Hoşgeldiniz Ziyaretçi. Lütfen giriş yapın veya kayıt olun. Aktivasyon epostanız mı yok?

Gönderen Konu: İlginç sorunlar silsilesi ...  (Okunma sayısı 25032 defa)

Çevrimdışı lostys

  • T-Dawg!
İlginç sorunlar silsilesi ...
« : 27 Şubat 2011, 00:13:20 »
arkadaşlar bi süredir aracımda bazı sorunlar baş göstermeye başladı, ve anlayamıyorum.. bu arada mk2 1.6 td bilmeyenler için.

bi süre önce yolda devirdaimden kalorifere giden su borusu patlamış, 10 km civarı yol gittikten ve arabadaki su boşaldıktan sonra farkına varmıştım. boruyu değişip, gerekli kontrolleri yaptığımızda bi sorun olmadığını görmüştüm. daha sonra ikinci kez bi başka boru, devirdaimden silindir kapağına giden su borusu patladı, yine bi süre sonra farkına vardım ve gidecegim yere kadar manuel fanla yoluma devam ettim. her iki olay esnasında da hararet göstergesi yarım ile max arasındaki kısımda kalmış, daha fazla artmasına izin vermemiştim. ikinci boruyu da değiştirdim ve yapılan kontrollerde herhangi bi sorun olmadığını gördük, yağa su karıştırma, suya yağ karıştırma, rolantide su kazanında su fokurdatma, hararet vs. sadece üst külbütör kapağının mantar contası iki olay sonrasında iyice genleştiği için yağ atmaya başlamıştı. onu da geçtiğimiz günlerde değiştirdim. ikinci boru patlama olayından sonra farkettim ki, normalde yarının solundaki çizgi üzerinde olması gereken hararet ibresi, sol çeyreği geçmiyor, kalorifer filan ısıtmıyordu. muhtemelen termostat, iki olay sonrasında aşırı derecede ısındığı için olsa gerek, açık kaldı diye düşündüm, bi çok kişiye danıştığımda da aynı şeyi söylediler.

düne kadar durum bu şekildeydi. dün bandırmadan gönene gitmek için yola çıktım, bandırmayı daha çıkamadan, çeyrekte olan hararet ibresi ilginç bi şekilde hızla yarıyı geçti, ve yarıyla max arasında sabitlendi, sağa çektim, kaputu açtığımda su kazanının kapağından buhar şeklinde attığını gördüm.fan da çalışmıyordu. bi süre bekledim, kapağı açtım, suyu tamamladım, ve yoluma devam ettim, ibre olması gereken seviyede yani yarının solundaki çizgideydi. ama ne zaman gönene yaklaştım, trafik yavaşladı, hararet yine yükseldi, ve yolun başındaki olay tekrarlandı. ertesi sabah sanayiye gidip durumu sorduğumda fanın açmamış olabilceğini söylediler. kadiri aradım, o da üst boruyla alt boru arasında sıcaklık farkı varsa termostatın açmamış olabileceğini söyledi. ben de elledim, hararet ortaya yakın olmasına ragmen alt boru buzgibi, üst boru ise cok sıcaktı. elektrikçiye gittim, dükkanda bi süre çalıştırdık ettik, sonra tık, alt boru ısındı, fanı açtı ... e haliyle elektrikçi de bi sorun olmadıgını söyledi. ordan cıktım, yolda denemek istedim, gene aynı, hararet yükseldi. ama hep aynı seviyede duruyordu, yarıyla max arasında. ve su buharı atıyordu. bu akşam karanlık olmasına rağmen, yattım altına, termostatını değiştirdim, değiştirdikten sonra sorun cozulmustu, hararet yarıya geliyor, ama fanın acılmasıyla düşüyordu. yola cıktım, sıkıstırdım denedim, bişi yok gibi duruyordu. akşam yola cıktım, mazot almak için benzinlige girdim, gene foşşşş... bi miktar su attı kapaktan. hay allah dedim, tekrar cıktım, köye gelirken o kadar rampa çıktım, özellikle düşük viteste çıktım, yüksek devirde, gene hararet normaldi, bişi yoktu ... içinden çıkardıgım termostatı da kaynar suya attım, hiç bi kıpırtı yoktu, demekki bozulmus. ama diğer olaylara kafam basmadı, kazanda kaynama yok, yağa suya bişi karışmıyor...


ne olduguna dair fikirlerinizi alabilir miyim ?

Ynt: İlginç sorunlar silsilesi ...
« Yanıtla #1 : 27 Şubat 2011, 17:53:08 »
Her ihtimali karşı üst kapağa aç istersen..Hem kontrol etmiş olursun..Aynı sorunlar sizinkine yakın bendede vardı çonta yanık çıkmıştı  :D
İlla çontanın yanık olması durumunda yağ-su karışımı yapcak diye birşey yok..Suyu manifolttan atabilir..Kazanın kapağını açtığım zaman su atıyodu..Çontanın değişmesiyle hararet normale döndü..Dizellere bilemem ama baktır istersen...

Ynt: İlginç sorunlar silsilesi ...
« Yanıtla #2 : 27 Şubat 2011, 18:58:58 »
su kaynatma fazla suyu atma bende de vardı contayı değiştirdim problem kalmadı.contadandır.

