Hoşgeldiniz Ziyaretçi. Lütfen giriş yapın veya kayıt olun. Aktivasyon epostanız mı yok?

Gönderen Konu: Golf bakıyorum (sonunda)  (Okunma sayısı 13683 defa)

Çevrimdışı TEYOLOGY

    Otomobil
    (fırsatı bulur bulmaz tekrar Vag'dayım)
    Şehir
    Manisa
Golf bakıyorum (sonunda)
« : 26 Nisan 2012, 00:45:06 »
uzun süredir sitedeyim. ama kredi bitmek bilmedi. az da kaldı aslında. ama uzunca bir süredir beklediğim ve artık umudumu kestiğim bir ödemenin hiç beklemediğim bir anda gelmesi durumu söz konusu oldu. bir iki gün içinde netleşecek umarım. ben de zaman kazanmak açısından şimdiden bakmaya başladım sitelere satılık ilanlarına.

5000-5500 civarı bir mk1 bakmaya başladım. piyasada abuk arabalara subuk rakamlar çekiliyor. aradan bir kaç ilan sıyrılıyor sadece. en çok dikkatimi çekeni paylaşmak istedim. belki bilen vardır yerinde gören vardır diyerekten.

1) http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-volkswagen-hastasina-ozel-mavi-inci-66894655/detay

yorumlar lütfen.  :-X

edit: dikkatli şekilde fotoları inceleyince ön tampon altındaki bükülme, sağ marşpiyeldeki eğrilik, kaputtaki ayarsızlık dikkat çekiyor. sol tarafın fotosu yok.

bir iki link daha ekleyeyim de bari alternatifleri de görelim birlikte. tabi illa ki bunlardan birisi olacak da değil.

2) http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-volkswagen-on-numara-golf-orjinal-82092921/detay

aracın ilk sahibi olduğunu iddia ediyor satıcı. doğruysa en azından 7 kocalı hürmüz olmamıştır.

bu araçta da marşpiyeldeki zımbırtılar göze çok batıyor. td olması hem avantaj hem de dezavantak olabilir (motorun durumuna göre) ayrıca yine içinin ve sol tarafının fotosu yok. mevcut fotoları da detaylı değil.

3) http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-volkswagen-coktemiz-kredi-karti-borcundan-dolayi-satiyorum-81267620/detay

bu araç dikkat çekici. fotoları gayet temiz duruyor. ama Kayserilinin pazarlama zekası korkutuyor. Kayseri'de kardeşim görev yapıyor. bu araca ulaşmak ve baktırmak kolay olacak o açıdan. ama belki bilen vardır. gitmeye bile gerek yok denir orası başka.

4) http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-volkswagen-alan-pisman-olmaz-77090479/detay

bu araç da dikkatimi çekti. benim açımdan dezavantaj denilebilecek durum 77 model olması, ve 3 kapılı olması. sunroof olması ise avantaj. yine foto detaylı değil, ve iç döşeme durumuna dair bir bilgi yok.

şimdilik bu kadar.  :)
« Son Düzenleme: 26 Nisan 2012, 00:56:01 Gönderen: TEYOLOGY »
Kamış ses verince ney oldum sanır, İplik gerilince yay oldum sanır.
Sarayda oturmakla padişah olmaz kişi,
Abdal ata binince bey oldum sanır.

Çevrimdışı SNCKTR

  • Nekmiye Babo Jiv...
Ynt: Golf bakıyorum (sonunda)
« Yanıtla #1 : 26 Nisan 2012, 01:01:37 »
sevindim bu habere Tolga abicim diesel beklerim senden  :)
http://i44.tinypic.com/akescz.gif
       http://golfmk1ciyiz.biz/Smileys/default/tapinin.gif  
http://50.tinypic.com/15f33o.gif

Çevrimdışı TEYOLOGY

    Otomobil
    (fırsatı bulur bulmaz tekrar Vag'dayım)
    Şehir
    Manisa
Ynt: Golf bakıyorum (sonunda)
« Yanıtla #2 : 26 Nisan 2012, 01:18:30 »
sevindim bu habere Tolga abicim diesel beklerim senden  :)

dizel benzinli ayırt etmiyorum valla. 5 vitesli ve 2013 yazına kadar bakımlar hariç büyük masraf (acil kaporta-boya, motor-şanzıman elektrik tesisatı gibi) çıkartmayacak bir araç bakıyorum. şasi ve direkler takıntım var sadece.
Kamış ses verince ney oldum sanır, İplik gerilince yay oldum sanır.
Sarayda oturmakla padişah olmaz kişi,
Abdal ata binince bey oldum sanır.

