Hoşgeldiniz Ziyaretçi. Lütfen giriş yapın veya kayıt olun.

Gönderen Konu: mk2 gti 16v soğuk ilk çalışmada problemler  (Okunma sayısı 9167 defa)

Çevrimdışı mcsahan

  • onsekiz at, onaltı valvit
mk2 gti 16v soğuk ilk çalışmada problemler
« : 09 Nisan 2007, 12:13:55 »
Arkadaşalar,
1988 Mk2 Golf Gti 16v. aracım sabahları ilk çalıştığında, zengin karışım yaparak ve tekleyerek çalışıyor. 1 dakika kadar sürdükten sonra, normal çalışmaya başlıyor. Bu arabanın ayarlarından anlayan kimseyi tanıyormusunuz (istanbul içinde). Dağıtıcı üzerinde 3 no alyanla ayar yapılması gerekiyor sanırım. herkese selamlar.

Çevrimdışı corrado

  • amca
Ynt: mk2 gti 16v soğuk ilk çalışmada problemler
« Yanıtla #1 : 09 Nisan 2007, 13:27:57 »
hoşgeldiniz öncelikle.
tabiki sesini dinlemeden sistemi incelemeden net bir şey denmemez ama
eğer çokda rahatsız edici değil ve stop etmiyorsa çokda önemli değil bence.
ama illa çözmek isterseniz dediğiniz gibi sistemin üzerindeki ayar yeri ve boğaz ın ordaki vidadan ayarlamaya çalişin.
soğukken sisteem fazladan benzin veren distribütörün önündeki enjektörde vede normal enjektörlerin işemesinden olabilir.
kolay gelsin.
hakikat aramakla bulunmaz ancak bulanlar hep arayanlardır

Çevrimdışı escocem

  • street racer
Ynt: mk2 gti 16v soğuk ilk çalışmada problemler
« Yanıtla #2 : 10 Nisan 2007, 00:39:41 »
kesinlikle o vidalarla oynamayın aracı daha beter duruma sokarsınız topkapıda bosh servisi varmış türkiyede o işi yapabilen tek yer orası..orjinal fabrika ayarlarına getiriyorlar gayet az yakıtla en iyi performansı alıyorsunuz...kesinlikle ben yaparım deyip oynamayın benden sölemesi...o vidaları ceyrek tur cevirdiniz diyelimki geri ceyrek tur cevirsenizde yerini bulmuyor çok acayip aşırı hassas bi ayarı var makineye bağlanmadan imkanı ok yapılmasının tabi aşırı sanşlı değilseniz... :)

Çevrimdışı mcsahan

  • onsekiz at, onaltı valvit
Ynt: mk2 gti 16v soğuk ilk çalışmada problemler
« Yanıtla #3 : 10 Nisan 2007, 12:03:52 »
atatürk sanayide birisi bu işin uzmanıymış dediler.  telefonla konuştum. sadece oradan değil oksijen sensörüne kadar bir sürü yere bakmak lazım dedi. birde oraya göstermeyi düşünüyorum. Genede sağolun arkadaşlar.

Çevrimdışı corrado

  • amca
Ynt: mk2 gti 16v soğuk ilk çalışmada problemler
« Yanıtla #4 : 10 Nisan 2007, 12:26:41 »
senin araç 139 hp likse oksijen sensöru yok.
hakikat aramakla bulunmaz ancak bulanlar hep arayanlardır

Çevrimdışı corrado

  • amca
Ynt: mk2 gti 16v soğuk ilk çalışmada problemler
« Yanıtla #5 : 10 Nisan 2007, 12:49:57 »
escocem türkiyede tek orası yapıyorbiraz iddialı bir söz.
ben izmitte çok kolay yaptırıyodrum.
arkadaşın sorunu alyanlı ayar yerinden değilbüyük ihtimal.
ordan olsa devamlılık arzederzaten.
basit bir egzost  gaz analiz cihazı ile alyanlı ayar yerinden rölanti ayarı yapmak çok da zor değil.
ama şu var sistem mekanik olduğundan ve senelerdir görev yaptığından dolayı belli bir ayarda uzun süre tutmak çoğu araç için zor oluyor.
ben bir afr alıp araca adepte etmeyi düşünüyorum.
hakikat aramakla bulunmaz ancak bulanlar hep arayanlardır

Çevrimdışı mcsahan

  • onsekiz at, onaltı valvit
Ynt: mk2 gti 16v soğuk ilk çalışmada problemler
« Yanıtla #6 : 12 Nisan 2007, 10:45:52 »
senin araç 139 hp likse oksijen sensöru yok.


PL (129hp). oksijen sensörü var. sana katılıyorum. mekanik sistemin ayar tutmaması ihtimali çok kuvvetli. yalnız şöyle bir durum var, araçta böyle bir sıkıntı yoktu daha önce. yeni motor yapıldı. ondan sonr ayarlarıyla oynandı sanırım. ve bu hale geldi.

