Gönderen Konu: Araçta ESP var mı, yok mu?  (Okunma sayısı 21106 defa)

Çevrimdışı SoundCarMan

  • İleti: 91
  • Forumillegal.com<<--
    • Profili Görüntüle
Ynt: Araçta ESP var mı, yok mu?
« Yanıtla #14 : 22 Mart 2009, 13:43:57 »
asr Patinaj ::D
Espde Savrulma önleyici olması lazım

Logged

Çevrimdışı Halil Kara

  • İleti: 1794
    • Profili Görüntüle
Ynt: Araçta ESP var mı, yok mu?
« Yanıtla #15 : 22 Mart 2009, 23:38:40 »
asr Patinaj ::D
Espde Savrulma önleyici olması lazım


Ikisi ayni islevi gorur cogu zaman asr ve esp beraber olur.
Ornegin benim 2001 passatta konsolda asr yaziyordu, simdiki 2004 de esp yaziyor.Yine su an kuzenimin kullandigi 2001 passatta esp yaziyor vs. vs. Her ikisi de ayni islevi gorur, her ikisi de devrede iken kadranda ayni isik yanip soner...

Çevrimdışı R-Line

  • İleti: 2208
  • Golfsburg Edition
    • Profili Görüntüle
Ynt: Araçta ESP var mı, yok mu?
« Yanıtla #16 : 23 Mart 2009, 14:03:44 »
ASR ile ESP için kadranda yanılmıyorsam ortak simge kullanılıyor.
ama ikiside aynı sistem değil benim bildiğim.
asr anti patinaj sistemi, esp ise virajlarda falan savrulmayı engellemek için konulmuş bir sistem.
örneğin comfortline golf 5 lerde asr standart olarak sunulmaktayken, esp daha sonraları standart olarak sunuldu.

Çevrimdışı Halil Kara

  • İleti: 1794
    • Profili Görüntüle
Ynt: Araçta ESP var mı, yok mu?
« Yanıtla #17 : 23 Mart 2009, 14:15:36 »
ASR ile ESP için kadranda yanılmıyorsam ortak simge kullanılıyor.
ama ikiside aynı sistem değil benim bildiğim.
asr anti patinaj sistemi, esp ise virajlarda falan savrulmayı engellemek için konulmuş bir sistem.
örneğin comfortline golf 5 lerde asr standart olarak sunulmaktayken, esp daha sonraları standart olarak sunuldu.

Aracınızla 0 km den kalkış yaparken sert olarak kalkarsınız ve araç patinaja düşer.Bu durumda asr devreye girer, lastiklerin dönme hızını etkileyerek lastiklere saniyenin bilmem kaçında bir kuvvet uygulayarak kilitleyip bırakır.Böylece araç patinajdan çıkar ve kontrollü olarak kalkış yaparsınız.Bu ASR.
Aracınızla sert bir viraja girersiniz ve viraj içinde araç sol taraftan kaymaya başlar, aracın kaydığı yöndeki lastiklere kuvvet uygulanır, aktarma organlarının o lastiğe ilettiği güç kontrol altına alınır ve fizik kuralları neticesinde araç çizgisine döndürülür.Bu ESP.
Her ikisinde de yani ASR ve ESP de lastiklerin dönme hızına kuvvet uygulanır.Aracın tehlike anında olduğu sinyal verilir ve devreye girer.Fizik kuralları neticesinde araç çizgisine döndürülmeye çalışılır.Abartılı derecede bir kontrada değilseniz çoğu kez sizi çizginizde tutmayı başarır.Fakat 100 le girilecek viraja da 150 girerseniz de bu gariban elektronik dengeleyicelerin de yapacak pek birşeyi kalmaz.Teknolojide bir yere kadar  :)
Bir de EDL vardır.Bu da örneğin bir çamura girdiniz.Aracın sol lastiği çamurda sağ lastiği ise düz-stabil bir yerde ise, aracın sol lastiğine giden gücü keser, gücü sağ lastiğe vererek stabil olan lastiğe gücü aktararak daha fazla tutunma sağlayarak sizin engelden çıkmanızı sağlar.Genellikle ticari araçlarda ve arazi araçlarında sunulur...

Çevrimdışı R-Line

  • İleti: 2208
  • Golfsburg Edition
    • Profili Görüntüle
Ynt: Araçta ESP var mı, yok mu?
« Yanıtla #18 : 23 Mart 2009, 16:36:20 »
keşke şunu baştan yazsaydın Halil.
direk yazdıklarını okuyunca başka bişey anlaşılıyor, yada iş yorgunluğundan ben öyle anladım.  :)
neyse eline sağlık gayet açıklayıcı olmuş.
dediğin gibi teknolojide bir yere kadar, bir yerden sonra fizik kuralları devreye girmeye başlıyor.

Çevrimdışı Halil Kara

  • İleti: 1794
    • Profili Görüntüle
Ynt: Araçta ESP var mı, yok mu?
« Yanıtla #19 : 23 Mart 2009, 19:01:25 »
keşke şunu baştan yazsaydın Halil.
direk yazdıklarını okuyunca başka bişey anlaşılıyor, yada iş yorgunluğundan ben öyle anladım.  :)
neyse eline sağlık gayet açıklayıcı olmuş.
dediğin gibi teknolojide bir yere kadar, bir yerden sonra fizik kuralları devreye girmeye başlıyor.

Estağfurullah ne demek, iyi akşamlar.