Gönderen Konu: Turbo uygulması  (Okunma sayısı 9138 defa)

Çevrimdışı golf86

  • İleti: 243
    • Profili Görüntüle
Ynt: Turbo uygulması
« Yanıtla #14 : 12 Mayıs 2011, 11:10:28 »
bilgisi olan yok mu beyler

Logged

Çevrimdışı nizam

  • Volkswagen Türkiye
  • İleti: 9580
  • VW BORA 1.9 TDI 66 kv
    • Profili Görüntüle
Ynt: Turbo uygulması
« Yanıtla #15 : 12 Mayıs 2011, 11:37:26 »
manifold
turbo
yag boruları yeterli olur
bir de turbo yaglaması için karterden veya yag sogutucusundan boru çekiyorlardı kendi motorumu anımsıyamadım birden  >:(
Paylaştığın senindir, biriktirdiğin değil

Yunus EMRE


ARABA ARIYOM BİLADER SORUN MU VAR :)

Çevrimdışı ADEMÜÇÜNCÜ

  • İleti: 687
  • T4
    • Profili Görüntüle
Ynt: Turbo uygulması
« Yanıtla #16 : 12 Mayıs 2011, 15:30:56 »
beyler bn daha öncede sormuştum ust kapagın turbo dısel kapak oplması lazım gıbı bışey sölemıştınız bnm arac benzınlıymış ust sılındırı çıkarıp dısel sılındır kapagı koymuşlar ve turbo dısel sılındır kapagı nerden anladın dersen contayı degiştırdım ve
conta alırken adamlar bu araç turbo dısel çunku göturdugum numune conta turbo dısel contası dedıler ben pekı şuanda aracıma turbo takmka ıstesem yapmam gereken nedıre bı manıfolt ve turbo mu almak yada yıne bırsuru şeymı ?

 aracınızın silindir kapağının diesel olması turbo olur anlamına gelmez. O motorlarda, motor bloğununda fıskiyeli turbo blok olması gerekiyor. Bloğnuzunda turbo blok olduğunu var sayarsak; ihtiyacınız olan bir turbo salyangozu, KKK14 veye daha küçük bir turbo, turbo emme ve egzos manifoltları, intercooler istiyorsanız custom bir intercooler, intercooler kauçuk boruları ve kavis vermek için krom redüktör borular, downpipe, egzos manifoldundan iniş borusu, turbo yağlama için yağ borusu,yağ filtresinin ordan yağlama almak için çif çıkış aparat işinizi görecektir. Ama size tavsiyem komple bir turbo diesel motor alıp atmak. O araçların motorları o kadar pahalı değil. Unutmadan bununla birlikte mazot pompasını da değişmeniz gerekecek. Turbo LDA pompa olacak. Çıkma parçalarla masraf yaklaşık 1.000 tl yi bulacaktır işçilik hariç. Bu parçalar ebay fiyatı tabi. Türkiye fiyatı ile biraz daha yukarda olabilir. Ucuza maletmek te size bağlı,iyi araştırma yapmanız gerekir. Yoksa masraf 2.000 TL ve üzerini bile bulur
« Son Düzenleme: 12 Mayıs 2011, 15:32:15 Gönderen: ADEMÜÇÜNCÜ »

Çevrimdışı ADEMÜÇÜNCÜ

  • İleti: 687
  • T4
    • Profili Görüntüle
Ynt: Turbo uygulması
« Yanıtla #17 : 12 Mayıs 2011, 21:16:04 »
Musa nickli üyeye; mesaj kutun dolduğu için mesaj gönderemedim, buradan okuyabilrisin

Çok pardon aracının turbo diesel olduğunu unutmuşum. KKK14 turbo daha büyük bir turbo 2.5 tdi motorlarda kullanılıyor ve 5 silindiri rahatlıkla besliyor. Kendi motorunun 4 silindir ve hacminin küçük olduğunu var sayarsak daha büyük bir turbonun etkisi de daha fazla olacaktır. Sein aracında ki turboyu görmedim ama eğer KK14'den küçükse bu turboyu kullanabilirsin. Bununla birlikte mercedes sprinterlerde kullanılan intercooler lar işini görür. Mazot pompa basıncını biraz arttıracaksın ve turbo büyüktme +intercooler ile +20 hp ve 20 nm torkun artar diye düşünüyorum. Ya da kendi orjinal turbo nun westegate ayarını biraz daha açtırıp yola devam edebilirsin.

Bununla birlikte bir turbo basınç saati kullanman iyi olur. KKK14'ü merak ediyorsan buyur;
2.4D AAB Turbo Project - VW T4 Forum - VW T5 Forum