Hoşgeldiniz Ziyaretçi. Lütfen giriş yapın veya kayıt olun. Aktivasyon epostanız mı yok?

Gönderen Konu: Turbo açması ve ayarı  (Okunma sayısı 25184 defa)

Turbo açması ve ayarı
« : 14 Ağustos 2012, 00:14:08 »
Arkadaşlar merhaba eskı golf 2 yenı golf 3 sahıbı bı arkadaşınızım konuyu buraya açmamın nedenı turbolu golflerın temelı ve işeyışı ynı ama forumda golf3 dizel kullanan çok az ama golf 2 dızel kulanan çok bu yuzden bana yardımcı olabılecegınızı duşundugum için yazıyorum sıze
bnm aracım 95 model golf 3 1.9 td aaz kodlu bu araç aşırı suratten ve yuksek hararetten motor yedı motoru komple sıfır kendımız topladık mtorda sıkıntı yok şuan yaznlız turbo çok geç açıyor boşta denedıgımde turbo hortumu 3500 devırler 4000 devırlerde şişiyor oda çok fazla degl yolda giderken ıse yokuşta falan araç 2500 lerden sonra turboyu açıyor bunu nasıl ayarlayabılırım ne yapabılırım turboyu daha erken nasıl açtırabılırım wastage ayarından mı oluryo yoksa başka bı yerınden mı ayarlanıyor yardımınızı beklıyor saygılar iyi forumlar.

Ynt: Turbo açması ve ayarı
« Yanıtla #1 : 14 Ağustos 2012, 08:28:29 »
arkadaşım araç boşta iken zaten turbo aşırı bir basınç oluşturmaz turbonun basıncının ne olup olmadığını tespit etmek için aracı yüke bindirmen lazım yani yolda deneyerek öğrenirsin. benm aracım da 1,6 gtd boşta iken hiç bir boru şişmiyor ama dün uzun yolda aşırı basınçtan kelepçeleri koparttı..

diğer mesele aracın turboyu büyük ihtimal 2000 devir den sonra açıyor. bunun sebebi de turbonun büyük kafa olması ( K24 yada Garrett T3 modeli gibi)  turbonun daha düşük devirlerde devreye girmesini istiyorsan eğer T2 yada K14 turbo takman lazım buturbolar küçük kafa olduğu için düşük devirde daha seri ve daha yüksek basınçlıdır.  bu turbo üzerinde basınçla ilgili olarak westgate üzerinde biraz oynama yapabilirsin ama pek sağlıklı olmadığını biliyorum. benim aracımda da K24 model turbo var büyük kafa 2000 devir ve üzerinde iken devreye giriyor.

Ynt: Turbo açması ve ayarı
« Yanıtla #2 : 14 Ağustos 2012, 10:42:16 »
etikete dıkkat etmedim k24 mu onu bılemıyorum ama salyangazun etrfında garretta yazıyor onu gördum yanlız aklıma takılan şu motor yapmadan önce yokuş yukarı gıderken 1 den 2 ye atınca araba çok rahat gıdıyordu şimdi 1 den 2 ye atınca devır 2000 altındaysa araba aptallaşıyor debrıyaj yapıp devrı yukseltırsem eger araba roketlıyor bnm çok azda olsa atıyorum 1800 devire indirme imkanım olabılır mı

Ynt: Turbo açması ve ayarı
« Yanıtla #3 : 15 Ağustos 2012, 13:36:18 »
bugun turbo hortumlarını söktum hava fıltresıne gıden hortumu söktum atında turbo uzerınde airesearch yazıyor başlka bişey göremedım ve hava fıltresının hortumunun takıldıgı yerde pervaneye elımle baktım acayıp boşluk var bunun tamır takımını nerden bulabılırm veya uygun bışeye nerede tamır ettırebılırım yada turbo almak dahmı akıllıca aksarayda bi kaç yerı aradım servısten başka bulamassın dedıler ne yapmalıyım

Ynt: Turbo açması ve ayarı
« Yanıtla #4 : 03 Eylül 2012, 08:33:02 »
arkadaşım konyada yaptır turbo yu rahat edersin

Ynt: Turbo açması ve ayarı
« Yanıtla #5 : 03 Eylül 2012, 14:33:08 »
senın turbo k14 dostum...
Beş para etmeyen insanların, milyonluk tavırlarına hastayım.

