Gönderen Konu: Geri Vites Sorunu  (Okunma sayısı 7500 defa)

Çevrimdışı murat_mk1

  •  
  • İleti: 3
    • Profili Görüntüle
Geri Vites Sorunu
« : 30 Ocak 2012, 01:28:24 »
merhaba arkadaşlar 1982 1.6 turbo dizel golf mk1 imi geri vitese takınca debriyaj dan çekip gaz verince vitesten atıo acaba neden yapıo olabilir.Bi tamirciye götürdüm şansıman dağılması gerekio dedi 200 tl istedi sizce neden yapabilir...Aracımın aküsünü yeni değiştirdim marj dinamosunu yeni bakıma soktum sarj dinamosuna baktırdım elektrikle ilgili hepsine baktırdım ama sabah kalkınca araç çalışmıyo mazot pompası mazotu geri salıo dediler değiştirdim mazot filtresini değiştirdim ama hala sabah çalışmıo vurdurunca çalışıo ilk çalıştıktan sonra sorun yok ama sabahları çalışmıo yardımlarınızı bekliyorum.Bursa'da oturuyorum bursa'dan olan varsa yardımcı olursa sevinirim.Tecrübelerinize ihtiyacım var teşekkürler

Çevrimdışı servet_volt

  • İleti: 1016
    • Profili Görüntüle
Ynt: Geri Vites Sorunu
« Yanıtla #1 : 30 Ocak 2012, 02:50:27 »
geri vitesin atması sektomeclerden oluyor benım aractada var o gerı vıteste gıderken tutcam vıtesı yada sanzumanı actırcam ama baska bı sıkıntın yoksa otme falan fılen elletme.

calısmama olayınıdada mars motoru dıcem ama bakımlarını yaptırmıssın. mazotu gerı kacıyosa bıle okdar gerı kacırsa bıle en kotu ıhtımalden 3 4 marsda calısması gerek.

kızmırma bujılerı dıcem ama onlardanda olsa hadı 2 bılemedın 3 marsda calısır yanı gene calısrı araba...

Beş para etmeyen insanların, milyonluk tavırlarına hastayım.

Çevrimdışı TEYOLOGY

  • İleti: 2626
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: (fırsatı bulur bulmaz tekrar Vag'dayım)
  • Şehir: Manisa
Ynt: Geri Vites Sorunu
« Yanıtla #2 : 30 Ocak 2012, 03:42:58 »
vitesten atması senkromeçten kaynaklanabileceği gibi dişlide meydana gelmiş bir hasardan da olabilir. kırık bir diş tüm şanzumanın elden çıkmasına neden olabilir. bence en kısa sürede baktır.

dizel araçlar, mazotun yanma eşiğinin yüksek olması sebebiyle özellikle kışın ilk marşta sıkıntı yaratabilir. buna bir de dizel araçların ateşlemesinin buji ile değil silindir içi sıcaklığı ile gerçekleştiği bilgisini de eklersek, kışın ilk marşın gecikmesi normal. Servet'in de belirttiği gibi silindir içinde kızdırma bujisi var ve bu bujinin görevi, ilk marştan önce silindir içi sıcaklığı yükseltmek. kontak açtıktan sonra marş basmadan bir süre bekle. fakat aracının sağlığı, durumu ne olursa olsun, max. 10 saniye civarı bir süre yeterli olması lazım. hala aynı sorun devam ediyorsa bir sorun olduğu kesin. ki yine Servet'in  dediği gibi bir kaç marş basıldığında zaten kızdırma yeterli sıcaklığa ulaşmış olmalı. belki kızdırma bujisi hiç iş yapmıyordur, ustanın dediği gibi çekvalf işlev görmüyordur ve mazot kaçıyordur, ya da ne bileyim enjektörlerde sıkıntı vardır işeme yapıyordur. ki bu durumda normal çalışma esnasında da sorun olabilir. dumanı çok olabilir vs. araçla ilgili diğer belirtileri biz bilmediğimizden dolayı nokta atışı tespit kimse yapamaz. umarım ustanın dediği gibi çekvalftir sorun. hem parçası hem işçiliği ucuz olur.
« Son Düzenleme: 30 Ocak 2012, 03:44:47 Gönderen: TEYOLOGY »
Kamış ses verince ney oldum sanır, İplik gerilince yay oldum sanır.
Sarayda oturmakla padişah olmaz kişi,
Abdal ata binince bey oldum sanır.

