Gönderen Konu: 1.8 Golf IV motorunun rölantisi??  (Okunma sayısı 5886 defa)

Çevrimdışı alebartz

  • İleti: 25
    • Profili Görüntüle
1.8 Golf IV motorunun rölantisi??
« : 04 Eylül 2007, 17:15:34 »
Selamlar,

GOLF IV 1.8 motorunun soğuk iken  (örneğin sabahları) rölantisi yaklaşık 1350-1400 rpm civarında. Bu durum hararetin ilk çentiğe yükselmesine kadar devam ediyor. Hararet ilk çentiğe ulaşınca normal seviyesi olan 850-900 rpm e düşüyor.

Merak ettiğim şey bu durum 1.6 motorlarda da aynı mıdır? Soğukken görülen 1350-1400 rpm bana biraz fazla gibi geliyor. Fazla ise bunun ayarı, vs. gibi birsey var mıdır? Hatta seyir halindeyken, dur kalka girildiğinde, bu rakam 1600 rpm e kadar çıkıyor 3-5 saniye sonra tekrar 1350-1400 seviyelerine iniyor. Sanki araba, Renaultlar da vardı, manuel jikle ile çalışıyormuş gibi... :p

Çevrimdışı mcsahan

  • Volkswagen Türkiye - 2
  • İleti: 1588
  • onsekiz at, onaltı valvit
    • Profili Görüntüle
Ynt: 1.8 Golf IV motorunun rölantisi??
« Yanıtla #1 : 04 Eylül 2007, 17:17:34 »
bence çokta fazla değil, eski arabaları daha seviyorum diye bana fazla gelmiyoda olabilir. :D

Çevrimdışı car wolf

  • İleti: 2812
    • Profili Görüntüle
Ynt: 1.8 Golf IV motorunun rölantisi??
« Yanıtla #2 : 04 Eylül 2007, 17:17:47 »
 otomatik cigle zaten kendisi ayarlıyor motor ısınana kadar devir yüksek olur
My Cars Audi & Vw Germany Style

Çevrimdışı alebartz

  • İleti: 25
    • Profili Görüntüle
Ynt: 1.8 Golf IV motorunun rölantisi??
« Yanıtla #3 : 04 Eylül 2007, 17:52:28 »
otomatik jikleden dolayı olduğu kesin de devirin bu kadar yüksek olması biraz tuhaf geliyor. Biraz da teknolojik olarak eski bir sisteme sahip belki de ondan. Günümüz arabalarında da otomatik jikle var ama bu kadar yüksek rpm lerde çalışma söz konusu değil.... sanırım olay biraz da yeni nesil eski nesil motor farkı...

Çevrimdışı Dr_EmrE

  • İleti: 1225
  • Pre-tuned in Deutschland :)
    • Profili Görüntüle
Ynt: 1.8 Golf IV motorunun rölantisi??
« Yanıtla #4 : 04 Eylül 2007, 23:39:21 »
1.5 - 1.6 sanki biraz yüksek. Benim 1.8 im 1.2 yada 1.1 gibi çalişiyor.

Çevrimdışı Firestarter

  • İleti: 2604
    • Profili Görüntüle
Ynt: 1.8 Golf IV motorunun rölantisi??
« Yanıtla #5 : 10 Eylül 2007, 18:15:29 »
Rolanti gayet normal. Sonuçta kışın sabahları bu aracın çalışması için gerekli. Motor tam ısınıp, jikle devre dışı kalıp, devir normale dönmeden yola çıktığın için, rolantide biraz fazla artabilir.

Çevrimdışı enerji

  • İleti: 210
    • Profili Görüntüle
Ynt: 1.8 Golf IV motorunun rölantisi??
« Yanıtla #6 : 13 Eylül 2007, 16:23:22 »
1.2 , 1.3 gibi oluyo. daha sonra düşüyo bi anormallik yok yani.

Çevrimdışı as5338

  • İleti: 435
    • Profili Görüntüle
Ynt: 1.8 Golf IV motorunun rölantisi??
« Yanıtla #7 : 14 Eylül 2007, 07:53:06 »
bu 1.1 1.2 dedikleriniz devir saatının rakamları üzerindense benin otomotik yavru 0.8 ile 1 arası bu gün baktım sabah değerleri
ne dereseniz normalmi

Çevrimdışı Dr_EmrE

  • İleti: 1225
  • Pre-tuned in Deutschland :)
    • Profili Görüntüle
Ynt: 1.8 Golf IV motorunun rölantisi??
« Yanıtla #8 : 15 Eylül 2007, 01:59:17 »
gayet normal..

Çevrimdışı adalmaz

  • İleti: 87
    • Profili Görüntüle
Ynt: 1.8 Golf IV motorunun rölantisi??
« Yanıtla #9 : 16 Eylül 2007, 05:04:27 »
benim 1.6 da ilk çalıştırma 1100 biraz sonra 900 e düşüyor bencede 1300 1400 azcık fazla gibi ama sorun yoksa ne önemi var 8)
Sayfa düzenini bozan büyüklükte imza.

Çevrimdışı VWci

  • Volkswagen Türkiye
  • İleti: 1758
    • Profili Görüntüle
Ynt: 1.8 Golf IV motorunun rölantisi??
« Yanıtla #10 : 16 Eylül 2007, 09:05:24 »
gaz kelebegi arizasi da olabilir.

Çevrimdışı çaylan

  •  
  • İleti: 3
    • Profili Görüntüle
Ynt: 1.8 Golf IV motorunun rölantisi??
« Yanıtla #11 : 27 Eylül 2008, 00:29:33 »
Selam,
Benim biraz farklı bir sorunum var. 2 yıl önce klima arızası nedeni ile klimanın gazı değişti ve sonrasında araç şehir içi dur-kalkla gittiğinde rolanti 1500'lere ve bazen 1800'lere çıkıyor. 20'nin üzerinde ayar, 5 kez kelebek temizliği, 1 kez kelebek değişimi ve 1 kez kelebek hortumu değişimi yapıldı. Tüm bu işlemlerden sonra araç 7-10 gün normal çalışmakta ve sonrasında yine rolanti yüksekliği oluşmaktadır. Yakıt sarfiyatıda 8/100km'den 11,5/100km'ye çıktı. Rolanti yüksekken debriajdan ayak yarım çekilip hemen bırakıldığında rolanti düzelmekte fakat 3-5 dakika sonra tekrar yükselmektedir. Önceleri klimayı kapattığımda rolanti normale 850-1000 arasına düşmekte idi. Şimdi artık klimayı kapatmam bir şey değiştirmiyor.

Benim gittiğim ustalar çaresiz. Bilgi aktarımı ve görüşleriniz için şimdiden teşekkür eder iyi bayramlar dilerim.