Gönderen Konu: Mk1 GTI  (Okunma sayısı 8328 defa)

Çevrimdışı SteveKhaN

  • İleti: 4
    • Profili Görüntüle
Mk1 GTI
« : 10 Ekim 2008, 14:09:45 »
merhabalar aranıza trabzondan katılıyorum trabzonlu arkadaşlar var ise görüşmek isterim... merak ettiğim bir kaç soru var  yardımcı olabilirseniz sevinirim...

vosvoslarla çok ilgiliym hatta şu anda 2. vosvosumu kullanıyorum... ilerki süreçte bir tane de golf gti alamayı düşünüyorum ama mk1 ler hoşuma gidiyor...

teknik verileri inceledim

"Golf GTI 1600 EG1/EG2"  in motor kodları nedir sanırım sadece motor kodlarından gti mı yoksa düz mü olduğunu anlayabiliriz şu anda kafasına takılan hoşuna giden alıp arkadasına gtı yazabiliyor...

 "Golf GTI 16S Oettinger EG" inde kodlarını yazabilirseniz sevinirim... türkiye de bulma şansımız nedir???

- alıınırken dikkat edilmesi gereken şeyler...
- yol tutuşu
- lpg de sorun çıkarıyormu?
- eksileri nedir?
- ısıtma sistemi nasıl iyi çalışıyormu malum kış aylarında da kullanıyoruz :D
- internette bir tane 83 model gördüm üzerinde yol bilgisayarı var diyordu ne kadar sağlıklı çalışıyor ve birde orjinalinde varmı kaç modellerinde var???
- klima varmı?
- motor fazla sorun çıakrıyormu ve parça bulma sıkıntınız varmı?
-kaporta sağlamlığı nedir?

ilginize çok teşekkür ederim şimdien bir volkswagen kullanıcısı olarak sanırım fazla soru sordum sanırım :D


Logged

Çevrimdışı fanatic06

  • İleti: 344
    • Profili Görüntüle
Ynt: Mk1 GTI
« Yanıtla #1 : 10 Ekim 2008, 14:24:35 »
galiba internette gördüğün benim GTİ  ;)
bu olabilir mi   istersen vereyim sana  :tamamdir

http://www.sahibinden.com/bu_ozellikler_bu_fiyata_acil_ihtiyactan_satilik_mk1WQQaXQQ10912385WQQpXQQdisplayitem

yol tutuşum süpper ötesi...
lpg de en ufak bir problemim yok... klimam yok... kaporta taş gibi....
motora 2500 YTL harcayıp yeni rektefiye ettirdim...
Şanzuman Golf 4 Şanzumanı...

*Arayıp ta bulamadığım parça yok Ankara'da*
Ama modifiye parçalarını da Almanya-İngiltere-Amerika dan alabiliyorum. (Ebay da Türkiyeden daha ucuza bulunabiliyor)

modelim 1982 ama 2000-2006 modeller arasında ne bir Tofaş Şahin ne Fiat Tipo-Tempra vs.vs. birçok araca değişmem...

Golf e alışan başka araca zor biner bence...

wallahi bitti... benden bu kadar  ;D

ELEŞTİRİ, GİZLİ HAYRANLIKTIR....

Çevrimdışı SteveKhaN

  • İleti: 4
    • Profili Görüntüle
Ynt: Mk1 GTI
« Yanıtla #2 : 10 Ekim 2008, 14:32:56 »
bende de volkswagen var zaten
73 model 1303 var bende volkswagen e aşınayım...

yol bilgisayarın çalışıyormu?

şu anda deil ilerisi için düşünüyorum...

ve neden golf4 şanzuman taktın ?

lpg sıralı sistem mi?
« Son Düzenleme: 10 Ekim 2008, 14:35:00 Gönderen: SteveKhaN »

Çevrimdışı fanatic06

  • İleti: 344
    • Profili Görüntüle
Ynt: Mk1 GTI
« Yanıtla #3 : 10 Ekim 2008, 14:37:05 »
Yol bilgisayarım tabi ki çalışıyor. Hem de iki kullanıcılı...
Digital göstergede ve yol bilgisayarında çalışmıyan hiçbir aksam yok..

Golf4 şanzuman aldığımda takılıydı..
Artı olarak sağolasıca hidrolik direksiyon - intercooler falan da  yaptırmış :sevgi:

ilerisi için benden alman zor olur
çünkü eşimin hamileliği nedeniyle en geç 1 ay içinde 3 aşağı 5 yukarı satmam lazım.
ELEŞTİRİ, GİZLİ HAYRANLIKTIR....

