Hoşgeldiniz Ziyaretçi. Lütfen giriş yapın veya kayıt olun. Aktivasyon epostanız mı yok?

Gönderen Konu: mk2 1.8 8v motora karbüratör...  (Okunma sayısı 15413 defa)

Çevrimdışı escocem

  • street racer
mk2 1.8 8v motora karbüratör...
« : 30 Ocak 2007, 00:45:14 »
arkadaşlar aramızda bu uygulamayı yapmış yada zamanında araştırmış olan varmı acaba...hangi karbüratörden en iyi verim alınabilir?k-jetroniklerde gaz sistemi kullanımı sonucu en kötü ihtimalle enjektör kuruması yada dağıtıcı kısmında problemler oluyor bir süre sonra...manifolda flanş yapıp çift boğaz bi veber yada solex düşünüyorum sizce nsl olur...

Çevrimdışı corrado

  • amca
Ynt: mk2 1.8 8v motora karbüratör...
« Yanıtla #1 : 30 Ocak 2007, 12:10:23 »
soruyu buişlerin ustası mustafa abime ilettim cevabı aşağıda . benim ekleyeceklerim çift karbüratör yapıp lpg kullanacaksınız herhalde. birincisi lpg  de ayarlamak çift  te zorluklar yaşatabilir ikincisi de şimdiki haliyle düzgün bir ayar yapıp benzinde kullansanız çift karbüratör lpg kadar yakar zaten gibime geliyor. bunları hiç hesapladınızmı.
ustamın cevabı aşağıda.kebdiside 84 bmw k-jette lpg kullanıyor ;)iyi günler

 
 
 
 
 
 
 
 
 
   
 
       
 Sevgili Atıf kardesim,K-Jet sistemlerinde likit gaz kullanımı
esnasında enjektörlerin kuru kalmasından ziyade eger sistem cok
uzun süreli benzinde kullanılmazsa benzin icerisindeki bazı
çözünük maddeler katılasarak silikonsu bir madde haline gelip
yakıt pompasının sıkısmasına enjektörlerin
acık kalarak sürekli isemesine(damlatmasına sebebiyet
verebilir.Karbüratör konusunda, eger emme manifoldu müsaitse ? ki genelde
pek müsait olmaz manifoldunda degismesi gerekir.Eger illaki karbüratör
takılacaksa Weber tercihe şayandır.
Ama K-Jet de eger sistem montajında ilk calıstırmalar Benzin
ile olursa bahsettigimiz pompa ve enjektör hatalarının
olusması elimine edilmis olur.Zira Benzinde olusan bu hata aynı
benzinin kapali bir hacim icerisinde cok uzun beklemesiyle olusuyor.Günde
bir kaç kez benzinle çalışırsa pompa ve enjektördeki benzin
sürekli yenilendigi için bu haya olusmuyor.
selamlar.



hakikat aramakla bulunmaz ancak bulanlar hep arayanlardır

Çevrimdışı escocem

  • street racer
Ynt: mk2 1.8 8v motora karbüratör...
« Yanıtla #2 : 30 Ocak 2007, 20:31:18 »
çift karbüratör değilde yavas giderken az yakmak istediğimdede performans alabilmek için çift boğazlı tek weber düşünüyorum...çift karb.düşünseydim dediğiniz ayar ve lpg.de normal sisteme eşit yakıt konusunda doğru sölemiş olurdunuz..şuan sistemde ne sorun var bilmiyorum açıkcası...şu şekilde düşünüyorum topkapıya yollayıp yada şubatta geldiğimde yanıma alıp fabrika ayarlarına sokmaktansa ki en az 500 ytl civarında tutuğunu sölüyor bu konuda ciddi bilgiye sahip bi abim...şu şekilde düşündüm araçta suanki gaz bağlantısı yaklaşık 1 metre bir boruyla dağıtıcının oraya bağlanıyor ordanda nerdeyse yine bir metre gittikten sonra odaya giriyor bu süreçte hem yanıcılığı azalıyor hemde soğuyor...ama karbüratör olunca çok kısa mesafede odaya girecek en fazla 50 cm gibi bi mesafe olacak hemde suanki kdr soğumayacak...bu sebelerden gazda ya aynı performansı daha ucuza alıcam yada aynı paraya azda olsa daha iyi perf.alıcam...benzinde ise eminimki suanki problemli sisteme oranla daha az yakacaktır...manifold konusundada yaklaşık 4 ay evvel bu işlemi yapacaktım maddi açıdan sıkıştım öle kaldı..o dönemde motor modifiyesiyle yakından ilgili usta bi arkadaşım manifold girişini az genişletir ve içteki pürüzleri yok edersek (polish)çok güzel olur demişti...aynı sekilde karbüratöründe yakıt düşen yuvarlak kısmını genişletip pürüzü yok edip memelerle az oynayıp bu iki yolla cadde tipi bi egzantiriğe yakın perf.artışı olacağını  sölediler... aynı zamanda ileriye dönük düşüncelerimiz var turbo vb gibi...alt planını bi anlamda hazırlamış oluruz diye düşünüyorum...sizce mantıklı değilmi??

