Hoşgeldiniz Ziyaretçi. Lütfen giriş yapın veya kayıt olun. Aktivasyon epostanız mı yok?

Gönderen Konu: GOLF MK1 Dizel - Turbo Projesi  (Okunma sayısı 8461 defa)

GOLF MK1 Dizel - Turbo Projesi
« : 16 Ekim 2012, 15:09:29 »
JK kodlu 1.6 GOLF MK1 Dizel araca sahibim. Araca turbo yapmak istiyorum.
Yakıt tasarrufu ve yokuşlarda olan yığılmaları minimize etmek için yapmak istiyorum.
Elimde 1.3mjet intercooler Garrett GT15Turbo AR 42 M27 turbo var.

Mazot pompası, turbo için manifolttan başka parçaya ihtiyacım var mı?
Turbo hakkında düşünceleriniz sizin kullandığınız yada tavsiye edebileceğiniz neler var?

Daha önce yapan kullanan arkadaşlardan yardım bekliyorum.


[Oo==ⓦ==oO]
Volkswagen GOLF MK1 GLD
Old is cool...

Ynt: GOLF MK1 Dizel - Turbo Projesi
« Yanıtla #1 : 16 Ekim 2012, 15:14:25 »
Hocam motor içi stock olduğunda herhangi bir sıkıntı yaratmıyor mu? Sanırım piston ve sekmanlarında değişmesi gerekiyor sağlıklı bir turbolama için.

Ynt: GOLF MK1 Dizel - Turbo Projesi
« Yanıtla #2 : 16 Ekim 2012, 15:15:36 »
Yüksek basınç açmayacağım dediğim gibi motor içini ellemeden yakıt tasarrufu ve yokuşlarda olan yığılmaları minimize etmek için yapmak istiyorum.
[Oo==ⓦ==oO]
Volkswagen GOLF MK1 GLD
Old is cool...

Çevrimdışı panik

  • DÜŞ GÖRDÜM
Ynt: GOLF MK1 Dizel - Turbo Projesi
« Yanıtla #3 : 16 Ekim 2012, 15:52:13 »
kolay gelsin, bir takip edelim, eğlenceli bir başlık ::) ::) yasin gelir heralde, o yapmıştı...
« Son Düzenleme: 16 Ekim 2012, 15:52:42 Gönderen: panik »

Ynt: GOLF MK1 Dizel - Turbo Projesi
« Yanıtla #4 : 16 Ekim 2012, 16:56:31 »
kolay gelsin, bir takip edelim, eğlenceli bir başlık ::) ::) yasin gelir heralde, o yapmıştı...
:D
ben yaptım ama benim motor bloğunda yağ fıskiyeleri vardı :)
yağlama fıskiyesi olmayan motorda turbo uygulaması yapmak çok sağlıklı değil ne kadar düşük basınç olacak deseniz de şuanki sürtünmeden kat kat fazla bi sürtünme olacak piston sekmanlarda:) oda size kısa zamanda motoru ele almaya yada daha farklı masraflarla karşı karşıya kalmanıza sebep olabilir. Öyle bişey yapmayı düşünüyorsan eğer turbo dizel blok bul. onu doldur bir kez masraf yap sorunsuz kullan.
öyle bişey düşünürsen elimde komple turbo dizel motor var( mazot pompası + manifoldlar+ turbo+ üst kapak) yanlız sekman piston istiyor.

Ynt: GOLF MK1 Dizel - Turbo Projesi
« Yanıtla #5 : 16 Ekim 2012, 17:00:36 »

Tecrübeleri olan arkadaşları bekliyorum yardım yardım :)
[Oo==ⓦ==oO]
Volkswagen GOLF MK1 GLD
Old is cool...

Ynt: GOLF MK1 Dizel - Turbo Projesi
« Yanıtla #6 : 16 Ekim 2012, 17:04:50 »
Tecrübeleri olan arkadaşları bekliyorum yardım yardım :)
tecrübe konusunda benden daha detaylı şekilde bu turbo dizel motor işine giren yoktur sanırım forumda. ( Motor ustası olupta bu işlere bakanların dışında :) 
sana şunu söyleyeyim. Ben motor içini turbo uygulamadan bi kaç sene önce sıfırlamıştım. buna güvenerek turbo sistemi araca uyguladım. sadece 15 Km kadar yol gittim. ama 4, viteste 170-180 i gördü araç eve geldiğim de Mazot pompası ikiye ayrılmış vaziyetteydi. motoru açtığımızda da piston sekmanlar kendinden geçmiş haldeydi  ;D
dolayısıyla sıfırdan motor yaptım. şimdi istediğin kadar sıkıştır motor tık demiyor çok şükür :) 

motorun içine güvenipte düz dizel motora  turbo uygulamayı düşünüyorsun bu düşünme işini baya uzun tut derim  :)

Ynt: GOLF MK1 Dizel - Turbo Projesi
« Yanıtla #7 : 16 Ekim 2012, 17:28:23 »
Paranın ve emeğinin karşılığını alamayacağın bir proje olur bence, onun yerine atmosferik olarak bir şeyler katabilirmisin onu araştır.