Çevrimdışı SteveKhaN

  • İleti: 4
    • Profili Görüntüle
Ynt: Mk1 GTI
« Yanıtla #4 : 10 Ekim 2008, 14:45:26 »
orjinalinde hidrolik direksiyon yokmu
intercooler yağ soğutma deilmi yada benmi yanlış hatırlıyorum...

güzel vosa benziyor ama ilanlara koyduğun fotoların hepsi farklı lastik ve jant takılı görünüyor :D  ??

allah analı babalı büyütsün hayırlısı olsun hocam benimde şu aralar maddi sıkıntılarım var yoksa gelip bakmıştım aracı...

Çevrimdışı fanatic06

  • İleti: 344
    • Profili Görüntüle
Ynt: Mk1 GTI
« Yanıtla #5 : 10 Ekim 2008, 14:53:54 »
bildiğim kadarıyla MK1 lerde hidrolik direksiyon yok...
intercooler evet yağ soğutucu..
yol bilgisayarında yağ ısısını görebiliyorum.
ama hangi dereceden sonra tehlikelidir ne derecede ne anlama gelir o kadar da motor uzmanı değilim.

temennilerin için teşekkürler
ELEŞTİRİ, GİZLİ HAYRANLIKTIR....

Çevrimdışı Mk1GTI

  • İleti: 5819
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: VW Golf mk1 GL
  • Şehir: Çanakkale
Ynt: Mk1 GTI
« Yanıtla #6 : 10 Ekim 2008, 21:14:04 »
Mk1 GTI lar zamanının şartlarına göre üstün kalite ve hassasiyet ile üretilmiş ve içine birazda safkan RUH eklenmiş bir model.... Serinin Spor modeli GTI adını taşıyor ve bu seride 2 motor kullanıldı  Bunlardan 1 i EG 1600cc 82 sonlarına kadar diğeri DX 1800cc olarak 83 model... Fabrika dahilinde başka motor seçeneği üretilmedi sadece 3. parti üreticiler motor ve aksesuar üzerinde ilaveler yaptı bunlardan biriside Oettinger firması... Bu firmalar 16V üst kapak, Süpercharger ve Turbo gibi modlamalar ekledi ve bu serilere body kit gibi ilaveler yaptı....

Mk1 GTI larda 80 e kadar 4 ileri şanzuman sonrasında 5 ileri şanzuman kullanıldı.... 

Hiçbir Mk1 GTI da Hidrolik direksiyon kullanılmadı ama bunun nedeni o yıllarda hidrolik direksiyon sistemlerinin spor kullanımda sorun yaratması idi ama merak etme hidrolik direksiyon gibi hafif ve süratlendikçe sertleşen bir yapıda...

Yol bilgisayarı ise serinin sadece PİRELLİ modelinde ilave edildi ondana digital saate birtakım ilaveler yapıldı diğer modellerde yoktu....

 Yol tutuşu günümüzdeki araçlara bile hala ben sizden iyiyim dedirtecek kadar güzel...

 LPG de sorun çıkartıyormu derseniz evet derim çünki orjinal sisteme 4 noktadan püskürtme takmadığınız sürece sorun var...

 Isıtma sistemi bir alman arabasında nasıl olması gerekiyorsa öğle yani ısıtıyor (Tabi yazlık termostatı unutup kışın donuyorum diyorsanız benim gibi :) )

 Klima Avrupa modellerinde kullanılmadı sadece ABD modellerine uygulandı...

 MK1 bir katır kadar sağlam araç yıllara herkonuda meydan okumuş ve bakımlarını yaptığınız sürecede devam edecektir...

 81 sonrası karoser paslanmaz malzeme ilavesi ile üretildi buda önemli bir konu...


 Tabi bir malın fanatiği olmak lazım onun sorunlarını görmezden gelmek için....
« Son Düzenleme: 10 Ekim 2008, 21:18:05 Gönderen: Mk1GTI »
"Çalışmadan, öğrenmeden, yorulmadan rahat yaşamanın yollarını alışkanlık haline getirmiş milletler, evvela haysiyetlerini, sonra hürriyetlerini ve daha sonra da istikballerini kaybetmeye mahkumdurlar"

Çevrimdışı fanatic06

  • İleti: 344
    • Profili Görüntüle
Ynt: Mk1 GTI
« Yanıtla #7 : 10 Ekim 2008, 23:33:10 »
eline sağlık  :tamamdir
ELEŞTİRİ, GİZLİ HAYRANLIKTIR....

