Hoşgeldiniz Ziyaretçi. Lütfen giriş yapın veya kayıt olun.

Gönderen Konu: ağır bakım  (Okunma sayısı 9687 defa)

ağır bakım
« : 02 Temmuz 2008, 13:52:33 »
sevgili arkadaşlar

dün itibariyle triger seti değişimi için ustama gittim.usta el atmışken komple bakım yapayım ikinci bir işçilik almayayım dedi tamam dedim.sabahleyin başladık öğleden sonra bitirdik.

değişenler

triger kayışı
su pompası
vantilatör kayış bilyası
hava filtresi
polen filtresi
yağ filtresi
yakıt filtresi
castrol magnatec 10/40
bujiler
arka fren balataları

bir-iki parça daha vardı triger seti ile ama şimdi aklıma gelmiyor.kusura bakmayın.arkadaşlar bu işlemler için yedek parçaya 380.ytl 100 işçilik verdim şuanda kafam rahat biniyorum.yalnız usta birkaç şey daha dedi.baskı balata,arka krank keçesi için şanzımanın inmesi gerektiğini,birde manifolttan hafif ses geliyor ya az bişey delik olabilir yada keçessinde sorun olabilir dedi yakın bir tarihte bunlarıda yaptırmayı düşünüyorum.bu konudaki görüşlerniz nedir acaba?tabiki sizin görüşleriniz benim için çok önemli çünki sizin sayenizde bişeyler öğreniyoruz. bu forum için herkese çok tşk ediyorum.

Çevrimdışı Dr_EmrE

  • Pre-tuned in Deutschland :)
Ynt: ağır bakım
« Yanıtla #1 : 02 Temmuz 2008, 15:02:44 »
Fiyat konusunda normal bi fiyat bence ne ucuz ne pahalı..

Baskı balata için en iyi sen karar verirsin sanırım herhangi bir şikayetin yoksa bence gittiği yere kadar gitsin.

Hayırlı olsun ;)

Çevrimdışı erdem2179

  • Otomobil
    golf mk3 gti
    Şehir
    İzmir
  • erdem2179
Ynt: ağır bakım
« Yanıtla #2 : 02 Temmuz 2008, 16:33:15 »
bence iyi yaptırmışsın ben 2 ay önce 660 ytl ye yaptırdım sadece ilave ön fren diskleri ve balataları var.
Mk3 gti

Çevrimdışı OffLineR

  • Otomobil
    2001 Range Rover & 2016 C180
  • İtinayla, sabırla, keyifle modifiye edeceksin ! :)
Ynt: ağır bakım
« Yanıtla #3 : 02 Temmuz 2008, 16:34:32 »
Bence de fiyat makul.
Ustan da iyiyse daha ne olsun.
Baskı balata konusunda da Emre'ye katılıyorum.
Air Ride \ Havalı Süspansiyon ;)

Çevrimdışı R-Line

  • Golfsburg Edition
Ynt: ağır bakım
« Yanıtla #4 : 02 Temmuz 2008, 17:29:48 »
orjinal yedek parçalar kullanılmışsa, fiyat makul sayılır.
baskı balata konusunda iyi kötü araçla ilgiliysen ve bu aracı uzun süredir kullanıyorsan yani yeni balatayla durumu nasıldı şimdi durumu nasıl az çok anlarsın kaçırıp kaçırmadığını. bitmiş balatada debriyaj yukarıda kavrar ve pedal biraz sert olur. değiştirdiğinde ne demek istediğimi daha net anlarsın. yeni balatayla debriyaj pedalı gaz pedalı gibi yumuşacık olur.

biz diğer golf4te yeni değiştirdik baskıyı onda sachs kullandık, 180 lira baskı balata, 100 lira işçilik.
benim kullandığımın golf4ün baskı balata durumu çok kötü değil, ama yeni baskı balatayla durumu görünce değiştirmeye karar verdim. 185 liraya luk marka aldım, bir sonraki bakımda onuda aradan çıkartacağım.
bu arada golf4ün üzerindede luk ve sachs çıkıyor orjinal olarak.

