Hoşgeldiniz Ziyaretçi. Lütfen giriş yapın veya kayıt olun. Aktivasyon epostanız mı yok?

Gönderen Konu: kalorifer temizlik ve rezistör tamiri  (Okunma sayısı 13359 defa)

kalorifer temizlik ve rezistör tamiri
« : 17 Ekim 2012, 21:12:02 »
kis geliyor soguklarda kaloriferi acinca pof diye toz gelecek bende izgara ve cevresindeki düzenleri sökerek temizliyeyim dedim

yikadim pakladim arabada kalan kisimlarida elimin girdigi kadar bezle silmeye calistim sonrada iclerine sprey bastim

kapaklardaki süngerler tamamen cürümüs dustakji sudan bile etkilenip parcalandilar koptular gitti :D

iste kapak ve süngersiz hali


buda ev kapisi yapiskanli fitil :D


aradaki bosluga yerlestirip yapistiriyoruz zaten kendinden yapiskanli


ilk kapak bitti


sonrada digerleri




eskisinden iyi oldu :D  

yarin takicam hazir oralara girmisken hoparlor yerlerinide halledeyim onlarinda izgarasinin altindaki beze benzer sey tamamen cürümüs dagilmis onlari zemitleyip hoparlörlere plasti dip uygulicam böylece kagit kismi nemden günesten vs ömrüne ömür katilmis olacak hoparlorler orjinal bu arada o yüzden bu caba :D  

« Son Düzenleme: 21 Ekim 2012, 12:44:13 Gönderen: deepdrastic »
MKII  1.3 CL

Ynt: kalorifer temizlik
« Yanıtla #1 : 18 Ekim 2012, 15:14:48 »
arkadaslar kalorifer fanim ful kademe calisiyo 1-2 yok 3 yapinca tam devir calisiyo dümesini söküp baktim saglam acaba bunun fani kademelimi varsa bilen yazarsa sevinirim 3. kademe calisiyo diger kademelerde tik yok
MKII  1.3 CL

Çevrimdışı nizam

  • VW BORA 1.9 TDI 66 kv
Ynt: kalorifer temizlik
« Yanıtla #2 : 18 Ekim 2012, 15:24:09 »
kademeli fan motorunu üstüne bakman lazım ama genelde sıkıntı düğmeden olur sen böyle kalorifer ile ugrasınca eski arabam ile olan macera geldi aklıma :)
Paylaştığın senindir, biriktirdiğin değil

Yunus EMRE


ARABA ARIYOM BİLADER SORUN MU VAR :)

Ynt: kalorifer temizlik
« Yanıtla #3 : 18 Ekim 2012, 17:07:06 »
kademeli fan motorunu üstüne bakman lazım ama genelde sıkıntı düğmeden olur sen böyle kalorifer ile ugrasınca eski arabam ile olan macera geldi aklıma :)

dügme saglam kademeli motor rezistans var üzerinde sökmek lazim motorun kendisindemi rezistansindami problem 30€ cikmasi motorun
MKII  1.3 CL

Çevrimdışı nizam

  • VW BORA 1.9 TDI 66 kv
Ynt: kalorifer temizlik
« Yanıtla #4 : 18 Ekim 2012, 17:27:32 »
dügme saglam kademeli motor rezistans var üzerinde sökmek lazim motorun kendisindemi rezistansindami problem 30€ cikmasi motorun

iyi para sıfırı ne kadar acaba

Paylaştığın senindir, biriktirdiğin değil

Yunus EMRE


ARABA ARIYOM BİLADER SORUN MU VAR :)

Ynt: kalorifer temizlik
« Yanıtla #5 : 18 Ekim 2012, 19:33:30 »
Kalorfer motrn tek kademe calisiyosa kalorifer motornn fisi taktign kisimda role gbi bi parca var icnde o yanmistr bndede oldu degistm onu duzeldi ona bi baktir buyuk ihtmal ondandir fisi taktign kism zatn trnkli sokuleblit