Çevrimdışı SteveKhaN

  • İleti: 4
    • Profili Görüntüle
Ynt: Mk1 GTI
« Yanıtla #8 : 11 Ekim 2008, 18:02:41 »
Mk1 GTI lar zamanının şartlarına göre üstün kalite ve hassasiyet ile üretilmiş ve içine birazda safkan RUH eklenmiş bir model.... Serinin Spor modeli GTI adını taşıyor ve bu seride 2 motor kullanıldı  Bunlardan 1 i EG 1600cc 82 sonlarına kadar diğeri DX 1800cc olarak 83 model... Fabrika dahilinde başka motor seçeneği üretilmedi sadece 3. parti üreticiler motor ve aksesuar üzerinde ilaveler yaptı bunlardan biriside Oettinger firması... Bu firmalar 16V üst kapak, Süpercharger ve Turbo gibi modlamalar ekledi ve bu serilere body kit gibi ilaveler yaptı....

Mk1 GTI larda 80 e kadar 4 ileri şanzuman sonrasında 5 ileri şanzuman kullanıldı.... 

Hiçbir Mk1 GTI da Hidrolik direksiyon kullanılmadı ama bunun nedeni o yıllarda hidrolik direksiyon sistemlerinin spor kullanımda sorun yaratması idi ama merak etme hidrolik direksiyon gibi hafif ve süratlendikçe sertleşen bir yapıda...

Yol bilgisayarı ise serinin sadece PİRELLİ modelinde ilave edildi ondana digital saate birtakım ilaveler yapıldı diğer modellerde yoktu....

 Yol tutuşu günümüzdeki araçlara bile hala ben sizden iyiyim dedirtecek kadar güzel...

 LPG de sorun çıkartıyormu derseniz evet derim çünki orjinal sisteme 4 noktadan püskürtme takmadığınız sürece sorun var...

 Isıtma sistemi bir alman arabasında nasıl olması gerekiyorsa öğle yani ısıtıyor (Tabi yazlık termostatı unutup kışın donuyorum diyorsanız benim gibi :) )

 Klima Avrupa modellerinde kullanılmadı sadece ABD modellerine uygulandı...

 MK1 bir katır kadar sağlam araç yıllara herkonuda meydan okumuş ve bakımlarını yaptığınız sürecede devam edecektir...

 81 sonrası karoser paslanmaz malzeme ilavesi ile üretildi buda önemli bir konu...


 Tabi bir malın fanatiği olmak lazım onun sorunlarını görmezden gelmek için....


cevapların için çok teşekkür ederim alman malı kullandığım için biliyoruz bi kaç şeyini :D
söylediğim gibi bende de 73 model vosvos var dediğin gibi bir malın fanatiği olunca sorunları çözmek için bol sabrımız oluyor... vosvoslardan alışkınım genelde

direksiyon kremayer sanırım hidrolik deil ama onun gibi rahat eğer öyle ise hidrolik e gerek kalmaz... :D



Çevrimdışı MK1_pwer

  • İleti: 90
  • !!Batuhan_Koray!!
    • Profili Görüntüle
Ynt: Mk1 GTI
« Yanıtla #9 : 13 Ekim 2008, 16:38:31 »
eline sağlık  :tamamdir
abi sana bişey soracam arabandaki stoplar satılıkmı?
!!!Küçük Ama Etkili!!!

Çevrimdışı fanatic06

  • İleti: 344
    • Profili Görüntüle
Ynt: Mk1 GTI
« Yanıtla #10 : 13 Ekim 2008, 17:43:46 »
abi sana bişey soracam arabandaki stoplar satılıkmı?

stoplar satılık değil kanka... komple araba satılık  ;D

ama istersen bi bakayım.. al sana bir link...
http://cgi.ebay.co.uk/Golf-mk1-Crystal-style-m3-rear-lamp-set_W0QQitemZ310081471512QQcmdZViewItem?hash=item310081471512&_trkparms=72%3A1301%7C39%3A1%7C66%3A4%7C65%3A12%7C240%3A1318&_trksid=p3286.c0.m14
kargo dahil 252 YTL. biraz tuzlu

ELEŞTİRİ, GİZLİ HAYRANLIKTIR....

Çevrimdışı fanatic06

  • İleti: 344
    • Profili Görüntüle
ELEŞTİRİ, GİZLİ HAYRANLIKTIR....

Çevrimdışı MK1_pwer

  • İleti: 90
  • !!Batuhan_Koray!!
    • Profili Görüntüle
Ynt: Mk1 GTI
« Yanıtla #12 : 13 Ekim 2008, 19:05:06 »
vallahi ikiside süperde şimdilik oldukça tuzlu bana araba zaten 1.500 ytl masraf açacak komple toplattıracaz altı fln biraz çürükte ondan  ;D
!!!Küçük Ama Etkili!!!