Gönderen Konu: ateşleme sistemini değiştirp resimdeki elektronik ateşlemeyi taksam ne kazanırım  (Okunma sayısı 24955 defa)

Çevrimdışı Han

  • İleti: 5636
  • Her Şey Golf Mk1 ve Dostluk İçin.
    • Profili Görüntüle
Çok garip sende elektronik olmaması erhan. İmkansız gibi bişey. Acaba sonradanmı döndüler bi sorun olunca. Elektronik iyidir ve daha stabildir bence geçmeye bak.  Yolda kalma olayı şansızlık ben benim GTI ile bele kadar sulardan geçtiğimi bilirim genede sorun yaşamadım hiç..
bendede platin var erşan abi 80 model jb bendekide ilk ben sorduğumdada şaşırmıştın ne gezer platin diye  ;D ;D
işin içinde erci var ise gerisi teferruattır :D
http://GolfMk1Ciyiz.Biz Her Şey Golf Mk1 İçin

Çevrimdışı 0M42

  • İleti: 53
  • Çoksa torkun,olmasın korkun..
    • Profili Görüntüle
Elektronik ateşleme esasında ateşleme gerilimini yükseltmez,çok çok az bir ordanda iyileştirebilir diyebiliriz buda temelde mekaniksel kayıpların,gecikmelerin ortadan kalkmasından kaynaklanır daha stabil kayıpsız tetikleme sağlar diyebiliriz.Ama tek başına bariz bir şekilde performans ve yakıt konusundaki tüketim oranının değişikliğinin hissedileceğini sanmıyorum.

Elektronik ateşleme distribütörü ile birlikte uygun buji,kablo ve TheSamba.com :: Volkswagen Classifieds, photos, shows, forums, and information adresindeki 50.000 volt kapasiteli Bosch bobin gurubu kullanıldığı takdirde %10 performans artışı olacağını garantilerim bu zaten bilinen bir şey.
Kendi küllerimiz üzerinden yeniden doğabilmek için kendimizi yakmadıkça,her birimiz birer simurg olmayı göze almadıkça bataklığımızda,tüneklerimizde ve kafeslerimizde yaşamaktan kurtulamayacağız ..

Çevrimdışı braveheart53

  • İleti: 938
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: GOLF 1.4 TSİ 160 HİGLİNE
Elektronik ateşleme esasında ateşleme gerilimini yükseltmez,çok çok az bir ordanda iyileştirebilir diyebiliriz buda temelde mekaniksel kayıpların,gecikmelerin ortadan kalkmasından kaynaklanır daha stabil kayıpsız tetikleme sağlar diyebiliriz.Ama tek başına bariz bir şekilde performans ve yakıt konusundaki tüketim oranının değişikliğinin hissedileceğini sanmıyorum.

Elektronik ateşleme distribütörü ile birlikte uygun buji,kablo ve TheSamba.com :: Volkswagen Classifieds, photos, shows, forums, and information adresindeki 50.000 volt kapasiteli Bosch bobin gurubu kullanıldığı takdirde %10 performans artışı olacağını garantilerim bu zaten bilinen bir şey.


teşekkür ederim kardeşim sağol. şimdilik beklemede aracı kullanmıyorum zaten.

Çevrimdışı 0M42

  • İleti: 53
  • Çoksa torkun,olmasın korkun..
    • Profili Görüntüle
Rica ederim bende de opel kadett var emin olmamakla birlikte mk1 golfler ile aynı distribütörü kullanıyor diye biliyorum.Benim distribütör platinli ve platin&meksefe arızalarından bıktım usandım artık mk1 ler ile aynı olduğuna emin olunca bu elektronik ateşleme distribütörden bende alacağım,acaba ne kadar bunların fiyatı ne istiyorlar bilgin varmı ?
Kendi küllerimiz üzerinden yeniden doğabilmek için kendimizi yakmadıkça,her birimiz birer simurg olmayı göze almadıkça bataklığımızda,tüneklerimizde ve kafeslerimizde yaşamaktan kurtulamayacağız ..