Çevrimdışı corrado

  • amca
Ynt: mk2 1.8 8v motora karbüratör...
« Yanıtla #3 : 30 Ocak 2007, 21:00:10 »
hocam senin iş zor yani.
yazdıklarını okuduktan sonra anladığım hem az yaksın hem iyi performans göstersin.
bizim araçlarda bu pek mümkün değil açıkcası
aracı kullanan sensin onun için net bir şeyler demek istemem ama.
ben sistemini düzeltip benzinde kullan derim.
ama aklıma aracın motoruna yapılan uygulamalar ve yanlış hatırlamıyorsam yüksek basınçlı benzin pompası olayı gelmiyor değil.
yapılabilecekler. k-jet sisteminde arıza varsa ikinci el bir sistemle değiştirilmeli.
enjektörler ha keza. pek de pahalı değil bizim enj. ler.
emisyon cihazına bağlanıp hem boğaz hem kjatin üstündeki ayar   yerinden ayarlanmalı.
k jet sistemin yan tarafında bir vida var. onun içinde yay ve şim.o şim benzin basıncını ayarlıyor onu daha incesi ile değiştirip basıncı az da olda düşürebilirsiniz ve avans.
şimdi dediğim gibi aracı kullanan sizsiniz önceden de lpg limiydi sonradanmı taktınız aradaki farkları değerlendirip nihai kararı verirsiniz.
bir ufak notta karburatörlü araçalara polish işi tavsiye edilmiyor diye aklımın bir yerinde kalmış. galiba  arkasında  ;D. boğazın içindeki çıkıntılar benzin ve havanın homojen karışmasını sağlıyor imiş.
karb dönüp polish düşünürseniz ufak bir hatırlatma.
kolay gelsin
hakikat aramakla bulunmaz ancak bulanlar hep arayanlardır

Çevrimdışı escocem

  • street racer
Ynt: mk2 1.8 8v motora karbüratör...
« Yanıtla #4 : 30 Ocak 2007, 21:53:23 »
ben bu sıra baya yorgunum kafamda dolu ondan anlatamıyorum sanırım ;)hem gitsin hem az yaksın diye bi düşüncem yok böle bi mantık yok zaten ;D çift karbüratöre karşılık çift boğaz tek karbüratör koymamın sebebini yazmıştım ben...sistemi düzeltip binmek normal bi kullanıcı için doğru yol olabilir fakat bnm için değil çünkü ilerde vereceğim 500 ytl nin boşa gitmesini istemiyorum mevburen karbüratöre dönmek zorundayım ileride...aynı zamanda gazda daha az yakma durumuda var...subat sonunda 0.5 mm kapak taşlama sekman,kol yatak,ve kapakta gerekli olan rektefiye varsa onlar yapılcak komple contalar değişcek manifold contaları dahil..bu sırada açılmışken piston kolları egzantirik krank felan gözden geçirilcek herhangi bi problem olmaması için...bu işlemlerden sonra benzinde binmem gerekecek bir sürede olsa zorlamadan hepsini genel düşündüğümde karbüratör işime geliyor...ilerde durumum olduğunda jetronik bende nasılsa 2-3 ayda bir istanbula gelip gidiyorumda veririm bosh a döner orjinaline elimde iki sistem olur...manifold ve karbüratör konusuna gelince bnm o konuda bilgim yok fakat trde bu işten en iyi anlayan kişilerden 2 kişide bunu bu şekilde söledi...birisi rally artın sponsoru olduğu zamanında renç koçibeylerle yarışmış o kdr muhabbete rağmen ismini bilmediğim bi abi :)diğeride hamdi ünalın yarış araçlarını hazırlayan yetim usta...sağolsunlar her görüşmemizde fikirleri sıralıyorlar fakat adamlar kopmuşlar makineli gibi arka arkaya bilgi sayıyorlar insanın kafasında kalmıyor...bu sırada mantığını çözemedim karbüratörde polish olmamasının bunu sorduğun kişiye sorsan ya bi daha..

