Gönderen Konu: kampanali fren balata degisimi  (Okunma sayısı 13924 defa)

Çevrimdışı deepdrastic

  • İleti: 326
    • Profili Görüntüle
kampanali fren balata degisimi
« : 30 Eylül 2012, 23:14:20 »
herkeze selam

sol arkada sürekli bir sürtme sesi beni deli etmeye basladi ayar vs varmis frenle alakali ona bir bakayim dedim yada frene basinca balata acikmi kaliyor diye düsündüm
actim ayar aradim bulamadim düz tirnavida ile ayarlaniyormus ama ben öyle birsey göremedim balatalarda rahat hareket ediyordu derken bitanesinin demirden ayrilmis oldugunu farkettim düz torna vida ile kontrol amacli hafiften kanirtayim derken daha tornavida ucu girmeden balata indi assagiya :D



simdi gelelim bunlarin ayar olayina varmi ayari falan varsa nerden nasil yapiliyor???

EDIT: balata degisimi resimlerle adim adim :D
evet bugün diger tarafi da yaptim ve yararli bir paylasim olacagini düsünüyorum
kampana vs söküldükten sonra böyle birsey görüyoruz benimki balata tozu ile kaplanmis degil koruyucu bir sprey kullanildi boya degil yani


silindirlere kontrol bu tarafta daha az oksitlenme var


kenardaki pimpleri cikartip büyük bir pense ile balatanin birinden tutup cikariyoruz


el freni teli cikmasi gerek gergi kolunu acin evir cevir kolayca cikiyor


yaylari sök




silindirleri pistonlari temizledik


bakir pasta uygulamasi balat demirinin temas alanlari


yaylari takiyoruz


elfreni telin bastirip acilan kismi karga burunla tutun ve teli yerin kolayca takin balatalari yerlerine oturtun


yayi takmak icin balata ayni resimdeki gibi disarida kalacak balatalari tutan pimleri takmayi unutmayin



ve hareket bu sekil balatayi yerine takiyoruz


balatalari asagi yukari tam yerlerine ayarlayin


ve son hareketli kisimlara da bakir pasta


ayar kamasini en yukariya alin nokta delik tam gözükecek sekilde kampanayi kapatin rulmanlari vs yaglayin vidasini vs ayarini yapin
arabaya gecin el frenini 4 tik tik tik tik cekin kampanayi cevirin zor dönecek birkac kez freni pompalayin elfrenini indirin pedali pompalayin elfrenini birkackez tam cek birak balatalar yerine oturacak


simdi fren havasini almak gerekecek


havayi almak icin 2 kisi olmak lazim
bir kisi icerde sizin komutunuzla pedala basmali

islem aynen söyle

sen +
icerdeki- olsun

+pompala
-pompalaniyor
+basili tut (sibobu gevset bir kisim hava ve yag atacak hemen sikistir)
+pompala
-pompalaniyor
+basili tut (sibobu gevset busefer daha az hava ve daha fazla yag cikacak)
+pompala
-evet
+basili tut (sibobu gevset artik havanin cikmis olmasi lazim yag akacak o sekilde sikistir)

islem tamam son kontrolleri yapin rulman vidasinin ayarini

tekerlegi takin
elinizle saglam cevirin ve durdurun
asagidan yukaridan tutup oynatmaya calisin bosluk varsa vidayi sikistirin
tekrar cevirin durdurun
sallaniyormu diye kontrol edin bosluk yok ve rahat dönüyorsa islem tamam
kontra kapagini uygun delige getirip pimi takin kapag da biraz gres doldurun kapatin

hayirli yolculuklar kazasiz belasiz
200km sonra frenleriniz cok iyi tutar halde olur


« Son Düzenleme: 02 Ekim 2012, 15:08:00 Gönderen: deepdrastic »
MKII  1.3 CL

Logged

Çevrimdışı redmonster

  • İleti: 273
    • Profili Görüntüle
Ynt: kampanali fren
« Yanıtla #1 : 01 Ekim 2012, 08:25:31 »
var tabiki.. sol tarafa doğru yukarıdan aşağı doğru olan yayın üst ucunun takılı olduğu yer ayarı üçken kenarları tırtıklı bi demir parçasıdır o sen frene basınca balatalar açılır o yayın yardımı ile araya biraz daha girer üçgen olduğundan gittikçe genişleyen kısmı girdikçe araya balataları dahada kampanaya yaklaştırmış olarak ayar yapmış olur.. anlatabilmişimdir umarım.
Ne Kadar Duman O Kadar Randuman ..