Çevrimdışı braveheart53

  • İleti: 938
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: GOLF 1.4 TSİ 160 HİGLİNE
Rica ederim bende de opel kadett var emin olmamakla birlikte mk1 golfler ile aynı distribütörü kullanıyor diye biliyorum.Benim distribütör platinli ve platin&meksefe arızalarından bıktım usandım artık mk1 ler ile aynı olduğuna emin olunca bu elektronik ateşleme distribütörden bende alacağım,acaba ne kadar bunların fiyatı ne istiyorlar bilgin varmı ?
bende tam olarak bilmemekle beraber çıkma 250 tl civarı olduğunu tahmin ediyorum. çalışırken çok sıkıntı oluyor heleki...

Çevrimdışı 0M42

  • İleti: 53
  • Çoksa torkun,olmasın korkun..
    • Profili Görüntüle
Sıkıntı oluyor derken anlayamadım distribütörmü sıkıntılı yani ?
Kendi küllerimiz üzerinden yeniden doğabilmek için kendimizi yakmadıkça,her birimiz birer simurg olmayı göze almadıkça bataklığımızda,tüneklerimizde ve kafeslerimizde yaşamaktan kurtulamayacağız ..

Çevrimdışı braveheart53

  • İleti: 938
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: GOLF 1.4 TSİ 160 HİGLİNE
Sıkıntı oluyor derken anlayamadım distribütörmü sıkıntılı yani ?
platinli sistemde sıkıntı oluyor araç geç alıyo. elektronikte o sıkıntı tamamen ortadan kalkıyor.

Çevrimdışı 0M42

  • İleti: 53
  • Çoksa torkun,olmasın korkun..
    • Profili Görüntüle
Hım pardon yanlış anlamışım.
Kendi küllerimiz üzerinden yeniden doğabilmek için kendimizi yakmadıkça,her birimiz birer simurg olmayı göze almadıkça bataklığımızda,tüneklerimizde ve kafeslerimizde yaşamaktan kurtulamayacağız ..

Çevrimdışı eses GTI

  • İleti: 141
    • Profili Görüntüle
konuyu hortlacam arkadaşlar ben yeni üye sayılırım bu ateşleme konusu önemli çünkü platinli distirbütörlerde platinden geçen akım nedeni ile aşınma, meme yapma, kam fiberi aşınmaları meydana gelir buda ateşleme akımının azallmasına ve avans açısının bozulmasına sebeb olur elektronik sistemde bunlar söz konusu değildir ve elekronik (transistör yardımı ile) şekilde bobine akım gönderdiğinden akım kaybı yoktur. birde platinin akım geçirme hızı ile transistörün akımgeçirme hızı arasında dağlar kadar fark var yani elektronik ateşemede pistonlarda çok daha iyi bir patlama olduğu için çekiş artıyo, yakıtı daha iyi yaktığı için tasarruf sağlıyo, yüksek devirlere kolay çıkılıyor.örnek tüm gtı lerde elektronik ateşleme vardır. ben kendim 1,1 ve 1,3 golf 1, vosvos  için elektronik ateşleme yaptım ( transistörlü devre şeklinde) taktım güzel sonuçlar aldım.   

Çevrimdışı Han

  • İleti: 5636
  • Her Şey Golf Mk1 ve Dostluk İçin.
    • Profili Görüntüle
Tüm gti larda elektronik ateşleme yoktur bknz eg1
işin içinde erci var ise gerisi teferruattır :D
http://GolfMk1Ciyiz.Biz Her Şey Golf Mk1 İçin

