Gönderen Konu: 10-40 mı , 20-50 mi ?  (Okunma sayısı 29721 defa)

Çevrimdışı ilker_rr

  • İleti: 369
    • Profili Görüntüle
Ynt: 10-40 mı , 20-50 mi ?
« Yanıtla #28 : 10 Ağustos 2011, 00:58:54 »
turbolu araçların orjinal kullanması gereken 15-40 dizel diye biliyorum ben daha farklı yağ hiç koymadım.12 yıldır mk 2 kullanıyorum

Aynen doğru biliyorsun , çünkü kitapçığında 15-40 yazıyormuş , başka bir yere sormaya bakmaya gerek yok , eğer sen 12 yıldır mk 2 kullanıyorsan ve 15-40 kullanıyorsan memnunsan , ben de 15-40 alırım , çünkü deneyen biliyor , 10-40 sanki ince gibi geliyor bana , bu yüzden ben 20-50 almıştım birinin söylemesiyle ama 5-40 da tam sentetikmiş daha iyi olurmuş , o da mantıklı , ama gel gelelim 10-40 ya da 15-40 ideal gibi görünüyor

Çevrimdışı PassatMk2m

  • İleti: 303
    • Profili Görüntüle
Ynt: 10-40 mı , 20-50 mi ?
« Yanıtla #29 : 23 Kasım 2011, 15:02:56 »
Bende aracımı yeni yaptırdım 10w-40 mı 15w-40 mı merak ediyorum artık. 3000 lira harcadık motora komple orjinal parçalarla. bi 300 bin daha götürsün bizi düldül die  :D

Çevrimdışı ilker_rr

  • İleti: 369
    • Profili Görüntüle
Ynt: 10-40 mı , 20-50 mi ?
« Yanıtla #30 : 23 Kasım 2011, 23:38:29 »
Aracım 91 model TD golf 2 ,15-40 , 10-40 , 20-50 , 5-40  :) hepsini bizzat kendim test ettim kullandım , 15-40 a karar verdim , kitapçığındada bu yazıyormuş zaten ! Ama 10-40 da olabilir , benim tavsiyem 15-40.   20-50 asla ! Çok çok kalın geliyor , 5-40 asla , çok çok ince geliyor , geriye kalan belli : 15-40 ...

Çevrimdışı servet_volt

  • İleti: 1016
    • Profili Görüntüle
Ynt: 10-40 mı , 20-50 mi ?
« Yanıtla #31 : 24 Kasım 2011, 00:07:41 »
ben sureklı 10 40 katıyorum ve aracım baya yag eksıltıyor..

2 gun once yag bakımını yaptım mobıl 10 40 kattım uzerınede bor yag ve motor koruyucusu kattım.

10 40      60 tl

15 40 ıse 40 tl    sız 15 40 a karar verırken bundakı en onemlı etkenınız ne oldu ?

yag eksıltmesı mı ? aracın sesındekı degısıklık mı ? vs...
Beş para etmeyen insanların, milyonluk tavırlarına hastayım.

Çevrimdışı mehmet yıldız

  • İleti: 139
    • Profili Görüntüle
Ynt: 10-40 mı , 20-50 mi ?
« Yanıtla #32 : 24 Kasım 2011, 00:44:30 »
10 -40 kullanınca yağ eksiltiyor diye bişey yok ki yağ eksiltmesi başka bir yerdendir i.bu araçlar 15 -40 ile doğmuş bundan daha iyi bir sebep olamaz.niye illa farklı yağ kullanmaya çalıştıklarını hiç anlamam.sıfır motor yaptırdım baktım usta 10-40 koymaya çalışıyor nedenini sordum motor sıfır dedi .neyse ne dedim yine de 15 -40 koydurdum.sonuçta bu araç yeniyken de 15 -40 ile çalışıyordui.demi.düz dizeller farklı ama turbolu olanlardan bahsediyorum.

