Gönderen Konu: Uğultu Sorunu ÇÖZÜLDÜ  (Okunma sayısı 12233 defa)

Çevrimdışı teatrocu

  • İleti: 89
    • Profili Görüntüle
Uğultu Sorunu ÇÖZÜLDÜ
« : 13 Nisan 2014, 01:07:50 »
Yaklaşık 2 aydır arabada yoğun bir uğultu sorunu yaşamaktayım.Kronik bilye sıkıntısı sandığım için çok önemsemedim ama 90 km hızı geçtiğimde sesin kesildiğini farkedincede soluğu ustanın yanında aldıysamda sonuç alamadım.Bilye olsa hızlandıkça ses daha artar diye biliyorum ama bu sorunda 90 km hızdan sonra ses kesiliyor.benzer sorunu yaşayan var sa ya da fikri olana varsa çok sevinirim.Aracım 1997 model ve otomatik 1.8 motor...
« Son Düzenleme: 12 Mayıs 2014, 14:52:24 Gönderen: teatrocu »

Logged

Çevrimdışı delibey

  • İleti: 52
    • Profili Görüntüle
Ynt:
« Yanıtla #1 : 13 Nisan 2014, 11:29:16 »
Lastik deseninde sıkıntı var gibi jantta olsa balansda ortaya cıkar. Buarada baalansa bakıldımı

GT-N7100 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Çevrimdışı KIRKBİR

  • İleti: 30
    • Profili Görüntüle
Ynt: Uğultu Sorunu
« Yanıtla #2 : 13 Nisan 2014, 22:11:22 »
Aynı arabadan ben de var..Yakın zaman da triger değiştirdiniz mi?

Çevrimdışı KIRKBİR

  • İleti: 30
    • Profili Görüntüle
Ynt: Uğultu Sorunu
« Yanıtla #3 : 13 Nisan 2014, 22:14:00 »
Motor kulağından olabilir..Tam yerine oturmazssa bellirli bir aralıkta uğultu yapıyor.Benim başıma geldi..
Motor kulağı sökülerek yapılan bir işlemden geçtiyse yakın zamanda tekrar aynı ustaya gitmelisin.

Çevrimdışı htmetin

  • İleti: 5486
  • Hasan Tekin METİN
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Mk4
Ynt: Uğultu Sorunu
« Yanıtla #4 : 14 Nisan 2014, 14:08:08 »
rolantide ve alt devirlerde devirdaim salyangozu uğultu yapabilir V kayışı sökülüp deneyerek sesin oradan gelip gelmediğinden  emin olunabilir. Onun dışından triger kayışının gerginliğinden veya lastik deseninden de kaynaklanma olasılığı yüksek
Bir Alman Atasözü Der ki "DAS AUTO"
1998 Mk3 AFT motor sportline manuel +Sunroof - 2003 Mk4 Highline Manuel - 2000 Mk4 1.9 TDI Comfortline

Çevrimdışı Golf_ld

  • İleti: 1087
  • only VW
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Golf mk2 1,3 C
  • Şehir: İstanbul
Ynt: Uğultu Sorunu
« Yanıtla #5 : 21 Nisan 2014, 08:23:57 »
arka bilyalara bakmanızı tavsiye ederim iç ve dış olarak her tarafta 2 adet var 80 ile giderken yoğun şekilde uğuldama olabilir ve sürat artınca kese bilir çünkü sürtünmesi azalır ancak bilya yatağı çokça çizildiği için bu dediim en başlarda olur araç yüklü iken daha farklı tepkiler vermekte
benim başıma geldiğinde araç yüklü iken bir anda eksoz patlakmış gibi bir uğultu oldu rampa aşağı ses kesilir gibi olurken rampa yukarı artarak devam etti tavsiyem arka tarafları kriko ile kaldırıp tekeri çevirin sürtme var ise hemen belli edicek arka bilyaları elinizden geliyor ise çakmak ta kolay  fiyat olarak piyasada  arka taraf iç dış kutuda 15 ila 20 tl arası  febi bilstein alman onun yanında rulman gresi mutlaka kaliteli bişey kullanın 
1984 1,6 şahin ,1979 1300 mirafiori,1968 w115 220 mercedes,1989 2,0 taunus gls,1990 mazda 323hb,1979 w123 mercedes,1986 kartal ,1997 daewoo tico, 1980 mk1 1,6 diesel golf, 1992 mk3 1,9td,1981mk1 1,6ld

