Gönderen Konu: 10-40 mı , 20-50 mi ?  (Okunma sayısı 29732 defa)

Çevrimdışı ADEMÜÇÜNCÜ

  • İleti: 687
  • T4
    • Profili Görüntüle
Ynt: 10-40 mı , 20-50 mi ?
« Yanıtla #14 : 18 Nisan 2011, 12:41:24 »
Arkadaşlar kalın yağ işi eskidendi, artık motor yağları çok gelişti ve yarı sentetik ya da tam sentetik teknolojisinden sonra iklim denilen birşey kalmadı. 10-40 yağ, 20-50 yağ'dan ince olmasına rağmen çok daha dayanıklı.Sonuçta 20-50 yağ mineral yağ değil mi? Artık yeni üretilen araçların hepsinde ya yarı sentetik 10-40 yağ ya da tam sentetik 5-40 yağ kullanılıyor. Tabi iklim koşullarına göre doğru yağı da kullanmak önemli.Ama yağların kataloglarında ki ifadelere ve derecelere bakarsanız en ince yağ bile buz gibi bir hava da ya da çok sıcak bir havada etkisini fazlasıyla gösteriyor. Zaten yarı sentetik veya tam sentetik yağın kalın mineral yağlardan farkı bu değil mi? Daha uzun yağ ömrü, ince olduğundan dolayı daha iyi yağlama.

Elbette şu da var ki motor teknolojilerine bağlı olarak standartlarda kalmak önemlidir. Şimdi siz gidipte bir Golf 2'de 5-40 yağ kulllanamazsınız.Çünkü silindir cidarları,segman silindir mesafeleri vs, bu yağa uygun şekilde üretilmemiştir. Ama kataloglarınızda 15-40 yazıyorsa 10-40 kullanabilrisiniz. Zaten 10-40 veya 5-40 yeni bir teknoloji yağı.

Ben de daha önce ki özel servisimde 15-40 kullanırdım.Usta'ya hep sorardım neden 10-40 koymuyorsun diye. O da buranın ikliminin yağı değil derdi. Servisi değişip başka bir servise gidince 10-40 kullanınca buranın iklimi olduğunu çok iyi anladım:) Bilmem anlatabildim mi?

İsterseniz castrol web sitenizde aracınıza uygun yağı bulabilirsiniz.
« Son Düzenleme: 18 Nisan 2011, 12:43:31 Gönderen: ADEMÜÇÜNCÜ »

Logged

Çevrimdışı Mk1GTI

  • İleti: 5819
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: VW Golf mk1 GL
  • Şehir: Çanakkale
Ynt: 10-40 mı , 20-50 mi ?
« Yanıtla #15 : 18 Nisan 2011, 19:18:02 »
iyi  ya yazları bizim ülkemiz daha çok sıcak 10/40 gibi ince yağ sıcakta dahada incelmezmi kalın yağ kullanmak gerekmezmi

Yağın yoğunluğunu sıcak havada kaybetmesi gibi bir durum yok. yani aracınızın motorunun sıcaklığı soğutma sistemi tarafından kontrol altında tutuluyor.. Yani bugün hava 38c motor yağım inceldi gibi bir durum yok..
"Çalışmadan, öğrenmeden, yorulmadan rahat yaşamanın yollarını alışkanlık haline getirmiş milletler, evvela haysiyetlerini, sonra hürriyetlerini ve daha sonra da istikballerini kaybetmeye mahkumdurlar"

Çevrimdışı nesquik

  • İleti: 902
    • Profili Görüntüle
Ynt: 10-40 mı , 20-50 mi ?
« Yanıtla #16 : 18 Nisan 2011, 20:06:01 »
erşan kardeş kendini kanıtladı.. söyledikleri kulaktan dolma ve ya alışılagelmişlerden farklı. akla mantığa uyuyor. bravo kardeş :tamamdir
Bir GOLF görürsün<br /><br />Çooook beğenirsin  Kolay  elde edersin  Zor vazgeçersin....
[/font]

