Hoşgeldiniz Ziyaretçi. Lütfen giriş yapın veya kayıt olun.

Gönderen Konu: ateşleme sistemini değiştirp resimdeki elektronik ateşlemeyi taksam ne kazanırım  (Okunma sayısı 8008 defa)

arkadaşlar satılık ilanlarına bakarken gözüme elektronik ateşleme sistemi erişti. ben bunu benim araca takabilir miyim? beyin ve tesisatı üzerinde yazıyor. bildiğim kadarı ile elektonik ateşleme akım kayıplarını en aza indiriyor bu da daha sağlıklı ve güçlü bir ateşlemeye sebep oluyor. şimdi sorum benim araca alırsam takabilir miyim? bana artısı ne olur performansa etkisi ne olur?

bu ateşleme sisteminin resmi




bu da benim motor



Erhan bence takma çok gereksiz :) Neden diye sorarsan sendekide elektronik ateşleme :D :D :D
"Çalışmadan, öğrenmeden, yorulmadan rahat yaşamanın yollarını alışkanlık haline getirmiş milletler, evvela haysiyetlerini, sonra hürriyetlerini ve daha sonra da istikballerini kaybetmeye mahkumdurlar"

Erhan bence takma çok gereksiz :) Neden diye sorarsan sendekide elektronik ateşleme :D :D :D
erşan abi bilgine hayranım maaşallah nazar değdirecem sana. :) yanlız elektronik ateşlemede platin olmaz diye biliyorum abi bende platin var?

erşan abi bilgine hayranım maaşallah nazar değdirecem sana. :) yanlız elektronik ateşlemede platin olmaz diye biliyorum abi bende platin var?

 Nasıl olur yahu. Senin aracın 80 model üstü değilmi. Platin olamaz.
"Çalışmadan, öğrenmeden, yorulmadan rahat yaşamanın yollarını alışkanlık haline getirmiş milletler, evvela haysiyetlerini, sonra hürriyetlerini ve daha sonra da istikballerini kaybetmeye mahkumdurlar"

benim araç 83 abi 3 ayda bir standart olarak bujileri değiştiriyorum.  onu değişitirken platini de değiştiriyom :( ama yaklaşık 6-7 aydır kontak açmadım şu sıralar.
bide abi bu mk1 gti nin elektronik ateşlemesi imiş. benimkine takılır mı? distiribitör uyar mı?
« Son Düzenleme: 17 Şubat 2011, 17:12:44 Gönderen: braveheart53 »

Çevrimdışı VolBull

  • -35 KRL 53-
Aynı buna benzer motor benim 81 model scirocco da var. Elektronik ateşleme idi benimkiside. Beyin de kalorifer motorunun orada duruyodu. Bursa'da iken çok yolda kalmıştık, habire ıslanıp stop ediyodu. Sonradan babam silikon kaplatmıştı öyle rahatlamıştık.  :tamamdir
« Son Düzenleme: 17 Şubat 2011, 19:51:57 Gönderen: VolBull »

-35 KRL 53- -16 AV 332-
81 Scirocco Mk1 1.6 GL 87 Scirocco Mk2 1.8 GTi 92 BMW 318i

Aynı buna benzer motor benim 81 model scirocco da var. Elektronik ateşleme idi benimkiside. Beyin de kalorifer motorunun orada duruyodu. Bursa'da iken çok yolda kalmıştık, habire ıslanıp stop ediyodu. Sonradan babam silikon kaplatmıştı öyle rahatlamıştık.  :tamamdir
yani elektonik ateşlemeyi öndermiyomusun kardeşim :( takmayayım mı? şimdiye kadar hiç yolda kalmadım elektronik takıp da yolda kalacaksam hiç gerek yok o zaman :D

 Çok garip sende elektronik olmaması erhan. İmkansız gibi bişey. Acaba sonradanmı döndüler bi sorun olunca. Elektronik iyidir ve daha stabildir bence geçmeye bak.  Yolda kalma olayı şansızlık ben benim GTI ile bele kadar sulardan geçtiğimi bilirim genede sorun yaşamadım hiç..
"Çalışmadan, öğrenmeden, yorulmadan rahat yaşamanın yollarını alışkanlık haline getirmiş milletler, evvela haysiyetlerini, sonra hürriyetlerini ve daha sonra da istikballerini kaybetmeye mahkumdurlar"

Çok garip sende elektronik olmaması erhan. İmkansız gibi bişey. Acaba sonradanmı döndüler bi sorun olunca. Elektronik iyidir ve daha stabildir bence geçmeye bak.  Yolda kalma olayı şansızlık ben benim GTI ile bele kadar sulardan geçtiğimi bilirim genede sorun yaşamadım hiç..
valla bilmiyorum abi belki sıkıntı çıkmıştır elektronik bulamayınca da değişmişlerdir bilemiyorum. abi şimdi ben o resimdeki sistemi alırsam benim araca uyar mı?o da gti nin miş çünkü.  extradan bişe daha almak gerekir mi? takması sıkıntılı olur mu? gene çok soru sordum abi ya :)

Merhabalar,
Bu takımın ayrıca ateşleme bobini olması lazım.
Çünkü elektronik ateşlemenin ateşleme bobini daha güçlü akım vermek üzere üretilmiştir ve böylece bujilere daha yüksek akım göndererek ateşlemenin TAM ve daha verimli gerçekleşmesini sağlar. Şayet O güçlü bobini platinle kullanacak olursak platinin ömrü aşırı derecede kısalır. Yani daha sonra platinli sisteme geri dönüş yapılacak olursa kesinlikle standart bobini takmayı ihmal etmeyin.

