Hoşgeldiniz Ziyaretçi. Lütfen giriş yapın veya kayıt olun. Aktivasyon epostanız mı yok?

Gönderen Konu: İlginç sorunlar silsilesi ...  (Okunma sayısı 25033 defa)

Ynt: İlginç sorunlar silsilesi ...
« Yanıtla #42 : 07 Eylül 2012, 17:06:29 »
3-4 usta gezdirdik yağ yakma üfleme yok motor yeni yapılmış dediler, vatandaştanda öyle aldık. yapıldıktan sonra conta yakmışmıdır bilmiyorum. genleşme kabından kontrol ediyorum sürekli, suda eksilme veya yağlanma yok. serhanın dediği gibi genleşme kabına gelen üstteki ince hortumdan su sürekli geliyor kesiklik yok. yarın bi aksilik olmazsa ilk iş termostatı takıp devirdaimi değiştircem, hadi bakalım hayırlısı. çözüm olur inşallah  :-\
teyyo : sıkıştırmadıkça hararet yapmıyor
ilker : haklısın üstad pek hayır değil ama bakıcaz hayırlısı  :)
serhan : bahsettiğin yöntemleri bi çok kişiden duydum ama emin değilim sanırım alper abiydi (çıkmacı golf oto) suyun kesik kesik gelmesi çok belirleyici değil demişti.
@ all teşekkürler . devirdaim termostat takıldıktan sonra yazıcam gelişmeleri  :tamamdir
Sev seni seveni hâk ile yeksan ise, sevme seni sevmeyeni Mısır'a sultan ise.

Ehli irfan arasında aradım kıldım talep, Her hüner makbul imiş, İlla Edeb illa edeb

Ynt: İlginç sorunlar silsilesi ...
« Yanıtla #43 : 07 Eylül 2012, 19:16:18 »
Golf 2 de termostad gözle görülür bir yerdemıdır?Bende bir bakıp kontrol etsem?

Çevrimdışı Golf_ld

  • Otomobil
    Golf mk2 1,3 C
    Şehir
    İstanbul
  • only VW
Ynt: İlginç sorunlar silsilesi ...
« Yanıtla #44 : 07 Eylül 2012, 21:54:15 »
3-4 usta gezdirdik yağ yakma üfleme yok motor yeni yapılmış dediler, vatandaştanda öyle aldık. yapıldıktan sonra conta yakmışmıdır bilmiyorum. genleşme kabından kontrol ediyorum sürekli, suda eksilme veya yağlanma yok. serhanın dediği gibi genleşme kabına gelen üstteki ince hortumdan su sürekli geliyor kesiklik yok. yarın bi aksilik olmazsa ilk iş termostatı takıp devirdaimi değiştircem, hadi bakalım hayırlısı. çözüm olur inşallah  :-\
teyyo : sıkıştırmadıkça hararet yapmıyor
ilker : haklısın üstad pek hayır değil ama bakıcaz hayırlısı  :)
serhan : bahsettiğin yöntemleri bi çok kişiden duydum ama emin değilim sanırım alper abiydi (çıkmacı golf oto) suyun kesik kesik gelmesi çok belirleyici değil demişti.
@ all teşekkürler . devirdaim termostat takıldıktan sonra yazıcam gelişmeleri  :tamamdir
bazen bu conta durumu şimdi sen yazınca aklıma geldi silindir kapağı sıkılırken uygun torklarında sıkılmazsada olurmuş  öyle duymuştum ustamdan ,şimdi öyle bişi ki bazı ustaların gözünden kaçıyo vw tamircisi olmayanlarda tamir ediyo bunlarda bizim gibi kullanıcılara yansıyo
1984 1,6 şahin ,1979 1300 mirafiori,1968 w115 220 mercedes,1989 2,0 taunus gls,1990 mazda 323hb,1979 w123 mercedes,1986 kartal ,1997 daewoo tico, 1980 mk1 1,6 diesel golf, 1992 mk3 1,9td,1981mk1 1,6ld

