Gönderen Konu: 1.6 td için performans tavsiyeleri  (Okunma sayısı 18541 defa)

Çevrimdışı erdem325

  • İleti: 758
    • Profili Görüntüle
Ynt: 1.6 td için performans tavsiyeleri
« Yanıtla #14 : 28 Mart 2010, 22:10:41 »
             Öncelikle hoşgeldin arkadaşım.Bence motoru hiç kurcalatma.Mazotu eurodiesel  olarak kullanırsan  ve yağı da Castrol 10/40 kullanırsan daha fazla verim alırsın.Hiç ekstra bişeylere girmemeni tavsiye ederim.

bu konuda genel bir yanilma var..
bakin eger araciniz kirsal motorin yakacak sekilde dizayn edildiyse kirsal motorinden sasmayin..
euro ile normal yani kirsal motorin arasinda cok ciddi miktarda kukurt orani farki var..
ve bu iki mazotun incelikleri cok farkli..
euro kullanmasi gereken yeni nesil araclar kuskusuz euro kullanmalidir, kirsal kullanirlarsa bir sure sonra onlara acacagi masraf az olmayacaktir..
bunun gibi eski nesil diesellerde kesinlikle ve kesinlikle normal yani kirsal motorin kullanmalidir..
euro eski nesil araclarin mazot pompalarina ve enjektorlerine zarar verir..
hem inceliginin fazla olmasi hemde daha yagsiz olmasi eski neil pompalara ve enjektorlere zarar verir..
insanlar eski nesillere euro alinca iyi gidiyor diyor, evet dogru iyi gidiyor cunki arac mazotun inceliginden oturu daha fazla mazot yakiyor buda cekise etki ediyor ama bu cok tehlikeli..
mazot pompasi elemanlarini tahrip eder bu incelikte mazot..
siz siz olun aracinizda kullanilmasi gereken mazot ne ise onu kullanin..
buarada bu bilgiler kulaktan dolma degildir..
bizzat babam diesel motor ustasidir..
bende dieselin icinde buyudum..



aracinizin performansina gelince ucuz ve etkisi hissedilecek basit modifiye bencede intercooler olacaktir..
hem intercoolerin zerre zarari olmaz motorunuza..
gonul rahatligiyla takabilirsiniz..
yok bana yetmez bu fark dersenizde turbonuzun basinc ayari ile oynayabilirsiniz..
daha fazla bastirabilirsiniz turbonuza ama tavsiye etmem..
bastirdiginiz her fazla miktar motor omrunuzden gidecektir..

Logged

Çevrimdışı al_pacino

  • İleti: 559
    • Profili Görüntüle
Ynt: 1.6 td için performans tavsiyeleri
« Yanıtla #15 : 29 Mart 2010, 09:57:57 »
bilgiler için çokteşekkürler arkadaşlar. 2 turbocu ustaya sordum ve sonradan atılan intercool orjinalı gibi olmaz dediler. edeceğin masrafa yazık dediler. Sağolsunlar üç kağıtcı insanlar olsalardı para alalım iş çıksın diye ayak yaparlardı. sizlerde sağolun çok aydınlattınız. Artık intercool taktırmayı düşünmüyorum.

Çevrimdışı AYHAN-BABA

  • İleti: 21
    • Profili Görüntüle
Ynt: 1.6 td için performans tavsiyeleri
« Yanıtla #16 : 25 Mayıs 2010, 20:21:33 »
erdem325 abi bizde 85 model golf TD var han sen yazmışısınya euro eski nesil araclarin mazot pompalarina ve enjektorlerine zarar verir.bende yarım depo euro dizel yarım depo kırsal motorin alsam gine zarar verirmi

Çevrimdışı meister6

  • İleti: 419
  • meister6 91 jetta gtd
    • Profili Görüntüle
Ynt: 1.6 td için performans tavsiyeleri
« Yanıtla #17 : 26 Mayıs 2010, 21:00:14 »
arkadaşlar bende bu foruma yeni katıldım güzel bi birliktelik var muhabbetler güzel intercol olayını benim önceki 1988 jetta td aracım için alıp taktırmıştım hemde orjinalini çok faydasını görmüştüm aracım asla hararet yapmıyordu taktırmadan önce aracı biraz sıkıştırdımmı hararet hemen ortayı geçiyordu tehlike çanları çalıyordu intercol taktırdım aracı 180 km hızla basıyom asla ortayı geçmiyordu bunları sizlerle paylaşmak istedim
meister6 jetta 91 gtd

