Gönderen Konu: Niye Dizel?  (Okunma sayısı 21068 defa)

Çevrimdışı mördak

  • İleti: 562
    • Profili Görüntüle
Ynt: Niye Dizel?
« Yanıtla #14 : 16 Nisan 2008, 20:54:13 »
ya temızlıgıne göre degısır tabı ama patlatınca sadece blok degısmıyo tabı pıstonlar sekmanlar vs. ama 1.8 benzınlı ile 1.6 dızel blok aynı al tak sekılde yanı... :)

Logged

Çevrimdışı OZGUR.K

  • İleti: 1170
    • Profili Görüntüle
Ynt: Niye Dizel?
« Yanıtla #15 : 16 Nisan 2008, 20:56:11 »
İşte farkını soruyorum ben.Yani aynı temizlikte blok, piston, sekman farkı ne tutuyor?Benzinlide ne kadar?Dizelde ne kadar?

Çevrimdışı mördak

  • İleti: 562
    • Profili Görüntüle
Ynt: Niye Dizel?
« Yanıtla #16 : 16 Nisan 2008, 21:02:50 »
Öle soruyosan gecen sene gti golfumuz vardı motoru komple 400 liraya topladık aynı islemı bu sene gumrukten t3 aldık 1.6 dızel aynı ıslemler bıde pompa 1800 lirayı buldu yanı temız bı motor yapmak ıstıyosan malıyetler bunlar bunlar komple pıstonlar sekmanlar yataklar ve kapak rektıfıye ustelık gti motorda bıde blok degıstırmıstık ve araba sektörundeyız usta babam bıde ustanın ıscılıgını düsünün.. ;)

Çevrimdışı OZGUR.K

  • İleti: 1170
    • Profili Görüntüle
Ynt: Niye Dizel?
« Yanıtla #17 : 16 Nisan 2008, 21:15:39 »
        Tüm pistonlar,sekmanlar,yataklar ve kapak rektefiye  ve bloğu 400 YTL ye topladıysanız valla çok iyi bulmuşsunuz.Nerdeyse tamamen yeni bir GTI motoru yaratıp 400 YTL 'ye maletmek iyi iş.

Çevrimdışı icedes

  • İleti: 153
    • Profili Görüntüle
Ynt: Niye Dizel?
« Yanıtla #18 : 16 Nisan 2008, 21:22:08 »
Valla dizelin verimi yüksek bi yana ama fiyat artışı olunca ekonomikliği kalmıyor ki alışıda pahalı,insanlar ekonomik olduğu için dizele gidiyorlardı zaten yoksa genel tercih hep benzinli heleki mk2 için dizelmi benzinlimi desem herkes benzine yönelir çünkü o zamanlar dizel teknolojisi çok gelişmemişti,bana benzin 8 dizel 12 bin ytl hangisini tercih edersin deseler tabiki benzin derim çok yakıyorsada gider bi lpg taktırırım iş tamam aradaki 4000 ytl yabana atılacak bi para değil...

Çevrimdışı OZGUR.K

  • İleti: 1170
    • Profili Görüntüle
Ynt: Niye Dizel?
« Yanıtla #19 : 16 Nisan 2008, 21:29:54 »
LPG de hep sorun çıkarıyor Icedes.Hele kışın adamı sinir eder,rezil eder,giderken stop eder.Sıralı sistem bi yere kadar ama normal LPG sistemi adamı fitil ediyo.Her hafta bakıma git,ayar yaptır,devir bi yukarda bi aşağıda.LPG  dedin mi biraz düşüneceksin...(Tabi ben sıralı sistemden bahsetmiyorum)..8000 -12000 ytl  tercihi biraz abartılı olmuş.Benzer temizlikte aynı modelde benzinli ve dizel farkı  1500 veya 2000 YTL  civarında oynuyor.Tabi tek kapıları her zaman daha ucuz.

Çevrimdışı icedes

  • İleti: 153
    • Profili Görüntüle
Ynt: Niye Dizel?
« Yanıtla #20 : 16 Nisan 2008, 21:39:21 »
Yani farzı misal mk2 ye sıralı olmuyor o büyük sorun ama 1500,2000 ytlde az değil,ne kadar gideceksin ki o parayı amorti edeceksin?Bizim insanlarımız hep böyle maalesef alternatife yönelmeyi çok seviyor ama yöneldiği yerden de darbeyi yiyince ne yapacağını bilmiyor tıpkı benim gibi benzinli düşük motorlu bi araç aldım 0.20 yakarken zamlardan dolayı 0,23-0,25 liraya geldi yakıtım şimdi dizele dönsen ayrı para ki oda artıyo durmadan,yarın bi gün lpg de "0" araçlarda piyasaya sürülünce oda artacak...