Çevrimdışı Golf_ld

  • Otomobil
    Golf mk2 1,3 C
    Şehir
    İstanbul
  • only VW
Ynt: İlginç sorunlar silsilesi ...
« Yanıtla #45 : 07 Eylül 2012, 21:56:18 »
Golf 2 de termostad gözle görülür bir yerdemıdır?Bende bir bakıp kontrol etsem?
termostat alt tarafta 2 civata ile tutan bir kapağın altında aracın önüne yatman lazım görebilmek için yada arabalı kriko yada sehpaya alıp bakarsan daha iyi   v kayışının orada aşağıda devir daim pompasını göreceksin onun yanında zaten
1984 1,6 şahin ,1979 1300 mirafiori,1968 w115 220 mercedes,1989 2,0 taunus gls,1990 mazda 323hb,1979 w123 mercedes,1986 kartal ,1997 daewoo tico, 1980 mk1 1,6 diesel golf, 1992 mk3 1,9td,1981mk1 1,6ld

Ynt: İlginç sorunlar silsilesi ...
« Yanıtla #46 : 07 Eylül 2012, 22:21:09 »
 fanda açmıyo artıkın hadi bakalım, su eksiltmiş dünkü sıkıştırmada bereket farkettik inşallah bişey olmamıştır. vakit bulana kadar motoru yiycez gitmediyse daha tabi  :t  devirdaimi triger kayışı çevirmiyomu? V kayışınamı bağlı? aldımda dikkat etmemişim kasnağı dişlimiydi değilmiydi.
Sev seni seveni hâk ile yeksan ise, sevme seni sevmeyeni Mısır'a sultan ise.

Ehli irfan arasında aradım kıldım talep, Her hüner makbul imiş, İlla Edeb illa edeb

Çevrimdışı lostys

  • T-Dawg!
Ynt: İlginç sorunlar silsilesi ...
« Yanıtla #47 : 07 Eylül 2012, 22:32:48 »
fanda açmıyo artıkın hadi bakalım, su eksiltmiş dünkü sıkıştırmada bereket farkettik inşallah bişey olmamıştır. vakit bulana kadar motoru yiycez gitmediyse daha tabi  :t  devirdaimi triger kayışı çevirmiyomu? V kayışınamı bağlı? aldımda dikkat etmemişim kasnağı dişlimiydi değilmiydi.
devirdaim v kayışına bağlı sefa. radyatörde su kalmayınca normal olarak fan da açmaz, zira suyun sıcaklığını ölçmesi gereken müşür su bulamadığından işlev görmez. artı olarak, eğer araçta conta yanıksa, ve kompresyon sırasında oluşan havayı suya veriyorsa, radyatöre hava dolduğunda yine fan açmaz.

şöyle deniyebilirsin. arabanın suyunu tamamla, su haznesinin kapağı açık şekilde sıcaklığın normal seviyeye gelmesini bekle, kapak açıkken fan açıp açmadığına bak. eğer açarsa eksik suyu tekrar tamamla, kapağı kapat, radyatöre giren kalın su hortumlarından üsttekini elinde bir yokla, sertliğini hissetmeye çalış,  bir süre kullandıktan sonra, fanı açıp açmadığını kontrol et, tekrar aynı hortumu kontrol et, eğer "çok" sertse, önceki konumdan daha sertse, araban kompresyon havasını suya veriyor demektir. bu da kötüye işaret. umarım bu bahsettiklerim olmaz. 

Ynt: İlginç sorunlar silsilesi ...
« Yanıtla #48 : 07 Eylül 2012, 22:53:38 »
termostat alt tarafta 2 civata ile tutan bir kapağın altında aracın önüne yatman lazım görebilmek için yada arabalı kriko yada sehpaya alıp bakarsan daha iyi   v kayışının orada aşağıda devir daim pompasını göreceksin onun yanında zaten

Teşekkür ederim..