Çevrimdışı alcey5

  • İleti: 35
    • Profili Görüntüle
Ynt: Geri Vites Sorunu
« Yanıtla #3 : 30 Ocak 2012, 10:47:07 »
geri vites atmasını bilmiyorum ama mazotu geri kaçırması benim başıma da geldi.Isıtma bujilerini,enjektörleri,değiştirerek,pompaya çekvalf koydurarak sorunu çözdüğümü zannediyordum,ama sorun gene aynıydı.Motorun yağını ve filtresini değiştirdim,bir şişe bor attım,maşallah sabahları düzgün ısıtınca - derecede bile çalısıyor(bence 10 sn yetersiz,20 sn yi geçir).Motorun sesi bile değişti.O yüzden tavsiyem bor koydur. ;) ;) ;)

Çevrimdışı TEYOLOGY

  • İleti: 2626
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: (fırsatı bulur bulmaz tekrar Vag'dayım)
  • Şehir: Manisa
Ynt: Geri Vites Sorunu
« Yanıtla #4 : 30 Ocak 2012, 13:39:13 »
(bence 10 sn yetersiz,20 sn yi geçir)

haklı olabilirsin. dizel araç çok kullandım. ama hiç sahibi olarak uzun süreli değil. yeni nesiller için 5 saniye civarı gerekiyor. çok eskilerin de 30 saniye civarına ihtiyacı olduğunu biliyorum teorik olarak. "10 saniye civarı yeterli olmalı herhalde." mantığı güttüm.  :tamamdir
Kamış ses verince ney oldum sanır, İplik gerilince yay oldum sanır.
Sarayda oturmakla padişah olmaz kişi,
Abdal ata binince bey oldum sanır.

Çevrimdışı Mk1GTI

  • İleti: 5819
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: VW Golf mk1 GL
  • Şehir: Çanakkale
Ynt: Geri Vites Sorunu
« Yanıtla #5 : 30 Ocak 2012, 21:06:36 »
 Vites sorunu için tamir takımı alın. aynı sorun bendede var şuan. Gerekli kontroller sonucu aktarma burçları ve ara contaların boşluk yapmasından dolayı vites kolu şanzımana tam müdahale edemiyor...   Sekromeç geri vites dişlisinde olmaz, dişli sıyırdı ise herzaman geri vites ten çıkma yapar ama 10 kerede 1 kere bile geriye geçip atmadan gidiyorsa dediğim gibi tamir takımı sorununu çözecektir...

 Çalışmama sorunuda marş motorun güçlü bir çevirme vermiyor gibi geldi bana.. Akün yeni ama amperi nedir dizel araca düşük amper takıldı ise kışın büyük sorun.. Hem kızdırma sistemi hem marş aküye yük bindirip amperi yarıya indirir bu yüzden yüksek amper akü sorunu halleder..
"Çalışmadan, öğrenmeden, yorulmadan rahat yaşamanın yollarını alışkanlık haline getirmiş milletler, evvela haysiyetlerini, sonra hürriyetlerini ve daha sonra da istikballerini kaybetmeye mahkumdurlar"