Çevrimdışı escocem

  • street racer
Ynt: mk2 gti 16v soğuk ilk çalışmada problemler
« Yanıtla #7 : 12 Nisan 2007, 11:47:58 »
bu işin gerçek yeri orası kimde barına göre ayar yapan makine var?adamlara yolluyorsun fabrika ayarlarında geri yolluyorlar sana...bunu yapan başka bir yer varsa aynı sekilde bizde öğrenelim...ayrıca arkadaş sabah calışmalarında demiş yani bi süreklilik var zaten...ayarlar bozulduğunda araç çalışırken,kalkarken,1de,2de,3de sorun olur diye bi konu yok zaten...ayarı az bozuktur çalışırken yapar,kalkarken yapar sorunu..antalyada yapabileni bırak cesaret edip dokunan bile olmadı izmit gibi oto sanayisi gerilerden gelen bi yerde yapabiliyorduysalar güzel bi durum..
escocem türkiyede tek orası yapıyorbiraz iddialı bir söz.
ben izmitte çok kolay yaptırıyodrum.
arkadaşın sorunu alyanlı ayar yerinden değilbüyük ihtimal.
ordan olsa devamlılık arzederzaten.
basit bir egzost  gaz analiz cihazı ile alyanlı ayar yerinden rölanti ayarı yapmak çok da zor değil.
ama şu var sistem mekanik olduğundan ve senelerdir görev yaptığından dolayı belli bir ayarda uzun süre tutmak çoğu araç için zor oluyor.
ben bir afr alıp araca adepte etmeyi düşünüyorum.

Çevrimdışı corrado

  • amca
Ynt: mk2 gti 16v soğuk ilk çalışmada problemler
« Yanıtla #8 : 12 Nisan 2007, 12:43:09 »
yine tam anlaşılamamak tam anlatamamak sıkıntısı
daha öncedende dediğim gibi benim almanyada yetişmiş bir abim (ustam) vardı bu vatandaş bu sistemlerin karbüratörün enjektörün ustası uzmanı idi.
ben bu abime devamlı ayarlatıyordum.çokda memnundum corradoyu da onun sayesinde yürüttüğüm çok olmuştur.şu an dükkanını kapattı gerçi ama oto sanayinin geri olması ileri olması bazı gerçekleri değiştirmez. bu usta gibi eski kulağı kesik adamlardan yurdun çeşitli yerlerinde mevcuttur.eski motorsikletleri tamir eden yürüten bu işin kompetanı diyebileceğimiz ustanında düzcede olduğunu okuduydum bir zaman.
asıl konumuza dönersek  :) ben ikinci mesajımda konunun dağıtıcı üstündeki ayar yerinden den kaynaklanmayabileceğini ve süreklilik arz ederdi derken olayın sadece motor soğukken gerçekleşmesinden bahsettim..o yönde bir devamlılık yok. yani benim anladığım motor ısınınca problem ortadan kalkıyor.alyanla ayarlansada problem geçmeyebilir.bunu belirttim.
he sistem kurcalanaır kurcalanmaz. doğru çalişiyorsa kurcalanmaz.
he ben az çok kurcalıyorum benzin basıncı arttırıyom düşürüyom. ayar yapıyorumm falan.
asıl bir afr adepte edersem sistemin vay haline  :D

 


hakikat aramakla bulunmaz ancak bulanlar hep arayanlardır

Çevrimdışı spy

Ynt: mk2 gti 16v soğuk ilk çalışmada problemler
« Yanıtla #9 : 13 Nisan 2007, 02:02:07 »
+1
illaki ilerlemis bir sanayide mukemmel ustalar olacak diye bir kaide yok.. ne ustalar cıkıyor beklenmedik yerlerde, sonucta kendini yetistirmeye bakar.. koca memlekette bir ustaya baglı kalıp sadece orası yapıyor demek nekadar dogru olur, tartısılır..

buarada bende kurcalıyorum sık sık :)

Çevrimdışı escocem

  • street racer
Ynt: mk2 gti 16v soğuk ilk çalışmada problemler
« Yanıtla #10 : 14 Nisan 2007, 00:18:32 »
arkadaşlar ben anlatamadım sanırım bnm üstüne bastığım nokta farkederseniz makineyle markanın kendi servisinde fabrika ayarlarına geri döndürebilmesi..işten anladıktan sonra arabada sorun olmıcak sekilde ayar tabi yapılabilir az çok..önemli olan tamamen pürüzsüz ve en ekonomik yakıtla en iyi performansı almak..net olarak anlatmaya çalıştığım konu bu...

Çevrimdışı mcsahan

  • onsekiz at, onaltı valvit
Ynt: mk2 gti 16v soğuk ilk çalışmada problemler
« Yanıtla #11 : 16 Nisan 2007, 12:18:26 »
Arkadaşlar!
aracımı atatürk sanayideki arkadaşa bıraktım. sonucu hepinizle paylaşacağım. bilgi ve deneyimi oldukça fazla birine benziyor. umarım hayırlı haberlerle karşılaşırız.

Çevrimdışı TuningLINE

  • Polo Community
Ynt: mk2 gti 16v soğuk ilk çalışmada problemler
« Yanıtla #12 : 16 Nisan 2007, 14:03:07 »
hadi hayırlısı iyi haberlerini bekliyoruz ;)
http://img149.imageshack.us/img149/5428/vwpolo6ndriverwo9.gif

Lütfen elinizden geldiğince Türkçe yazım kurallarına dikkat ediniz

Çevrimdışı mcsahan

  • onsekiz at, onaltı valvit
Ynt: mk2 gti 16v soğuk ilk çalışmada problemler
« Yanıtla #13 : 21 Nisan 2007, 23:10:12 »
sonunda bu arabaların dilinden anlayan birisini bulma sevincimi sizlerle paylaşmak istiyorum. arabanın çalışması gidişi bile değişti :D. son derece başarılı bir çalışma oldu. ihtiyacı olan herkese tavsiye ediyorum.