Ynt: İlginç sorunlar silsilesi ...
« Yanıtla #49 : 08 Eylül 2012, 00:24:23 »
devirdaim v kayışına bağlı sefa. radyatörde su kalmayınca normal olarak fan da açmaz, zira suyun sıcaklığını ölçmesi gereken müşür su bulamadığından işlev görmez. artı olarak, eğer araçta conta yanıksa, ve kompresyon sırasında oluşan havayı suya veriyorsa, radyatöre hava dolduğunda yine fan açmaz.

şöyle deniyebilirsin. arabanın suyunu tamamla, su haznesinin kapağı açık şekilde sıcaklığın normal seviyeye gelmesini bekle, kapak açıkken fan açıp açmadığına bak. eğer açarsa eksik suyu tekrar tamamla, kapağı kapat, radyatöre giren kalın su hortumlarından üsttekini elinde bir yokla, sertliğini hissetmeye çalış,  bir süre kullandıktan sonra, fanı açıp açmadığını kontrol et, tekrar aynı hortumu kontrol et, eğer "çok" sertse, önceki konumdan daha sertse, araban kompresyon havasını suya veriyor demektir. bu da kötüye işaret. umarım bu bahsettiklerim olmaz. 

fanın manuel düğmeyle açan kısmıda çalışmıyodu ilker, aklıma takılacağını bildiğim için yemekten sonra inip kontrol ettim sigortalar felan sağlam, radyatörün sol alt köşesindeki hararet mi fanmı müşürü nedir ordan fana giden kabloda bi cinslik var oynarken oynarken açıldı fan  :)

dediklerini gayet iyi anladım yarın bi denerim yinede her ihtimale karşı.
bu arada devirdaimin yerini buldum, araba çalışmazken devirdaimin bağlı olduğu kasnak elle döndürülebiliyo resmen  :bekleriz: kayışın gerginliğide fena değil gibi bunun gerginlik ayarı şarj dinamosunun civatalarıylamı yapılıyor? teşekkürler  :sevgi:
Sev seni seveni hâk ile yeksan ise, sevme seni sevmeyeni Mısır'a sultan ise.

Ehli irfan arasında aradım kıldım talep, Her hüner makbul imiş, İlla Edeb illa edeb

Çevrimdışı lostys

  • T-Dawg!
Ynt: İlginç sorunlar silsilesi ...
« Yanıtla #50 : 08 Eylül 2012, 17:48:28 »
fanın manuel düğmeyle açan kısmıda çalışmıyodu ilker, aklıma takılacağını bildiğim için yemekten sonra inip kontrol ettim sigortalar felan sağlam, radyatörün sol alt köşesindeki hararet mi fanmı müşürü nedir ordan fana giden kabloda bi cinslik var oynarken oynarken açıldı fan  :)

dediklerini gayet iyi anladım yarın bi denerim yinede her ihtimale karşı.
bu arada devirdaimin yerini buldum, araba çalışmazken devirdaimin bağlı olduğu kasnak elle döndürülebiliyo resmen  :bekleriz: kayışın gerginliğide fena değil gibi bunun gerginlik ayarı şarj dinamosunun civatalarıylamı yapılıyor? teşekkürler  :sevgi:

aynen..

yalnız şunu dikkate al, fanı manuel olarak çok sıkıştığın durumlarda aç, her zaman elle açıp kullanma. çünkü fanı elle açtığında radyatördeki su sürekli soğuk olcak, ama devir daim olan su sıcak, yani radyatör amacı dışında çalışmış olcak.

Ynt: İlginç sorunlar silsilesi ...
« Yanıtla #51 : 09 Eylül 2012, 11:35:06 »
normal seviyeye gelmedikçe hararet açmıyorum zaten ilker, bu arada sorunu buldum galiba. devirdaimde sağlam büyük ihtimal; V kayışınının et kalınlığı ince takmışlar kasnakların içinde kayboluyodu haliyle gerginliği normal gözüken kayış devirdaim kasnağına tam basmıyomuş elle döndürebiliyodum d.d. min kasnağını şimdi kayışı değiştirdim birazdan köye çıkıcam sonucu yazarım. bu arada kayışın orjinalinin numarasını bulamadım contitech AVX10x858 aldığım kayış bu cuk die oturuyo lazım olursa bundan alın  :tamamdir

edit : kayışın biraz daha uzun ve kelın olması lazım buda tam değil !!!
« Son Düzenleme: 10 Eylül 2012, 01:42:30 Gönderen: salihsefa »
Sev seni seveni hâk ile yeksan ise, sevme seni sevmeyeni Mısır'a sultan ise.

