Gönderen Konu: motordaki yüksek ses ve "motorun sıkı olması" veyahut "motorun sıkması"  (Okunma sayısı 7471 defa)

Çevrimdışı oldboy

  • İleti: 303
    • Profili Görüntüle
Arkadaşlar selam. Aracımın 2 yıl önce motoru yapıldı ve araç çok yol katetmedi. Yağ yakma ve hararet sorunum yok. Eski bir golf dizelci (motoruna kadar kendi yapan ve yurt dışından -emekli olmadan önce- bütün parçalarını getiren bir tırcı) olan bu kişi arabayla yanından geçerken bu arabanın motoru çok sıkıyor veyahut sıkı gibi bir terim kullanmış. Nedeni de arabayı çok gürültülü bulmuş. Golf 1 dizellerin böyle kamyon gibi sesi olmaz tatlı bir gırgır sesi olur demiş. Bu halde çok yakar, çok gürültü yapar ve akıp gidemez diye eklemiş.

Adam haklı olabilir gerçekten hatırı sayılır bir gürültüm var hatta geçende iş nedeniyle Kayseri deydim yanıma 80 li modellerde bir audi 80 yanaştı açtım camı dinledim ki gerçekten sesi benim arabadan bariz düşüktü. Neticede bu adamı bulup test sürüşüne çıkacağım ama bulana kadar içim içimi kemiriyor. Sizce sorun neyden olabilir? Çok elzem bir sorun değildir umarım.

Dizelcilerin tecrübelerine binaen acil yardımlarını rica ediyorum.

Not: Alakası var mı bilmiyorum ama kompresyonum çok güçlü, gazdan ayağımı çektiğim anda araç baya yavaşlıyor hatta düşük hızda nerdeyse yığılıyor yani az az yavaşlayarak akışı yok. Başta bunu motorun yeni olmasına yormuştum ama artık herşeyden şüphe ediyorum.


Logged

Çevrimdışı oldboy

  • İleti: 303
    • Profili Görüntüle
Bu arada aracın egzosu da yeni ki tekrar kontrol ettirdim hiçbir sorun da yok. Siz sormadan ekleyeyim dedim.

Çevrimdışı PassatMk2m

  • İleti: 303
    • Profili Görüntüle
Arkadaşlar selam. Aracımın 2 yıl önce motoru yapıldı ve araç çok yol katetmedi. Yağ yakma ve hararet sorunum yok. Eski bir golf dizelci (motoruna kadar kendi yapan ve yurt dışından -emekli olmadan önce- bütün parçalarını getiren bir tırcı) olan bu kişi arabayla yanından geçerken bu arabanın motoru çok sıkıyor veyahut sıkı gibi bir terim kullanmış. Nedeni de arabayı çok gürültülü bulmuş. Golf 1 dizellerin böyle kamyon gibi sesi olmaz tatlı bir gırgır sesi olur demiş. Bu halde çok yakar, çok gürültü yapar ve akıp gidemez diye eklemiş.

Adam haklı olabilir gerçekten hatırı sayılır bir gürültüm var hatta geçende iş nedeniyle Kayseri deydim yanıma 80 li modellerde bir audi 80 yanaştı açtım camı dinledim ki gerçekten sesi benim arabadan bariz düşüktü. Neticede bu adamı bulup test sürüşüne çıkacağım ama bulana kadar içim içimi kemiriyor. Sizce sorun neyden olabilir? Çok elzem bir sorun değildir umarım.

Dizelcilerin tecrübelerine binaen acil yardımlarını rica ediyorum.

Not: Alakası var mı bilmiyorum ama kompresyonum çok güçlü, gazdan ayağımı çektiğim anda araç baya yavaşlıyor hatta düşük hızda nerdeyse yığılıyor yani az az yavaşlayarak akışı yok. Başta bunu motorun yeni olmasına yormuştum ama artık herşeyden şüphe ediyorum.



