Gönderen Konu: MK1 - 1.6 GTI TEKLEME SORUNU  (Okunma sayısı 40936 defa)

Çevrimdışı CoX_BoY

  • İleti: 1001
    • Profili Görüntüle
Ynt: MK1 - 1.6 GTI TEKLEME SORUNU
« Yanıtla #28 : 12 Aralık 2012, 09:28:24 »
dedigin gibi motor yeni yapildigi icin alisma sureside olabilir yakiti mesafesinden emin oldun bi yerde olce bilirsin devir saati dogru caliisiyordu safece sayac arada bi saymiyordu km tl taam oturmamis ola bilir onu kontrol et ben saat arastirayim  sana bide avans ayarinida konturol et derim ben
« Son Düzenleme: 12 Aralık 2012, 09:30:06 Gönderen: CoX_BoY »

Logged

Çevrimdışı ismlakts

  • İleti: 35
    • Profili Görüntüle
Ynt: MK1 - 1.6 GTI TEKLEME SORUNU
« Yanıtla #29 : 12 Aralık 2012, 10:54:05 »
O sistemi bızıklattıkça sorunların artar.. Motor yapılmış araca kesin yanlış takılan bişey var tabi aracı aldığın zaman ile motor yapıldıktan sonraki sorunlar farklı ise..  Mengenteilerın ayarını söyle ustana çok bızıklamasın sonra bidaha çalışmaz hale gelir tr yi dolaşırsın usta ararken.

 Hava akışmetre diye bir sistem yok k-jet te..  Ek hava valfi ile ek benzin regulatörü vardır bunlarda Jikle görevi görür sistemde.. Yani motor ısınana kadar ek hava ve benzin sağlar sisteme bu 2 birime sabit 12 volt gelmesi gerek eğer bu voltaj gelmesse sistem doğru çalışmaz.  bu 2 parçayı kontrol edin.. Motor soğukken 1200-1300rpm olacak bu birimler ek yakıt ve havayı 1-2dk da kesmeye başlar ve rolantin 900-1000rpm gelecek... 

 Motor yapılmış birde sente ayarı önemli, GTI makinada motor soğukken sente ayarı yapılmaz aklınızda olsun. Motor içi su sıcaklığı 75c+ olacak ve devir 4500 de iken volandan tabancalanacak.

avans ayarı
sente ayarı
rolanti ayarı aynı seymidir ?

Al basına belayı

Çevrimdışı ismlakts

  • İleti: 35
    • Profili Görüntüle
Ynt: MK1 - 1.6 GTI TEKLEME SORUNU
« Yanıtla #30 : 12 Aralık 2012, 11:03:24 »
dedigin gibi motor yeni yapildigi icin alisma sureside olabilir yakiti mesafesinden emin oldun bi yerde olce bilirsin devir saati dogru caliisiyordu safece sayac arada bi saymiyordu km tl taam oturmamis ola bilir onu kontrol et ben saat arastirayim  sana bide avans ayarinida konturol et derim ben


kardeş devir saati çalışıo ama nasıl deyim yani saat 7000  kdr ama kadran 9-10 bin olsa oraya kdr gidiyo aşıyo yani 7000 i ustada ibreye bakıp yaparsak yanılırız diyor
km saatini söksem sayacı tekrar çalışır hale getirebilirmiyiz acaba
ha bide elektirik olayını çözdüm sigorta tablasındaki kablolarda erime varmış genel stop etme ordan baya bir kabloyu kendimiz degiştirdik eriyen kablolar jaklar deişti yolda giderken stop etmiyo artık şimdi bi tekleme kaldı
Al basına belayı

Çevrimdışı mami6848

  • İleti: 947
  • Sen Yetkili bi Abiye benziyosun :)
    • Profili Görüntüle
Ynt: MK1 - 1.6 GTI TEKLEME SORUNU
« Yanıtla #31 : 12 Aralık 2012, 22:40:27 »
Beyler Bende kullanıyorum aynı motordan ve çok çok sorunlar yaşadım ve yaşamaya devam ediyorum :) kendi yaşadığım sorunlardan yola çıkarak söylüyorum AVANS ayarını baktırın ve birde sistemdeki emiş yapan boruları ve emmenin arkadasında ek hava valfine giren boruları (görünmeyen yerde olduğu için) kontol edin en ufak hava kaçağında sistem arıza cıkarıyor kolay gelsin simdiden :)