Çevrimdışı ilker_rr

  • İleti: 369
    • Profili Görüntüle
Ynt: 10-40 mı , 20-50 mi ?
« Yanıtla #33 : 24 Kasım 2011, 10:41:52 »
ben sureklı 10 40 katıyorum ve aracım baya yag eksıltıyor..

2 gun once yag bakımını yaptım mobıl 10 40 kattım uzerınede bor yag ve motor koruyucusu kattım.

10 40      60 tl

15 40 ıse 40 tl    sız 15 40 a karar verırken bundakı en onemlı etkenınız ne oldu ?

yag eksıltmesı mı ? aracın sesındekı degısıklık mı ? vs...

15-40 a karar vermemin nedeni , kitapçığında 15-40 yazması , motorun daha verimli çalışması (sesi çekişi vb.) , yağı daha az yakması ya da egzoz dan atması... Ama Mehmet in de dediği gibi , motor sorunsuz olsaydı eğer ya da turbosu , ne yağ yakar ne de yağ eksiltir , o başka bir konu ! Ve 10-40 60 tl daha iyi , 15-40 40 tl daha kötü diye bir mantık yok ! Bende o mantıkla düşünüyordum ve 140 tl lik yağ aldım koydum 5/40 castol ful sentetik , olduğu gibi yok oldu yağ ince geldi , çünkü o yağlar bizim araçlar için uygun değil , yeni nesil araçlar için geliştirilen bir yağ ! Aracın kitapçığında 15-40 yazması yeterli değilmi ? En uygun yağ o , ne ince ne de kalın , ideali ! Kullanırken fark ediliyor zaten. Yani bmw X5 in lastik ve jantları pahalı diye , onları alıp bizim araçlara takmanın mantığı yoksa , bu yağ pahalı ve daha iyidir diye pahalı yağ almanında mantığı yok. (yağ numarası olarak tabi 5-40 ,10-40 vb. ) ama bazı yağlar vardır 15-40 dır ama kalite kalitedir , o zaman tabiki seçtiğimiz numaradaki yağın en iyisini almak yararlı o ayrı konu.

Çevrimdışı servet_volt

  • İleti: 1016
    • Profili Görüntüle
Ynt: 10-40 mı , 20-50 mi ?
« Yanıtla #34 : 24 Kasım 2011, 12:46:41 »
ben aracım yag yakıyor dıye 15 40 katmayı dusunmuyorum..

aracım sarsıntılı calısıyor bıraz .. yakıtıda fazla yakıyor. yag eksılktme sıkıntım ozellıkle uzun yola cıktıgımda oluyor 3 saat kontak kapatmıyorum bu sekılde gıt gel yaptım mı yag cok ısındıgından mıdır bılmıyorum arac yagı cok eksıltıyor.

motorum cok saglıklı olsada en uygun yagı katmak ıcın ugrasırıım dımı sonucta..


ben uzun zamandır 15 40 katsam mı dıye dusunuyordum ama emın olamıyordum artık bundan sonra 15 40 katayım bende..

su an 10 40 kullanıyorum yaklasık 1 senedır

bundan sonra 15 40 kullanınca arasındakı farkı bende buraya yazarım...

verdiginiz bilgiler için teşekkür ederimm...
Beş para etmeyen insanların, milyonluk tavırlarına hastayım.

Çevrimdışı meister6

  • İleti: 419
  • meister6 91 jetta gtd
    • Profili Görüntüle
Ynt: 10-40 mı , 20-50 mi ?
« Yanıtla #35 : 24 Kasım 2011, 22:10:57 »
bendeki jetta 2 91 model turbodiesel  kullanma kılavuzu kitapçığında yağı kullanma talimatını yazmış birde grafik çizmişler o grafikte 10-40 da yazıyor ama en soğuk koşullarda 40 dereceyle -25 derece arası hep 15-40 yağ kullanılmasını tavsiye etmişler
meister6 jetta 91 gtd

