Gönderen Konu: Şanzıman mı? Pompamı?  (Okunma sayısı 18785 defa)

Çevrimdışı nizam

  • Volkswagen Türkiye
  • İleti: 9580
  • VW BORA 1.9 TDI 66 kv
    • Profili Görüntüle
Ynt: Şanzıman mı? Pompamı?
« Yanıtla #14 : 11 Aralık 2012, 10:28:38 »
eski arabamda mk2 de benzinli sanzıman var dı araba 1.6 td idi ama istanbuldan karabüke 120 km sabit hızda bir depo mazot yedi :) 5 ileri 4t sanzıman taktık ankaradan sakarya bitimine 50 lira ile geldim hızımda 120 140 km arası ve araba yüklüydü gerisini sen düşün

ilk önce sanzıman kodunu ögrenmen lazım arabanın altında yazması lazım sanzıma pis ise temizleyip görürsün ona göre yol haritası çıkarırısın

arabanın baskı balatası ve volantı ne durumda acaba?
Paylaştığın senindir, biriktirdiğin değil

Yunus EMRE


ARABA ARIYOM BİLADER SORUN MU VAR :)

Çevrimdışı teyyomk2

  • İleti: 191
    • Profili Görüntüle
Ynt: Şanzıman mı? Pompamı?
« Yanıtla #15 : 11 Aralık 2012, 10:46:37 »
Yenideğişti. Yakıtta aşırı bi yakma yok gerçi uzun yola gitmedim daha. benim motor sonradan koyulduğu için motor kodunuda bilmiyorum hangi şanzuman uyumlu nasıl anlarız. Motor kodum egm diye başlıyo. emniyetin.
Tayyar GürmaN

Çevrimdışı nizam

  • Volkswagen Türkiye
  • İleti: 9580
  • VW BORA 1.9 TDI 66 kv
    • Profili Görüntüle
Ynt: Şanzıman mı? Pompamı?
« Yanıtla #16 : 11 Aralık 2012, 10:52:54 »
Yenideğişti. Yakıtta aşırı bi yakma yok gerçi uzun yola gitmedim daha. benim motor sonradan koyulduğu için motor kodunuda bilmiyorum hangi şanzuman uyumlu nasıl anlarız. Motor kodum egm diye başlıyo. emniyetin.

numara çakmıslarsa motora iş biraz zor

sanzımanın kodu ögrenebilirmisin motorla birleştiği yerde yazar al tarafta düz bir zeminde
Paylaştığın senindir, biriktirdiğin değil

Yunus EMRE


ARABA ARIYOM BİLADER SORUN MU VAR :)

Çevrimdışı teyyomk2

  • İleti: 191
    • Profili Görüntüle
Ynt: Şanzıman mı? Pompamı?
« Yanıtla #17 : 11 Aralık 2012, 15:35:34 »
ustayla baktık ama bulamadık   :-\ elime para geçsin pompayı yaptırcam ondan sonra bi ayar çekicez artık şanzuman kalıyor bir tek.
Tayyar GürmaN

Çevrimdışı teyyomk2

  • İleti: 191
    • Profili Görüntüle
Ynt: Şanzıman mı? Pompamı?
« Yanıtla #18 : 15 Aralık 2012, 16:20:20 »
Arkadaşlar pompa da sıkıntı benim araca uyumlu değilmiş başka bir pompa olucak. Vites geçişlerinde vuruntuda vardı sorunu çözdük hiç ayarlatmadan başka pompa bulucam.
Tayyar GürmaN

Çevrimdışı fatih_06

  • İleti: 743
    • Profili Görüntüle
Ynt: Şanzıman mı? Pompamı?
« Yanıtla #19 : 16 Aralık 2012, 14:57:32 »
sorunun çözülmesine sevindim.. şanzumana gelince benim mk1 de mk2 dizel motor ve mk1 gtı benzinli şanzuman var son hız 160 65 arasında kalıyor ilk kalkış çok seri şehir içi çok ekonomik ama şehir dışı aynı ekonomi söz konusu değil. pompa değişiminden sonrada bilgi verirsen sevinirim

Çevrimdışı servet_volt

  • İleti: 1016
    • Profili Görüntüle
Ynt: Şanzıman mı? Pompamı?
« Yanıtla #20 : 16 Aralık 2012, 19:23:11 »
Arkadaşlar pompa da sıkıntı benim araca uyumlu değilmiş başka bir pompa olucak. Vites geçişlerinde vuruntuda vardı sorunu çözdük hiç ayarlatmadan başka pompa bulucam.

Tamircin mi soledi bunu, ?
Beş para etmeyen insanların, milyonluk tavırlarına hastayım.

