Hoşgeldiniz Ziyaretçi. Lütfen giriş yapın veya kayıt olun.

Gönderen Konu: Araç düşürme  (Okunma sayısı 11524 defa)

Araç düşürme
« : 05 Mayıs 2011, 23:55:16 »
Arkadaşlar bizim araçların önü arkalara göre 2 cm yukarıdadır.
Bu bazı araçlarda göze batmıyor.55 yanaktan  50 yanağa düşünce  iyice  canımı sıkmaya başladı.Sadece ön tarafı düşürmeyi planlıyorum.
Yayları kestirmeden amortisörlerle nasıl oynayabilirim?
Yorumlarınızı bekliyorum.
selamlar



Ynt: Araç düşürme
« Yanıtla #1 : 06 Mayıs 2011, 00:05:09 »
coilover süper çözüm bizde coil var istediğimiz zaman önü yükselt arkayı bas yada tam tersi oynuyoruz istediğimizde ve yay kesme gibi zıplama sekme sorunlarıda olmuyo :)

Çevrimdışı suskun

  • Şehir
    İstanbul
  • Hamit GÜLSOY
Ynt: Araç düşürme
« Yanıtla #2 : 06 Mayıs 2011, 00:08:18 »
abi amortisör çanaklarını 1 cm aşağı aldır tamamdır
« Son Düzenleme: 06 Mayıs 2011, 00:08:42 Gönderen: suskun81 »
H.G WORKS

Çevrimdışı Mk1GTI

    Otomobil
    VW Golf mk1 GL
    Şehir
    Çanakkale
Ynt: Araç düşürme
« Yanıtla #3 : 06 Mayıs 2011, 14:13:10 »
abi amortisör çanaklarını 1 cm aşağı aldır tamamdır

 :tamamdir :tamamdir
"Çalışmadan, öğrenmeden, yorulmadan rahat yaşamanın yollarını alışkanlık haline getirmiş milletler, evvela haysiyetlerini, sonra hürriyetlerini ve daha sonra da istikballerini kaybetmeye mahkumdurlar"

Ynt: Araç düşürme
« Yanıtla #4 : 06 Mayıs 2011, 14:25:46 »
abi amortisör çanaklarını 1 cm aşağı aldır tamamdır
yeni bişey daha öğrendik... ;) ;) ;)

Çevrimdışı suskun

  • Şehir
    İstanbul
  • Hamit GÜLSOY
Ynt: Araç düşürme
« Yanıtla #5 : 06 Mayıs 2011, 18:05:57 »
sanayi spec  :D  :D
H.G WORKS

Ynt: Araç düşürme
« Yanıtla #6 : 11 Mayıs 2011, 11:34:54 »
abi amortisör çanaklarını 1 cm aşağı aldır tamamdır


Amortisör çanaklarını aşağı aldırmak hem pahalı hemde amortisör üzerine kaynak yapmak amortisörü patlatıyormuş.
bu nedenle spor amortisör aldım 35 mm /60-40
konfordan hiç kaybetmedim yine bogeler pıss pss  ötüyor sertleşme olmadı yola devam:))
yorumlar için teşekkürler arkadaşlar uzun süre cevap veremediğim içinse kusura bakmayın.
Yeni resimleri kendi başlığımda yayınlarım kısa süre sonra.
selamlar


Çevrimdışı nizam

  • VW BORA 1.9 TDI 66 kv
Ynt: Araç düşürme
« Yanıtla #7 : 11 Mayıs 2011, 11:56:32 »

Amortisör çanaklarını aşağı aldırmak hem pahalı hemde amortisör üzerine kaynak yapmak amortisörü patlatıyormuş.
bu nedenle spor amortisör aldım 35 mm /60-40
konfordan hiç kaybetmedim yine bogeler pıss pss  ötüyor sertleşme olmadı yola devam:))
yorumlar için teşekkürler arkadaşlar uzun süre cevap veremediğim içinse kusura bakmayın.
Yeni resimleri kendi başlığımda yayınlarım kısa süre sonra.
selamlar



kaç liraya mâl oldu yaylar
Paylaştığın senindir, biriktirdiğin değil

Yunus EMRE


ARABA ARIYOM BİLADER SORUN MU VAR :)

