Hoşgeldiniz Ziyaretçi. Lütfen giriş yapın veya kayıt olun. Aktivasyon epostanız mı yok?

Gönderen Konu: 10-40 mı , 20-50 mi ?  (Okunma sayısı 29716 defa)

10-40 mı , 20-50 mi ?
« : 16 Nisan 2011, 23:32:30 »
91 model TD golf 2 aracıma , motor yağı için , Castrol 10-40 mı almalıyım , Castrol 20-50 mi ? iki tercih arasından hangisi daha mantıklı olur ?  (Aracın km si 246.000 de)

Çevrimdışı suskun

  • Şehir
    İstanbul
  • Hamit GÜLSOY
Ynt: 10-40 mı , 20-50 mi ?
« Yanıtla #1 : 16 Nisan 2011, 23:33:45 »
10-40 uygun   :tamamdir
20-50 çok kalın gelir
H.G WORKS

Ynt: 10-40 mı , 20-50 mi ?
« Yanıtla #2 : 16 Nisan 2011, 23:35:34 »
kısın benzınlı yazın dızel yagı derım ben bu tıp motorlarda ben bu sekıl kullanırım kısın ınce yag fıncanların ıyı dolması acısından bı yarar saglar bazı sorunları ort bas eder yazında ınce yagı cok ınce we zaten hawanın sıcaklıgı we motor sıcaklıgıyla bırlıkte dahada ıncelır o yuzdende cok ınce bı kacaktan bıle sızıntı yapar o yuzden yazın kalın kısın ınce yag derım ben :tamamdir

Ynt: 10-40 mı , 20-50 mi ?
« Yanıtla #3 : 17 Nisan 2011, 00:59:54 »
gardaş 20-50 kamyon yağı :)
Bir GOLF görürsün<br /><br />Çooook beğenirsin  Kolay  elde edersin  Zor vazgeçersin....
[/font]

Çevrimdışı GolfMk1Cabrio

  • My Life Golf GTI :)
Ynt: 10-40 mı , 20-50 mi ?
« Yanıtla #4 : 17 Nisan 2011, 09:15:06 »
Bende bu konuda Alper abime katılıyorum kışın 10-40 yazın 20-50  :tamamdir Benim motor yapıldığına babama o kadar söylememe rağmen 20-50 koydurmuştu,geçen hafta filtresiyle beraber 10-40 koydum Castrol Marka marş basışı bile değişti  :sevgi:
ob ein leben nach dem cabrio ist ???

Çevrimdışı suskun

  • Şehir
    İstanbul
  • Hamit GÜLSOY
Ynt: 10-40 mı , 20-50 mi ?
« Yanıtla #5 : 17 Nisan 2011, 11:40:52 »
arkadaşlar yağın yazı kışı olmaz yapmayın
H.G WORKS

Ynt: 10-40 mı , 20-50 mi ?
« Yanıtla #6 : 17 Nisan 2011, 11:51:28 »
 ;D ;D
Bir GOLF görürsün<br /><br />Çooook beğenirsin  Kolay  elde edersin  Zor vazgeçersin....
[/font]

Çevrimdışı lostys

  • T-Dawg!
Ynt: 10-40 mı , 20-50 mi ?
« Yanıtla #7 : 17 Nisan 2011, 13:04:28 »
91 model TD golf 2 aracıma , motor yağı için , Castrol 10-40 mı almalıyım , Castrol 20-50 mi ? iki tercih arasından hangisi daha mantıklı olur ?  (Aracın km si 246.000 de)
adaş biz 15 40 kullandık sanırım. 5 li bişiydi işte. bizimkiler için uygun olan buymus

Ynt: 10-40 mı , 20-50 mi ?
« Yanıtla #8 : 17 Nisan 2011, 13:55:04 »
10 40 yarı sentetik yağ her zaman iyidir. Motorunuz daha sessiz çalışır,daha performanslı bir yağdır.Yarı sentetik yağ olduğu için mineral yağlara göre çok daha uzun ömürlüdür. Kışın marşa bastığınızda ince olmasının avantajı ile motorun en kuytu köşelerine çok kısa sürede ulaşarak yağlama yapar ve motor ömrünü uzatır. 20-50'den 10-40'a geçerseniz farkı çok rahat anlarsınız.

