Gönderen Konu: my mk2 :) 1.6 TDİ anında ibre 200  (Okunma sayısı 38707 defa)

Çevrimdışı suskun

  • Volkswagen Türkiye
  • İleti: 11159
  • Hamit GÜLSOY
    • Profili Görüntüle
  • Şehir: İstanbul
Ynt: my mk2 :) 1.6 TDİ anında ibre 200
« Yanıtla #14 : 23 Mayıs 2012, 20:58:14 »
şimdi tecrübelerime dayanarak tahminen 1.9 tdı mk3 şanzumanı var araçta birde ff kodlu gtı şanzımanı kalıyor
ama arkadaşlar şöyle söyliyeyim iyi ısınmış intercooller i sağlıklı çalışan bakımlı  mk2 ye 200 çok rahat sıkıntı olmaz yani araç zaten ustadan  :tamamdir
« Son Düzenleme: 23 Mayıs 2012, 20:59:40 Gönderen: suskun81 »
H.G WORKS

Çevrimdışı ustam

  • İleti: 124
    • Profili Görüntüle
Ynt: my mk2 :) 1.6 TDİ anında ibre 200
« Yanıtla #15 : 23 Mayıs 2012, 21:26:26 »
 :tamamdir

Çevrimdışı ustam

  • İleti: 124
    • Profili Görüntüle
Ynt: my mk2 :) 1.6 TDİ anında ibre 200
« Yanıtla #16 : 23 Mayıs 2012, 21:31:29 »
şu an ki hedefim mk 2 ye 1.8 t koyacam

Çevrimdışı fikogolf2

  • İleti: 225
    • Profili Görüntüle
Ynt: my mk2 :) 1.6 TDİ anında ibre 200
« Yanıtla #17 : 23 Mayıs 2012, 22:57:43 »
viteş deyişimlerinde devir kaybı 700 devir düz yolda motor devri 5000 km 200 diyor motora 500 km sürekli ortalama 160 200  basabiliyorum su sogutmalı turbo var interkol önde  yani ısınmıyor motor
aynen ustam motoru nasıl ki ilk çalışmada rahatça hızlandırabılıyosak intercoolerdada aynen durum bu.şöyle düşünün aracı yazın sıcağında 90 hararetle nekadar hızlandırabılırızki sıcaktan araba kendini kaybediyoo :D  hız olayına gelince önceki golf 2 aracımda 195 i gördüm şanzımanda oynamadan .şimdiki aracımada daha 4 gun once intercool taktım ve turbosunu golf3 k14 turbo ile değiştirdik.pompa ayarı en kısıkta 4.viteste hiç zorlamadan 165-170leri gördüki gaz pedalı dipte değildi. usta da intercoolün yanında t3 turbosu varsa şayet seri şanzımanla    200 az basmış bence ;D
Sana Gelmediğim gün golf2 aldığım gündür Gülüm

Çevrimdışı TEYOLOGY

  • İleti: 2626
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: (fırsatı bulur bulmaz tekrar Vag'dayım)
  • Şehir: Manisa
Ynt: my mk2 :) 1.6 TDİ anında ibre 200
« Yanıtla #18 : 24 Mayıs 2012, 11:01:45 »
malum turbo sıcak havayı basınçlı bir şekilde içeri göndererek daha fazla yakıtı yakmak ve daha fazla güç üretmek demek. intercooler ise içeri gönderilen havayı soğutarak yoğunlaştırarak yine daha fazla ve daha yoğun hava göndermek, yakıtı daha iyi yakmak demek. motorun ürettiği güç noktasında elbette sıkıntı çıkmayacaktır. benim iddiam baştan beri o değil zaten. ama bir örnek vermek gerekirse. üzerindeki şanzıman sabit kalmak kaydıyla motoru çıkartıp yerine 600 hp güç üreten bir motor konulacak olursa aracın son sürati 350 kilometreye çıkartılabilir mi? cevabı elbette ki hayır olacak.

motorun 200 km'ye hızlanacak gücü üretebileceği noktasında zaten bir iddiam yok. tek sormak istediğim seri şanzıman ne demek? quick-shifter mı var? dog box mı var? yoksa kastedilen kısa vites aralığına sahip bir şanzıman mı (ki aslında bu seri şanzıman değil teknik olarak) mesela Hamit'in söylediği gibi ff şanzıman mı?

bir de şu var. dizellerde daha ziyade uzun vites aralıklarına sahip şanzımanlar kullanılır ki sürat yükseldiğinde motor devri çok yükselmesin.  (malum dizel araçlar benzinliler kadar yüksek devir çeviremezler)
Kamış ses verince ney oldum sanır, İplik gerilince yay oldum sanır.
Sarayda oturmakla padişah olmaz kişi,
Abdal ata binince bey oldum sanır.