Çevrimdışı satarfaction

  • İleti: 177
    • Profili Görüntüle
Ynt: MK1 - 1.6 GTI TEKLEME SORUNU
« Yanıtla #32 : 13 Aralık 2012, 00:31:08 »
avans değeri 5 ile 7 derece arasında ayarlanacak tabanca ile 950 devirde ve ayarlanırken vakum borusu bağlı olmuycak distiribütörde.(katalog değeri)

Çevrimdışı GolfMk1Cabrio

  • İleti: 10392
  • My Life Golf GTI :)
    • Profili Görüntüle
Ynt: MK1 - 1.6 GTI TEKLEME SORUNU
« Yanıtla #33 : 13 Aralık 2012, 01:11:18 »
avans ayarı
sente ayarı
rolanti ayarı aynı seymidir ?


Hayır hepsi çok farklı şeyler önce sente sonra avans en son rolenti ayarı yapılır  :tamamdir
ob ein leben nach dem cabrio ist ???

Çevrimdışı satarfaction

  • İleti: 177
    • Profili Görüntüle
Ynt: MK1 - 1.6 GTI TEKLEME SORUNU
« Yanıtla #34 : 13 Aralık 2012, 01:12:17 »
bi arkadaşda demiş gti da sente ayarı farklıdır diye öle birşey yok

Çevrimdışı ismlakts

  • İleti: 35
    • Profili Görüntüle
Ynt: MK1 - 1.6 GTI TEKLEME SORUNU
« Yanıtla #35 : 13 Aralık 2012, 02:11:29 »
Arkadslar cok saolun ali abi pek sallamiodu bu gun kendi ugrasti tevzi makarasi kisa uclu yeni tip atesleme mesafesini kisatlmak icin orj al dedi uzun yirnakli deistitdik distributir kapagi ve bujiler de degistii
Ama teklemenin onlardan olmadigini degismesi gerektigini soyledi
4. yanma odasinda pronlem var dio mengenteiler deki benzin hortumlsrinin vidalarini tek tek gevsetip motordaki rolanti dususunu dinledi hakkaten de 4 benzin hortumunu sokunce motor devri degismedi
Enjektor memelerini soktu puskurtmeye bakti en son 4. kabloyu mengenteiler dan tapasini acip 4. gozun benzin atan yerden alyanla tamamen kisip bir kisin manifoltun arkadan hava ayariyla rolantiyi dusurdu oda ordan 4. enhektirun benzini acti araba bence oldu ama usta inatlasti hala olmadi sabahtan gel aksama kdr surer tam performans icin egzozdan vuuuuuuuu diye ses gelene kdr bu araba tam olmaz patlamar olmucak egzoz sesinde dio
Ya motorun genel sistemi sorunsuz benzin pompasi elektirik aksami vs sorunsuz olacak yada bu namussuz.( Yakit distirbitoru )bulabilirsen sifirini bul ben bu arabayi napiom bide o zaman gor dedi ii tmm bakariz dedim :d
Ben arasi soumadan bi gun sabahtan birakayim
 kendi cabrio mk1 ini ayar tutmuo die dizele cevirmis satilik duyrulur

Ustayla pek muhabbet edemioz cok soru soruyon diyecek biraz yogun
Benzin pompasindan zizzzzzz die arabanin icinden net duyulacak bir sesgelir mi
Deismesi gerekli mi
« Son Düzenleme: 13 Aralık 2012, 02:16:58 Gönderen: ismlakts »
Al basına belayı

Çevrimdışı satarfaction

  • İleti: 177
    • Profili Görüntüle
Ynt: MK1 - 1.6 GTI TEKLEME SORUNU
« Yanıtla #36 : 13 Aralık 2012, 02:22:25 »
Arkadslar cok saolun ali abi pek sallamiodu bu gun kendi ugrasti tevzi makarasi kisa uclu yeni tip atesleme mesafesini kisatlmak icin orj al dedi uzun yirnakli deistitdik distributir kapagi ve bujiler de degistii
Ama teklemenin onlardan olmadigini degismesi gerektigini soyledi
4. yanma odasinda pronlem var dio mengenteiler deki benzin hortumlsrinin vidalarini tek tek gevsetip motordaki rolanti dususunu dinledi hakkaten de 4 benzin hortumunu sokunce motor devri degismedi
Enjektor memelerini soktu puskurtmeye bakti en son 4. kabloyu mengenteiler dan tapasini acip 4. gozun benzin atan yerden alyanla tamamen kisip bir kisin manifoltun arkadan hava ayariyla rolantiyi dusurdu oda ordan 4. enhektirun benzini acti araba bence oldu ama usta inatlasti hala olmadi sabahtan gel aksama kdr surer tam performans icin egzozdan vuuuuuuuu diye ses gelene kdr bu araba tam olmaz patlamar olmucak egzoz sesinde dio
Ya motorun genel sistemi sorunsuz benzin pompasi elektirik aksami vs sorunsuz olacak yada bu namussuz bulabilirsen sifirini bul ben bu arabayi napiom bide o zaman gor dedi ii tmm bakariz dedim :d
Ben arasi soumadan bi gun sabahtan birakayim
 kendi cabrio mk1 ini ayar tutmuo die dizele cevirmis satilik duyrulur