Ayrıca eski günlerden hatırladığım kadarıyla almanyada araçlara sonradan takmak için elkt.ateşleme takımı alırken araçlara ve motorlarına göre spesifik takım almak zorundaydık yoksa çalışmıyordu. Yani bu takımın sizin motora uyacağına yüzdeyüz emin olmanız lazım.

Naçizane fikrimi sorarsanız, "geri verebilmek şartıyla" takımı alıp motorunuza bağlatın çalışırsa tamam, çalışmazsa iade edersiniz.
Yanında bobin vermiyorsa, ilk etapta kendi bobininizle deneyebilirsiniz....
EFSANELER ASLA ÖLMEZ, SADECE ŞEKİL DEĞİŞTİRİR

Merhabalar,
Bu takımın ayrıca ateşleme bobini olması lazım.
Çünkü elektronik ateşlemenin ateşleme bobini daha güçlü akım vermek üzere üretilmiştir ve böylece bujilere daha yüksek akım göndererek ateşlemenin TAM ve daha verimli gerçekleşmesini sağlar. Şayet O güçlü bobini platinle kullanacak olursak platinin ömrü aşırı derecede kısalır. Yani daha sonra platinli sisteme geri dönüş yapılacak olursa kesinlikle standart bobini takmayı ihmal etmeyin.

Ayrıca eski günlerden hatırladığım kadarıyla almanyada araçlara sonradan takmak için elkt.ateşleme takımı alırken araçlara ve motorlarına göre spesifik takım almak zorundaydık yoksa çalışmıyordu. Yani bu takımın sizin motora uyacağına yüzdeyüz emin olmanız lazım.

Naçizane fikrimi sorarsanız, "geri verebilmek şartıyla" takımı alıp motorunuza bağlatın çalışırsa tamam, çalışmazsa iade edersiniz.
Yanında bobin vermiyorsa, ilk etapta kendi bobininizle deneyebilirsiniz....
kardeşim öncelikle zaman ayırıp cevap attığın için teşekkür ederim tüm fikirler benim için önemlidir. bobin dediğin ben aracın motor resminde karbüratörün üst tarafındaki yuvarlak kola kutusu gibi olan şeyden mi bahsediyosun? motra uyumlu olması konusunda mk1 gti nin ateşleme sistemi. yer ve dişli olarak uyarsa başka bir sorun çıkacağını tahmin etmiyom sonuçta yapacağı iş ateşleme.

Evet evet o kutudan bahsediyorum ve kesinlikle hemfikirim:
ateşlesin yeter !!
Ama bobin kutusuna yine değineyim: kontrol ettirin, standart bir bobinse mutlaka daha güçlü bir bobinle değiştirin.
Söylenenlere göre Motorun verimi artacaktır, yakıt tüketimi azalacaktır (platin tüketimi ortadan kalkacaktır  ;D )
ve söylenenlere göre ilk çalıştırmada da motorun almasını rahatlatıyormuş.
İnşallah uyar da sizi de birtakım dertlerden kurtarır.  :tamamdir
« Son Düzenleme: 18 Şubat 2011, 19:38:02 Gönderen: aylanc3 »
EFSANELER ASLA ÖLMEZ, SADECE ŞEKİL DEĞİŞTİRİR

Evet evet o kutudan bahsediyorum ve kesinlikle hemfikirim:
ateşlesin yeter !!
Ama bobin kutusuna yine değineyim: kontrol ettirin, standart bir bobinse mutlaka daha güçlü bir bobinle değiştirin.
Söylenenlere göre Motorun verimi artacaktır, yakıt tüketimi azalacaktır (platin tüketimi ortadan kalkacaktır  ;D )
ve söylenenlere göre ilk çalıştırmada da motorun almasını rahatlatıyormuş.
İnşallah uyar da sizi de birtakım dertlerden kurtarır.  :tamamdir

platin tüketimi konusunda hem fikirim  ;D ;D ;D ;D bakalım asıl usta erşan abi ne yazacak uyar mı uymaz mı nasıl takacaz ona göre :)

Çevrimdışı VolBull

  • -35 KRL 53-
yani elektonik ateşlemeyi öndermiyomusun kardeşim :( takmayayım mı? şimdiye kadar hiç yolda kalmadım elektronik takıp da yolda kalacaksam hiç gerek yok o zaman :D
Tak tabikide, ama su geçirmezliğinide kontrol et, geçiriyosa bi yalıtım yap işi garantiye al.

-35 KRL 53- -16 AV 332-
81 Scirocco Mk1 1.6 GL 87 Scirocco Mk2 1.8 GTi 92 BMW 318i