Hoşgeldiniz Ziyaretçi. Lütfen giriş yapın veya kayıt olun. Aktivasyon epostanız mı yok?

Gönderen Konu: 1.8 Highline Otomatik Vites Sorunu  (Okunma sayısı 5548 defa)

Çevrimdışı JrQuen

    Şehir
    Iğdır
1.8 Highline Otomatik Vites Sorunu
« : 07 Mayıs 2017, 17:43:25 »
Merhabalar. 99 model 130 binde 1.8 otomatik golf sahibiyim. Fakat vites ile ilgili sorunum var. Bulunduğum yerde oto şanzıman ustası ne yazıkki yok. O yüzden varsa tecrübeniz bilgilerinizi alacaktım. Aracım normal kalkışlarda 1. Vitesden 3. Vitese kadar hiç hissettirmeden geçiyor. Fakat motor soğuk iken yeni yola çıkmış iken 4. Vitese geçmiyor. 3. Viteste kalıyor. Belli bir yol aldıktan, ısındıktan  sonra hiç sorun olmadan 4. Vitese geçiyor. Dediğim gibi durum ilk çalıştırmadan sonra oluyor ısındıktan sonrada vitese vuruntusuz sarsıntısız geçiyor. Sizce nedendir? Şimdiden teşekkürler.

Çevrimdışı Frequency

  • Otomobil
    Skoda Fabia HTP
    Şehir
    Ankara
Ynt: 1.8 Highline Otomatik Vites Sorunu
« Yanıtla #1 : 08 Mayıs 2017, 08:03:56 »
Bence sorun yok, soğuk motor, çekmeyeceği vitese geçmez zaten...
D Ü N Y A L I L A R D A N  TİSKİNİYORUM  (g.o.r.a)

Çevrimdışı JrQuen

    Şehir
    Iğdır
Ynt: 1.8 Highline Otomatik Vites Sorunu
« Yanıtla #2 : 08 Mayıs 2017, 15:03:42 »
Bence sorun yok, soğuk motor, çekmeyeceği vitese geçmez zaten...
Biraz daha açıklayabilirmisiniz? Çekmeyeceği vitesten kastınız nedir? 80km hızda devir 3200 3400 aralığında oluyor. Normalmi?

SM-G935F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


Çevrimdışı Frequency

  • Otomobil
    Skoda Fabia HTP
    Şehir
    Ankara
Ynt: 1.8 Highline Otomatik Vites Sorunu
« Yanıtla #3 : 10 Mayıs 2017, 16:51:17 »
Motor soğukken çekiş gücü daha zayıf olduğu için  sensörler vasıtasıyla şanzımanın vites geçişleri kontrol ediliyor, o sensörler, yeterli sıcaklığı gördüğünde vites geçişleri normale dönüyor.Normalde 1500 devirde çekiş yapabilen motor, soğukken o devirde çekemez, daha çok devir ister, bu mantıkla sizin şanzımanın, motor soğukken üst viteslere geçmemesi normal.
D Ü N Y A L I L A R D A N  TİSKİNİYORUM  (g.o.r.a)

Çevrimdışı okaykay_1

  • Otomobil
    2001 1.9TDİ + yazlım mk4
    Şehir
    Ankara
  • okay kaygusuz
Ynt: 1.8 Highline Otomatik Vites Sorunu
« Yanıtla #4 : 13 Mayıs 2017, 13:39:08 »
öyle sey malesef olamaz iyi ozaman motor ısınmadan yürümeyecek mi
benim eski mk4umde de tam tersi oluyordu bazenn
ısındıgı zaman bırakmıyordu 3.viteste takılı kalıyordu
ilk ısınmadan problem yoktu. öylece satmıstım sonra.
Meğer aşk varmışta biz onu sadece insanlarda aramışız.. tdi

Çevrimdışı Frequency

  • Otomobil
    Skoda Fabia HTP
    Şehir
    Ankara
Ynt: 1.8 Highline Otomatik Vites Sorunu
« Yanıtla #5 : 15 Mayıs 2017, 09:59:24 »
Soğukken ''yürümüyor'' dememiş ki arkadaş...''üst viteslere geçmiyor'' demiş, sıcakken geçiyormuş...
Sizce ne olabilir?Şanzıman da arıza olsa, sıcakken de üst vitese geçmez.
D Ü N Y A L I L A R D A N  TİSKİNİYORUM  (g.o.r.a)

Çevrimdışı JrQuen

    Şehir
    Iğdır
Ynt: 1.8 Highline Otomatik Vites Sorunu
« Yanıtla #6 : 15 Mayıs 2017, 16:16:16 »
Acaba şanzıman elektronik  beynindemi sıkıntımı var diye düşünüyorum. Sizce olma olasılığı nedir?

SM-G935F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


Çevrimdışı okaykay_1

  • Otomobil
    2001 1.9TDİ + yazlım mk4
    Şehir
    Ankara
  • okay kaygusuz
Ynt: 1.8 Highline Otomatik Vites Sorunu
« Yanıtla #7 : 17 Mayıs 2017, 14:57:46 »
selonoid valfımı ne oluyormus bunlarda
Meğer aşk varmışta biz onu sadece insanlarda aramışız.. tdi

Çevrimdışı JrQuen

    Şehir
    Iğdır
Ynt: 1.8 Highline Otomatik Vites Sorunu
« Yanıtla #8 : 22 Mayıs 2017, 21:35:30 »
Tekrar merhabalar. Sorunumu çok şükür giderdim. Aynı sıkıntıyı yaşayanlara bilgi olsun, sorun şanzuman hız / devir sensöründen çıktı. Bilgisayara bağladık şanzuman hata raporunda hız / devir sensörü sinyal yok yazıyordu. Sorunumu 63 liraya giderdim. Şanzuman komple inip refekte gerekli diyen nice usta gördüm. Tekinin dahi bilgisayara bağlayıp bi hatasına bakmak aklına gelmedi. Bu arada sorunumu giderende bi oto elektrikçi abimiz oldu.

SM-G935F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi