Gönderen Konu: Beygir gücünü yükseltme  (Okunma sayısı 79418 defa)

Çevrimdışı mecamir

  • İleti: 1052
  • Doğuştan VW'ci...
    • Profili Görüntüle
Ynt: Beygir gücünü yükseltme
« Yanıtla #28 : 12 Kasım 2009, 13:18:15 »
Benim beygir yüksetmeyle ilgili merakım kapak taşlanması.bilgisi olanlar bizi de aydınlatırsa memnun olurum şimdiden tsk

Çok arabada kapak taşlama işlemi yaptım. Ama tek başına işe yaramaz. tek başına kapak taşlama yaparsan farkı hissetmezsin bile. Kaldı ki golf4'e kapak taşlama vs yapmayın, mümkünse güce dışardan müdahale edin (kaliteli bir filtre, headers ve chip en verimli olan üçlü)  ;)  Yazık olur sonra standart kapağına bi dünya para verirsiniz. Ayrıca kapak taşlama da motorun chip'ten daha az yıpranmasını sağlamaz :)

Çevrimdışı Suti

  • İleti: 249
  • VW Tech
    • Profili Görüntüle
Ynt: Beygir gücünü yükseltme
« Yanıtla #29 : 12 Kasım 2009, 22:06:43 »
hobi amaçlı ise yapın yani heves le uğraşmaksa çünkü o araba olsun olsun 150 bg olsun kapak taşlayın piston takın ITB takın yazılım yapın naparsanız yapın, arabanın kimyasına aykırı :) herkez gazlıyo fren? amortisor?

ama bence 1.6 golf le uğraşmaya, para harcamaya değmez, hakkaten uğraşmak istiyosanız 97 gtı alın başka bişiler alın daha ucuza daha guclu ve onu acık arabalar var

Çevrimdışı Suti

  • İleti: 249
  • VW Tech
    • Profili Görüntüle
Ynt: Beygir gücünü yükseltme
« Yanıtla #30 : 12 Kasım 2009, 22:07:46 »
1999 tdi 90 bg golf
gücünü artırmak istiyorum yardımcı olurmusunuz
ve tavsiyeniz var mı

90 lık bir boramız var, 140bg civarlarında falan, 200küsürbine falan geldi maşallah... bi problem yok

Çevrimdışı mecamir

  • İleti: 1052
  • Doğuştan VW'ci...
    • Profili Görüntüle
Ynt: Beygir gücünü yükseltme
« Yanıtla #31 : 12 Kasım 2009, 22:35:38 »
herkez gazlıyo fren? amortisor?

Herkes Mersin'e giderken ben tersine gidiyorum, önce güvenlik ;) İlk frenlerime yatırım yaptım ve maksimum verimi aldım, sonra süspansiyona yatırım yaptım koni amortisör ve h&r yay aldım, alt takımı komple sıfırladım.  ;)

Çevrimdışı Suti

  • İleti: 249
  • VW Tech
    • Profili Görüntüle
Ynt: Beygir gücünü yükseltme
« Yanıtla #32 : 12 Kasım 2009, 22:38:43 »
boşver tersine gitmek iyidir bu konuda,

ilk iş Bilstein PSS9, H&R viraj demirleri ve Brembo GranTurismo (ki artık LOGEL), her arabaya her ve lazım, araba alınca ilk işimdir

Çevrimdışı golfburak58

  • İleti: 215
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Golf Mk4
  • Şehir: Ankara
Ynt: Beygir gücünü yükseltme
« Yanıtla #33 : 13 Kasım 2009, 21:07:29 »
tabiki aracını hızlandırmaya calısanlar bu gucu nasıl durdurcanı hıc düsünmüyo sonrası malum  :-\

Çevrimdışı sweety86

  • İleti: 38
    • Profili Görüntüle
Ynt: Beygir gücünü yükseltme
« Yanıtla #34 : 23 Kasım 2009, 14:29:11 »
Arkadaşlar şu chip tuningin fiyatını açık açık yazsak da herkez merakını giderse daha güzel olmazmı. Yapan yada bilen arkadaşlar açıkça yazsa sanırım ilgi daha çok olabilir.