Ehli irfan arasında aradım kıldım talep, Her hüner makbul imiş, İlla Edeb illa edeb

Ynt: İlginç sorunlar silsilesi ...
« Yanıtla #52 : 10 Eylül 2012, 01:44:28 »
ilkerin ilk mesajına benzer vakalar yaşamaya başladık nerdeyse birebir aynı : gecegece termostatla uğraşıyorum  :t 87 lik termostatı taktım alt boru buz üst boru alev alev kaynattım termostat açıyo kaynamaya yakın hareketleniyo bizimdemi motor gidik acaba vay arkadaş yaa  :bekleriz:  :'(
Sev seni seveni hâk ile yeksan ise, sevme seni sevmeyeni Mısır'a sultan ise.

Ehli irfan arasında aradım kıldım talep, Her hüner makbul imiş, İlla Edeb illa edeb

Çevrimdışı lostys

  • T-Dawg!
Ynt: İlginç sorunlar silsilesi ...
« Yanıtla #53 : 10 Eylül 2012, 10:29:12 »
ilkerin ilk mesajına benzer vakalar yaşamaya başladık nerdeyse birebir aynı : gecegece termostatla uğraşıyorum  :t 87 lik termostatı taktım alt boru buz üst boru alev alev kaynattım termostat açıyo kaynamaya yakın hareketleniyo bizimdemi motor gidik acaba vay arkadaş yaa  :bekleriz:  :'(
başka bir termostat la denesene, belki de yeni aldığın bozuk ? ben 3 tane denemiştim öyle ?

Çevrimdışı Golf_ld

  • Otomobil
    Golf mk2 1,3 C
    Şehir
    İstanbul
  • only VW
Ynt: İlginç sorunlar silsilesi ...
« Yanıtla #54 : 10 Eylül 2012, 12:04:30 »
başka bir termostat la denesene, belki de yeni aldığın bozuk ? ben 3 tane denemiştim öyle ?
arkadaşlar aklınızda bulunsun  termostatı takmadan atın  çaydanlığın içine su kaynarken izleyin açılıp açılmadığını en basit yöntemdir  :D
1984 1,6 şahin ,1979 1300 mirafiori,1968 w115 220 mercedes,1989 2,0 taunus gls,1990 mazda 323hb,1979 w123 mercedes,1986 kartal ,1997 daewoo tico, 1980 mk1 1,6 diesel golf, 1992 mk3 1,9td,1981mk1 1,6ld

Ynt: İlginç sorunlar silsilesi ...
« Yanıtla #55 : 10 Eylül 2012, 23:56:09 »
arkadaşlar bizimki biraz laz işi oldu, nede olsa trabzon damadıyık :) termostat sağlammış kaynatıp denedim, termostat yuvası termostat conta ve kapağı düşünün : yuva zaten sabit  ;D sonra termostatı yerleştiriyoruz, sonra contayı, sonra kapağı bunların üstüne sıkıyoruz, benim gibi contayı termostattan önce yani yuvayla termostat arasına takarsanız açmıyo açsada bi cacık olmuyo haberiniz olsun. şuan sorun yok, gündüz gözüyle otoyolda bi sıkıştırmam lazım ozaman belli olacak asıl muhabbet. birde benim hararet ortadaki ledi biraz geçkin duruyor sürekli, taktığım termostat 87 lik göstergedemi bi cinslik var yoksa 87lik takınca normalimi bu  ???
Sev seni seveni hâk ile yeksan ise, sevme seni sevmeyeni Mısır'a sultan ise.

Ehli irfan arasında aradım kıldım talep, Her hüner makbul imiş, İlla Edeb illa edeb