Ustayla pek muhabbet edemioz cok soru soruyon diyecek biraz yogun
Benzin pompasindan zizzzzzz die arabanin icinden net duyulacak bir sesgelir mi
Deismesi gerekli mi

ne bujisi taktın bosch w7dc ? tevzi makarası orijinal taktığınıda sanmıyorum kodu ne ? bence mengenteileri kurcalatman iyi bişi değil ama hayırlısı

Çevrimdışı ismlakts

  • İleti: 35
    • Profili Görüntüle
Ynt: MK1 - 1.6 GTI TEKLEME SORUNU
« Yanıtla #37 : 13 Aralık 2012, 02:23:20 »
Beyler Bende kullanıyorum aynı motordan ve çok çok sorunlar yaşadım ve yaşamaya devam ediyorum :) kendi yaşadığım sorunlardan yola çıkarak söylüyorum AVANS ayarını baktırın ve birde sistemdeki emiş yapan boruları ve emmenin arkadasında ek hava valfine giren boruları (görünmeyen yerde olduğu için) kontol edin en ufak hava kaçağında sistem arıza cıkarıyor kolay gelsin simdiden :)

Napacaz ya bu hep boylee mi gidecek anlamadim ki yaza elktirik tesisatinida komple deistirecem ins ondan sonrada ariza cikmaz
Al basına belayı

Çevrimdışı GolfMk1Cabrio

  • İleti: 10392
  • My Life Golf GTI :)
    • Profili Görüntüle
Ynt: MK1 - 1.6 GTI TEKLEME SORUNU
« Yanıtla #38 : 13 Aralık 2012, 02:23:31 »
Helal olsun bilegi saglam ustaymış ugrasıyo demekki TR'de böyle ustalar oldugunu görmek gerçekten güzel  :tamamdir Benzin pompasından ses gelmesi normal zaten gelmiyorsa sıkıntı var demektir  :)
ob ein leben nach dem cabrio ist ???

Çevrimdışı ismlakts

  • İleti: 35
    • Profili Görüntüle
Ynt: MK1 - 1.6 GTI TEKLEME SORUNU
« Yanıtla #39 : 13 Aralık 2012, 02:32:08 »
Vw parcacilarini tek tek gzdik yentip makara var ama orjinalini bulmk cok zor dedi bir yerde buldum 20 lire yeni tip kisa tirnak 15 bujiler 3tirnakli kodunu bilmiyorum
Valla haklisinda kurcalama desem al kendin yap dicek tek guvndigim nokta arkadasin mk1 e super sarjli g60 koydu bir motor yapti
Subaru yetisemio
Ins benimkini de sapasaglam yapar biktim bunlarla ugrasmktan dio benmkinide yapsinda artik bende biktim diyince sendaha cooook bikarsin dedi :bekleriz:
Al basına belayı

Çevrimdışı satarfaction

  • İleti: 177
    • Profili Görüntüle
Ynt: MK1 - 1.6 GTI TEKLEME SORUNU
« Yanıtla #40 : 13 Aralık 2012, 02:40:23 »
valla bosch kodu tevzi makarasının  1 234 332 300 olacak 1 ohm..ayrıca orijinal bujide bosch w5dc ama o yok onun yerine ngk bp7es..bunlar çokmu  önemli benzerleride takılabilir sadece sölüyüm dedim.benzin pompası yetiştiremiyorsa sıfırı var çok para değil.işallah olur ;)

Çevrimdışı STAK67

  • Volkswagen Türkiye - 2
  • İleti: 4836
  • Hasan Ali
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Golf 1 Cabriolet
  • Şehir: Ankara
Ynt: MK1 - 1.6 GTI TEKLEME SORUNU
« Yanıtla #41 : 13 Aralık 2012, 02:45:17 »
cabrioya ne istiyor bi aralar 20 civarı rakamlar konuşuluyodu ama  ::)