Çevrimdışı braveheart53

  • İleti: 938
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: GOLF 1.4 TSİ 160 HİGLİNE
konuyu hortlacam arkadaşlar ben yeni üye sayılırım bu ateşleme konusu önemli çünkü platinli distirbütörlerde platinden geçen akım nedeni ile aşınma, meme yapma, kam fiberi aşınmaları meydana gelir buda ateşleme akımının azallmasına ve avans açısının bozulmasına sebeb olur elektronik sistemde bunlar söz konusu değildir ve elekronik (transistör yardımı ile) şekilde bobine akım gönderdiğinden akım kaybı yoktur. birde platinin akım geçirme hızı ile transistörün akımgeçirme hızı arasında dağlar kadar fark var yani elektronik ateşemede pistonlarda çok daha iyi bir patlama olduğu için çekiş artıyo, yakıtı daha iyi yaktığı için tasarruf sağlıyo, yüksek devirlere kolay çıkılıyor.örnek tüm gtı lerde elektronik ateşleme vardır. ben kendim 1,1 ve 1,3 golf 1, vosvos  için elektronik ateşleme yaptım ( transistörlü devre şeklinde) taktım güzel sonuçlar aldım.    
o transistörlü dediğin sistemin parçalarını tr de bulmak bayağı zor. 2. si de maliyeti için 600-1000 arasında deşiğtiğini bilyorum. bir ara bende niyetlenmiştim. yanlız bide şöyle bir dururum var sonradan takılanlar için avans ayarını yapana kadar bayağı bir sıkıntı olduğundan bahsediyolar. vede sürekli avans ayarı ile oynamak gerekiyomuş. o yüzden orjinalini bulup takabilecen kafan rahat olacak diyolar.

ama yardımcı olur bizimle paylaşırsan nasıl yaptığını ve sistemin uygun bir fiyatı varsa bende geçmeyi düşünüyorum.
« Son Düzenleme: 21 Kasım 2011, 19:51:11 Gönderen: braveheart53 »

Çevrimdışı eses GTI

  • İleti: 141
    • Profili Görüntüle
bu sistem araç üstünde bulunan pilatinli distirbütörü kullanılarak yapılıyor, pilatin kam mili tetikleme anahtarı olarak kulllanılıyor,transistörlü devrede sonradan ilave ediliyor.devre elemalarını elektronikçiden temin ediyoz. avans işine gelince pilatin kontaklarında geçen akım o kadar azki normalinden 100 kat daha az pilatinin meme yapması aşınması nerdeyse imkansız ancak pilatindeki fiber kısım kama yağsız sürterse avans açısı değişir çünkü çabuk aşınır pilatin aralık ölçüsü kapanmaya başlar. (0,40mm biliyorum) avans ayarınıda tabancası varya onula yapın garantili olur.

Çevrimdışı braveheart53

  • İleti: 938
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: GOLF 1.4 TSİ 160 HİGLİNE
bu sistem araç üstünde bulunan pilatinli distirbütörü kullanılarak yapılıyor, pilatin kam mili tetikleme anahtarı olarak kulllanılıyor,transistörlü devrede sonradan ilave ediliyor.devre elemalarını elektronikçiden temin ediyoz. avans işine gelince pilatin kontaklarında geçen akım o kadar azki normalinden 100 kat daha az pilatinin meme yapması aşınması nerdeyse imkansız ancak pilatindeki fiber kısım kama yağsız sürterse avans açısı değişir çünkü çabuk aşınır pilatin aralık ölçüsü kapanmaya başlar. (0,40mm biliyorum) avans ayarınıda tabancası varya onula yapın garantili olur.
şimdi öyle ortaya bişe atıp kaçma işi yok detajlı bir şekilde anlat  ;) hatta yeni konu bile açabilirsin. hangi transistörleri kullandığınız nasıl takma yaptığınız felan bide resim atarsan konuya sana dua eden çok olur. :sevgi:
« Son Düzenleme: 22 Kasım 2011, 11:20:53 Gönderen: braveheart53 »

Çevrimdışı eses GTI

  • İleti: 141
    • Profili Görüntüle
daha önceki yıllarda tofaşlarda kullanılmış ve verim alınmış, kullanılan transistör s2000 diye ancak çok ısınıyor taş dirençte iyi soğutulmalı resim koyamadım error veriyo internette elektronik ateşleme devresi diye aratın reismli var ben burda dahada iyi devre elemanları ile geliştirip satıyorum.