Hoşgeldiniz Ziyaretçi. Lütfen giriş yapın veya kayıt olun.

Gönderen Konu: Golf 4 1.6 8 Valf mı? 16 Valf mı?  (Okunma sayısı 30902 defa)

Çevrimdışı Tholl-ga

  • Sleeper MK4
Ynt: Golf 4 1.6 8 Valf mı? 16 Valf mı?
« Yanıtla #14 : 08 Ağustos 2007, 11:17:31 »
16v lerin motor blokları alüminyum

Ynt: Golf 4 1.6 8 Valf mı? 16 Valf mı?
« Yanıtla #15 : 10 Ağustos 2007, 16:11:55 »
Arkadaşlar 16 valfler benim bildiğim 8 valfe göre daha az yakıyor..Kesin bilgisi olan varsa tam olarak öğrenebiliriz.Çünkü yukarda da bi arkadaş tam tersini yazmış..

Çevrimdışı Dr_EmrE

  • Pre-tuned in Deutschland :)
Ynt: Golf 4 1.6 8 Valf mı? 16 Valf mı?
« Yanıtla #16 : 13 Ağustos 2007, 14:34:32 »
Bende 16v.ler daha az yakar diye biliyorum..

Çevrimdışı escocem

  • street racer
Ynt: Golf 4 1.6 8 Valf mı? 16 Valf mı?
« Yanıtla #17 : 13 Ağustos 2007, 15:11:42 »
16 az yakmaz arkadaşlar çok ufak tefekte olsa fazla yakar normal sürüşte nerdeyse aynı denilebilir fakat iş performansa basmaya gelince 16v her şekilde fazla yakar fakat ona görede gider..mantık budur zaten daha fazla giriş(yakıt + hava) daha fazla çıkış(yanmış yakıt+hava=gaz) ve daha fazla performans...

Ynt: Golf 4 1.6 8 Valf mı? 16 Valf mı?
« Yanıtla #18 : 13 Ağustos 2007, 15:46:15 »
abi ne uğraşıyorsunuz motor numarasından bakın kaç valf olduğuna bu 2001 model 16 V  yakıt tüketimi 7.9/5.2/6.2 l/100km urban/extra-urban/combined.Maksimum Motor Gücü 108 HP     (80.5 kW) 
 
Maksimum Güç Devri 5800 d/d
 ,

Buda 2000 model 8 V Yakıt Tüketimi 9.3/5.5/6.9 l/100km urban/extra-urban/combined Maksimum
 Motor Gücü 103 HP     (76.8 kW) 
 
Maksimum Güç Devri 5700 d/d
 :tamamdir
My Cars Audi & Vw Germany Style

Çevrimdışı cenkkaya

  • VW bir tutkudur
Ynt: Golf 4 1.6 8 Valf mı? 16 Valf mı?
« Yanıtla #19 : 14 Ağustos 2007, 12:35:00 »
16v lerin motor blokları alüminyum

ee  alüminyumsa ne olmuş faydası zararı nedir

Ynt: Golf 4 1.6 8 Valf mı? 16 Valf mı?
« Yanıtla #20 : 04 Mart 2009, 09:03:10 »
merhaba  ben irfan aranıza yeni geldim   bende 2001 comf var ama 8 valf

Çevrimdışı kaya_01

  • kaya
Ynt: Golf 4 1.6 8 Valf mı? 16 Valf mı?
« Yanıtla #21 : 04 Mart 2009, 09:30:16 »
merhaba  ben irfan aranıza yeni geldim   bende 2001 comf var ama 8 valf
İrfan hocam aramıza hoşgeldin,ne fark eder 8 valf veya 16 valf olması önemli olan burda keyifli sohbetler ve  bilgi alışverişi yapmak..
son karesi gibi Red Kit in, batan güneşe doğru sürerken atımı, gitme kal! demeni bekliyorum..Ancak sadece rüzgar çekiştiriyor atkımı..

Ynt: Golf 4 1.6 8 Valf mı? 16 Valf mı?
« Yanıtla #22 : 04 Mart 2009, 10:10:11 »
Bende bu 8 ve 16 walf arasinda ki farki sormak istiyordum.

Benim arac 2003 haziran trafige cikisli 2004 model pacific. Benim aracta 8 walf. Bu 8 ve 16 walf arasindaki temel fark nedir?
Benim bildigim kadari ile 16 walf araclarda surus keyfinin daha farkli oldugu buna karsin daha cok yakit tukettigi konusundaydi.
Sanirin 8 walf lerde motorda kucuk. Gecen benzin kirmizi cizginin hemen ustundeydi ikazlar yanmamisti depoyu full ledim 135 tl aldi. Sanirim benim depo 150 tl ye full oluyor.