Çevrimdışı spy

Ynt: mk2 1.8 8v motora karbüratör...
« Yanıtla #5 : 31 Ocak 2007, 02:17:28 »
soruyu buişlerin ustası mustafa abime ilettim cevabı aşağıda . benim ekleyeceklerim çift karbüratör yapıp lpg kullanacaksınız herhalde. birincisi lpg  de ayarlamak çift  te zorluklar yaşatabilir ikincisi de şimdiki haliyle düzgün bir ayar yapıp benzinde kullansanız çift karbüratör lpg kadar yakar zaten gibime geliyor. bunları hiç hesapladınızmı.
ustamın cevabı aşağıda.kebdiside 84 bmw k-jette lpg kullanıyor ;)iyi günler

 
 
 
 
 
 
 
 
 
   
 
       
 Sevgili Atıf kardesim,K-Jet sistemlerinde likit gaz kullanımı
esnasında enjektörlerin kuru kalmasından ziyade eger sistem cok
uzun süreli benzinde kullanılmazsa benzin icerisindeki bazı
çözünük maddeler katılasarak silikonsu bir madde haline gelip
yakıt pompasının sıkısmasına enjektörlerin
acık kalarak sürekli isemesine(damlatmasına sebebiyet
verebilir.Karbüratör konusunda, eger emme manifoldu müsaitse ? ki genelde
pek müsait olmaz manifoldunda degismesi gerekir.Eger illaki karbüratör
takılacaksa Weber tercihe şayandır.
Ama K-Jet de eger sistem montajında ilk calıstırmalar Benzin
ile olursa bahsettigimiz pompa ve enjektör hatalarının
olusması elimine edilmis olur.Zira Benzinde olusan bu hata aynı
benzinin kapali bir hacim icerisinde cok uzun beklemesiyle olusuyor.Günde
bir kaç kez benzinle çalışırsa pompa ve enjektördeki benzin
sürekli yenilendigi için bu haya olusmuyor.
selamlar.





bu 3000 devirden falan sonra lpg'ye gecen sistemler, k-jetlere mi uygulaniyor acaba?

Çevrimdışı escocem

  • street racer
Ynt: mk2 1.8 8v motora karbüratör...
« Yanıtla #6 : 31 Ocak 2007, 14:30:56 »
o 3000 devirden sonra denilen olayın asıl geçiş mantığı gaz beyninin 40 dereceye varmasıdır aslında...çünkü sıkıştırılmış sıvı gaz 40derece ısıda en iyi çözülmeyi yapar...k-jetrniklerdede uygulanıyor doğrudur...

Çevrimdışı corrado

  • amca
Ynt: mk2 1.8 8v motora karbüratör...
« Yanıtla #7 : 31 Ocak 2007, 22:27:06 »
çift karbüratör değilde yavas giderken az yakmak istediğimdede performans alabilmek için çift boğazlı tek weber düşünüyorum
...bu sebelerden gazda ya aynı performansı daha ucuza alıcam yada aynı paraya azda olsa daha iyi perf.alıcam...

valla aynen senin durumundayım son zamanlarda.
beyin haddinden fazla dolu fazla ısınıyor bu ara  :)
yazdıklarını 3 kere okuduktan sonra cevap yazdım anladığımı zannetmişim ama anlayamamışım.
gerçi yukardaki  alıntı yaptığım kısımlar az yak çok gitsin  şeklinde algılamama  neden olmuş olabilir.
dediğim gibi aracı kullanan eski ve yeni halini bilen sensin
son yazdıklarından sonra 0,5 kapak taşlanacak demişsin senin kapak işlem görmemişmiydi zaten. yanlışmı hatırlıyorum. tekrar bir taşlamayı kaldırıp kaldırmıyacağı kjonusunda eminmisin.