Çevrimdışı mehmet yıldız

  • İleti: 139
    • Profili Görüntüle
Ynt: 10-40 mı , 20-50 mi ?
« Yanıtla #36 : 25 Kasım 2011, 23:18:06 »
akın eğer sıccakken yağ eksiltiyorsa bence bir kontrol et kaçak falan var mı .çünkü dediğin gibi sıcakken yağ incelir incelince de sızıntı yapmayan yrlerden sızıntı yapar.ha eğer sızıntı yoksa ve yağ eksiltiyorsa başka bir problem vardır .motor da sarsıntılı çalışıyor diyorsun.bir ustaya baktır derim.sadece  10 -40 kullanıyorsun diye yağ eksiltmez.eksiltiyorsa 15 -40 ta da 20-50 de de eksiltmeye devam edecektir.sadece eksilttiği yağ oranı değişebilir.bence bir motorcu baksın dinlesin ölçsün biçsin usta baksın yani.tabi eğer yağ sızıntısı yoksa...

Çevrimdışı 06jetta06

  • İleti: 190
    • Profili Görüntüle
Ynt: 10-40 mı , 20-50 mi ?
« Yanıtla #37 : 08 Mart 2012, 11:27:03 »
Arkadaşlar konu ufaktan hortladı ama yeni konu açmak istemedim 84 tdi jettam var ama motor ra kodlu yani 88 -90 model arası sizce bu yağ nasıl hem motora uygunluğu hemde fiyat açısından.Teşekkürler.

http://www.turkoilmarket.com/Castrol-Tection-Turbomax-15W-40-7-Lt,PR-204.html
« Son Düzenleme: 08 Mart 2012, 11:27:21 Gönderen: 06jetta06 »

Çevrimdışı freegane

  • İleti: 2417
    • Profili Görüntüle
Ynt: 10-40 mı , 20-50 mi ?
« Yanıtla #38 : 08 Mart 2012, 13:17:49 »
eski tip motorlarda 10-40 yağ (10-40'da full sentetik olmadığı için marka çok farketmiyor benim için) üzerine 2 yağ değişiminde birde Bor katkısı,miss  :sevgi:

Çevrimdışı 06jetta06

  • İleti: 190
    • Profili Görüntüle
Ynt: 10-40 mı , 20-50 mi ?
« Yanıtla #39 : 08 Mart 2012, 17:21:18 »
Castrol de katkı maddesi kullanmayın yazıyor koysak ne olur yapısı mı bozuluyor.  Bu arada 15 /40 castrol turbomax ı 55 tl ye buldum sizce nasıl fiyat.

Çevrimdışı freegane

  • İleti: 2417
    • Profili Görüntüle
Ynt: 10-40 mı , 20-50 mi ?
« Yanıtla #40 : 08 Mart 2012, 19:34:24 »
Mobil 1 0-40'da Bor katkısı zaten kendi içinde mevcut olduğundan Mobil kullanmanıza gerek yoktur diyor ama kullanılamaz demiyor. Castrol'u çok iyi bilmiyorum ama Castrol kullanmayı da hiç düşünmüyorum. Castrol önce kendi yaptığı yağa baksın,yeni nesil 1.6 TDI'larda partikül filtreleri Türkiye'de Doğuş'un önerdiği Castrol yağ ile çatır çatır bozulurken avrupa'da böyle bir sorun yok! Ya Avrupa'da ki motorla buradaki motorlar farklı ya da Avrupa'da kullanılan yağ ile Türkiye'de kullanılan yağ farklı  ;)

Çevrimdışı 06jetta06

  • İleti: 190
    • Profili Görüntüle
Ynt: 10-40 mı , 20-50 mi ?
« Yanıtla #41 : 09 Mart 2012, 11:57:38 »
castrol rx turbo 15 / 40 ı aldım değiştirince fark ne olacak bakalım  ???