Çevrimdışı deepdrastic

  • İleti: 326
    • Profili Görüntüle
Ynt: kampanali fren
« Yanıtla #2 : 01 Ekim 2012, 10:41:44 »
Hmm tam nasil yapilacagini anlamadim bugun balata alip tamirciye gotureyim hatta yaylari da alayim 
MKII  1.3 CL

Çevrimdışı Golf_ld

  • İleti: 1087
  • only VW
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Golf mk2 1,3 C
  • Şehir: İstanbul
Ynt: kampanali fren
« Yanıtla #3 : 01 Ekim 2012, 10:52:29 »
geçmiş olsun öncelikle iyikide açmışsın kampanayı aslında açmışken o fren silindirinide değiştir 2 tarafıda birdahada uzun süre bakmazsın hazır sökülmüşken
1984 1,6 şahin ,1979 1300 mirafiori,1968 w115 220 mercedes,1989 2,0 taunus gls,1990 mazda 323hb,1979 w123 mercedes,1986 kartal ,1997 daewoo tico, 1980 mk1 1,6 diesel golf, 1992 mk3 1,9td,1981mk1 1,6ld

Çevrimdışı redmonster

  • İleti: 273
    • Profili Görüntüle
Ynt: kampanali fren
« Yanıtla #4 : 01 Ekim 2012, 14:30:45 »
aslında çok basit anlamayacak bişey yok o sol tarafa doğru olan yukarıdan aşağı dogru dikey takılı yay varya zaten bitane öyle yap var .. onun üst ucunun takılı olduğu demir ayar.. ne kadar aşağı indirirsen o kadar ayarı sıkar yani..
Ne Kadar Duman O Kadar Randuman ..

Çevrimdışı htmetin

  • İleti: 5486
  • Hasan Tekin METİN
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Mk4
Ynt: kampanali fren
« Yanıtla #5 : 01 Ekim 2012, 17:16:45 »
Arka tambur okeye dönüyormuş  :D
Bir Alman Atasözü Der ki "DAS AUTO"
1998 Mk3 AFT motor sportline manuel +Sunroof - 2003 Mk4 Highline Manuel - 2000 Mk4 1.9 TDI Comfortline

Çevrimdışı deepdrastic

  • İleti: 326
    • Profili Görüntüle
Ynt: kampanali fren
« Yanıtla #6 : 01 Ekim 2012, 18:05:32 »
aslında çok basit anlamayacak bişey yok o sol tarafa doğru olan yukarıdan aşağı dogru dikey takılı yay varya zaten bitane öyle yap var .. onun üst ucunun takılı olduğu demir ayar.. ne kadar aşağı indirirsen o kadar ayarı sıkar yani..

tamam tamam anladim ama sökünce anladim olayi :D sagolasinn
MKII  1.3 CL

Çevrimdışı deepdrastic

  • İleti: 326
    • Profili Görüntüle
Ynt: kampanali fren
« Yanıtla #7 : 01 Ekim 2012, 18:22:48 »
durum güncellemesi yapayim hemen sicagi sicagina

balatanin japonla yapisik haline güvenmedigm icin yolda da ne olur ne olmaz diye is basa düstü haydi bakalim diyerek önce balatalari aldim yay da alacaktim kalmamis neyse eski yaylari kullandim
veee
aksilik olamdan olurmu oldu balatalar cikarken silindirin pistonun biri firladi yag akti buda hava yapti demek oluyor :D hazir piston firlamisken oksit olmus onuda temizledim digerini de söktüm temizledim

 yaylari cikartirken birden dagildi elimde ehehehe  :D :D :D :D
sag cevir sola cevir derken cözdüm olayi bakir pastayida hareketli bölgelere sürdüm tabi öncesinde bi güzel yikadim




ve son islemler su bas belasi yayi 3 alman yarim saate takmisti youtube da seyrettim :)



yayi takmak icin balatayi disari aldim hafifce cekerek zaten yerine oturdu cekicin sapi ile porye miline yaslayarak rahat birsekilde balatayi yerine oturttum

hersey oturdu kampana zor geciyordu derkeeeen  @redmonster arkadasin dedigi ayar kamasi aklima geldi hemen onu yukariyakadar aldim  nokta cikinti var orayakadar cikti kampan kolayca gecti

gelelim havasina suyuna :D

esimi cagirdim fren pedalini gösterdim el frenini vs ne yapacagini anlattim
el frenini 4 tik yukari cektim kampana cevirdim zor dönüyordu birkac kerede fren pompaladim el freni indirdim sürtme vs de kalmadi

esim gecti direksiyona pedali pompalamasin söyledim sertlestigi gibi basili tut dedigimde hava alma sibobunu gevsettim cok saglam yag püskürdü yag akarken sibobu sikistirdim tekrar pompalama ve basili tut tekrar sibop gevset havasiz yag geldi ve sibobu sikistir hava alinmistir

pedali bende kontol ettim basinca öyle kaliyor inme yok calistirdim pompala bas pedal oldugu gibi kaliyor önceden kalmiyordu demek hava varmis :)

bukadar arkadaslar eline güvenen daha dogrusu güven disinda eli yatkin olan varsa yapabilir malum almanyada dünya para giderdi bu islem icin  türkiyede bu islem daha ucuz ama yaptiktan sonra zor olmadigni gördüm


diger trafi da söküp yapicam yarin dot 4 fren yagi ve bi sise daha balata spreyi alayim fren bu sakaya gelmez

