Hoşgeldiniz Ziyaretçi. Lütfen giriş yapın veya kayıt olun.

Gönderen Konu: bakalım neler yapabiliyoruz...  (Okunma sayısı 1407 defa)

bakalım neler yapabiliyoruz...
« : 09 Kasım 2012, 11:29:39 »
arkadaşlar. merhaba . uzun zamandır formda sızlerleyım. 76 model dizel bi oglum var. araç gtı fakat sonradan gtd motoru uygulanmıs. şimdi sizlere soruyorum. bu oglanı biraz costurmak adına neler yapılabilir. benım  kafamda başlıca intercooler geliyor. sizler ne önerirsiniz ve daha önce bu işlerle ugraşan abilerim kardeşlerim buraya yorumlarınızı beklıyorum...

Ynt: bakalım neler yapabiliyoruz...
« Yanıtla #1 : 15 Kasım 2012, 17:21:53 »
demekki kimse anlamıyomus :)

Ynt: bakalım neler yapabiliyoruz...
« Yanıtla #2 : 15 Kasım 2012, 17:34:15 »
soyle soyleyım bu konularda cok cok ama cok az bılgı sahıbıyım yapacagın ıslem anladıgım kadarıyla asırı beslemeye yonelık olacak turbo uzerınde modıfıkasyonlar yapabılırsın en temel olarak ıntercooler buyutmek olabılır yada daha buyuk turbo olabılır bu yalnız motorun ne kadar dayanıklı kac bara kadar destekler senı onu bılemem kı stock motorla olacak seyler sınırlıdır motorada gırmen gerekır ınce conta pıston kol vs. vs. vs. yanı para cokomel meselesı

Çevrimdışı TEYOLOGY

    Otomobil
    (fırsatı bulur bulmaz tekrar Vag'dayım)
    Şehir
    Manisa
Ynt: bakalım neler yapabiliyoruz...
« Yanıtla #3 : 15 Kasım 2012, 17:51:57 »
forumun çoğu orijinalcidir. performans modifikasyonları malum ayrı bir ilgi alanı. hepimizin de az çok ilgisi ve bilgisi de vardır. ama uygulama yönüyle alakalı sonuç ne çıkar ayrı bir problem.

yapılabilecekler intercooler Allahın emri. mercedes sprinter intercooler ı koşturmaya birebir.

büyük bir intercooler konulması tek başına bir sonuç vermeyecektir. daha fazla yakıt besleyecek şekilde pompaya da el atmak lazım.

bir tahliye sübabı ekleyerek motorun sağlığı güvenceye alınabilir.

her şey doğru ayarda uygulanırsa 100hp üzerine çıkılması işten değil. sırf bu uygulamalarla 0,8 barda 130 hp gibi değerleri okumuştum motor ömrü önemli değil dersen çift turbo yüksek basınç uygulaması, piston, sübap, enjektör değişimi çift mazot pompası uygulamaları ile 250 hp değerleri elde eden manyaklar da var.  :)

100-130 hp bandında elde edilen gücü yola iletmek için de sağlıklı bir şanzıman ve baskı balata şart. bunu da göz önünde bulundurmak lazım.
« Son Düzenleme: 15 Kasım 2012, 17:52:34 Gönderen: TEYOLOGY »
Kamış ses verince ney oldum sanır, İplik gerilince yay oldum sanır.
Sarayda oturmakla padişah olmaz kişi,
Abdal ata binince bey oldum sanır.

Ynt: bakalım neler yapabiliyoruz...
« Yanıtla #4 : 15 Kasım 2012, 18:02:51 »
k14 turbo takcaksın buyuk bı ıntercooler enjektorlerıde 1.9 enjektorlerı takcaksın...

eksoz sıstemınıde komple duz boru yap...

bunlar basıt kısımları

dahada ılerı gıtmek ıstıyorum dersen 1.9 pompasının ıc takımlarını 1.6 pompasına uyarlıcaksın

turbodakı westegate yı ıptal edıp yuksek basınc bascaksın

bunları yaparsan cıddı cıddı guc elde edebılırsın 100 110 bg gıbı dıyeyım...

bunlar cok malıyetlı seyler degıl ama ugras gerektıren seyler...
Beş para etmeyen insanların, milyonluk tavırlarına hastayım.