Ülkemde durumlar böyle pirince zam gelir vatandaşım bulgura yöneli onada zam gelir başka bi şeye yönelir,büyüklerimiz bizi soymayı çok iyi beceriyor doğrusu neyse sinirleniyorum tutamıyorum kendimi dizelde olsa benzinde olsa hatta lpg bile olsa geçici çözüm bize kalıcı çözümler lazım...

Çevrimdışı car wolf

  • İleti: 2812
    • Profili Görüntüle
Ynt: Niye Dizel?
« Yanıtla #21 : 16 Nisan 2008, 21:45:29 »
Dizel çünkü sesi şarkı gibi , Dizel çünkü sanayi yağı koysanda normal mazot koysanda gider , Dizel çünkü ekonomik , Dizel çünkü... :sevgi: :sevgi: :sevgi:
My Cars Audi & Vw Germany Style

Çevrimdışı R-Line

  • İleti: 2208
  • Golfsburg Edition
    • Profili Görüntüle
Ynt: Niye Dizel?
« Yanıtla #22 : 16 Nisan 2008, 21:59:41 »
1, 2 fazla ver dizel al. o kendini her türlü amorti ettirir. dizel az yakar elden çabuk çıkar ama benzinli bir mk2 çok zor. (gti hariç). sonra keşke zamanında dizel alsaydım dersiniz. sonuçta araçların yaşı malum bence tek çekici yanı dizel olması. 9 sene dizel jetta kulandım en ufak bi problem yaşamadım.
« Son Düzenleme: 16 Nisan 2008, 22:09:26 Gönderen: MK-IV 35 »

Çevrimdışı OZGUR.K

  • İleti: 1170
    • Profili Görüntüle
Ynt: Niye Dizel?
« Yanıtla #23 : 16 Nisan 2008, 22:07:41 »
Bakalım LPG ve benzine ne kadar gelecek?

Çevrimdışı mördak

  • İleti: 562
    • Profili Görüntüle
Ynt: Niye Dizel?
« Yanıtla #24 : 16 Nisan 2008, 22:53:30 »
benzın bana kalırsa düsücek ama cıksada yınede tercıhım benzın olur ve 4000 ytl hıcte abartı dıgıl 4 kapı bı mk2 de gumrukte mesela en araclar arasında en az 4000 ytl rahat oynuyor dızeller en az bukadar daha pahalıya gıdıyor ısterse yıpranmıs olsun 4000 ytlyı bı cırpıda sokaga atıyosun ustune rısk alıyosun ve cogu kısı bılırkı dızelın sekman kırma kol kırma blok patlatma yag yakma hararet yukselme gıbı dertlerı cok sık yasanır benzınlıde ıse bu cok kucuk bı ıhtımaldır :)

Çevrimdışı OZGUR.K

  • İleti: 1170
    • Profili Görüntüle
Ynt: Niye Dizel?
« Yanıtla #25 : 16 Nisan 2008, 23:10:36 »
Benzin düşecek mi?Sen bu ülkede hiçbirşeyin düştüğünü gördün mü kardeş ya? :) ...Araç konusuna gelince...Herkesin kendine göre bi bakış açısı vardır tabiki.Kişiden kişiye,kullanımdan kullanıma değişiyordur tabi aracın durumu ama benim bindiklerimde bana en az masrafı çıkaranlar hep dizel arabalar oldu.Benzinli arabanın masrafından bir türlü kurtulamayorsun.Dizel al,bakımını güzel ve periyodik yap,taş gibi devam et.. :tamamdir.

Çevrimdışı mördak

  • İleti: 562
    • Profili Görüntüle
Ynt: Niye Dizel?
« Yanıtla #26 : 16 Nisan 2008, 23:24:56 »
benzın düsücek bırazcık komık olmus :)ama haklısın kullanımdan kullanıma degsır o yuzden tercıhım gti :)

Çevrimdışı OZGUR.K

  • İleti: 1170
    • Profili Görüntüle
Ynt: Niye Dizel?
« Yanıtla #27 : 17 Nisan 2008, 00:56:24 »
Tabiki tercih meselesi herkesin hakkı.Kim neye biniyosa binsin.Ben dizelle mutluyum sen GTI ile mutlusun.Bazısı hybrid ile mutlu.Bazıları GTI 'ın LPG taktırılmış hali ile mutlu.Önemli olan bindiğin arabayı sevmek.Hepimizin yapmaya çalıştığı bu.