Çevrimdışı teatrocu

  • İleti: 89
    • Profili Görüntüle
Ynt: Uğultu Sorunu
« Yanıtla #6 : 12 Mayıs 2014, 14:51:17 »
Sorun çözüldü.sağ Arka bilyeden hafif bir ses geliyordu.Söktük baktık bilye sağlam.yinede ben usta sökmüşken değiştirelim dedim ve skf marka 50 lira bilye aldım ve değiştirdik ses kesildi...Teşekkür ederim...

Çevrimdışı Golf_ld

  • İleti: 1087
  • only VW
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Golf mk2 1,3 C
  • Şehir: İstanbul
Ynt: Uğultu Sorunu ÇÖZÜLDÜ
« Yanıtla #7 : 12 Mayıs 2014, 14:57:57 »
Sorun çözüldü.sağ Arka bilyeden hafif bir ses geliyordu.Söktük baktık bilye sağlam.yinede ben usta sökmüşken değiştirelim dedim ve skf marka 50 lira bilye aldım ve değiştirdik ses kesildi...Teşekkür ederim...

aracın sessizleşmesine sevindim bilyanın ikilsini bir mi değiştiniz yoksa tekdış veya tek iç mi
1984 1,6 şahin ,1979 1300 mirafiori,1968 w115 220 mercedes,1989 2,0 taunus gls,1990 mazda 323hb,1979 w123 mercedes,1986 kartal ,1997 daewoo tico, 1980 mk1 1,6 diesel golf, 1992 mk3 1,9td,1981mk1 1,6ld

Çevrimdışı golf3antep

  • İleti: 201
    • Profili Görüntüle
Ynt: Uğultu Sorunu ÇÖZÜLDÜ
« Yanıtla #8 : 19 Mayıs 2014, 22:32:07 »
tekerlerde iki tanemi bilya var ben 1 adet var diye biliyorum
olursa alman olsun.

Çevrimdışı Golf_ld

  • İleti: 1087
  • only VW
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Golf mk2 1,3 C
  • Şehir: İstanbul
Ynt: Uğultu Sorunu ÇÖZÜLDÜ
« Yanıtla #9 : 28 Mayıs 2014, 08:34:13 »
tekerlerde iki tanemi bilya var ben 1 adet var diye biliyorum

iç ve dış olarak 2 adet mevcut
1984 1,6 şahin ,1979 1300 mirafiori,1968 w115 220 mercedes,1989 2,0 taunus gls,1990 mazda 323hb,1979 w123 mercedes,1986 kartal ,1997 daewoo tico, 1980 mk1 1,6 diesel golf, 1992 mk3 1,9td,1981mk1 1,6ld

Çevrimdışı golf3antep

  • İleti: 201
    • Profili Görüntüle
Ynt: Uğultu Sorunu ÇÖZÜLDÜ
« Yanıtla #10 : 28 Mayıs 2014, 14:45:42 »
iç ve dış olarak 2 adet mevcut
serhan abi yaklaşık 4 ay önce arka sol tekerden ses geliyordu tamircim bilyeden dedi. 1 adet bilyeyi söktü bana verdi aynısını aldım. taktı bu bilye bozuk dedi.değiştirdim bir daha taktı buda bozuk dedi. birdaha değiştirtim taktı yine bozuk dedi. yani 4 adet değiştirdim sonunda gitti kendi aldı geldi taktı ve tamam dedi. ses kesildi ama hafif uğultu var gibiydi ben lastiklerden diye düşünüyordum acaba her tekerde 2 bilye varsa biz birini değiştirdik diğeri ses yapıyor olabilir mi.
olursa alman olsun.