Çevrimdışı ustam

  • İleti: 124
    • Profili Görüntüle
Ynt: my mk2 :) 1.6 TDİ anında ibre 200
« Yanıtla #19 : 24 Mayıs 2012, 11:54:32 »
seri şanmandan kastım vites deyişimlerinde ani hızlanması yani 1.6 motor  sanki 2000 motor gibi

Çevrimdışı TEYOLOGY

  • İleti: 2626
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: (fırsatı bulur bulmaz tekrar Vag'dayım)
  • Şehir: Manisa
Ynt: my mk2 :) 1.6 TDİ anında ibre 200
« Yanıtla #20 : 24 Mayıs 2012, 14:43:48 »
seri şanzıman vites geçişlerinde kaybedilen aradaki zamanı kısaltarak zaman kazandıran şanzımanlardır. bunun için elektronik sensörler, bir beyin, program ve elbette donanımsal değişiklikler gerekir. fiyatları çok yüksektir.15-20.000 dolar civarı atıyorum.

kısa vites aralıklı şanzımanlarda ise vites dişli çapları birbirine yakındır. 1. viteste 6.000 devire kadar çevirdikten sonra 2. vitese atıldığında standart bir şanzımanda atıyorum 3000 devire düşüyorsa bu şanzımanlarda 4000 devire düşer. her vites değişiminde böyle olur. ama son süratleri düşük olur.

sizin aracınızda ise anladığım kadarıyla şanzımandan da kaynaklanmıyor bu. motor torkunun yüksek olması sebebiyle daha çabuk devirleniyor. belki de üzerinde standart şanzıman vardır. ama üretilen tork yükseldiğinden dolayı, standart motora kıyasla daha rahat çevirebiliyordur.
Kamış ses verince ney oldum sanır, İplik gerilince yay oldum sanır.
Sarayda oturmakla padişah olmaz kişi,
Abdal ata binince bey oldum sanır.

Çevrimdışı ustam

  • İleti: 124
    • Profili Görüntüle
Ynt: my mk2 :) 1.6 TDİ anında ibre 200
« Yanıtla #21 : 24 Mayıs 2012, 14:51:08 »
 :D

Çevrimdışı ustam

  • İleti: 124
    • Profili Görüntüle
Ynt: my mk2 :) 1.6 TDİ anında ibre 200
« Yanıtla #22 : 24 Mayıs 2012, 15:39:34 »
işin aslı şu ben bu mk 2 yi gümrükten aldım topladım maxsimum 165 yapıyordu hollandadan bir arkadaşıma bana bir şanzıman lazım dedim  oda bana bu şanzumanı getirdi kodunu silmişler sen tak bunu rahat edersin dedi taktım denedim yok böyle bir şey eskisi hala elimde birde şöle bir şey var  mesela vitesi 5 tak 90 hızda devir ve km aynı hizada gaza bastıgın anda devir ve km aynı hizada yükseliyor km 200 dedigi anda motor 5300 devir diyor

Çevrimdışı taha_jetta80

  • İleti: 1499
    • Profili Görüntüle
Ynt: my mk2 :) 1.6 TDİ anında ibre 200
« Yanıtla #23 : 24 Mayıs 2012, 17:57:08 »
bence şanzımanda ahım şahım bişey yok bende FF şanzıman var. 3500 devirde 160, . 4000 devirde 180-185 i rahat çeviriyor. 5000 devire yakın devirlerde 200, ama şöyle bişey var tabi eski şanzımanında farklı olduğu kesin. 

Çevrimdışı vtt

  • İleti: 192
    • Profili Görüntüle
Ynt: my mk2 :) 1.6 TDİ anında ibre 200
« Yanıtla #24 : 24 Mayıs 2012, 19:13:45 »
maşallah....

Çevrimdışı TEYOLOGY

  • İleti: 2626
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: (fırsatı bulur bulmaz tekrar Vag'dayım)
  • Şehir: Manisa
Ynt: my mk2 :) 1.6 TDİ anında ibre 200
« Yanıtla #25 : 25 Mayıs 2012, 12:28:40 »
işin aslı şu ben bu mk 2 yi gümrükten aldım topladım maxsimum 165 yapıyordu hollandadan bir arkadaşıma bana bir şanzıman lazım dedim  oda bana bu şanzumanı getirdi kodunu silmişler sen tak bunu rahat edersin dedi taktım denedim yok böyle bir şey eskisi hala elimde birde şöle bir şey var  mesela vitesi 5 tak 90 hızda devir ve km aynı hizada gaza bastıgın anda devir ve km aynı hizada yükseliyor km 200 dedigi anda motor 5300 devir diyor

eski şanzımanda 165 km hızla devir kaç oluyordu? sona mı vuruyordu?
Kamış ses verince ney oldum sanır, İplik gerilince yay oldum sanır.
Sarayda oturmakla padişah olmaz kişi,
Abdal ata binince bey oldum sanır.

Çevrimdışı ustam

  • İleti: 124
    • Profili Görüntüle
Ynt: my mk2 :) 1.6 TDİ anında ibre 200
« Yanıtla #26 : 25 Mayıs 2012, 16:22:07 »
evt

Çevrimdışı TEYOLOGY

  • İleti: 2626
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: (fırsatı bulur bulmaz tekrar Vag'dayım)
  • Şehir: Manisa
Ynt: my mk2 :) 1.6 TDİ anında ibre 200
« Yanıtla #27 : 25 Mayıs 2012, 16:44:06 »
o zaman esi şanzımanın vites aralıkları daha kısaymış. eski şanzımanın 0-100 hızlanması eminim daha iyidir. ama son sürati düşükmüş.
Kamış ses verince ney oldum sanır, İplik gerilince yay oldum sanır.
Sarayda oturmakla padişah olmaz kişi,
Abdal ata binince bey oldum sanır.