Çevrimdışı ismailtunca81

  • İleti: 994
  • 1903 B.J.K
    • Profili Görüntüle
Ynt: 1.6 td için performans tavsiyeleri
« Yanıtla #18 : 26 Mayıs 2010, 21:54:21 »
pulluk takıp tarlayamı gidecen birader boşver  10 binden 10 bine bakımını yap çok fazla yorma ama devirsizde kullanma  ilk çalıştırmada  stop etmede yaz kış 1 dk bekle  bide  2 yagda bi bor ekle al sana performans

performans = bastımı  gitmek bastımı durmak  az  masraf, çok  yol , az  yakıt,  çok  gezmek
zaten  dediğin araba  golf bide turbo dizel neyin performansını istiyon 160 km *hz dan sonra  zaten rüzgar sesinden gidemen bu yüzden intercool  yok vintercool  boşver
güle  güle kazasız  belasız  bin ve dua  et  iyiki golfüm var diye

iyi formlar
TÜRKİYEMİZ  TEK BİR ÜLKEDİR BÖLÜNEMEZ PARÇALANAMAZ

Çevrimdışı crank

  • İleti: 208
    • Profili Görüntüle
Ynt: 1.6 td için performans tavsiyeleri
« Yanıtla #19 : 27 Mayıs 2010, 00:50:11 »
pulluk takıp tarlayamı gidecen birader boşver  10 binden 10 bine bakımını yap çok fazla yorma ama devirsizde kullanma  ilk çalıştırmada  stop etmede yaz kış 1 dk bekle  bide  2 yagda bi bor ekle al sana performans

performans = bastımı  gitmek bastımı durmak  az  masraf, çok  yol , az  yakıt,  çok  gezmek
zaten  dediğin araba  golf bide turbo dizel neyin performansını istiyon 160 km *hz dan sonra  zaten rüzgar sesinden gidemen bu yüzden intercool  yok vintercool  boşver
güle  güle kazasız  belasız  bin ve dua  et  iyiki golfüm var diye

iyi formlar

+1453

Çevrimdışı AYHAN-BABA

  • İleti: 21
    • Profili Görüntüle
Ynt: 1.6 td için performans tavsiyeleri
« Yanıtla #20 : 30 Mayıs 2010, 22:37:48 »
abi BOR koymanın hıza faydası varmı

Çevrimdışı al_pacino

  • İleti: 559
    • Profili Görüntüle
Ynt: 1.6 td için performans tavsiyeleri
« Yanıtla #21 : 31 Mayıs 2010, 08:21:53 »
Sanmam sürati etkileyeceğini. ben koydum belki cok az serileşti ama son hıza faydası olmaz. biraz performans farketti  O da nasıl oldu düşük devirlerde vites küçültmem gerekiyordu araba stop edecek gibi titriyordu bunu kaldırdı. Hem ilk calısmadaki titreme azaldı hemde düşük devirlerdeki.
« Son Düzenleme: 31 Mayıs 2010, 08:22:36 Gönderen: al_pacino »

Çevrimdışı ADEMÜÇÜNCÜ

  • İleti: 687
  • T4
    • Profili Görüntüle
Ynt: 1.6 td için performans tavsiyeleri
« Yanıtla #22 : 08 Haziran 2010, 14:48:45 »
Carbon Clenear'ı tavsiye etmem zaten şimdi tedavülden kalkmak üzere. Onun yerine WURTHZ yakıt katkısını depoya dökün aynı işi görüyor ve daha sağlıklı.

Bor Power güç artışı verebilir ama en fazla 1 hp kadar bunu zaten hissedemezsiniz, yakıt tasarrufu konusunda birşey diyemiyeceğim uzun yol da hiç denemedim, ama kısa mesafelerde hiç bir farkı yok. Sadece şunda hemfikirim Bor sayesinde egzostan hiç duman atmıyor dizeller aynı benzinli gibi çalışıyor.