Çevrimdışı Golf_ld

  • İleti: 1087
  • only VW
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Golf mk2 1,3 C
  • Şehir: İstanbul
Ynt: Uğultu Sorunu ÇÖZÜLDÜ
« Yanıtla #11 : 29 Mayıs 2014, 12:05:29 »
serhan abi yaklaşık 4 ay önce arka sol tekerden ses geliyordu tamircim bilyeden dedi. 1 adet bilyeyi söktü bana verdi aynısını aldım. taktı bu bilye bozuk dedi.değiştirdim bir daha taktı buda bozuk dedi. birdaha değiştirtim taktı yine bozuk dedi. yani 4 adet değiştirdim sonunda gitti kendi aldı geldi taktı ve tamam dedi. ses kesildi ama hafif uğultu var gibiydi ben lastiklerden diye düşünüyordum acaba her tekerde 2 bilye varsa biz birini değiştirdik diğeri ses yapıyor olabilir mi.

ben değiştirdimmi her seferinde 2 sini değiştiriyorum ben ce sende öyle yap sonuçta bilyada aşınma oluyo ve beraber değişimde fayda var fiyatı zaten ucuz  bir taraf için set halinde 20 tl
sendeki durum da şu olabilir tamircin baktı dış daha çok aşınmış onu değişti elle çevirdi ses yok gibi geldi ancak burada bir aşınma var sen 80 ila 100 km civarına çıktığında ses yapıyor ise muhtemel arıza
benimde başıma şu geldi 17 sinde yola gittim 2 hafta önce bende bilyayı tek değiştirdim sağ dış bilya  hint malı almıştım tek diye yedek olsun anlamında ancak istanbulda 200 km uzaklaştım araba kasmaya başladı uvuldama bile olmadı gece karanlık olduğu için 19 km park alanına 50 km yi geçmeden sürdüm  ve bomba arabayı kaldırdım  somun ve pul kaynamış sökülmüyo lokmayı uzattım  üzerinde birçok defa zıpladım ve gevşedi tekeri çıkardım kampanayı zorla çıkarttım çünkü bilye tamamen parçalanmış sonra dış bilyanın dingile geçtiği kısım resmen kaynakla tutturulmuş gibiydi ve çıkmadı 4 veya 5 saat uğraştım çıkmadı  sabah oldu tamirci aradık geldi bi arkadaş keski ve çekiçle dahi sökülmedi dingili söktük bi kaprtacıya gittik dingil dediğim bilyanın takıldığı 20 cm civarı 4 adet vida ile tutturulan bir parça  neyse oksijen ile ısıttılar çıkmadı yine ısıtarak ve kırarak çıkarttık sonra taş motoru ile yüzeyini düzelttik ancak malzeme bozuldu biraz 600 km falan kullandım onu sonra bulgaristanda 2 adet aldım çıkma ve değiştirdim yeni bilya taktıkm falan baya macera oldu 1 dingil ve bir set bilyada istepnenin içinde yedek duruyo şimdi bu arada bu olayı dizel felicia ile yaşadım parçalrı tamamen vw olduğundan sıkıntı yok dingilleri mk3 ten söktük :D
« Son Düzenleme: 29 Mayıs 2014, 12:06:37 Gönderen: Golf_ld »
1984 1,6 şahin ,1979 1300 mirafiori,1968 w115 220 mercedes,1989 2,0 taunus gls,1990 mazda 323hb,1979 w123 mercedes,1986 kartal ,1997 daewoo tico, 1980 mk1 1,6 diesel golf, 1992 mk3 1,9td,1981mk1 1,6ld