Ynt: kalorifer temizlik
« Yanıtla #6 : 19 Ekim 2012, 11:05:31 »
Kalorfer motrn tek kademe calisiyosa kalorifer motornn fisi taktign kisimda role gbi bi parca var icnde o yanmistr bndede oldu degistm onu duzeldi ona bi baktir buyuk ihtmal ondandir fisi taktign kism zatn trnkli sokuleblit

tamamdir sagolasin sökmeden önce ögrenmek istedigim buydu parcanin tamiri olmuyor heralde o kisim bakalim satiliyormu satiliyordur da almanca adi ne :D
MKII  1.3 CL

Ynt: kalorifer temizlik
« Yanıtla #7 : 19 Ekim 2012, 11:25:57 »
ya adi aklima gelmiyo türkcesi  biseydi ama unuttum hatta iki kerede  deiştim ben o parcayi tamiri olmuyor büyük ihtimal bi parcayi sök   götr  sökmesi  cok basit 

Ynt: kalorifer temizlik
« Yanıtla #8 : 19 Ekim 2012, 11:35:24 »
ya adi aklima gelmiyo türkcesi  biseydi ama unuttum hatta iki kerede  deiştim ben o parcayi tamiri olmuyor büyük ihtimal bi parcayi sök   götr  sökmesi  cok basit 

motoru söküyormuyuz nasil sökülür motor hic sökmedim bugünekadar :D o parcada direnc var muhtemelen tas direnc parcanin adida rezistör falandir o direncler yaniyor
 demekki 10W direnc varsa 15W takmak lazim sökebilirsek
MKII  1.3 CL

Ynt: kalorifer temizlik
« Yanıtla #9 : 19 Ekim 2012, 22:17:17 »
motoru sökmek cok basit yaa  gövdesinden tut  cevir cikar  :) evet  parcann adi rezistor dogru icinde tas  direnc var ytesil yesil 3 tane   onlar olabilir  bide  bobin var oda olabilir  tam bi bilgim ytok hangisi yaniyosa   ama sökülmesi cok basit

Ynt: kalorifer temizlik
« Yanıtla #10 : 19 Ekim 2012, 23:07:45 »
motoru sökmek cok basit yaa  gövdesinden tut  cevir cikar  :) evet  parcann adi rezistor dogru icinde tas  direnc var ytesil yesil 3 tane   onlar olabilir  bide  bobin var oda olabilir  tam bi bilgim ytok hangisi yaniyosa   ama sökülmesi cok basit


yarin yaparim bugün panjur ve alt citasini boyadim birde VW amblemi   8)
MKII  1.3 CL

Ynt: kalorifer temizlik
« Yanıtla #11 : 20 Ekim 2012, 09:33:45 »
masallah :D  resimlerini bekliyoz

Ynt: kalorifer temizlik
« Yanıtla #12 : 21 Ekim 2012, 12:41:19 »
arkadaslar rezistör tamiri

isaretli olan parcayi ister sökün ister üzerinden tel gecirin lehimleyin size kalmis genellikle veya hep ariza yapan parca bu adi thermofuse sicakliga duyarli sigorta diye geciyor isininca yada motorda bir anormallik olursa bu parca yaniyor muhtemelen ben kendi aracimda neden yandigin anladim motor son kademe calissa bile zor dönüyordu birde ötme sesi geliyordu burclarini yagladim parcayi cikartip tel lehimledim evdeki güc kaynaginda biraz calistirdim arabaya indim  baglayip sonucu gördüm bütün kademeler sorunsuz calisiyor

termik sigorta olmazsa yerine tel olursa ne tür bir sorun olur ???
cevap: demistim ya motor zorlanirsa yaniyor iste motor zorlanip yanmasin diye parca devre disi kaliyor yeni parca takilip yine yanarsa demekki motoru elden gecirmeli tel varsa kac ampere dayanir bu önemli eger cok kalinsa tel yüksek amper tasiyabildigi icin kesilmecek motorda zorlanip yanacak cözüm parcanin aynisindan takmak motora birsey olmasini istemiyorsaniz

MKII  1.3 CL

Ynt: kalorifer temizlik ve rezistör tamiri
« Yanıtla #13 : 22 Ekim 2012, 00:21:48 »
Rezistörün max. kaldırabileceği sıcaklık orjinaline yakın olsun. ;D