Ynt: Turbo açması ve ayarı
« Yanıtla #6 : 21 Eylül 2012, 07:55:12 »
turbo degismedikce daha erken actiramazsin ki turboyu..
bu turbonun yapisiyla alakali bir mevzu..
basinc miktariyla falan oynanabilir ama erken devreye girmesi yada gec devreye girmesini degistiremezsin..
hortum ve kelepcelerini bi gozden gecir istersen, varsa intercooler da..
basinc kacagi varsa bu nedenle gucsuz hissedebilirsin araci..
gerci devrini bulunca roketlediginden de bahsetmissin, bence bir sorun yok gibi..

Çevrimdışı Golf_ld

  • Otomobil
    Golf mk2 1,3 C
    Şehir
    İstanbul
  • only VW
Ynt: Turbo açması ve ayarı
« Yanıtla #7 : 21 Eylül 2012, 08:47:03 »
turbonun yağlama boruları ne durumda az yağlama var ise turbonun devri çok çabuk dşebilir ve hafif tıkalı dahi olsa sıkıntı yaratır sana çünkü kendi arabamdan biliyorum gerçi şu an motor yapılıyo böyle bir sorun yoktu viteste ufaltsan çünkü turbo devirli döndüğü için yakalaması gerekir diye tahmin ediyorum başka bir sorun olabilirmi enjektör işemesi falan araçta
bu arada bendeki 1,9td aaz   k14 turbo
1984 1,6 şahin ,1979 1300 mirafiori,1968 w115 220 mercedes,1989 2,0 taunus gls,1990 mazda 323hb,1979 w123 mercedes,1986 kartal ,1997 daewoo tico, 1980 mk1 1,6 diesel golf, 1992 mk3 1,9td,1981mk1 1,6ld

Ynt: Turbo açması ve ayarı
« Yanıtla #8 : 21 Eylül 2012, 17:01:37 »
başka konu açmayayım dedim, konu sahibi arkadaşın affına sığınarak; benim mk2 nin egsoz manifoluyla egsoz borusunun birleşim noktasında eğer varsa conta gitmiş veyia ordaki bağlantıda bir sıkıntı var. ben o kısmı yaptırınca tekrar turbo ayarı basınç ölçümü vs. yaptırmam gerekirmi?
Sev seni seveni hâk ile yeksan ise, sevme seni sevmeyeni Mısır'a sultan ise.

Ehli irfan arasında aradım kıldım talep, Her hüner makbul imiş, İlla Edeb illa edeb

Ynt: Turbo açması ve ayarı
« Yanıtla #9 : 28 Eylül 2012, 20:57:59 »
arkadaşım senin araban golf 3 1.9 td benım bıldıgım kadarıylar turbo numaran 028145703b   bu numarandan pıyasadan araştırabılırsın herkez k14 diye yazmiş k14 deılde arkadaşa turbo numarası verıp yardımcı olmanızı beklerdım bu da ben de bir tavsiye sadece

Ynt: Turbo açması ve ayarı
« Yanıtla #10 : 01 Ekim 2012, 10:59:29 »
Arkadaşlar merhaba AAZ motor kodlu golfum turbo yatakları ııce bozuldu araba turbo yagını yakmaya turbodan dışarıya yag vermeye başladı köftecı arabası gıbı oldu motoruda yenı yaptık neyse söktum turboyu aşagıdakı lınktekı turbo çıktı orjınalı kkk14 diye bılıyorum ama etıket falan duşmuş hak getıre  aşagıdakı lınktekı turbo hangı modelın turbosu t3 mu çözemedım buyuk kafa turbomu şimdi turbo arıyorum ustunden çıkanın aynısınımı alım yoksa kkk14 mu bulmaya çalışım hangısı daha verım lı olur saolun.


http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-yedek-parca-otomobil-arazi-araci-vw-golf-3-vento-passat-transporter-t4-1-9-td-orjinal-turbo-99936754/detay/

Ynt: Turbo açması ve ayarı
« Yanıtla #11 : 01 Ekim 2012, 11:00:33 »
bıde bu turbo var arkadaşla konuş tuk benım arabaya olurmu bu turbo buyuk kafamı kuçuk kafamı bı bılgınız varmı k24 muş sıkıtı yaratırmı artısı eksısı ne olur bı bılgı verebılırmısınız saolun
 http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-yedek-parca-otomobil-arazi-araci-golf-mk-1-2-diesel-turbosu-temiz-ve-revizyonlu-89133583/detay

Ynt: Turbo açması ve ayarı
« Yanıtla #12 : 01 Ekim 2012, 11:54:42 »





Ynt: Turbo açması ve ayarı
« Yanıtla #13 : 01 Ekim 2012, 11:56:04 »
üstğnden çıkan turbo bu buyuk kafamı kuçuk kafamı çözemedım