Çevrimdışı mecamir

  • İleti: 1052
  • Doğuştan VW'ci...
    • Profili Görüntüle
Ynt: Beygir gücünü yükseltme
« Yanıtla #35 : 23 Kasım 2009, 17:05:52 »
Arkadaşlar şu chip tuningin fiyatını açık açık yazsak da herkez merakını giderse daha güzel olmazmı. Yapan yada bilen arkadaşlar açıkça yazsa sanırım ilgi daha çok olabilir.

Chip tuning'in fiyatı belirsizdir aslında :) biraz garip gelebilir ama öyle gerçekten. Şu an Türkiye'de bildiğim en ucuz yazılım yapan yer 250 TL'ye yapıyor, o da kampanyalı fiyatıydı, devam ediyor mu bilmiyorum. Ama 400-500 TL'ye rahatlıkla yaptırabilirsiniz. Ancak tekrar söylüyorum, herkes remapping olayını beceremez, bilmeyen birinin eline düşerseniz aracın eski halini ararsınız...

 Bir de hazır beyinler (ecu) satılıyor bazı araçlar için, bunlar da içinde performans yazılımını içeriyor zaten. Hazır beyinlerin fiyatları çok daha yüksek. Sanırım en ucuzu bile 1000 liranın üstündedir.

Çevrimdışı sweety86

  • İleti: 38
    • Profili Görüntüle
Ynt: Beygir gücünü yükseltme
« Yanıtla #36 : 24 Kasım 2009, 23:13:19 »
Chip tuning'in fiyatı belirsizdir aslında :) biraz garip gelebilir ama öyle gerçekten. Şu an Türkiye'de bildiğim en ucuz yazılım yapan yer 250 TL'ye yapıyor, o da kampanyalı fiyatıydı, devam ediyor mu bilmiyorum. Ama 400-500 TL'ye rahatlıkla yaptırabilirsiniz. Ancak tekrar söylüyorum, herkes remapping olayını beceremez, bilmeyen birinin eline düşerseniz aracın eski halini ararsınız...

 Bir de hazır beyinler (ecu) satılıyor bazı araçlar için, bunlar da içinde performans yazılımını içeriyor zaten. Hazır beyinlerin fiyatları çok daha yüksek. Sanırım en ucuzu bile 1000 liranın üstündedir.
Sağol arkadaşım. Öğrenmiş oldum. Herkezde bi gariplik var birşeyin fiyatını sorunca  söylememe, utanma, sıkılma, yok özelden atma falan oluyor bunun nedenini anlamış değilim. Sayende bi fikrimiz oldu bu konu hakkında.

Çevrimdışı maverick

  • İleti: 1097
    • Profili Görüntüle
Ynt: Beygir gücünü yükseltme
« Yanıtla #37 : 24 Kasım 2009, 23:28:17 »
boşver tersine gitmek iyidir bu konuda,

ilk iş Bilstein PSS9, H&R viraj demirleri ve Brembo GranTurismo (ki artık LOGEL), her arabaya her ve lazım, araba alınca ilk işimdir

bunların fiyatı ne kadar ve de nereye takılıyor ? olan viraj demirlerini söküp bunları mı takıyorsunuz yoksa viraj demiri yok mu araçlarda?????
SÜRAT FELAKETTİR

 HERKESE KAZASIZ BELASIZ SÜRÜŞLER DİLERİM

Çevrimdışı mecamir

  • İleti: 1052
  • Doğuştan VW'ci...
    • Profili Görüntüle
Ynt: Beygir gücünü yükseltme
« Yanıtla #38 : 25 Kasım 2009, 10:18:54 »
bunların fiyatı ne kadar ve de nereye takılıyor ? olan viraj demirlerini söküp bunları mı takıyorsunuz yoksa viraj demiri yok mu araçlarda?????

Olanlar sökülüp yerine bunlar takılıyor. güncel fiyatları hakında fikrim yok, markadan markaya değişiyor.