Çevrimdışı golf3antep

  • İleti: 201
    • Profili Görüntüle
Ynt: Uğultu Sorunu ÇÖZÜLDÜ
« Yanıtla #12 : 29 Mayıs 2014, 12:23:26 »
ben değiştirdimmi her seferinde 2 sini değiştiriyorum ben ce sende öyle yap sonuçta bilyada aşınma oluyo ve beraber değişimde fayda var fiyatı zaten ucuz  bir taraf için set halinde 20 tl
sendeki durum da şu olabilir tamircin baktı dış daha çok aşınmış onu değişti elle çevirdi ses yok gibi geldi ancak burada bir aşınma var sen 80 ila 100 km civarına çıktığında ses yapıyor ise muhtemel arıza
benimde başıma şu geldi 17 sinde yola gittim 2 hafta önce bende bilyayı tek değiştirdim sağ dış bilya  hint malı almıştım tek diye yedek olsun anlamında ancak istanbulda 200 km uzaklaştım araba kasmaya başladı uvuldama bile olmadı gece karanlık olduğu için 19 km park alanına 50 km yi geçmeden sürdüm  ve bomba arabayı kaldırdım  somun ve pul kaynamış sökülmüyo lokmayı uzattım  üzerinde birçok defa zıpladım ve gevşedi tekeri çıkardım kampanayı zorla çıkarttım çünkü bilye tamamen parçalanmış sonra dış bilyanın dingile geçtiği kısım resmen kaynakla tutturulmuş gibiydi ve çıkmadı 4 veya 5 saat uğraştım çıkmadı  sabah oldu tamirci aradık geldi bi arkadaş keski ve çekiçle dahi sökülmedi dingili söktük bi kaprtacıya gittik dingil dediğim bilyanın takıldığı 20 cm civarı 4 adet vida ile tutturulan bir parça  neyse oksijen ile ısıttılar çıkmadı yine ısıtarak ve kırarak çıkarttık sonra taş motoru ile yüzeyini düzelttik ancak malzeme bozuldu biraz 600 km falan kullandım onu sonra bulgaristanda 2 adet aldım çıkma ve değiştirdim yeni bilya taktıkm falan baya macera oldu 1 dingil ve bir set bilyada istepnenin içinde yedek duruyo şimdi bu arada bu olayı dizel felicia ile yaşadım parçalrı tamamen vw olduğundan sıkıntı yok dingilleri mk3 ten söktük :D
öncelikle geçmiş olsun abi. ben sadece bir adet bilyayı 25 liraya aldım orada bi kazık yemişiz zaten takımı 20 tl imiş. serhan abi sen araçtan ve tamirinden anlıyorsun kendi söküğünü dikiyorsun abi. mesela sen sökmek için baya ugraşmışsın kaportacı tamirci bile zor yapmış helal olsun sana abi..  yedek bilyeleride yanında tedbir amaçlı almışsın.. ALLAH kaza bela vermesin.. bir daha bilye sorunum olursa dediğin gibi takım alıcam internetten sonra montaja gidecem.. forum gerçekten çok faydalı..
olursa alman olsun.

Çevrimdışı Golf_ld

  • İleti: 1087
  • only VW
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Golf mk2 1,3 C
  • Şehir: İstanbul
Ynt: Uğultu Sorunu ÇÖZÜLDÜ
« Yanıtla #13 : 29 Mayıs 2014, 12:46:18 »
öncelikle geçmiş olsun abi. ben sadece bir adet bilyayı 25 liraya aldım orada bi kazık yemişiz zaten takımı 20 tl imiş. serhan abi sen araçtan ve tamirinden anlıyorsun kendi söküğünü dikiyorsun abi. mesela sen sökmek için baya ugraşmışsın kaportacı tamirci bile zor yapmış helal olsun sana abi..  yedek bilyeleride yanında tedbir amaçlı almışsın.. ALLAH kaza bela vermesin.. bir daha bilye sorunum olursa dediğin gibi takım alıcam internetten sonra montaja gidecem.. forum gerçekten çok faydalı..

teşekkür ederim arada elimizden geldiğince yapıyoruz sana tavsiyem febi bilstein set halde alman ve her seferinde kopilya sını değiştirmen kopilya ne diye sorar isen bilyayı sıkan kontra somunun fırlamaması için takılan tel gibi bişey  :D
1984 1,6 şahin ,1979 1300 mirafiori,1968 w115 220 mercedes,1989 2,0 taunus gls,1990 mazda 323hb,1979 w123 mercedes,1986 kartal ,1997 daewoo tico, 1980 mk1 1,6 diesel golf, 1992 mk3 1,9td,1981mk1 1,6ld