« Son Düzenleme: 01 Ekim 2012, 18:24:29 Gönderen: deepdrastic »
MKII  1.3 CL

Çevrimdışı deepdrastic

  • İleti: 326
    • Profili Görüntüle
Ynt: kampanali fren
« Yanıtla #8 : 01 Ekim 2012, 18:28:52 »
geçmiş olsun öncelikle iyikide açmışsın kampanayı aslında açmışken o fren silindirinide değiştir 2 tarafıda birdahada uzun süre bakmazsın hazır sökülmüşken

sagolasiiin halletim Allaha sükür ama silindir degistirmedim :D keske degisseydim eskisi balatalar cikarken firladi vs uehue ama oksit olmus o lastik seyler tutuyormus megersem o kanalar da doldugu icin lastik birakti kendini
temizledim halletim cillop gibi oldu  öteki tarafida yaptimmi tamamdir

islem basitmis yaptiktan sonra anlasiliyo yani bana kolay geldi simdi ne yapacagimida biliyorum ya diger tarafta zorlanmam :D
MKII  1.3 CL

Çevrimdışı redmonster

  • İleti: 273
    • Profili Görüntüle
Ynt: kampanali fren
« Yanıtla #9 : 01 Ekim 2012, 20:04:17 »
:)) başarmışsın anladın tabi ayar olayınıda.. sana bir püf nokta daha söyliyeyim bizim araçlara ayar yapmak için tekeri sökmeye gerek yok. tek bir bijonu söküp tekeri yerden kaldırıyosun ve o ayar kamasının altındaki yayın takıldığı delige denk getiriyosun o bijon deligini ( bir ışık yardımıyla delikten bakarsan görürsün tam karşısına geliyo ayar kamasındaki alt delik ve eline çok esnemeyen ucun sivriltilmiş bi çubuk al o ayar kamasının deligine sok bijon deliginden ve birine frene bastırırken aşağı doğru kastırırsan lastikle birlikte ayar olmuş olur :) umarım bunu anlamışsındır biraz karışık gibi ama pratikte çok kolay.
Ne Kadar Duman O Kadar Randuman ..

Çevrimdışı redmonster

  • İleti: 273
    • Profili Görüntüle
Ynt: kampanali fren
« Yanıtla #10 : 01 Ekim 2012, 22:21:16 »
bu arada bahsi geçmişken balatayı kaça aldın ne marka ? ayrıca bana o ayar zımbırtılarından lazım varmıdır bulabileceğimiz biryer bilgisi olan arkadaş varsa söylerse sevinirim.
Ne Kadar Duman O Kadar Randuman ..

Çevrimdışı deepdrastic

  • İleti: 326
    • Profili Görüntüle
Ynt: kampanali fren
« Yanıtla #11 : 01 Ekim 2012, 22:25:06 »
:)) başarmışsın anladın tabi ayar olayınıda.. sana bir püf nokta daha söyliyeyim bizim araçlara ayar yapmak için tekeri sökmeye gerek yok. tek bir bijonu söküp tekeri yerden kaldırıyosun ve o ayar kamasının altındaki yayın takıldığı delige denk getiriyosun o bijon deligini ( bir ışık yardımıyla delikten bakarsan görürsün tam karşısına geliyo ayar kamasındaki alt delik ve eline çok esnemeyen ucun sivriltilmiş bi çubuk al o ayar kamasının deligine sok bijon deliginden ve birine frene bastırırken aşağı doğru kastırırsan lastikle birlikte ayar olmuş olur :) umarım bunu anlamışsındır biraz karışık gibi ama pratikte çok kolay.

o teknigi biliyorum bmw lerde de o sekilde ben kama olayini bilmiyodum sadece isikla cok aradim o ayari :D

balatalarin markasini bilmiyorum ben almanyada yasiyorum fiati 13€
sana komple set lazim o kamadan olacaksa tek satilmiyor sanirim
MKII  1.3 CL

Çevrimdışı redmonster

  • İleti: 273
    • Profili Görüntüle
Ynt: kampanali fren
« Yanıtla #12 : 01 Ekim 2012, 22:38:51 »
o setten bulmam lazım buralarda biyerde vardır umarım..
Ne Kadar Duman O Kadar Randuman ..

Çevrimdışı deepdrastic

  • İleti: 326
    • Profili Görüntüle
Ynt: kampanali fren
« Yanıtla #13 : 01 Ekim 2012, 23:10:14 »
o setten bulmam lazım buralarda biyerde vardır umarım..

baktim bikac komple sete o kama haric hersey var :D

tornaci yapar ondan aslinda :D
MKII  1.3 CL