Ynt: Golf bakıyorum (sonunda)
« Yanıtla #3 : 26 Nisan 2012, 08:41:08 »
hayırlı uğurlu olsun bende nacizane bir şeyler eklemek isterim araba alacağını belirtmişsin piyasadan nasıl araba alırsan al muhakkak gidip bir kaç yerine harcama yapman zarruridir yani bu kaçınılmaz bir gereklilik ben arkadaştan aldım b

Çevrimdışı nizam

  • VW BORA 1.9 TDI 66 kv
Ynt: Golf bakıyorum (sonunda)
« Yanıtla #4 : 26 Nisan 2012, 09:14:50 »
dizel benzinli ayırt etmiyorum valla. 5 vitesli ve 2013 yazına kadar bakımlar hariç büyük masraf (acil kaporta-boya, motor-şanzıman elektrik tesisatı gibi) çıkartmayacak bir araç bakıyorum. şasi ve direkler takıntım var sadece.

virüs virüs virüs
Paylaştığın senindir, biriktirdiğin değil

Yunus EMRE


ARABA ARIYOM BİLADER SORUN MU VAR :)

Ynt: Golf bakıyorum (sonunda)
« Yanıtla #5 : 26 Nisan 2012, 13:14:17 »
Hayırlısı ile güzel bi araç denk gelir inşallah. Bende aracıma ilan koydum fiyatıda biraz yüksek yazdım özellikle güzel durmayan fotolar ekledim zaten satmayada niyetim yok. Çok araç baktım fakat bi çoğunun sasesinde dikiş var her tarafı darbeli illaki kaza olur ama biraz derli toplu arabayıda orjinal diye satmak ayıp bence. Benimde ilk baktığım yerler sase ve direkler oynama ve çürük yoksa yada yapılabilir durumdaysa diğer taraflar pek önemli değil   

Çevrimdışı Mk1GTI

    Otomobil
    VW Golf mk1 GL
    Şehir
    Çanakkale
Ynt: Golf bakıyorum (sonunda)
« Yanıtla #6 : 26 Nisan 2012, 14:56:17 »
Allah kolaylık versin.. Çok güzel araştıma yapman gerek ilanlarda gördüğün araçlar yanına gittiğin gibi çıkmıyorlar o yüzden araç parası ayrı yol parası ayrı şekilde kendini ayarla.. Ben her seferinde 10 araç belirleyip onlara bakmaya gidiyordum ve anca 1 yada 2 si düzgün çıkıyor o yüzden sinirlerine hakim olucaksın fazlada muhatap olmayıp hayırlı satışlar deyip listendeki diğer araçlara yöneliceksin..

Kazalı kazasız yada çürük gibi kavramlar senin ayırdığın bütçe ile alakalı.. Kazası olmayan mk1 bulmak imkansız ama tabi en önemlisi taklası yada bele kadar gömülü kazası olmaması.. Karoserinde boya kötü yada çok macunlu olabilir bunlar sorun değil önemli olan şasinin çok darbe alıp karoserinde kağıt gibi olmamsı önemli..

 Derli toplu mk1 lerde 4000 den kapak açıyor ama 4-5bin lik araçlarda illaki orta ölçekli masraflar vardır zaten hiç masrafsız olanlardas 6000 üstünden başlıyor tabi oda tartışılır. Kimi satıcı ayarsız sallıyo :) :)

 Verdiğin linkelerdeki araçlardan en göze hoş geleni izmirdeki tek kapı olan mavi olan üstten ucuz bir şekilde toplanmış diğer kırmızıda uzak dur diyor yeşil olanda bakılabilir..

 Dizel araçta karoser veya yürür 2. planda olmalı önemli nokta motorun durumu o yüzden yeni motor yaptırılmışlarda 2 kere düşünmeni tavsiye ederim ve aracı almadan iyice test etmen önemli. Dizel hararetete kalkmamalı bunu mutlaka ön plana al sonra başını yakar.