Ynt: ağır bakım
« Yanıtla #5 : 02 Temmuz 2008, 22:47:31 »
arkadaşlar cevablarınız ıcın cok tşkler ilk olarak krank keçesı kafamı karıstırıyor yag damlatıyor bu ılerleyen zamanlarda artabılır dedı usta.debrej bıraz yukarda kavrıyor ama cok sert deıl.baskı balata sonra yaptırsamda olur dedıgınız gıbı ama herhalde ılk olarak su krank kecesını yaptırmam gerekecek.bu arada kullanılan parcalar orjınal dedıler bızzat kendımde baktım herkese tşkler ıyı forumlar

Çevrimdışı R-Line

  • Golfsburg Edition
Ynt: ağır bakım
« Yanıtla #6 : 03 Temmuz 2008, 00:08:19 »
debriyaj zaten sert olmaz hidrolik olmasından dolayı, benim dediğin yeni debriyaja göre sert oluyor.

yağ damlatıyorsa daha büyük masraf çıkarabilir veya her an yolda bırakabilir seni. ihmal etme derim.
onun yapılması için şanzuman inmesi gerekiyor ama baskı balata değişmesi içinde şanzuman iniyor.
bence şanzuman inmişken baskı balatayıda yenile. ikinci bir işçilik parası vermemiş olursun.

Ynt: ağır bakım
« Yanıtla #7 : 03 Ekim 2009, 17:46:59 »
Arkadaşım merhaba.
İşçilik ücreti bu kadar işe göre bence çok iyi.
Ben de 15 gün önce 2003 model 60.000 km'de 1.6 Highline aldım.Forum'a da yeni kaydoldum.2011'e kadar muayenem olduğu için ağır bakımlarınıda yaptırıp 2 sene rahat rahat binmeyi düşünüyorum.Şu an bakım hala yapılıyor.Diskler,balatalar,triger seti,1 rot kolu,aks bilyaları,motor-şanzuman yağı,filtreler değişti.İşlem bitince değişenlerin listesini ve fiatlarını size de referans olması için buradan paylaşacağım.Böylece bende sizin görüşlerinizi öğrenirim.

Ynt: ağır bakım
« Yanıtla #8 : 04 Ekim 2009, 12:23:22 »
Bende aracımın baskı balatasını değiştirdim yukardan kavrıyordu ve pedal sertti luk marka baskı balata aldim 180tl ,aynı zamanda kartelimi söktü çatlak vardı yağı boşaltıp onuda kaynattı toplam işçilik 120tl verdim .

Ynt: ağır bakım
« Yanıtla #9 : 11 Ekim 2009, 00:08:36 »
Selam,
Ağır bakımım bitti ve aracı aldım.Değişen parçaları ve fiatlarını yorumlarınıza sunuyorum.
Ön-Arka fren diskleri                           260
Arka sağ-sol porya bilyaları                 270
Ön sağ-sol aks bilyaları                        110
V kayışı                                                  35
Viraj uç lastik 2 adet                              20
Sağ rot başı ve rot kolu                         70
Triger kayış ve gergi bilyası                   90
Direksiyon körüğü                                  15
Şanzuman,hava,yağ filtreleri                48
Motor(4 lt),şanzuman(5 lt) yağları       105
Bujiler                                                     30
Ön-arka fren balataları                         105
Ön sağ çamurluk davlumbazı                  60
Oto kuaför(iç-dış-bagaj-motor)             130
Arka küllük kapağı boyama
Komple pasta cila
İşçilik                                                     300
Bunca şeyden sonra inşallah kazasız,belasız, cezasız ve de sanayisiz uzun bir süre geçiririm.

Çevrimdışı nakres

  • http://www.vwpasa.com/
Ynt: ağır bakım
« Yanıtla #10 : 11 Ekim 2009, 00:26:11 »
fiyata pahalı diyen arkadaşlara................
doktor gelir aaaa de bakıyım der   sırtını dinler ilacını yazar....100 den aşağı almaz....

bir doktor ne kadar sürede yetişiyor ise bu işleri yapmak içinde insanlar kendilerini yetiştirir...

        doktorun tamirciden tek farkı vardır oda sistem çalışırken müdahalede bulunması....

tamirci uğraşır ter döker kafa patlatır işin    sonunda belki  bir kablo temassızlığı olduğunu bulur 20 istedimi yawww  ne yaptınki derler alttarafı bir lehim yada bant yapışrılılmıştır...
 


  bu tür şeyler yüzünden bu formu terk edeceğim .....

muayeneyi asistanda yapabilir fiyatı düşüktür
                                                                                                       
 uzmanda yapabilir
                                                                                                       
  prof yaparsa 3 katına çıkar ama 13   uzman doktor gezmezsiniz....

!!!!MECNUN  BİLSEYDİ VW SEVGİSİNİ SEVERMİYDİ LEYLA ZİLLİSİNİ...?????...!!!!
    http://www.vwpasa.com/   
    http://www.andcarotomotiv.com]Andcar Otomotiv Hizmetleri[/fon