Çevrimdışı meister6

  • meister6 91 jetta gtd
Ynt: 10-40 mı , 20-50 mi ?
« Yanıtla #9 : 17 Nisan 2011, 15:58:39 »
arkadaşlar orjinalinde kitabında 15/ 40 yazıyor en soğuk havalarda ve en sıcak havalarda her halukarde dizeller için bu yağın kullanılmasını fabrikası ve mühendisleri tavsiye etmiş.bende  kitabı var aynen bu şekişlde yazıyor
meister6 jetta 91 gtd

Çevrimdışı Mk1GTI

    Otomobil
    VW Golf mk1 GL
    Şehir
    Çanakkale
Ynt: 10-40 mı , 20-50 mi ?
« Yanıtla #10 : 17 Nisan 2011, 16:38:45 »
VW nin orj. kitabında 15w /40 yazar ama bu değildirki bunu kullanıcaksınız.. Bu numaralar ülkeye göre verilen iklim sıcaklarıdır.. Almanya gibi kışları -25 dereceyi gören ülkelerde 20w/50 veya 15w/40 tır ama ülkemizin iklim değerleri bukadar soğuk değildir o yüzden dizele böyle yada benzinliye böyle bir yağ uygulaması tamamen eski ustaların ve onların yetiştirdiği çırakların karadul hikayeleridir.. Biten motora kalın yağ koyun motorun ömrü daha uzun olsun yok böyle birşey..  Aracınızı seviyorsanız onun dilinden anlayın ve onu üzmeyin.. Oturduğunuz iklime göre aracınıza sentetik yağ kullanın. Ben marmara bölgesinde oturuyorum ve kesinlikle 10w/40 ın üstüne çıkmam motor bitiksede bitmiştir bunu yağla kurtaramam zaten herhalükarda yağı yakacaktır bunun önüne geçmenin tek yolu sıfırlatmaktır :)  Motorda aşınma varsa kalın yağ koymak motoru korumaktan ziyade dahada sorunu büyütmeye gider.. Aşınmış yatakları doldurayım derken zaten performansı düşmüş bir makinayı dahada zorlayarak motora dahada hasar vermekten ileri gitmez bu durum..
"Çalışmadan, öğrenmeden, yorulmadan rahat yaşamanın yollarını alışkanlık haline getirmiş milletler, evvela haysiyetlerini, sonra hürriyetlerini ve daha sonra da istikballerini kaybetmeye mahkumdurlar"

Ynt: 10-40 mı , 20-50 mi ?
« Yanıtla #11 : 17 Nisan 2011, 20:15:45 »
taktir ettim çok mantıklı ve güzel bir açıklama..
Bir GOLF görürsün<br /><br />Çooook beğenirsin  Kolay  elde edersin  Zor vazgeçersin....
[/font]

Çevrimdışı meister6

  • meister6 91 jetta gtd
Ynt: 10-40 mı , 20-50 mi ?
« Yanıtla #12 : 17 Nisan 2011, 22:43:26 »
iyi  ya yazları bizim ülkemiz daha çok sıcak 10/40 gibi ince yağ sıcakta dahada incelmezmi kalın yağ kullanmak gerekmezmi
meister6 jetta 91 gtd

Çevrimdışı GolfMk1Cabrio

  • My Life Golf GTI :)
Ynt: 10-40 mı , 20-50 mi ?
« Yanıtla #13 : 17 Nisan 2011, 23:18:55 »
Ben 20/50'den 10/40'a geçiş yaptım gerçekten fark var en basit örnek motorum çabuk ısınıyor jikleyi daha erken kapatıyor sabah marş basarken daha rahat alıyor,bide bujileri yeniliyim bakalım neler olucak  :sevgi:
ob ein leben nach dem cabrio ist ???