Çevrimdışı teyyomk2

  • İleti: 191
    • Profili Görüntüle
Ynt: Şanzıman mı? Pompamı?
« Yanıtla #21 : 16 Aralık 2012, 20:23:23 »
evet muğladaki ibrahim ustadada aynı sorun varmış bska bir pompa alcm 200e. Zaten bu ayarsızdı buna ayar parası bakımı derken zaten o parayı vericem.
Tayyar GürmaN

Çevrimdışı teyyomk2

  • İleti: 191
    • Profili Görüntüle
Ynt: Şanzıman mı? Pompamı?
« Yanıtla #22 : 16 Aralık 2012, 20:25:48 »
eğer sorun pompa dğlse zaten şanzuman değiscek ş.kodu galba gti 2y30016 4 .
Tayyar GürmaN

Çevrimdışı TEYOLOGY

  • İleti: 2626
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: (fırsatı bulur bulmaz tekrar Vag'dayım)
  • Şehir: Manisa
Ynt: Şanzıman mı? Pompamı?
« Yanıtla #23 : 19 Aralık 2012, 02:09:39 »
merhaba. başlıktaki mesajları okudum. Servet'in söylediklerine katılıyorum. aynen dediği gibi benzimli motora dizel dizel motora benzinli şanzımanları uyuyor. uyduruluyor.
Kamış ses verince ney oldum sanır, İplik gerilince yay oldum sanır.
Sarayda oturmakla padişah olmaz kişi,
Abdal ata binince bey oldum sanır.

Çevrimdışı servet_volt

  • İleti: 1016
    • Profili Görüntüle
Ynt: Şanzıman mı? Pompamı?
« Yanıtla #24 : 19 Aralık 2012, 03:01:52 »
Senin yapacagin bisi var bosch yetkili servisine gitcen onlar sistemden senin motor numarandan pompanin numarasini cikartcaklr o numarayida pompandakinle karsilastrcan.
Beş para etmeyen insanların, milyonluk tavırlarına hastayım.

Çevrimdışı erdem325

  • İleti: 758
    • Profili Görüntüle
Ynt: Şanzıman mı? Pompamı?
« Yanıtla #25 : 19 Aralık 2012, 05:47:03 »
bende golf 2 16v gti var, ve aracimin ustunde 4t kodlu 5 ileri diesel sanzumani var..
hani olurda aracinizdan gti sanzumani cikarsa sayet takas edermisiniz?
hem sizin hem benim isim gorulmus olur..
cunku diesel sanzumani benim motoruma (oransal olarak) cok uzun geliyor, e sizede haliyle benzinli sanzumani oransal olarak cok kisa geliyordur..
eger boyle birseyi dusunurseniz lutfen ulasin bana..

Çevrimdışı erdem325

  • İleti: 758
    • Profili Görüntüle
Ynt: Şanzıman mı? Pompamı?
« Yanıtla #26 : 19 Aralık 2012, 06:39:34 »
bu arada ustte yazmissiniz simdi farkettim, sanzumaniniz 2Y imis..
2Y 1.8 16v kr moroun sanzumanidir..
yani benim motorumun sanzumani :)

simdi ben size iki sanzuman arasindaki farklari anlatayim musadenizle..
oncelikle iki sanzumanin oranlarini tek tek yazayim..


sanzuman kodu                                      4T            /      2Y
son disli orani(fina drive ratio)           3.667          /    3.667
1.vites disli orani                                 3.455          /    3.455
2.vites disli orani                                 1.944          /    2.118
3.vites disli orani                                 1.286          /    1.444
4.vites disli orani                                 0.909          /    1.129
5.vites disli orani                                 0.745          /    0.912

simdi oranlar belki karisik birsey gibi gelebilir, ben size birde sanzumanlarin yapacagi hizlardan bahsedeyim, hem baskalarida faydalanmis olur, hem de daha da aciklayici olur.

oncelikle her iki aracin da 195 50 15 lastik kullandigini ve her ikisininde max. 6500 devir dondugunu varsayalim..
buna gore iki sanzumaninda her viteste yapacagi maksimum hiz

sanzuman kodu               4T                     /          2Y
1.vites                          55.6 km/h            /       55.6 km/h
2.vites                          98.8 km/h            /       90.8 km/h
3.vites                          149.5 km/h          /       133.1 km/h
4.vites                          211.6 km/h          /       170.2 km/h
5.vites                          258 km/h             /       210.9 km/h

arada ucurum var :D
ben kendi aracimla 8000 ustu donmeyi planliyorum motoru yapinca, bu demek oluyor ki ben 5. viteste 8000 donsem aracim yaklasik 317.5 km/h hiza den geliyor :D  benim icin bu denli uzun bir sanzuman iste bu yuzden..

siz kendi aracinizla 4t ile 5.viteste 4500 donerseniz eger (ki arainiz 4500 donuyor olmali zaten) 178.6 km/h hiza denk gelir..
bu sizin icin olmasi gereken oran zaten :)

su anda olan durum ise ikimiz icinde sakincali, siz araciniza gore cok kisa bir sanzuman kullaniyorsunuz, bu size olzellikle uzun yolda epey fazla mazot yakmak olarak geri doner..
ben ise olmasi gerekenden cok uzun bir sanzuman ile motorumu inanilmaz yoruyorum, motoru yukledigimde ise bu bana yuksek egt sonucu piston erimesi ve sibop bozulmalari olarak geri doner  ..

daha ne yazayim  :D



Çevrimdışı teyyomk2

  • İleti: 191
    • Profili Görüntüle
Ynt: Şanzıman mı? Pompamı?
« Yanıtla #27 : 19 Aralık 2012, 14:27:41 »
biliyorum gti olduğunu açıklamalar için teşekkür ederim ama önce şu pompayı halletmem lazım ONdan sonra şanzumana el atıcam şanzumanın şuan bi acelesi yok benim açımdan ama önce küçük işlemleri hallettikten sonra büyüğe doğru hareket etmek istiyorum ama aklımdasınız işlem oraya geldiğinde konuşabilirz şanzıman değişimi için.
Tayyar GürmaN