karburatörlü araçlarda polish işlemi tavsiye edilmiyor diye birisi demedi.
forumlardan aklımda kalan.
sebep bence mantıklı boğazdaki girinti ve çıkıntılar hava ve benzinin homojen karışmasına yardımcı olup daha sağlık bir yanma  sağlaması.araştırmak lazım sende bir sor soruştur istersen ama akla yatkın bir olay.
bu araçlarla uğraşmak zor. allah hepimizin yardımcısı olsun.
dilediklerini gerçekleştirirsin inş
hakikat aramakla bulunmaz ancak bulanlar hep arayanlardır

Çevrimdışı GolfGti16VMk1

  • Volkswagen Motorsport
Ynt: mk2 1.8 8v motora karbüratör...
« Yanıtla #8 : 31 Ocak 2007, 22:45:05 »
valla aynen senin durumundayım son zamanlarda.
beyin haddinden fazla dolu fazla ısınıyor bu ara  :)
yazdıklarını 3 kere okuduktan sonra cevap yazdım anladığımı zannetmişim ama anlayamamışım.
gerçi yukardaki  alıntı yaptığım kısımlar az yak çok gitsin  şeklinde algılamama  neden olmuş olabilir.
dediğim gibi aracı kullanan eski ve yeni halini bilen sensin
son yazdıklarından sonra 0,5 kapak taşlanacak demişsin senin kapak işlem görmemişmiydi zaten. yanlışmı hatırlıyorum. tekrar bir taşlamayı kaldırıp kaldırmıyacağı kjonusunda eminmisin.

karburatörlü araçlarda polish işlemi tavsiye edilmiyor diye birisi demedi.
forumlardan aklımda kalan.
sebep bence mantıklı boğazdaki girinti ve çıkıntılar hava ve benzinin homojen karışmasına yardımcı olup daha sağlık bir yanma  sağlaması.araştırmak lazım sende bir sor soruştur istersen ama akla yatkın bir olay.
bu araçlarla uğraşmak zor. allah hepimizin yardımcısı olsun.
dilediklerini gerçekleştirirsin inş

Abi 1.cisi 45 lik Weber var biyerde sıfır gibi düşünürsen buna ilave olarak yada benim yaptığım sistemi senin motora uygulayabiliriz istersen atıf abi. Yardımcı olabileceğim bişi olursa bu konularla ilgili bana özelden msj at detayını anlatayım sana yaptığım sistemin.
Volkswagen Motorsport

Çevrimdışı escocem

  • street racer
Ynt: mk2 1.8 8v motora karbüratör...
« Yanıtla #9 : 31 Ocak 2007, 23:42:14 »
valla aynen senin durumundayım son zamanlarda.
beyin haddinden fazla dolu fazla ısınıyor bu ara  :)
yazdıklarını 3 kere okuduktan sonra cevap yazdım anladığımı zannetmişim ama anlayamamışım.
gerçi yukardaki  alıntı yaptığım kısımlar az yak çok gitsin  şeklinde algılamama  neden olmuş olabilir.
dediğim gibi aracı kullanan eski ve yeni halini bilen sensin
son yazdıklarından sonra 0,5 kapak taşlanacak demişsin senin kapak işlem görmemişmiydi zaten. yanlışmı hatırlıyorum. tekrar bir taşlamayı kaldırıp kaldırmıyacağı kjonusunda eminmisin.

karburatörlü araçlarda polish işlemi tavsiye edilmiyor diye birisi demedi.
forumlardan aklımda kalan.
sebep bence mantıklı boğazdaki girinti ve çıkıntılar hava ve benzinin homojen karışmasına yardımcı olup daha sağlık bir yanma  sağlaması.araştırmak lazım sende bir sor soruştur istersen ama akla yatkın bir olay.
bu araçlarla uğraşmak zor. allah hepimizin yardımcısı olsun.
dilediklerini gerçekleştirirsin inş


