Hoşgeldiniz Ziyaretçi. Lütfen giriş yapın veya kayıt olun.

Gönderen Konu: Golf 2 TD motor kapağı ve rektifiye...  (Okunma sayısı 5709 defa)

Golf 2 TD motor kapağı ve rektifiye...
« : 20 Aralık 2012, 11:39:33 »
1991 model golf 2 td , bloktan su kaçağı var , tamirci kapağı yaptırmaktan bahsetti ve conta değişecek tabiki. Kapak yaptırmakmı mantıklı olacak yoksa sıfır kapak almakmı ? Bu arada hazır sökülmüşken , komple motoruda yaptırmayı düşünüyorum.

Kapak yaptırmakla , sıfırını almak arasındaki artılar ve eskiler nelerdir ?
« Son Düzenleme: 20 Aralık 2012, 14:27:00 Gönderen: ilker_rr »

Ynt: Golf 2 TD motor kapağı...
« Yanıtla #1 : 20 Aralık 2012, 12:21:45 »
bloktan su kacıyo derken ?

ust kapaktan mı kacırıyo bloktan mı kacıyor ?

Beş para etmeyen insanların, milyonluk tavırlarına hastayım.

Ynt: Golf 2 TD motor kapağı...
« Yanıtla #2 : 20 Aralık 2012, 12:28:31 »
hocam  blokta catlak var senin büyük ihtimal  ve  bloga dikis atarlar  öyle durumlarda  ama    bu  cok saglikli bi durum  da degil  onu söyleyeyim  senin icin  bu ucuza  mal olabilir ama ileride tekrar  ayni olay basina gelir  o yzden  cikma  temiz bi kapak  takman daha mantikli olacaktir  genede  karar senindir ama  iki kere  motor yaprtrmak istemiyosan  en mantiklisi cikma temiz kapak

Ynt: Golf 2 TD motor kapağı...
« Yanıtla #3 : 20 Aralık 2012, 12:29:20 »
su kaciriyo derken arac buhar basar  arti su elsitir bu gibi durumlarda

Ynt: Golf 2 TD motor kapağı...
« Yanıtla #4 : 20 Aralık 2012, 12:48:55 »
1991 model golf 2 td , kapaktan su kaçağı var , tamirci kapağı yaptırmaktan bahsetti ve conta değişecek tabiki. Kapak yaptırmakmı mantıklı olacak yoksa sıfır kapak almakmı ? Bu arada hazır sökülmüşken , komple motoruda yaptırmayı düşünüyorum.

Kapak yaptırmakla , sıfırını almak arasındaki artılar ve eskiler nelerdir ?

kapakta. yani tamicinin bana söylediği , su kaçırıyor , (galiba kapakta) çünkü bana söylediği , kapak yapılacak demesi ...

benim merak ettiğim , kapağı yaptırmammı mantıklı yoksa sıfır almammı ?
« Son Düzenleme: 20 Aralık 2012, 12:50:24 Gönderen: ilker_rr »

Ynt: Golf 2 TD motor kapağı...
« Yanıtla #5 : 20 Aralık 2012, 12:51:39 »
az az su eksiltmeye başmalıştı ama 15 tl ye aldığım ilaç dedikleri bir madde ekledik , kaçakları kapatıyormuş , şuan su eksitmiyor , ama ne kadar idare eder bilemiyorum.

Ynt: Golf 2 TD motor kapağı...
« Yanıtla #6 : 20 Aralık 2012, 12:56:24 »
tam anlayamadığım için , sizide yanlış aktarıyorum , kusura bakmayın. tamircinin dediği  '' su kaçırıyor , kapak yapılacak '' demesi , galiba üst kapak , çünkü sorduğumda evet kapak açılacak yapılacak conta değişecek demesi... 

Bende belki motor yaptırmak işinede gireceğim , bu yüzden sordum kapağı sıfır alıpmı takayım , yoksa hiç gereği yokmu ? yapılıncada sıfır gibi oluyormu ? motorun uzun ömürlü randımanlı olması için...    şuan o eklediğim ilaçtan sonra su eksiltmeyi kesti.