O araca yapılacak modifikasyon uygulaması pek, motor elektronik olmadı için biliyorsunuz chip tuning yapılmıyor.İntercooler takmak için turbo basıncının arttırılması gerekir, eğer turbo basıncını arttırırsanız olabilir, tabi turbo basıncı artınca silindirler zarar görebilir.

Çevrimdışı al_pacino

  • İleti: 559
    • Profili Görüntüle
Ynt: 1.6 td için performans tavsiyeleri
« Yanıtla #23 : 08 Haziran 2010, 15:39:48 »
Bilgiler için teşekkürler hocam peki turbo basıncı istediğimiz gibi değiştirebileceğimiz birşey mi yoksa turbonun komple değişmesi mi gerekli?

Çevrimdışı ADEMÜÇÜNCÜ

  • İleti: 687
  • T4
    • Profili Görüntüle
Ynt: 1.6 td için performans tavsiyeleri
« Yanıtla #24 : 09 Haziran 2010, 01:11:37 »
Bilgiler için teşekkürler hocam peki turbo basıncı istediğimiz gibi değiştirebileceğimiz birşey mi yoksa turbonun komple değişmesi mi gerekli?

Turbo basıncını arttırmak için genelde daha büyük bir turbo takılır veya harici bir wetegate ,tabi harici bir westegate eski sistemlerde ne kadar randuman verir veya ona göre varmıdır bilemem. Dahili westegatelerde turbo basıncını arttırabiliyorlar ama çok ince bir ayar ister, fazla aşırı açılmamalı, bunlar yapıldıktan sonrai ntercooler takılıp mazot pompa ayarı biraz açıldıktan sonra 10-15 hp arası güç elde edilebilir.

Çevrimdışı ADEMÜÇÜNCÜ

  • İleti: 687
  • T4
    • Profili Görüntüle
Ynt: 1.6 td için performans tavsiyeleri
« Yanıtla #25 : 10 Haziran 2010, 12:33:39 »
Araç Common Rail donanıma sahip değilse yani mekanik pompalı dizel veya Pums Duse (Pompa Meme TDI) motorsa ki;  2009'a kadar tüm Transporterler, şu an ki Caddyler, Passat,Golflerin 2009'a kadar olanları Pump Duse'dir bu araçlarda Kırsat mazot kullanılır. O yüzden euro diesel belki performansa az da olsa etki eder ama araç daha çok mazot harcıyabilir.

WURTHZ'ün dizel katkısını tavsiye ederim. Depoya ne kadar katılıyordu tam aklımda değil web sitesinde yazıyordu ama sanırım en az yarım depoya tamamını boşaltıyorsunuz,aynı carbon clenear gibi etki yapıyor fiyatı da 26 TL olması gerek tavsiye ederim yalnız onu dökünce en az bi 50-60 km durmadan ilerleyin.

Çevrimdışı AYHAN-BABA

  • İleti: 21
    • Profili Görüntüle
Ynt: 1.6 td için performans tavsiyeleri
« Yanıtla #26 : 10 Haziran 2010, 19:36:14 »
abi bizim araba 85 model golf 2 td buna euro dizel alsak bişey olurmu bide tam depo mazota 2 tane WURTHZ koysak bişey olur 2 bişeyde nie durmadan ilerleyelim ilerlemesek araba istop edermi

Çevrimdışı ADEMÜÇÜNCÜ

  • İleti: 687
  • T4
    • Profili Görüntüle
Ynt: 1.6 td için performans tavsiyeleri
« Yanıtla #27 : 14 Haziran 2010, 11:30:23 »
Öncelikle euro diesel koysanız birşey olmaz, normalde o araca kullanacağınız akaryakıt kırsal motorin yani normal mazottur. Euro diesel belki biraz performansa etki eder ama daha fazla mazot harcar, gereksiz yani.

WURTHZ'e gelince, herşeyin fazlası zararıdır dimi, azı yarar çoğu zarar. Kullanım klavuzuna yazıyor en az 40-50 litreye bir tane döküyorsunuz sanırım, yanma odalarını,enjektörleri, kurumu vs.. bayağı temizler.

İkincisi dediğiniz soruyu anlamadım?