Çevrimdışı murat_mk1

  •  
  • İleti: 3
    • Profili Görüntüle
Ynt: Geri Vites Sorunu
« Yanıtla #6 : 30 Ocak 2012, 21:19:50 »
valla abi bilmiyorum bu gün arabayı çalıştırmayı denedim çalışmadı vurdurdum olmadı durdum marşa bastım akü boşlamıştı sıfır olduğu halde 60 amper mutlu akü taktı elektrikçi bu seni hayliyle götürür dedi demin çağırdım geldi başka akü taktı çalışmadı ondan sonra büyük tır aküsü çıkardı bagajından onla bi kaç yaptı çalıştı çalıştı ama öbür aküyü takmaya kalmadı sarj dinamosu şase yaptı dedi öyle kaldı bu gün çektim dükkanına yarın bakcam dedi inş. sarj dinamosu dağılmamıştır felan dedi... daha önce de sarj dinamosunun dışında bulunan mıknatıslı takımı değiştirdi parçayı 70 aldım demiştim...yarın bakcam dedi ama araç normalde de çok geç çalışıo uğraşa  uğraşa yoruldum valla

Çevrimdışı Mk1GTI

  • İleti: 5819
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: VW Golf mk1 GL
  • Şehir: Çanakkale
Ynt: Geri Vites Sorunu
« Yanıtla #7 : 31 Ocak 2012, 00:25:54 »
Havalar soğuk bide kar ve don varsa motor elemanları bakımsız ise sorun çıkar... Dizel araçta en önemli parçalar kızdırma bujileri, enjektörler ve pompa bunların kışa girmeden önce bakıma girmesi şart.. Bu elamanların 1 inde sorun varsa dizel makina çok zorluk çıkarır. Ben 1.5 yıl kullandım dizel allaha şükür kışın bile tık demedi ama zamanında kontrolleri yapıldığı için kafamda rahattı aracımda..
"Çalışmadan, öğrenmeden, yorulmadan rahat yaşamanın yollarını alışkanlık haline getirmiş milletler, evvela haysiyetlerini, sonra hürriyetlerini ve daha sonra da istikballerini kaybetmeye mahkumdurlar"

Çevrimdışı eses GTI

  • İleti: 141
    • Profili Görüntüle
Ynt: Geri Vites Sorunu
« Yanıtla #8 : 31 Ocak 2012, 00:27:06 »
marş işinde şanzumandaki burç a bakılmıyor ve sürtme yapıyor üşenip değiştirmiyorlar yani sürtme olabilir. motor silindir basınçları düşük ise yeterli basınç sağlıyamıyordur ondan da çalışmıyabilir birde bu tip motorlara yani basıncı düşük motrorlara 10W60 diye bir motor yağı çıkmış o tip yağ kullan derim.kolay gelsin

Çevrimdışı fatih1708

  • İleti: 123
    • Profili Görüntüle
Ynt: Geri Vites Sorunu
« Yanıtla #9 : 31 Ocak 2012, 20:17:05 »
Geri vites sorununun aynısı bendede var hatta park ederken geri geçirmediğimden inip geri itiyordum.fakat sorun bendenmiş arabayı annem kullandı o herseferinde geçiriyor,babam kullandı oda öyle.ben hala bir geçiriyorum bir geçirmiyorum.tamire götürmeden birilerine göster bak bakalım onlar yapabiliyormu

Çevrimdışı fatih_06

  • İleti: 743
    • Profili Görüntüle
Ynt: Geri Vites Sorunu
« Yanıtla #10 : 31 Ocak 2012, 20:24:05 »
eses GTI      marş burcunu bende diyecektim söylediğiniz iyi olmuş çok ihmal ediliyor  :tamamdir yaklaşık 2 3aydır bende dizel kullanıyorum ve ilk dizel aracım  çok aşırı soğuklarda bile bi kaç gün çalışmamasına rağmen en fazla 2 3 marşta çalışıyor eğer kızdırma rölen kontağa bağlı ise en az 3 4 kez lamba yakıp söndürüp sonra marşa basarsan daha kolay çalışır. ayrıca dizel araca 60a akü az gelir en az 72a 75a olması lazım 90a olursada tadından yenmez bence sen elektrikçini bi değiştir gerekli kontrolleri düzgün yapamamıştır büyük ihtimalle. enjektör ısıtma bujisi akü marş bunlar sağlamsa çalışmaması için hiç bi sebep yok.