Çevrimdışı Mk1GTI

    Otomobil
    VW Golf mk1 GL
    Şehir
    Çanakkale
Ynt: Araç düşürme
« Yanıtla #8 : 11 Mayıs 2011, 15:33:00 »
 Çanaklar yada diğer adı ile Tas lar amortisörlerle bir ilişkisi yok.  Yayların amortisör kovanındaki tas ları puntolarından ayırıp kaç cm indirme yapmak istiyorsan o kadar indirip puntolanıyor.. Çok pahalı bir işlemde değil 4 kovan için 50TL alırlar anca.  Ama indirme işlemine göre amortisör başlarınında kesilip yeni diş açılmasıda eklenebilir listeye.. 20 - 25mmye kadar amortisörler sorun çıkarmayacaktır.
"Çalışmadan, öğrenmeden, yorulmadan rahat yaşamanın yollarını alışkanlık haline getirmiş milletler, evvela haysiyetlerini, sonra hürriyetlerini ve daha sonra da istikballerini kaybetmeye mahkumdurlar"

Ynt: Araç düşürme
« Yanıtla #9 : 11 Mayıs 2011, 23:39:47 »
Çanaklar yada diğer adı ile Tas lar amortisörlerle bir ilişkisi yok.  Yayların amortisör kovanındaki tas ları puntolarından ayırıp kaç cm indirme yapmak istiyorsan o kadar indirip puntolanıyor.. Çok pahalı bir işlemde değil 4 kovan için 50TL alırlar anca.  Ama indirme işlemine göre amortisör başlarınında kesilip yeni diş açılmasıda eklenebilir listeye.. 20 - 25mmye kadar amortisörler sorun çıkarmayacaktır.

Puntolama işlemi sırasında amortisör ısınıp delinebiliyormuş.
Sökmek takmak puntolatmak rot ayarı falan burda pahalıya mal oluyor.
amortisör başlarının tornalanıp yeni diş açılması aracı yere indirmiyor.
40 mm diş açıldı araçta herhangi bir alçalma olmadı.
belki 80 mm diş açılsa alçalabilirdi  fakat amortisör yayın esneklik potansiyel enerjisini nasıl soğurur o da proje konusu olur >:D >:D

Çevrimdışı Mk1GTI

    Otomobil
    VW Golf mk1 GL
    Şehir
    Çanakkale
Ynt: Araç düşürme
« Yanıtla #10 : 12 Mayıs 2011, 09:47:31 »
Puntolama işlemi sırasında amortisör ısınıp delinebiliyormuş.
Sökmek takmak puntolatmak rot ayarı falan burda pahalıya mal oluyor.
amortisör başlarının tornalanıp yeni diş açılması aracı yere indirmiyor.
40 mm diş açıldı araçta herhangi bir alçalma olmadı.
belki 80 mm diş açılsa alçalabilirdi  fakat amortisör yayın esneklik potansiyel enerjisini nasıl soğurur o da proje konusu olur >:D >:D

 Kaynak işlemi amortisöre değil kovana yapılıyor o yüzden amortisörün delinmesi imkansız aynı işlemi ilker mk1 de uyguladı mesala.. Amortisör başlarını kısaltarak araç inmez zaten aşağıya.. Kovandaki yay taslarını indirdiğin zaman araç inme yapar.. Benim dediğimde bu zaten yayların taslarını kovandan indireceksin..  20mm den sonra amortisör uzun gelicektir bunun içinde amortisör başları kesilip yeni diş açılıyor..  Rot balans işide zaten mecbursun yaptırmaya.. O kısımda yapılacak her işlem kamber ve rot ayarını değiştirecektir..
"Çalışmadan, öğrenmeden, yorulmadan rahat yaşamanın yollarını alışkanlık haline getirmiş milletler, evvela haysiyetlerini, sonra hürriyetlerini ve daha sonra da istikballerini kaybetmeye mahkumdurlar"

Ynt: Araç düşürme
« Yanıtla #11 : 15 Mayıs 2011, 11:04:41 »
Çamurluk ağızlarınıda içeri aldırıp çamurlukları 50mm şişirttim.
Böylece arkaya artık 3 kişi oturduğunda kasislerde sürtme yaşamıyorum.
 :D :D

Çevrimdışı GolfMk1Cabrio

  • My Life Golf GTI :)
Ynt: Araç düşürme
« Yanıtla #12 : 15 Mayıs 2011, 22:52:16 »
Valla ben tek başımayken bile sürtüyodu amortisörleri değiştirdim bayağı kesti ama sert virajlarda vs sürtüyodu çalktım kamberi 3 kişide bile sürtmüyo artık  :saygılar
ob ein leben nach dem cabrio ist ???

Çevrimdışı betazom

  • >>> 07 EG 864 <<<
Ynt: Araç düşürme
« Yanıtla #13 : 15 Mayıs 2011, 23:54:20 »
çanaklar aklıma yattı...çok mantıklı bi düşürme tekniği :tamamdir
http://img193.imageshack.us/img193/5360/forumiin.jpg
By betazom at 2011-06-08http://img35.imageshack.us/img35/43/dsc069771.jpg[/IM