Bizim kullandığımız eski nesil dizellerin sesi gerçekten kamyoncu abinin de tabiriyle çok güzel bir sesdir. Orjinal sesi bu motorlar sadece rolantide tıkır tıkır ses yapar. Yol aldığınızda veya gaz verdiğinizde ses bariz bir şekilde incelerek çok tatlı bir ses ortaya çıkartır. Motorun sesli  çalışmasındaki temel sebeplerin başında enjeksiyon sistemindeki kusurlar gelir. Diğer kusurlar, eğer motor rektefiye görmüş ise kapak işlem görmüş ise sibopların ayarları tam anlamıyla yapılmış olmayabilir. Egzanztrik kam mili üzerinde aşınma var ise buda ses yapabilir. Krank milinde aşınma var ise buda ses yapabilir. Motorun ateşleme sırasında oluşabilecek ufak tefek aksaklıklar da bu sesleri arttırabilir. Dediğim gibi en önemlisi enjeksiyon sistemi. Bu sisteme baktırmanı tavsiye ederim. Gerek pompa ve enjektörlerden tut  hortumlarına kadar kontrol ettirmende yarar var. Eski nesil dizellerimizde mekanik pompa olduğundan bakımlarını yaptırmanızda sıkıntı yaşamazsınız. Tamir takımlarıyla bu sıkıntıların üstesinden gelinebilir. Motorunuzun Triger kapağı içindeki bütün kasnakları da ayrıyetten kontrol ettirin. Pompanızın kasnağınada baktırın. O kasnaklardaki aşınma bile düzenli ateşleme zamanını aksatabilir. Buda motorunuzda bariz bir ses artışına sebebiyet verebilir.

İyi forumlar..

Çevrimdışı oldboy

  • İleti: 303
    • Profili Görüntüle
PassatMk2 yorum ve yardımların için teşekkür ederim. Ayrıca otomotiv hocası olan bir arkadaşa da konuyu danıştım. O da arabayı görmedi ama kurumlaşma nedeniyle carbon temizliği yaptırmamı veyahut bir diğer ihtimalde de enjeksiyonların düzensiz (fazla) püskürtmesinin de buna neden olabileceğini, bu iki ihitmal üzerinde durmamı tavsiye etti. Enjeksiyon sisteminden siz de bahsetmişsiniz, kurumlaşma-carbon temizliği yorumu/ ihtimali hakkında ne düşünüyorsunuz?

Çevrimdışı PassatMk2m

  • İleti: 303
    • Profili Görüntüle
PassatMk2 yorum ve yardımların için teşekkür ederim. Ayrıca otomotiv hocası olan bir arkadaşa da konuyu danıştım. O da arabayı görmedi ama kurumlaşma nedeniyle carbon temizliği yaptırmamı veyahut bir diğer ihtimalde de enjeksiyonların düzensiz (fazla) püskürtmesinin de buna neden olabileceğini, bu iki ihitmal üzerinde durmamı tavsiye etti. Enjeksiyon sisteminden siz de bahsetmişsiniz, kurumlaşma-carbon temizliği yorumu/ ihtimali hakkında ne düşünüyorsunuz?

Motor kurumlanması sese etki edebilir fakat motorun kendi orjinal de olan sesine etki etmez diye düşünüyorum. Egzosttaki sese etkisi olabilir.

Çevrimdışı oldboy

  • İleti: 303
    • Profili Görüntüle
Motor kurumlanması sese etki edebilir fakat motorun kendi orjinal de olan sesine etki etmez diye düşünüyorum. Egzosttaki sese etkisi olabilir.
Tekrar teşekkürler ihtimaller üzerinde yoğunlaşacağım.

Çevrimdışı kemanchi

  • İleti: 238
    • Profili Görüntüle
öncelikle geçmiş olsun benimde başımda bu dert vardı.yakıtımda çoktu motorum da  öyle bir gürültü vardı ki herkes uyarıyordu ne kadar sesli çalışıyor diye arabayıda yeni almıştım neyse arkadaşlarla muhabbet ederken konu açıldı pompacıdan bahsetti enjektörlerimi kontrol etmemi tavsiye etti tanesi 10 tl den kontrol ediyor dedi kendim söküp götürdüm test yaptı ve hepsi işiyordu bunlarla uğraşmayalım yenisini alalım dedi hemen 1 takım bosch enjektör aldım yanlış hatırlamıyorsam 160 tl aldım daha ucuz markada vardı 120 tl civarı onu almadım özellikle bosch olsun dedi pompacı neyse topladı kütüklerde sağlam çıktı aldım eve geldim hemen taktım ve ve hava soğuktu çünkü soğuk havalarda daha çok sesli çalışıyordu eski halinde birazda tekleme oluyordu ısınınca düzeliyordu teklemesi sonra  arabanın marşına bastım inanılmayacak şekilde ses azaldı tekleme yoktu  şimdi süper oldu  önemli birşey daha söylemek istiyorum ön motor kulağım bozukmuş gidip aldım takmak için söktüm meğersem benzinli kulağı varmış arabanın üstünde şimdi dizel için olan yağlı modeli tabiki kapalı yağını göremiyorsunuz değiştirdim araba şimdi hiç bir yeri sallanmıyor titremiyor başım dan geçenler bunlar yardımcı olabildiysem ne mutlu iyi günler.
metin