vites konusunda erşan abinin dediğine bende katılıyorum

ha unutmadan aracının senteside atlamış olabilir bunu ihmal etme ustana bi baktır tek diş sente atladığı zaman araç ilk seferde aşırı zor çalışır sonrakilerde daha kolay çalışır bu sıkıntı benimde başımdan geçti ve bende çok yorulmuştum.

son olarak vurdurma işine  gelincede yüksek viteste çok nazik bi şekilde debriyajı bırakmak gerekir yoksa dizelde sente çabuk atlar.

Çevrimdışı lostys

  • İleti: 4225
  • T-Dawg!
    • Profili Görüntüle
Ynt: Geri Vites Sorunu
« Yanıtla #11 : 31 Ocak 2012, 21:04:03 »
eses GTI      marş burcunu bende diyecektim söylediğiniz iyi olmuş çok ihmal ediliyor  :tamamdir yaklaşık 2 3aydır bende dizel kullanıyorum ve ilk dizel aracım  çok aşırı soğuklarda bile bi kaç gün çalışmamasına rağmen en fazla 2 3 marşta çalışıyor eğer kızdırma rölen kontağa bağlı ise en az 3 4 kez lamba yakıp söndürüp sonra marşa basarsan daha kolay çalışır. ayrıca dizel araca 60a akü az gelir en az 72a 75a olması lazım 90a olursada tadından yenmez bence sen elektrikçini bi değiştir gerekli kontrolleri düzgün yapamamıştır büyük ihtimalle. enjektör ısıtma bujisi akü marş bunlar sağlamsa çalışmaması için hiç bi sebep yok.

vites konusunda erşan abinin dediğine bende katılıyorum

ha unutmadan aracının senteside atlamış olabilir bunu ihmal etme ustana bi baktır tek diş sente atladığı zaman araç ilk seferde aşırı zor çalışır sonrakilerde daha kolay çalışır bu sıkıntı benimde başımdan geçti ve bende çok yorulmuştum.

son olarak vurdurma işine  gelincede yüksek viteste çok nazik bi şekilde debriyajı bırakmak gerekir yoksa dizelde sente çabuk atlar.
tam ben diyodum fatih ağzımdan aldın. dizel aracı sakın vurdurmayın, cok acilse illa yapılcaksa da 3+ viteste nazikce yapın.

Çevrimdışı fatih_06

  • İleti: 743
    • Profili Görüntüle
Ynt: Geri Vites Sorunu
« Yanıtla #12 : 31 Ocak 2012, 22:22:24 »
ilker sütten ağzımız yandı başkasının yanmasın  :tamamdir bu konu önemli 2 diş atlasa motor iptal bi dünya masraf çıkar

Çevrimdışı TEYOLOGY

  • İleti: 2626
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: (fırsatı bulur bulmaz tekrar Vag'dayım)
  • Şehir: Manisa
Ynt: Geri Vites Sorunu
« Yanıtla #13 : 01 Şubat 2012, 02:11:25 »
ya seviyorum bu forumu. çok ciddi mekanik bilgi birikimi var paylaşımlarda. birisi "ya şundan ya bundan olabilir bu sorun." dediğinde aklına gelmeyen ihtimaller bir başkası tarafından tamamlanıyor. hepsi de gayet mantıklı açıklamalar ve ihtimaller. elinize bilginize sağlık. bu paylaşım ortamı ve paylaşımlar hiç bitmesin.
Kamış ses verince ney oldum sanır, İplik gerilince yay oldum sanır.
Sarayda oturmakla padişah olmaz kişi,
Abdal ata binince bey oldum sanır.