Ynt: Golf 2 TD motor kapağı...
« Yanıtla #7 : 20 Aralık 2012, 13:03:34 »
hayir  yapilinca uzun ömür bekleme  motordan kesinlikle  iki kere  actirirsin o motoru benden söylemesi

Ynt: Golf 2 TD motor kapağı...
« Yanıtla #8 : 20 Aralık 2012, 13:16:08 »
uzun ömürlü olması için ne yapmam gerekir ?

Ynt: Golf 2 TD motor kapağı ve rektifiye...
« Yanıtla #9 : 20 Aralık 2012, 16:21:41 »
Uzun ömürlü Olması için öncelikle iyi bir usta ile birlikte alacağınız malzemeleri orjinal veya orjinaline yakın kullanın. Mümkünse sıfır veya orjinal çıkma temiz parça kullanın. Motor kapalı kutu malum en iyisi olmayacaktır elbet ama kafanızın ağırmaması için bu yolda ilerleyin. Sizin aracınız daha önce hararet görmüş ve kapak da eğilme veya çatlaklar meydana gelmiştir bu yüzdende ya rektefiye yada bire bir değişimi gerekiyodür. Böyle bir kapak ile motor zaten normal çalışmaz ya hararet çıkartır yada şu kaçırır.

Ynt: Golf 2 TD motor kapağı ve rektifiye...
« Yanıtla #10 : 20 Aralık 2012, 17:30:40 »
yeni alacağın kapağın orijinal üstündeki kadar kaliteli olacağı belli değil..silindir kapağını söktüğünde önceden taşlanmışmı bak hiç işlem görmemişse  bi kere taşlamadan hiç birşey olmaz ama dikkat et min. düzeyde eğriliğini kurtaracak şekilde taşlat.silindir contan yanmıştır o zaman araba silindirlere su kaçırır ve su eksiltir..motorundada yağ eksiltme yoksa ve kompresör değerleri normal çıkıyorsa boş yere motor yaptırma gereksiz..ayrıca kapak contası olsun diğer contalar olsun değiştirirken elring kullan olmadı victor reinz.
« Son Düzenleme: 20 Aralık 2012, 17:31:13 Gönderen: satarfaction »

Ynt: Golf 2 TD motor kapağı ve rektifiye...
« Yanıtla #11 : 20 Aralık 2012, 17:54:02 »
yeni alacağın kapağın orijinal üstündeki kadar kaliteli olacağı belli değil..silindir kapağını söktüğünde önceden taşlanmışmı bak hiç işlem görmemişse  bi kere taşlamadan hiç birşey olmaz ama dikkat et min. düzeyde eğriliğini kurtaracak şekilde taşlat.silindir contan yanmıştır o zaman araba silindirlere su kaçırır ve su eksiltir..motorundada yağ eksiltme yoksa ve kompresör değerleri normal çıkıyorsa boş yere motor yaptırma gereksiz..ayrıca kapak contası olsun diğer contalar olsun değiştirirken elring kullan olmadı victor reinz.

biraz yağ eksiltme vardı , ara ara ilave ediyordum. şu kompresör değerinide bende sordum anlaşılmazmı dedim dışarıdan , sökmeden belli olmaz dediler. yani iyi bir dizelci bulamadım daha doğrusu anlayan bir usta.

Ynt: Golf 2 TD motor kapağı ve rektifiye...
« Yanıtla #12 : 20 Aralık 2012, 18:00:54 »
benim başımada geldi su eksiltiyordu söktük kapağı su kanalları çok kötüydü kaynakla yapılcak iş değildi yada taşlamayla sıfır aldım taktım 3 3 2.5 3  senedir  sıkıntı yok  :tamamdir

Ynt: Golf 2 TD motor kapağı ve rektifiye...
« Yanıtla #13 : 20 Aralık 2012, 18:02:11 »
belirtileri aciktir kapak catlatan arabanin  cabuk hararet yapar  su deposundaki su köpürür   su eksiltir buhabar   eksozdan buhar cikabilir her kapak catlamasinda olmuyo bu ama  basima geldi bunn gibi belirtileri var