 Allah kurtarsın diyorum görüceğin birçok mk1 miğdeni bulandıracaktır ama virüs işledi ise istediğine ulaşacaksın  :tamamdir

 
"Çalışmadan, öğrenmeden, yorulmadan rahat yaşamanın yollarını alışkanlık haline getirmiş milletler, evvela haysiyetlerini, sonra hürriyetlerini ve daha sonra da istikballerini kaybetmeye mahkumdurlar"

Çevrimdışı TEYOLOGY

    Otomobil
    (fırsatı bulur bulmaz tekrar Vag'dayım)
    Şehir
    Manisa
Ynt: Golf bakıyorum (sonunda)
« Yanıtla #7 : 27 Nisan 2012, 10:43:18 »
virüsü ben zaten severek ve isteyerek kendim damarlarıma enjekte etmişim. sorun yok. devası da belli. bir mk1 sahibi olmak.

kazasız derken boyası değişeni olmayan anlamında demiyorum. söylediklerine harfiyen katılıyorum. kafadan veya ön çaprazlardan kuvvetli darbeyi alıp "yengeç mode=on" araçlardan birine binmek istemiyorum. ya da şasileri çürümüş bitmiş bir araca binip kendimin eşimin çocuklarımın canını taşımak istemiyorum.  sıfır araçta dahi düşüncem aynıdır. bir aracın kaputunun değişmesi isterse 1 yaşında araç olsun önemli değil benim için. ama kaputa saksı düşüp değişmesi ile aracın ortadan direğe girip kaputunun değişmesi arasında da fark var tabi ki.

benim düşüncem şu. aldığım araç 1.5 sene başımı ağrıtmasın. bakımı düzgün takip edildiği sürece yolda bırakmasın. 1.5 sene sonra ben bunu güzelce restore edeyim ve ömürlük elimde dursun. ileride gerekirse ikinci bir araç da alayım ama hep bende kalsın.

bu noktada da 2 farklı fikir arasında gidip geliyorum. biri diyor ki sabret doğru mk1'i bulana kadar bekle. diğeri de diyor ki yeterince uzun süre araçsız kaldın. mevcut mk1lere bak. düzgünü çıkmazsa başka bir araca yönel. ama samara ama şahin. yine de bakmaya devam et. doğru mk1i bulduğunda da git gör beğenirsen yine al. bu ikinci fikre daha yakınım şu an.

gönderdiğim linklerdeki kayserideki dizel araçla ilgili dezavantaj olarak dizel motorlu olması ve motor durumunu bilmemek diye yazmamın sebebi, belirttiğin sebep. İzmir, Aydın ulaşabileceğim, Ankara ve Kayseri ise baktırabileceğim yerler olduğu için yazdım. Hatay, Samsun Trabzon, Balıkesir, Uşak, Antalya, Kütahya yine yakın ya da baktırabileceğim yerler. pergeli biraz daha açarsam Muğla, Bursa da menzile girer. bakacağız artık. ya nasip dedik bir kere.

söylemeden geçmek istemiyorum. virüs bulaştıktan sonra uygun çoğalma ortamını sağlayan başlıklar senin Maverick ve Escocem'in aracının başlığı idi.
« Son Düzenleme: 27 Nisan 2012, 10:47:51 Gönderen: TEYOLOGY »
Kamış ses verince ney oldum sanır, İplik gerilince yay oldum sanır.
Sarayda oturmakla padişah olmaz kişi,
Abdal ata binince bey oldum sanır.

Çevrimdışı nizam

  • VW BORA 1.9 TDI 66 kv
Ynt: Golf bakıyorum (sonunda)
« Yanıtla #8 : 27 Nisan 2012, 10:56:02 »
:)
Paylaştığın senindir, biriktirdiğin değil

Yunus EMRE


ARABA ARIYOM BİLADER SORUN MU VAR :)

Çevrimdışı TEYOLOGY

    Otomobil
    (fırsatı bulur bulmaz tekrar Vag'dayım)
    Şehir
    Manisa
Ynt: Golf bakıyorum (sonunda)
« Yanıtla #9 : 27 Nisan 2012, 11:16:36 »
Kamış ses verince ney oldum sanır, İplik gerilince yay oldum sanır.
Sarayda oturmakla padişah olmaz kişi,
Abdal ata binince bey oldum sanır.