Çevrimdışı suskun

  • Şehir
    İstanbul
  • Hamit GÜLSOY
Ynt: İlginç sorunlar silsilesi ...
« Yanıtla #3 : 28 Şubat 2011, 23:40:15 »
ilker radyötrün durumu ne ?
H.G WORKS

Çevrimdışı lostys

  • T-Dawg!
Ynt: İlginç sorunlar silsilesi ...
« Yanıtla #4 : 28 Şubat 2011, 23:43:29 »
ilker radyötrün durumu ne ?
radyatörde bi sıkıntı yok. bugun bi tamirciye gösterdim, conta meselesinin olmadıgını, ama termostat la fan müşürünün yakın olması gerektğini söyledi. benim termostat 87 lik, onu 82 yap dedi. fan müşürü ise 68-82. başka biriisi ise fan müşürünü 87-92 yap daha iyi dedi.. ne bilim anlamadım ki..

Çevrimdışı suskun

  • Şehir
    İstanbul
  • Hamit GÜLSOY
Ynt: İlginç sorunlar silsilesi ...
« Yanıtla #5 : 28 Şubat 2011, 23:50:50 »
ama ben ısrarla bi radyötrcüye git kontrol ettir derim radyötrü
ayrıca 68- 87 ideal müşür için
termostatta 87 ii
« Son Düzenleme: 01 Mart 2011, 00:06:46 Gönderen: suskun81 »
H.G WORKS

Çevrimdışı samti_16

  • her zaman golf2
Ynt: İlginç sorunlar silsilesi ...
« Yanıtla #6 : 11 Nisan 2011, 17:13:08 »
arkadaşın dediği gibi illa conta yandığında yağa su yada suya yağ karıştıracak diye bişi yok ama benim fikrim aracının silindir kapak contası tam emme tarafından zedelenmiş olabilir ve basıncı  su kanalından iletiyor olabilir
samti

Ynt: İlginç sorunlar silsilesi ...
« Yanıtla #7 : 12 Nisan 2011, 21:55:28 »
antifiriz varmı aracında?
Kapalı bir çevrimde ve ideal ısı dengelerinde devamlı oluşan bu olayın farkına biz ancak, herhangi bir arıza durumunda soğutma olayı yetersiz kaldığında, radyatörden buharlar çıktığında, yani bilinen tabiri ile arabamız hararet yaptığında varırız.
Kışın soğuk aylarında, hava sıcaklığı sıfırın altına düşünce, arabamız kapı önünde hareketsiz halde iken bu soğutma suyu da her su gibi donabilir. Donunca genişler ve yaptığı basınçla motor bloğunu çatlatabilir. Bu olayı önlemek için suyun içine, sıfırın çok altındaki derecelerde bile donmasına mani olacak ‘anti-firiz’ dediğimiz sıvı ilave edilir.
soğutma tertibatında hava olabilir?
Atın iyisine doru, yiğidin iyisine deli derler.

Çevrimdışı suskun

  • Şehir
    İstanbul
  • Hamit GÜLSOY
Ynt: İlginç sorunlar silsilesi ...
« Yanıtla #8 : 13 Nisan 2011, 00:04:29 »
sorunu buldu blok çatlakmış motor yaptırdı araca  :-\
H.G WORKS

Çevrimdışı lostys

  • T-Dawg!
Ynt: İlginç sorunlar silsilesi ...
« Yanıtla #9 : 13 Nisan 2011, 08:45:31 »
sorunu buldu blok çatlakmış motor yaptırdı araca  :-\
blok değil silindir kapağı :) artı pistonlar :)

Çevrimdışı suskun

  • Şehir
    İstanbul
  • Hamit GÜLSOY
Ynt: İlginç sorunlar silsilesi ...
« Yanıtla #10 : 13 Nisan 2011, 20:42:54 »
pardon ilkerim  :saskin:
H.G WORKS

Ynt: İlginç sorunlar silsilesi ...
« Yanıtla #11 : 13 Nisan 2011, 22:21:41 »
td golf 2 aracım gaza biraz fazla yüklenince arkadan kara duman atıyor?  ve özellikle 3. vites de gaza yüklenmedende bazen siyah duman atıyor? sorun enjektörlerdemi, pompadamı?
Atın iyisine doru, yiğidin iyisine deli derler.

Çevrimdışı suskun

  • Şehir
    İstanbul
  • Hamit GÜLSOY
Ynt: İlginç sorunlar silsilesi ...
« Yanıtla #12 : 13 Nisan 2011, 22:23:06 »
ikisindede olabilir kardeşim zaten duman atmazsa yürümez bu arabalar siyat attığı sürece sıkıntı yok bi ayar yaptır tamamdır  :tamamdir
H.G WORKS

Ynt: İlginç sorunlar silsilesi ...
« Yanıtla #13 : 13 Nisan 2011, 22:31:21 »
pompayı sonuna kadar kıstım(bilezik takmışlar daha fazla sıkılmıyo) biraz açınca daha çok duman atıyor, çekiş artıyor arkamda hiç sinek kalmıyor ;)
birde sabahları marş basıyor stop ediyor 3. denememde biraz gaz verince çalışıyor. bir miktar gaz veriyorum ısınana kadar. gaz vermezsem ya çok sarsıntılı çalışıyor yada stop ediyor. motor ısınıncaya kadar.
ayar için tavsiye edeceğiniz bir yer varmı ?
Atın iyisine doru, yiğidin iyisine deli derler.