Hoşgeldiniz Ziyaretçi. Lütfen giriş yapın veya kayıt olun.

Gönderen Konu: Karbiratörlü 1.8 motora turbo uygulaması  (Okunma sayısı 11626 defa)

Karbiratörlü 1.8 motora turbo uygulaması
« : 27 Kasım 2009, 13:49:24 »
Arkadaslar su anda aracımda var olan 1.6 GTD motoru alıp yerine 1.8 karburatorlu benzinli motoru kurmayı düşnüyorum.Fakat karbiratörlü motorlarda turbo uygulamasının ne kadar verımlı olacagını bılmıyorum ve nasıl uygulanacagı hakkında bır bılgım yok.Elimde bir adet reno 5 Gt den cıkma T-4 um var bu turboyu bu motora uygulama şansım var mı acaba?Teknık konularda bilgili arkdaslarımdan yorumlar ve yardımlar beklıyorum...

Çevrimdışı lostys

  • T-Dawg!
Ynt: Karbiratörlü 1.8 motora turbo uygulaması
« Yanıtla #1 : 27 Kasım 2009, 13:53:26 »
dizel araca benzinli motoru koyduktan sonra nasıl yasal hale getirmeyi düşünüyorsun _?

Çevrimdışı mecamir

  • Doğuştan VW'ci...
Ynt: Karbiratörlü 1.8 motora turbo uygulaması
« Yanıtla #2 : 27 Kasım 2009, 14:52:34 »
T4 uyar uymasında da İlker'in yazdığı gibi dizel-benzinli değişimi artık ruhsata işletilemiyor sanırım. Siz bence aynı motorla devam edin ya da aracı satıp benzinli bir model alın. Dizel motor swaplayın desem astarı yüzünden pahalıya gelir.

Ynt: Karbiratörlü 1.8 motora turbo uygulaması
« Yanıtla #3 : 27 Kasım 2009, 15:32:06 »
Kıbrısta öğrenciyim aracımda kıbrıs plaka.burada o kadar sıkıntı olmuyor.sadece 50 tl ruhsat değişimi,birde muayne+egzost emisyonu bunlarda 200 tl ye halloluyor.Yanı yasal yonden taktır edersınız kı bır sıkıntı degıl.onemlı olan benım bu turbo takılrkenkı püf noktalarını ustaya anlatıp onunda bunu yapabılmesı.burada iyi ustalar bu işlemı cok fahiş fiyatlara yapıyorlar,ucuz ustada bılmıyor.bıraz bılgı edınebılsem ustaya hıc yoktan tarıf edebılmek ıstıyorum.

Çevrimdışı lostys

  • T-Dawg!
Ynt: Karbiratörlü 1.8 motora turbo uygulaması
« Yanıtla #4 : 27 Kasım 2009, 17:55:55 »
sen kıbrıstayım desene :) can arkadaşımız anlatabilir sana bu uygulama işini :)

Çevrimdışı Mk1GTI

    Otomobil
    VW Golf mk1 GL
    Şehir
    Çanakkale
Ynt: Karbiratörlü 1.8 motora turbo uygulaması
« Yanıtla #5 : 27 Kasım 2009, 18:26:58 »
1,8 8V karb. motor yerine 1,8 16v enj. motor swaplaman daha mantıklı olur ve bu motora turbo eklemen daha mantıklı ve verimli olacaktır.. 
"Çalışmadan, öğrenmeden, yorulmadan rahat yaşamanın yollarını alışkanlık haline getirmiş milletler, evvela haysiyetlerini, sonra hürriyetlerini ve daha sonra da istikballerini kaybetmeye mahkumdurlar"

Çevrimdışı mecamir

  • Doğuştan VW'ci...
Ynt: Karbiratörlü 1.8 motora turbo uygulaması
« Yanıtla #6 : 27 Kasım 2009, 19:16:04 »
Kıbrıs'taysan iş değişir  :D Eğer dual karbüratör düşünmüyorsanız ben de enjeksiyonlu sistem tercih etmenizi tavsiye ederim.