Çevrimdışı betazom

  • İleti: 523
  • >>> 07 EG 864 <<<
    • Profili Görüntüle
Ynt: 10-40 mı , 20-50 mi ?
« Yanıtla #17 : 18 Nisan 2011, 21:27:49 »
Yağın yoğunluğunu sıcak havada kaybetmesi gibi bir durum yok. yani aracınızın motorunun sıcaklığı soğutma sistemi tarafından kontrol altında tutuluyor.. Yani bugün hava 38c motor yağım inceldi gibi bir durum yok..

bende ilk sayfayı okuduktan sonra aynen bunu yazacaktım. ne alaka sanki alaskada yaşıyormuşuz gibi bir izlenim var. fikrimce; ilk çalışmada yay ne kadar hızlı dolaşabiliyorsa o kadar az aşınma olur. kalın  yağ daha zor pompalanır.daha zor hareket eder.visikozite çok önemli. ben napıyorum derseniz alttan sızdırma olduğundan en ucuz 20-50 atıp geçiyorum...ama yanlış :)
http://img193.imageshack.us/img193/5360/forumiin.jpg
By betazom at 2011-06-08http://img35.imageshack.us/img35/43/dsc069771.jpg[/IM

Çevrimdışı omertek

  • İleti: 723
    • Profili Görüntüle
Ynt: 10-40 mı , 20-50 mi ?
« Yanıtla #18 : 18 Nisan 2011, 22:16:13 »
Birde şöyle bir durum var düz mantık bakıldığında 20-50 kalın yağ ısındığında belli bir oranda inceliyor yani akışkanlığı artıyor , 10-40 ise zaten ince yağ birde ısınınca daha da incelir diye düşünebiliriz ama yarı sentetik ve sentetik yağlar soğukken akışkanlık değeri yüksek olduğundan yağlama daha kolay olur ısındığında da akışkanlık değeri mineral yağdaki gibi artıp iyice incelmez içindeki katkılar sayesinde mümkün olan en ideal seviyede kalıp maksimum yağlama yapmaya devam eder.
1993 RENO TOROS
2000 SEAT CORDOBA 1.6 SXE
1980 VW  MK1 GOLF LD

Çevrimdışı Mk1GTI

  • İleti: 5819
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: VW Golf mk1 GL
  • Şehir: Çanakkale
Ynt: 10-40 mı , 20-50 mi ?
« Yanıtla #19 : 19 Nisan 2011, 15:25:07 »
 Yani durum kahvaltıdaki tereyağ olayı değil.. Birileri uğraşıyor yıllarca deneyim ve tecrübeler doğrultusunda geliştiriyorlar. O yüzden almadan önce araştırmak ve doğru olanı almak lazım..
"Çalışmadan, öğrenmeden, yorulmadan rahat yaşamanın yollarını alışkanlık haline getirmiş milletler, evvela haysiyetlerini, sonra hürriyetlerini ve daha sonra da istikballerini kaybetmeye mahkumdurlar"

Çevrimdışı ADEMÜÇÜNCÜ

  • İleti: 687
  • T4
    • Profili Görüntüle
Ynt: 10-40 mı , 20-50 mi ?
« Yanıtla #20 : 19 Nisan 2011, 16:44:51 »
Sevgili arkadaşlar; mesele ince veya kalın yağ değil.Önemli olan yağın vsikosite özelliğidir. Eğer google'de kaynaklardan veya castrol web sitesinden araştırırsanız 10 40 yarı sentetik veya 5 40 tam sentetik yağın 20 50 den çok daha uzun ömürlü ve yararlı olduğunu göreceksiniz.
« Son Düzenleme: 19 Nisan 2011, 22:24:08 Gönderen: ADEMÜÇÜNCÜ »

