1.6 Trendline - Grafit Mavi --- 2015 Seat Leon 1.2 TSI Style Emocion Kırmızı Sunroof
  • Şehir: İstanbul
Ynt: Hantallık Sorunu
« Yanıtla #27 : 30 Nisan 2015, 11:00:38 »
Hocam dikkatli kullanip 3 litre ortalama gören var o motorda. Baya cep dostu 1.4 tdi. :) basinca da gidiyor. Ama motor sesi biraz fazla.
CRAFTER TDI 163 ps