Gelelim püf noktalarına. Sonradan uygulanan turboşarj sistemlerinde en önemli noktalardan birisi manifolddur. Turbo egsoz gazından aldığı havanın basıncıyla döndüğü için manifoldun çok yüksek ısılara dayanıklı bir malzemeden yapılması ve iç yüzeyinin tabir-i caizse pürüzsüz olması gerekir. İkinci önemli nokta ise motor kompresyon oranıdır. Motorun yüksek basınçtan ve sıkıştırmadan fazla etkilenmemesi için kompresyon oranının düşük tutulması gerekir. Üçüncü nokta: Piston-gömlek ve segmanların bu tempoya ayak uydurabilmesi için çift kez dipçiklenmiş (forged) malzeme tercih edilmelidir. Onun dışında bir de intercooler-turbo salyangozu uyumu var. Salyangozun büyüklüğüne göre intercooler'ın hacmi belirlenmelidir. Uyumsuz olmaları taktirde ya hava intercooler'ı dolaşıp gelene kadar geçen zamanda turbo dolmaz (büyük intercooler-küçük salyangoz) ya da intercooler salyangozun gönderdiği havayı soğutamaz ve yanma odasına giren hava sıcak olacağından turbo verimli olmaz (küçük intercooler-büyük salyangoz).

Ayrıca benim bir başka teorim de: Sonradan turbo yapılan motorlar, orijinalden turbo olan motorlara göre daha uzun devir çevireceği için; kullanılan şanzıman (eğer caddede kullanılacaksa) uzun oranlı olmalıdır. Bu şekilde uzatır da uzatırsınız ve yüksek hızlara çıkabilirsiniz. Ama drag veya benzeri kısa mesafeli yarışlarda kullanılacaksa o zaman da kısa oranlı şanzıman kullanmak yerine orijinal şanzımanı (tabi bu yükü kaldırabilecek kapasitedeyse) kullanmanız daha doğru olabilir. Kısa oranlı şanzıman kullanırsanız sürekli kamyoncu gibi vites değiştirirsiniz. Bu da short shifter yoksa ve vites değişimi konusunda ustalaşmamışsanız size zaman kaybettirir.


Bayağı uzun yazdım, yukarıda adım geçtiği için yazma gereği duydum :) Umarım yardımcı olmuşumdur. Eğer başka sorunuz olursaelimden geleni yaparım. Zaten forumda ustalarımız var onlar daha net bilgiler verebilirler.

Ha bu arada eğer imkanınız varsa turbo sistemini kit halinde ve sıfır alın  ;)


Ynt: Karbiratörlü 1.8 motora turbo uygulaması
« Yanıtla #7 : 27 Kasım 2009, 19:44:32 »
cok teşekkur ederım ilginize.aslında ebay da cok guzel bır kıt buldum.fiyatı bırazcık fazla geldı fakat bu uygulamayı yapmak ıstedıgım ıcın herhalde sıparış edecegım.karburatorlu motorda ısrar etmemın nedenı 4 lu webber yatık kullanma ıstegım.karburatorlu motorlarda turbo uygulaması hakkında tek bıldıgım gaz kelebegının yer degısımı.4lu webberle turbonun uyumu ne olur sızce ?


Çevrimdışı mecamir

  • Doğuştan VW'ci...
Ynt: Karbiratörlü 1.8 motora turbo uygulaması
« Yanıtla #9 : 27 Kasım 2009, 20:26:26 »
4lu webberle turbonun uyumu ne olur sızce ?

Deli olur   :D

bulduğunuz kitin fiyatı bence gayet uygun. Türkiye'de sadece t3/t4 turbo, hortumlar ve intercooler'a 2000 lira istiyorlar... Shipping'i 350 $ civarı. Eğer gerçekten böyle bir projeyi uygulamak istiyorsanız ve bütçeniz de uygunsa bu kit tam aradığınız şey. Daha büyük turbo zaten mk1-mk2 motorlarını çok hırpalar ;)

Ynt: Karbiratörlü 1.8 motora turbo uygulaması
« Yanıtla #10 : 27 Kasım 2009, 21:38:43 »
tamam o zmn artık aradıgımız şey webberrrr!!!! :D :D

Çevrimdışı mecamir

  • Doğuştan VW'ci...
Ynt: Karbiratörlü 1.8 motora turbo uygulaması
« Yanıtla #11 : 27 Kasım 2009, 21:57:16 »
tamam o zmn artık aradıgımız şey webberrrr!!!! :D :D

O da var piyasada. Selçuk abide vardı

http://www.vwtr.net/forum/empty-t7386.0.html

« Son Düzenleme: 27 Kasım 2009, 22:01:35 Gönderen: mecamir »

Ynt: Karbiratörlü 1.8 motora turbo uygulaması
« Yanıtla #12 : 28 Kasım 2009, 16:49:56 »
   GTD motoru çok arayacaksın  8)

Çevrimdışı lostys

  • T-Dawg!
Ynt: Karbiratörlü 1.8 motora turbo uygulaması
« Yanıtla #13 : 28 Kasım 2009, 19:59:00 »
aaah ah olsa şimdi bi gtd motorum.. kadirin motoru çok sevdim :)