yapılacak işlemler uygunsa yapılacak zaten kapak taşlama varmış güya hatta 1.9 yapılmış güya tmm gidişi 1.6gtı a göre baya farklı ama bu fark nedendir tam anlamış değilim...çünkü motorun içini bilmiyoruz..300 cc den dolayı bu kdr kopuk fark olmamalı tüple gitmeme rağmen birde...dediğim gibi ilk defa bendeyken motor açıcaz işi yapıcak ustalarda antalyadan dergilere çıkan makineleri yapan ustalar..bilgilerine ve tecrübelerine gözüm kapalı inandığım kişiler bnm yaşımın 5 katı belki yarışlara girmiş derecelerle çıkmış adamlar...yukarıda yazdıklarım planlarımız tabiki açıldığında planlarımızdan bazıları uygulanamayacak durumdaysa uygulamıycaz..kapak sınırdayken tutup ustalara taşlayın abi sorun değil diyecek kdr cahil değiliz bu konularda..motorla oynayan kişi yani benden bir önceki sahibi yurt dışında bu sebebten net bilgiyide alamıyorum...açtığımızda ney uygunsa fazla abartmadan yapılabilecekler yapılacak sorunlu yer varsa değişecek...durumumuz müsayit olursa haziran gibide farklı bir şeyler yapmaya çalışcaz yine abartmadan...aracı kendi zevkim için yapıyorum uzun süreler bende kalacak inşallah çıkıp milletle sokaklarda yarışmak yada millete ben yaptım demek için değil...belki uygulamayı daha önceden yapan vardır ve çözdüğü püf noktaları vardır diye kendim bilgilenmek için açmıştım...yoksa ustalara bıraktıktan sonra en mantıklı sekilde çıkacağına eminim...

Çevrimdışı corrado

  • amca
Ynt: mk2 1.8 8v motora karbüratör...
« Yanıtla #10 : 01 Şubat 2007, 08:52:48 »
ustalar dediğim gibiyse bu işin içinden çıkarsın rahatlıkla.
senin araç 1,6 değidel ev kodlu 1,8 8v değilmiydi.
hakikat aramakla bulunmaz ancak bulanlar hep arayanlardır

Çevrimdışı corrado

  • amca
Ynt: mk2 1.8 8v motora karbüratör...
« Yanıtla #11 : 01 Şubat 2007, 08:57:48 »
Abi 1.cisi 45 lik Weber var biyerde sıfır gibi düşünürsen buna ilave olarak yada benim yaptığım sistemi senin motora uygulayabiliriz istersen atıf abi. Yardımcı olabileceğim bişi olursa bu konularla ilgili bana özelden msj at detayını anlatayım sana yaptığım sistemin.


selçuk senin beyinde bizimki gibib dolu herhalde  :)
ben uygulama yapmıyacağım escocem düşünüyor bir şeyler. onla ilgili yazmıştım.
ama senin yaptığın uygulamayı sen yinede özelden bana anlat :D
hakikat aramakla bulunmaz ancak bulanlar hep arayanlardır

Çevrimdışı escocem

  • street racer
Ynt: mk2 1.8 8v motora karbüratör...
« Yanıtla #12 : 01 Şubat 2007, 11:39:33 »
ah be abi 20 subat gibi ordayım ben olmazsa bi istanbul toplantısı daha yapılsa o tarihlerde bende hem sizlerle tanışmış olsam hemde yüz yüze konuşşak konuyu sanaldan anlaşmak zaten zor oluyor birde kafa dolu olunca iice zorlasıyor gerçekten...bendeki 1.8 8v ev kodlu motor...şu toplantı konusunda ciddiyim olabilirmi acaba ??
ustalar dediğim gibiyse bu işin içinden çıkarsın rahatlıkla.
senin araç 1,6 değidel ev kodlu 1,8 8v değilmiydi.

Çevrimdışı corrado

  • amca
Ynt: mk2 1.8 8v motora karbüratör...
« Yanıtla #13 : 01 Şubat 2007, 12:07:12 »
 :) kafaları boşaltıp toplanalım o zaman yoksa yine sonuç alamayız  :D
sen sadece 20 şubattamı ist dasın.
yoksa 1 hafta 2 hafta falan kalıcanmı.
ona göre konuşulur tunç bey le metin amca bir organizasyon yapar.
selçukta gelir bu sefer  ;)
hakikat aramakla bulunmaz ancak bulanlar hep arayanlardır