Bu arada 8-18 walf  herneyse  onemli olan araci sevmek ve keyif almak :)

Çevrimdışı OffLineR

  • Otomobil
    Golf IV Highline, SLK200 Kompressor Grand Edition
  • İtinayla, sabırla, keyifle modifiye edeceksin ! :)
Ynt: Golf 4 1.6 8 Valf mı? 16 Valf mı?
« Yanıtla #23 : 04 Mart 2009, 10:12:30 »
8v'ler düşük devirlerde daha atikler
16V ile şehir içinde sıkılırsınız.
8V'lerin haliyle boğazları daha geniş.
aslında 16V'ler daha az yakıyor. Daha çok noktadan daha az püskürterek fazladan yakıt atılmasını önlüyorlar.
Ama dediğim gibi onlarda da şehir içi eğlencesi yok :D :D :D :D
Air Ride \ Havalı Süspansiyon ;)

Çevrimdışı kaya_01

  • kaya
Ynt: Golf 4 1.6 8 Valf mı? 16 Valf mı?
« Yanıtla #24 : 04 Mart 2009, 10:42:22 »
cemele hocam ben pasificlerin tamamının 16 valf olduğunu düşünüyordum,benim araç 20054 model pasific ve 16 valf, depo da 180 liralık benzin alıyor,depoların farklı olduğunu ilk defa duydum.. daha önce 20 valf aracım da oldu çok daha az yakardı,demekki valfler düştükçe yakıt artıyor..
son karesi gibi Red Kit in, batan güneşe doğru sürerken atımı, gitme kal! demeni bekliyorum..Ancak sadece rüzgar çekiştiriyor atkımı..

Ynt: Golf 4 1.6 8 Valf mı? 16 Valf mı?
« Yanıtla #25 : 04 Mart 2009, 11:23:57 »
Depo kesinlikle farkediyor. Daha once 2001 model 8 valf temiz ve hesapli bir megan bulmustum. Arkadas 8 valfler cok tercih edilmez ama fiyatlarida ona goredir dedi. Aciklamasinda ise megan icin 8 valf lerde renault 19 motoru var , 16 valf lerde ise meganlar icin uretilen motor var demisti.

Offliner arkadasin dedigi gibi valf kuculdukce yakit artiyor. Ben 8 valf oldugunu servise bakima goturdugumde ogrendim.
Basta ogrenseydim fikrim degisirmiydi yine degismezdi. Neticede kullaniciyim arac temiz olsun hesapli olsun bide GOLF olsun gozum baska bisey gormez :) :) Arac gerekten seri ama otomatik olmasindan dolayi ilk kalkislarda biraz agir kaliyor gibi.

Kaya hocam belkide pacificlerde otomatik viteslerde kalkis performansini etkili yapmak icin 8 valf yapmis olabilirler. Dusunceme gore 8 valf yaparak daha buyuk bogaz ve daha fazla yakit vererek ilk kalksilarda ve dusuk viteslerde daha seri duruma getirmeyi dusunmus olabilirler.

Ynt: Golf 4 1.6 8 Valf mı? 16 Valf mı?
« Yanıtla #26 : 04 Mart 2009, 14:08:14 »
arkadaslar 8valf lar artık bıraz eskı teknolojı kalıyo...dedıgı gıbı arabanın valfı nekadar cok olursa aracın verımı okadar artar 8 valf olması silindir basına 2valf dusmesı demektır 16 v de silindir bası 4valf duser buda yakıt ı daha verımlı kullanır ve daha az yakar (8v ler şehir ıcınde daha ataktır ama daha fazla yakar)

bırde
 8 valf de -tek egzantrık
16 valfte - çift egzantrık vardır

1.8 ler 20 valf de ıse silindır basına 5 valf duser
yıne aynı sekılde bundada çift egzantrık vardır ama egzantrık basına 10 sübab düşer

Ynt: Golf 4 1.6 8 Valf mı? 16 Valf mı?
« Yanıtla #27 : 04 Mart 2009, 14:09:58 »
16v lerin motor blokları alüminyum

alımunyum olması benım bıldıgım daha hafıf motor olmasıdır(agırlıgı azdır yanı) ayrıca alımunyum geç ısınır çabuk soğur