Ynt: GOLF MK1 Dizel - Turbo Projesi
« Yanıtla #8 : 16 Ekim 2012, 18:30:21 »
Normal atmosferik dizel motora, turbo uygulaması yapmanız sizin açınızdan sadece zaman, para ve emek kaybının ötesine geçmez. Teknik olarak açıklamak gerekirse sizin motorunuz turbosuz olmasına rağmen atmosferik olarak 23:1 sıkıştırma oranına sahiptir. Aynı motorun orjinal turbo dizeli ise turbo ile birlikte 23:1 sıkıştırma oranına sahiptir. Aradaki farkı siz tahmin edin. Motorun piston, sekman, gömlek ve iç ekipmanlarında  hiç bir değişiklik olmamasına rağmen yağlama, yakıt enjeksiyon sistemi silindir kapakları, bloklarında belirgin farklılıklar dıştan gözükmese bile soğutma hususunda bariz farklar vardır. Turbo dizel motorun silindir kapağı ve bloğu çift yağ kanallı olup motor bloğunda turbonun yağlanmasını sağlayan yağ fiskiyeleri mevcuttur. Atmosferik dizele turbo uygulamasıyla turboyu yağsız motoruda aşırı ısıya ve sıkıştırmaya maruz bırakacak, hararet problemi yaşayacak ve max 10.000 15.000 km sonrasında motoru bir rektefiye dükkanına götüreceksiniz. Rektefiyecinin size çıkartacağı masrafta cabası, turbo skıştırma oranını düşürseniz bile hiç bir şeye yaramayacaktır. Zaten turbo egzos gazıyla çalışması gereği motorunuzu zorlayacak sıkıştırma oranında yaptığınızı düşüşünde motora bi yararı olmayacaktır. Yani her halikarda zararlı bir uygulama yapmış başta bahsettiğim gibi emek, zaman, para, yönlerinden zarara girmiş olacaksınız.

Sağlıklı uygulama için motorunuzu komple turbo dizel motorla değiştirmeniz sizin karınıza olacaktır.
Eğer atmosferik olarak uygulama yapmak istiyorsanız, normal dizellere atmosferik olarak gayet güzel uygulamalar yapılabiliyor. Yardımcı olurum.

Ynt: GOLF MK1 Dizel - Turbo Projesi
« Yanıtla #9 : 16 Ekim 2012, 22:48:48 »
düz dizeli turboya çeviremiyoruz bu bariz şekilde açıklanmış teşekkürler.

peki 1.6 düz dizele atmosferik olarak neler yapılabilir ne kadar güç artışı sağlanır maliyet turbo dizelle değiştirmek arasında çok farkedermi birde motor ömrü açısından ne kadar feragat ederiz yapılan işleme ve emeğe değermi ayrı bi konu açmadan burdan bilgi alabilirmiyiz?

Ynt: GOLF MK1 Dizel - Turbo Projesi
« Yanıtla #10 : 16 Ekim 2012, 23:16:27 »
düz dizeli turboya çeviremiyoruz bu bariz şekilde açıklanmış teşekkürler.

peki 1.6 düz dizele atmosferik olarak neler yapılabilir ne kadar güç artışı sağlanır maliyet turbo dizelle değiştirmek arasında çok farkedermi birde motor ömrü açısından ne kadar feragat ederiz yapılan işleme ve emeğe değermi ayrı bi konu açmadan burdan bilgi alabilirmiyiz?

Atmosferik motora 1.6 vw audi k jetronik emme manifoldlar ile acik hava filtresi uygulamasi ve egzost sisteminin borularini komple genisleterek bogazdan son susturucuya kadar ve buna uygun orta ve son susturucu kullanarak pompa ayarinida biraz yukselterekorjinal motordan pompa ayarina gore 6 ila 10 ps arasinda guc alinmasi mumkun yurt disinda bu uygulamalar yapiliyor. Bende böyle bir uygulama dusunuyorum ama su an icin bu duruma uygun zaman ve nakit yok. Motor ömrunde bu uygulamalarin etkisi yoktur. Yakitiniz az bisey artar onuda sikinti etmezsiniz. :)

Ynt: GOLF MK1 Dizel - Turbo Projesi
« Yanıtla #11 : 16 Ekim 2012, 23:33:31 »
6 10 ps gerçekten güzel bi rakam  :) komple motora girince bu uygulamaları gerçekleştireceğim :tamamdir ben süratten çok seriliği seviyorum 0-100 ne kadar kısa olursa o kadar iyi :D