Hoşgeldiniz Ziyaretçi. Lütfen giriş yapın veya kayıt olun. Aktivasyon epostanız mı yok?

Gönderen Konu: arkadaşlar utandım yardım istemekten nasıl çözecez bu sorunu ?  (Okunma sayısı 21486 defa)

Çevrimdışı fhrttn

  • Otomobil
    dizel golf mk1
    Şehir
    Ankara
nizam kardeşim üst boruya baktım şimdi test sürüşüne çıktım aracı çektim kenara baktım üst boru elimi yakıyordu çok sertti.
Biraz bekledim hararet ortaya yaklaştı alt boruda ısınmaya başladı sonra fan açtı.Tekrar hareket ettim kaloriferleri açtım bastım biraz hararet ortadan çeyrekte sabit kaldı sonra tekrar indim baktım üst boru sert değildi daha yumuşaktı.saygılar

yani hareket edince kaloriferleride açarsam gözle görülür bir şekilde çeyereğe kadar düşüyor
« Son Düzenleme: 04 Ocak 2013, 13:41:23 Gönderen: fhrttn »

Çevrimdışı nizam

  • VW BORA 1.9 TDI 66 kv
aracın suyu tam değil mi  ? antirifz durumu nasıl arabada. tuhaf bir durum aslında ortada bir sorunda olmaya bilir sonucta sen aracın iç ısıtma sisteminin hareketini fazlalastirıyorsun aracın motor ısısı düşmesini gerektiren bir durum yok ortada soguklarla alakalı bir durum olabilir
 
termostat kilitli kaldıgında termostata gelen boru sertleşir elle bükemezsin altta olansa içi boştur

sistem içinde sürekli su döner
radyatör + devirdaim + termostat + kolorifer peteği bu döngü sürekli bu sekildedir sen arabanın ısısını soğuk kısma almadıgın sürece
Paylaştığın senindir, biriktirdiğin değil

Yunus EMRE


ARABA ARIYOM BİLADER SORUN MU VAR :)

Çevrimdışı fhrttn

  • Otomobil
    dizel golf mk1
    Şehir
    Ankara
aynen nizam kardeşim baktım üst boru çok sertleşmiş ve elimi yakıyordu. alttaki boru hem soğuk hem yumuşaktı.

Üst borunun termostat açana kadar sertleşmesi normalmidir.Termostat açınca zaten tekrar kontrol ettim alttaki boruda ısınmaya başladı ve üstteki boru sert değildi.Fan da açtı.ortaya yaklaştı hararet Düz yolda basınca kaloriferi full açınca çeyreğe düşüyor.

Sonuç bence gösterge biraz arızalı artı havaların soğuk olması diyorum ve artık sanırım böyle kullanmaya devam.

Birde arabanın koloriferi sürekli sıcakta duruyo kışın.Yoksa ısınana kadar soğuktamı durması gerekiyo.Bilgilerin için teşekkür ederim nizam kardeşim

Bu arada aracın suyu tam antifirizide tam yeni ölçtürdüm.
« Son Düzenleme: 04 Ocak 2013, 14:07:29 Gönderen: fhrttn »

Çevrimdışı nizam

  • VW BORA 1.9 TDI 66 kv
motor içinde ki su termostatda ki ısı değerine ulasınca termostatın açılıp motor suyunu yenilemesi lazım devirdaim vasıtasıyla radyatörde ki suda fan müşürü ısısına ulasınca fanın açılarak radyatörde ki suyun ısısını düşürmesi lazım

aklıma takılan şu olma ihtimali olabilir usta termostatı ters takmıs olabilr mi ? sanmam

fan müşürünün değeri çok düşük araç ısısını sürekli düşürüyor

yada senin göstergelerde bir sıkıntı var
Paylaştığın senindir, biriktirdiğin değil

Yunus EMRE


ARABA ARIYOM BİLADER SORUN MU VAR :)

Çevrimdışı fhrttn

  • Otomobil
    dizel golf mk1
    Şehir
    Ankara
Dediğin Gibi Büyük ihtimal benim gösterge sıkıntılı gibi.

Birde termostat açana kadar radyatör üst hortumunun sert olması normal değilmi kafanı çok ağrıttım hakkını helal et teşekkürler bilgilerin için

Çevrimdışı lostys

  • T-Dawg!
benim aracın motor arkada, radyatör önde. ben çok uzun yada dik rampa çıkacağım zaman arka kaliferi açıyorum, devir daim hızlansın diye, zira su soğumak için öne gelene kadar motor harareti yükseltebilir. gereksiz bir ayrıntı aslında ama el alışkanlığı. arka kalorifer açıkken hararet ibresinin uç kısmı lambanın alt kımına denk civarda, açık değilken tam lambanın üzerinde. artı hava sıcaklığı az da olsa bir etken. bende fazla etki etmez ama normal araçta rüzgar direk motora çarptığı için hararet düşer. iç kısmı üşütmeyecek kadar ısıtıyorsa hararetinde bir sorun olmayabilir, gitiğin sürat de etki eder bu duruma, 80 le gitmek ve 100 le gitmek arasında baya farkettiriyor harareti. benim gözlemlerim bu şekilde.