Ynt: Golf bakıyorum (sonunda)
« Yanıtla #10 : 27 Nisan 2012, 12:29:57 »
Dizel araçta en çok nelere dikkat edilmeli bunlarıda burada paylaşalım ben alırken üst yağ kapağını açtım üflüyordu ikinci gittiğimde burdan biraz araştırdım yağ çubuğundan baktım yağ yakiyordu 10.40 yağ kullanıldığında 1000 kmde 1litre 20.50 yağda 700 750 gram 15.40 üç 500 600 gram eksikttiğıni farkettim aslında en kalını 20.50 en az onda yakması gerekmezmi

Çevrimdışı TEYOLOGY

    Otomobil
    (fırsatı bulur bulmaz tekrar Vag'dayım)
    Şehir
    Manisa
Ynt: Golf bakıyorum (sonunda)
« Yanıtla #11 : 27 Nisan 2012, 14:59:38 »
Dizel araçta en çok nelere dikkat edilmeli bunlarıda burada paylaşalım ben alırken üst yağ kapağını açtım üflüyordu ikinci gittiğimde burdan biraz araştırdım yağ çubuğundan baktım yağ yakiyordu 10.40 yağ kullanıldığında 1000 kmde 1litre 20.50 yağda 700 750 gram 15.40 üç 500 600 gram eksikttiğıni farkettim aslında en kalını 20.50 en az onda yakması gerekmezmi

mantıken evet. ama tek ölçümde hatalı sonuç verebilir. hata payı daha çoktur.
Kamış ses verince ney oldum sanır, İplik gerilince yay oldum sanır.
Sarayda oturmakla padişah olmaz kişi,
Abdal ata binince bey oldum sanır.

Çevrimdışı nizam

  • VW BORA 1.9 TDI 66 kv
Ynt: Golf bakıyorum (sonunda)
« Yanıtla #12 : 27 Nisan 2012, 15:11:09 »
Dizel araçta en çok nelere dikkat edilmeli bunlarıda burada paylaşalım ben alırken üst yağ kapağını açtım üflüyordu ikinci gittiğimde burdan biraz araştırdım yağ çubuğundan baktım yağ yakiyordu 10.40 yağ kullanıldığında 1000 kmde 1litre 20.50 yağda 700 750 gram 15.40 üç 500 600 gram eksikttiğıni farkettim aslında en kalını 20.50 en az onda yakması gerekmezmi

20/50 kalın gelir viskontesi farklıdır bizim ülkemiz için en uygun dizele 10/40 yağ aracın sekman durumu nasıl yağ yakıyor demişsiniz arabada sıkıştırma esnasında mavi duman geliyor mu bunu kontrol ettiniz mi
Paylaştığın senindir, biriktirdiğin değil

Yunus EMRE


ARABA ARIYOM BİLADER SORUN MU VAR :)

Çevrimdışı TEYOLOGY

    Otomobil
    (fırsatı bulur bulmaz tekrar Vag'dayım)
    Şehir
    Manisa
Ynt: Golf bakıyorum (sonunda)
« Yanıtla #13 : 27 Nisan 2012, 16:38:58 »
20/50 kalın gelir viskontesi farklıdır bizim ülkemiz için en uygun dizele 10/40 yağ aracın sekman durumu nasıl yağ yakıyor demişsiniz arabada sıkıştırma esnasında mavi duman geliyor mu bunu kontrol ettiniz mi

ama işte viskozite yağın parçalara yapışma kabiliyeti olarak nitelendirilebilir. kalın yağın viskozitesi fazladır. normal şartlar altında daha az yağ yakması gerekir.

dediğinde haklısın yağ yakan aracın dumanı mavi olur. ne kadar çok yağ yakarsa o kadar bariz mavi duman çıkartır. ama bazı yağ katkıları ile bitik motorun dahi yağ eksiltmesi azaltılabilir. tabi bu motorun sağlıklı çalışmasını sağlamaz. sadece satmadan önce bu işlem yapılıp göz boyanır. zaten kısa bir süre sonra motor da yağını yakmaya devam eder.

tüm motorlarda motor sağlığının en iyi ölçüm yolu kompresyon ölçümü. ama bu ölçüm de benzinlilerde bujilerin sökülmesinden ibaret ve kolayken, dizellerde enjektörlerin sökülmesi gerekir. yani daha zordur. piston yanlarından kompresyon kaçağı mevcutsa rektefiyeden aşağısı kurtarmaz. (kompresyon kaçağına conta da sebebiyet verebilir elbette. ama yanık contanın teşhisi çok daha kolay malum)
Kamış ses verince ney oldum sanır, İplik gerilince yay oldum sanır.
Sarayda oturmakla padişah olmaz kişi,
Abdal ata binince bey oldum sanır.