vitesten atması senkromeçten kaynaklanabileceği gibi dişlide meydana gelmiş bir hasardan da olabilir. kırık bir diş tüm şanzumanın elden çıkmasına neden olabilir. bence en kısa sürede baktır.
dizel araçlar, mazotun yanma eşiğinin yüksek olması sebebiyle özellikle kışın ilk marşta sıkıntı yaratabilir. buna bir de dizel araçların ateşlemesinin buji ile değil silindir içi sıcaklığı ile gerçekleştiği bilgisini de eklersek, kışın ilk marşın gecikmesi normal. Servet'in de belirttiği gibi silindir içinde kızdırma bujisi var ve bu bujinin görevi, ilk marştan önce silindir içi sıcaklığı yükseltmek. kontak açtıktan sonra marş basmadan bir süre bekle. fakat aracının sağlığı, durumu ne olursa olsun, max. 10 saniye civarı bir süre yeterli olması lazım. hala aynı sorun devam ediyorsa bir sorun olduğu kesin. ki yine Servet'in dediği gibi bir kaç marş basıldığında zaten kızdırma yeterli sıcaklığa ulaşmış olmalı. belki kızdırma bujisi hiç iş yapmıyordur, ustanın dediği gibi çekvalf işlev görmüyordur ve mazot kaçıyordur, ya da ne bileyim enjektörlerde sıkıntı vardır işeme yapıyordur. ki bu durumda normal çalışma esnasında da sorun olabilir. dumanı çok olabilir vs. araçla ilgili diğer belirtileri biz bilmediğimizden dolayı nokta atışı tespit kimse yapamaz. umarım ustanın dediği gibi çekvalftir sorun. hem parçası hem işçiliği ucuz olur.