Çevrimdışı omertek

  • İleti: 723
    • Profili Görüntüle
Ynt: 10-40 mı , 20-50 mi ?
« Yanıtla #21 : 19 Nisan 2011, 17:05:36 »
Yani durum kahvaltıdaki tereyağ olayı değil.. Birileri uğraşıyor yıllarca deneyim ve tecrübeler doğrultusunda geliştiriyorlar. O yüzden almadan önce araştırmak ve doğru olanı almak lazım..
:tamamdir ;D
1993 RENO TOROS
2000 SEAT CORDOBA 1.6 SXE
1980 VW  MK1 GOLF LD

Çevrimdışı ilker_rr

  • İleti: 369
    • Profili Görüntüle
Ynt: 10-40 mı , 20-50 mi ?
« Yanıtla #22 : 16 Temmuz 2011, 22:28:12 »
Uzun zaman önce buna benzer konu açmıştım , buradan 10/40 ya da 15/40 kullanma tavsiyesi çıkmıştı... Aracım 1991 model Turbo Dizel Golf 2 , 250000 km civarında , arabama en iyi yağı almak istiyorum , kitapçığında 15/40 yazıyormuş tabi 1984 tarihinde , biri bana Castrol 5w/40 tam sentedik yağ önerdi , siz ne düşünüyorsunuz ? Şimdiden herkese teşekkür ederim.

Çevrimdışı tayfun35

  • İleti: 79
    • Profili Görüntüle
Ynt: 10-40 mı , 20-50 mi ?
« Yanıtla #23 : 17 Temmuz 2011, 23:41:43 »
arkadaşlar aracınızın  lift teli hidrolik ise 10 40 yağ kaldırır mekanik ise 15 40 daha idealdir  bunu göz önüne alarak yağınızı değiştirin

Çevrimdışı mehmet yıldız

  • İleti: 139
    • Profili Görüntüle
Ynt: 10-40 mı , 20-50 mi ?
« Yanıtla #24 : 10 Ağustos 2011, 00:14:43 »
ilker kesinlikle 20-50 kullanma özellikle turbolu araçta hiç kullanma 15-40 dizel   paran varsa 10-40 dizel benim bildiğim 10-40 biraz daha pahallıdır

Çevrimdışı ilker_rr

  • İleti: 369
    • Profili Görüntüle
Ynt: 10-40 mı , 20-50 mi ?
« Yanıtla #25 : 10 Ağustos 2011, 00:33:27 »
ilker kesinlikle 20-50 kullanma özellikle turbolu araçta hiç kullanma 15-40 dizel   paran varsa 10-40 dizel benim bildiğim 10-40 biraz daha pahallıdır

O yanlışı yaptım , birini dinledim 20-50 aldım , araba anormal bi derecede çekişten düştü ve zor çalışır oldu , hemen değiştirdim , daha önceki yağımdan 10-40 castrol aldım ama 5-40 konulsa daha da iyi olur diye düşünüyorum ama 5-40 en pahalıları , full sentetik olduğu için ama en iyisi de o galiba , ama 10-40 ın ideal olduğunu çok kişi söylüyor ve ben de 10-40 dan memnunum.

Çevrimdışı ilker_rr

  • İleti: 369
    • Profili Görüntüle
Ynt: 10-40 mı , 20-50 mi ?
« Yanıtla #26 : 10 Ağustos 2011, 00:34:00 »
arkadaşlar aracınızın  lift teli hidrolik ise 10 40 yağ kaldırır mekanik ise 15 40 daha idealdir  bunu göz önüne alarak yağınızı değiştirin

Lift teli ne demek ?

Çevrimdışı mehmet yıldız

  • İleti: 139
    • Profili Görüntüle
Ynt: 10-40 mı , 20-50 mi ?
« Yanıtla #27 : 10 Ağustos 2011, 00:53:51 »
turbolu araçların orjinal kullanması gereken 15-40 dizel diye biliyorum ben daha farklı yağ hiç koymadım.12 yıldır mk 2 kullanıyorum