üst boru ile alt boru arasında aşırı sıcaklık farkı varsa termostatın açık kalması söz konusu değildir üstadlar, ben yanlış takmıştım şöyle; termostatın plastik contası var termostat yuvasının kapağının oraya takılan, onu kapakla termostat arasınammı yoksa termostatla blok arasınamı takıyoduk neydi :D biri doğru biri yanlışta hangisi doğruydu hatırlamıyorum daha önce benzer bir konuda paylaşmıştım. burda fahrettin hocamın sorunu muhtemelen ankaranın soğundan kaynaklı.. düz yol ve kısa mesafe ise (8-10 km altı) kalorifer ısıtacak kadar ısınmıyor araç. birde yokuş aşşağı salladımı felan termostat kapasa bile hararet acaip düşüyor.. velhasıl ANKARA SOĞUK :D
Sev seni seveni hâk ile yeksan ise, sevme seni sevmeyeni Mısır'a sultan ise.

Ehli irfan arasında aradım kıldım talep, Her hüner makbul imiş, İlla Edeb illa edeb

Çevrimdışı fhrttn

  • Otomobil
    dizel golf mk1
    Şehir
    Ankara
o zaman ben bi karton ayarlayım bari :((

Çevrimdışı nizam

  • VW BORA 1.9 TDI 66 kv
Dediğin Gibi Büyük ihtimal benim gösterge sıkıntılı gibi.

Birde termostat açana kadar radyatör üst hortumunun sert olması normal değilmi kafanı çok ağrıttım hakkını helal et teşekkürler bilgilerin için

onlarda sorun yok sorun ankaranın ayazında :)

başımı ağrıtmak değil bilgi çözümleme yapıyoruz ben teşekkür ederim
Paylaştığın senindir, biriktirdiğin değil

Yunus EMRE


ARABA ARIYOM BİLADER SORUN MU VAR :)

Çevrimdışı nizam

  • VW BORA 1.9 TDI 66 kv
benim aracın motor arkada, radyatör önde. ben çok uzun yada dik rampa çıkacağım zaman arka kaliferi açıyorum, devir daim hızlansın diye, zira su soğumak için öne gelene kadar motor harareti yükseltebilir. gereksiz bir ayrıntı aslında ama el alışkanlığı. arka kalorifer açıkken hararet ibresinin uç kısmı lambanın alt kımına denk civarda, açık değilken tam lambanın üzerinde. artı hava sıcaklığı az da olsa bir etken. bende fazla etki etmez ama normal araçta rüzgar direk motora çarptığı için hararet düşer. iç kısmı üşütmeyecek kadar ısıtıyorsa hararetinde bir sorun olmayabilir, gitiğin sürat de etki eder bu duruma, 80 le gitmek ve 100 le gitmek arasında baya farkettiriyor harareti. benim gözlemlerim bu şekilde.

senin durumda iş değil ilkerim ya :) bayıra gel kaloriferi arkadan aç bayır aşagı aşagıdan aç :D
Paylaştığın senindir, biriktirdiğin değil

Yunus EMRE


ARABA ARIYOM BİLADER SORUN MU VAR :)

Çevrimdışı fhrttn

  • Otomobil
    dizel golf mk1
    Şehir
    Ankara
 ;D ;D ;D

Çevrimdışı fhrttn

  • Otomobil
    dizel golf mk1
    Şehir
    Ankara
nizam kardeş gerçekten bu arada küçük bi karton koysam tüm kapatmadan olurmu sıkıntı olmaz demi en azından motor doğal sıcaklığını korusun.

kardeş müşürüde termostatıda değiştirmişsin ama gene daha önce söylemiştim ben fan müşürün düşükse erken açıyorsa motor düzgün ısınmaz. ilk çalıştırmada 5 dakka ısınınca kaloriferi açarsam hararet geç yükseliyor ama bi kere termostat açtıktan sonra hararet ibresi yokuş aşağı boşa atsamda düşmüyor. zaten termostat açtıktan sonra ben kaloriferide kapatıyorum yada sadece 1. kademede çalışıyor motorun sıcağı içeriyi fazla fazla ısıtıyor.

sen fan müşürünün kaçlık olduğunu bi kontrol et tekrar bence

http://www.efsowell.us/ed/jag/coolingsys/gauge/CalibrationTemperatureGauge.pdf

ecnebinin biri burda hararet müşürü ve hararet göstergesi ayarlamasıyla ilgili açıklamalar denklemler felan vermiş, yarın bi uğraşayım tercümeli anlatımını yaparım olumlu bir sonuç alabilirsem. benim hararet saatide 3 çeyrek civarında dolaşıyor :D gerçekte oralarda olmadığını su kaynatmadığından biliyorum ;)
Sev seni seveni hâk ile yeksan ise, sevme seni sevmeyeni Mısır'a sultan ise.

Ehli irfan arasında aradım kıldım talep, Her hüner makbul imiş, İlla Edeb illa edeb