Gönderen Konu: Ultrasonic-İridyum ve Bosch Super 4 bujileri hakkında Bilgi ve deneyimler için..  (Okunma sayısı 12406 defa)

Çevrimdışı laik81

  • İleti: 39
    • Profili Görüntüle
Evet arakdaşalr alt devirleri canlandırmak için araştırmadığım şey kalmadı çok ta teknik bilmediğimden, öğreniyoruz yavaş yavaş :)
Ultrasonic ve iridyum bujiler hakkında belkide biraz abartılı yazılar okudum performans ve hp artışı hakkında ama pek güvenemedim...
Bosch Super 4 bujiler daha güvenilir geliyor kulağa ama aracım için uyar mı nasıl olur bilemiyorum... Bilgisi olan paylaşırsa sevinirim...

Logged

Çevrimdışı d3n1s

  • İleti: 1317
    • Profili Görüntüle
+1 benden, ben de merak ediyorum iridyum bujileri, kullananlar +/- analizi yaparsa çok memnun olacağım

Çevrimdışı ALPER.

  • İleti: 4148
    • Profili Görüntüle
onu ben de çok araştrmıştım ama sonuç hüsran...sadece buji ile performans almak imkansız, her ateşleme sistemine takılan buji farklıdır, ve bujiden performans almak istiyorsanız ateşleme sistemini komple elden geçirmelisiniz(performans buji kabloları vs), sonuçta patlama ne şiddette olursa olsun aracınız kendine lazım olanı kadarını alacaktır.dahası bunu araştırırken bi görsel görmüştüm, ama bulamıyorum tekrar, buji bulunduğu yuvayı resmen sondaj yapmış, dahası buji kablolarını bobini yakabileceğiniz söyleniyor bu da cabası...benim yaptığım gbi yapın her 10binde değiştirin, her nekadar bujiler en az 30bin km gitse de

Çevrimdışı d3n1s

  • İleti: 1317
    • Profili Görüntüle
onu ben de çok araştrmıştım ama sonuç hüsran...sadece buji ile performans almak imkansız, her ateşleme sistemine takılan buji farklıdır, ve bujiden performans almak istiyorsanız ateşleme sistemini komple elden geçirmelisiniz(performans buji kabloları vs), sonuçta patlama ne şiddette olursa olsun aracınız kendine lazım olanı kadarını alacaktır.dahası bunu araştırırken bi görsel görmüştüm, ama bulamıyorum tekrar, buji bulunduğu yuvayı resmen sondaj yapmış, dahası buji kablolarını bobini yakabileceğiniz söyleniyor bu da cabası...benim yaptığım gbi yapın her 10binde değiştirin, her nekadar bujiler en az 30bin km gitse de

benim sanayideki ustam da iridyum buji hakkında "araca yapılabilecek her şeyi yaparsın, arabayı sıkıştırcak yer kalmaz o zaman performans bujilerine başvurursun, stock halinde gerekli bir şey değil, hissetmezsin bile" demişti, demek ki sadece onun görüşü değilmiş bu

Çevrimdışı htmetin

  • İleti: 5486
  • Hasan Tekin METİN
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Mk4
NOrmalde bizim bujiler 3 tırnak.
Bir Alman Atasözü Der ki "DAS AUTO"
1998 Mk3 AFT motor sportline manuel +Sunroof - 2003 Mk4 Highline Manuel - 2000 Mk4 1.9 TDI Comfortline

Çevrimdışı laik81

  • İleti: 39
    • Profili Görüntüle
Bu durumda ultrasonic  iridyum deyip abartmadan Bosh super 4 bujileri aracımız için  uygunsa onları kullanmaya geçebiliriz... Ne de olsa Bosh... Tabi bu benim görüşüm; denemedim +/- test edemedim, ama teknoloji durmadan ilerliyor ve denemekte yarar vardır diye düşünüyorum...

Çevrimdışı d3n1s

  • İleti: 1317
    • Profili Görüntüle
Bu durumda ultrasonic  iridyum deyip abartmadan Bosh super 4 bujileri aracımız için  uygunsa onları kullanmaya geçebiliriz... Ne de olsa Bosh... Tabi bu benim görüşüm; denemedim +/- test edemedim, ama teknoloji durmadan ilerliyor ve denemekte yarar vardır diye düşünüyorum...
eskı model arabalarda yenı teknolojı her zaman verım saglamıyor, 97 oktan benzın pıyasaya ılk cıktıgında autobıld test etmıstı degısık arabalarda, araclardan bırı 91 model passattı ve o passatta performan kaybına yol acmıstı 97 oktan benzın 95 oktana gore

Çevrimdışı freegane

  • İleti: 2417
    • Profili Görüntüle
ABF motor için önerilen buji BOSH F5DP0R'dır. Tek tırnak platinium buji. Türkiye'de bul bulabilirsen  :D Takımını 120-140 gibi bir rakama almıştım en son gayet memnundum. Onun alternatifi biraz daha ucuz olan NGK İridium  bujiler var IX seirisini kullanabilirsin.

Çevrimdışı freegane

  • İleti: 2417
    • Profili Görüntüle
Bu arada ABF motorun GAP aralığı 0.6. Bosh super 4'ünkine bakmak lazım. Ayrıca 3 tırnak deneme bile benim araba 4bin km olmadan kömüre çeviriyordu 3 tırnaklı bujileri

Çevrimdışı laik81

  • İleti: 39
    • Profili Görüntüle
Peki farklar performans olarak tatminkar seviyede hissediliyormu?

Çevrimdışı cavanozz

  • İleti: 1666
  • Can
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: MK III Sportline, MK I GTI, MK IV Pasific, Passat SW 1.4 TSI Comfortline, Sharan 1.9 TDI Highline
  • Şehir: İstanbul
  bu bujiler sadece gti içimi verimli oluyor... aft motor benzin yada lpg de performans farkı yaratırmı  ???
yeni yine yeniden..!! 8)

Çevrimdışı freegane

  • İleti: 2417
    • Profili Görüntüle
AFT motorda Bosh super4 kullanabilirsin. ABF motorda öyle çok çok hissedilir bir fark olmuyor ama arabanı iyi tanıyorsan sorunsuz ve sürekli ateşleme yaptığını farkedebiliyorsun

Çevrimdışı d3n1s

  • İleti: 1317
    • Profili Görüntüle
AFT motorda Bosh super4 kullanabilirsin. ABF motorda öyle çok çok hissedilir bir fark olmuyor ama arabanı iyi tanıyorsan sorunsuz ve sürekli ateşleme yaptığını farkedebiliyorsun

ee gani AFH motor için ne kullanayım ben?

Çevrimdışı freegane

  • İleti: 2417
    • Profili Görüntüle
ee gani AFH motor için ne kullanayım ben?

Super4  :tamamdir