Çevrimdışı oldboy

  • İleti: 303
    • Profili Görüntüle
öncelikle geçmiş olsun benimde başımda bu dert vardı.yakıtımda çoktu motorum da  öyle bir gürültü vardı ki herkes uyarıyordu ne kadar sesli çalışıyor diye arabayıda yeni almıştım neyse arkadaşlarla muhabbet ederken konu açıldı pompacıdan bahsetti enjektörlerimi kontrol etmemi tavsiye etti tanesi 10 tl den kontrol ediyor dedi kendim söküp götürdüm test yaptı ve hepsi işiyordu bunlarla uğraşmayalım yenisini alalım dedi hemen 1 takım bosch enjektör aldım yanlış hatırlamıyorsam 160 tl aldım daha ucuz markada vardı 120 tl civarı onu almadım özellikle bosch olsun dedi pompacı neyse topladı kütüklerde sağlam çıktı aldım eve geldim hemen taktım ve ve hava soğuktu çünkü soğuk havalarda daha çok sesli çalışıyordu eski halinde birazda tekleme oluyordu ısınınca düzeliyordu teklemesi sonra  arabanın marşına bastım inanılmayacak şekilde ses azaldı tekleme yoktu  şimdi süper oldu  önemli birşey daha söylemek istiyorum ön motor kulağım bozukmuş gidip aldım takmak için söktüm meğersem benzinli kulağı varmış arabanın üstünde şimdi dizel için olan yağlı modeli tabiki kapalı yağını göremiyorsunuz değiştirdim araba şimdi hiç bir yeri sallanmıyor titremiyor başım dan geçenler bunlar yardımcı olabildiysem ne mutlu iyi günler.
Enjektöre yoğunlaşıyorum siz de çok sağolun. Deneyimin paylaşılması ne kadar işe yarıyor. Sonucu en kısa zamanda paylaşacağım.

Çevrimdışı oldboy

  • İleti: 303
    • Profili Görüntüle
Arkadaşlar iyi bir haberim var. Bahsettiğim tırcı Timur Abi arabaya baktı test etti. Enjektör ve pompada sorun yok ama silindir kapağın ispanyol malı dedi -ki doğru taşlama yerine kapağı değiştirmiştim ve ispanyol malıydı- ve taşlanmış bu kapak dedi, bu yüzden soğuk çalışmada ses yüksek dedi. Bunu sorun etme ısınınca bu ses keser dedi. Motorun çok iyi durumda saat gibi dedi, hoşuma gitti :tamamdir Ama kapağı bizzat ben kendim almıştım ve sıfır bir maldı nasıl olur :(. Neyse orijinalin yerini hiçbir şey tutmuyor herhalde. En nihayetinde ortada ciddi birşey olmaması beni sevindirdi. Ben abartmışım herhalde, Kadir ustamdan da şüphe ettiğim için de kendime kızdım. O hala benim için bir numara. Herkese de ayrıca teşekkür ederim. Ortalığı biraz velveleye verdim galiba :)

Çevrimdışı fatih1708

  • İleti: 123
    • Profili Görüntüle
zaten bizim mk1 dizellerin sesi bariz sogukken fazla oluyor.titresimide oyle.benim golfun motor sogukken aklina gelen heryerden takirti geliyor icerde 2-3dk sonra hicbir ses gelmez oluyor.elbetteki gunumuz dizellerinden her haliyle cok gurultulu ve titresimli ama ben bunu seviyorum.