Çevrimdışı maverick

  • İleti: 1097
    • Profili Görüntüle
Ynt: Beygir gücünü yükseltme
« Yanıtla #39 : 25 Kasım 2009, 16:15:31 »
Olanlar sökülüp yerine bunlar takılıyor. güncel fiyatları hakında fikrim yok, markadan markaya değişiyor.

saolasın peki bir soru daha sorcam üstündekiler işe yaramıyor mu dandik mi acaba yani bunların diğerlerinden farkları nedir acaba hepsi de demir parçası değil mi acaba?????? ???
SÜRAT FELAKETTİR

 HERKESE KAZASIZ BELASIZ SÜRÜŞLER DİLERİM

Çevrimdışı mecamir

  • İleti: 1052
  • Doğuştan VW'ci...
    • Profili Görüntüle
Ynt: Beygir gücünü yükseltme
« Yanıtla #40 : 25 Kasım 2009, 20:02:24 »
saolasın peki bir soru daha sorcam üstündekiler işe yaramıyor mu dandik mi acaba yani bunların diğerlerinden farkları nedir acaba hepsi de demir parçası değil mi acaba?????? ???

Demir var demir var tabi ama herşeyden önemlisi performansa yönelik ön takım parçaları orijinalinden çap, materyal ve bazen de kol sayısı açısından farklılık gösterirler. Örneğin poliüretan parçalar var, www.powerflex.co.uk adresinden inceleyebilirsiniz.

Çevrimdışı racedriver

  •  
  • İleti: 12
    • Profili Görüntüle
Ynt: Beygir gücünü yükseltme
« Yanıtla #41 : 26 Kasım 2009, 14:14:16 »
Aslında konu hafiften sapmaya başlamış ama bilgi vermek amacıyla yazıyorum, aracınıza takacağınız süspansiyon sistemi ve viraj çubukları gibi parçalar otomobilsporlarından elde edinilen bilgi ve deneyimler doğrultusunda geliştirilmektedir. Genel prensip aracın yol üzerindeki dengesini maksimum düzeyde koruyabilmesini sağlamaktır. Bu anlamda aracın özellikle viraj esnasında ya da ani hareketlerde çizgisinden saptığı anda minimum düzeyde riskle tekrardan yol tutuş sağlaması gerekir. Sizin satın aldığınız aracınızın süspansiyon sistemi doğal olarak uzun yıllar sorunsuzca çalışabilmesi için özel olarak testlerle denenmiş ve aracınıza monte edilmiş parçalardır. Konfr ağırlıklı olduğundan yol tutuş konusunda belli bir seviyeye kadar hizmet eder. Daha profesyonel parçalar kullanmak isterseniz eğer o zaman standart süspansiyon sisteminiz dışında parçalar satın almak zorundasınız. Aracınızı modifiye etmeseniz dahi standart donanımı için de  yol tutuş performansını artıracak daha verimli parçalar kullanabilirsiniz.

Süspansiyon sistemi helezon yay ve amortisör parçalarından oluşur. Bunlara ek olarak özellikle virajlarda aracın dengesini koruyabilmesi için viraj denge çubukları ve amortisör kule gergileri kullanılmaktadır. Bu sistemleri aracınız için kullanabilirsiniz. Ancak şunu unutmamak gerekir bu sistemleri kullanmak beraberinde bazı konfor kayıpları da yaşatacaktır. Süspansiyon sistemindeki iyileştirmeler her ne kadar ilk etapta sürüş keyfi için düşünülsede aslında sürüş güvenliği için de önemli bir noktadır.

Yarış otomobillerindeki yol tutuş sistemine de kısaca değineyim belki merak edenleriniz vardır: Bu araçlar da amortisör kule gergileri - viraj denge çubukları - süspansiyon sistemi - sapacer* kullanılır. Özellikle görmüşsünüzdür yarış otomobillerinin çoğunda çamurluklar standart modelden daha kabarık ve genişti, bunun sebebi de aracın yoa daha geniş oturmasını sağlamak bunun içinde spacer adı verilen ek bir parça aracın forya ile jantı arasına konumlandırılır. Bu uygulama ile aracın yere basan genişliği artırılmış olur bu vesileyle de viraj kabiliyeti artırılmış olur. Son olarak bu otomobillerde bulunan güvenlik amaçlı rollcage (koruma demirleri) sadece aracın darbe esnasında korunmasını sağlamıyor aynı zamanda aracın tüm ağırlığının mümkün olduğunca eşit dağılmasına da yardımcı oluyor. Ayrıca aracın viraj esnasında burulma direncini de olumlu yönde iyileştiriyor. Biraz uzun yazdım kusura bakmayın konu saptı iyice ama sizleri elimden geldiğince bilgilendirmek istedim.