Hoşgeldiniz Ziyaretçi. Lütfen giriş yapın veya kayıt olun.

Gönderen Konu: Arkadaşlar Araçın CONTA Yaktığı Nasıl Anlaşılır  (Okunma sayısı 34444 defa)

Çevrimdışı filizbilgisayar2006

  • Mk1 e Selam Dolaşmaya Devam
arkadaşlar 82 model  1600 cc mk1 gld var bende araçın su şişesinde yağ var bu yağ motordan mı geldi ne oldu anlamadın contamı yaktı sizce ne yapmam lazım sabah arabanın suyuna tagına bakayım diye kaputu aştım daha şoktayım ne yapmalıyım acil
« Son Düzenleme: 27 Nisan 2009, 18:46:35 Gönderen: SPoRTeXHauST »

Antifriz tahliyesi diyorsun herhalde. Ustan varsa bi sor derim hemen. Pek mümkün değil O su silindirlerin etrafında geziyor. Silindirin dışına yağ çıkması diye bir şey olur mu bilemiyorum. Hiç böyle birşey duymadım. Kazara kendin su koyacağım diye yağlı bir şişe den su koymadığına eminsin değilmi.

Conta yakan araba çekişten aşırı bi şekilde düşer hararet kırmızıya tırmanır. Çok çabuk ısınır var mı böyle belirtiler. conta yaktığını sanmam madem korkuyorsun termostatını orjinalle değiştir polo forumda nasıl değiştirileceği anlatılmış
YAKIT YİNE ARTTI!!!! BENZİN 5.09TL LPG 2,71
2010DA BENZİN:3,30 LPG:1.80 di

Çevrimdışı panik

  • DÜŞ GÖRDÜM
conta yanınca, egzosdan sürekli beyaz duman atar, hararetin düşmez, sürekli yüksek olur, conta yakmak bişey değil. gözün korkmasın.

radyator suyunda devamlı köpurme olur beyaz köpukler olur su kaynar devamlı

subab dipleri çatlamış olabilir.ekzoz dan su atıyormu bide ona bak

Suya yağ karışıyor ise aynı şekilde yağa da su karışmalı . Yağ çubunu çekip bir kontrol et yağın durumu ne, aşırı hararet var mı, conta yakma durumunda aşırı hararetten su hortumlarında yüksek basınç oluşur hortumlar patlayabilir, bizzat yaşadım.

Çevrimdışı nakres

  • http://www.vwpasa.com/
motor suyunuza yağ karışmış ise silindir kapağı sökümü veya conta  değişimine gitmeden
   önce motor yağ filtre soğutma filanşınızı değiştirin ...soğutma suyu sisteminize bulaşan yağları temizleyin yada temizlettirin.
          (mk 1 lerle uğraşmadım belki  aracınızda yağ soğutma flanşı olmayabilir )
   
               
 
         (temizlemek için defalarca motor suyunu değiştireceğinize  aracınızın termostatını sökün yada söktürün sisteme dışarıdan şebeke suyu bağlayıp tüm yağ çıkana kadar devamlı tahliye etmesini sağlayın
   veya kostik bulabilirseniz bulabilirseniz bu işlemi yapmaya gerek kalmayabilir.)


!!!!MECNUN  BİLSEYDİ VW SEVGİSİNİ SEVERMİYDİ LEYLA ZİLLİSİNİ...?????...!!!!
    http://www.vwpasa.com/   
    http://www.andcarotomotiv.com]Andcar Otomotiv Hizmetleri[/fon

Çevrimdışı c_a_h_i_t35

  • buda benim canavarım ama 1980 golf 14 dizel
slm benimde ona benzer birderdim var  benim araba sürekli su eksitiyor ama harelet nomalde 30 km de iki litre su koyuyorum bütün sorun ısınınca oluyor kacıran yer yok sizce neden arkadaşlar arabam 1980 golf 1 dizel

Ynt: Arkadaşlar Araçın CONTA Yaktığı Nasıl Anlaşılır
« Yanıtla #8 : 27 Nisan 2009, 19:07:52 »
131 ile conta yakmak

3 sene önce 85 model 131im vardı, sürekli hararet yapıyordu özellikle yaz aylarında hergün su eklerdim...
kıbrısta kalıyordum sıcaklığı siz tahmin edersiniz artık...

bi gece araçla ilerlerken hararet 100ün üstüne çıktıgını gördüm, mantıklı olan durmaktı ama su bulabileceğim hiçbirşeyde yoktu, en yakın yer 2-3km ötedeki marketti....neyse yavaş yavaş markete gittim dalgınlık arabayıda stop edip su aldım, kaputun içi yanıyordu zar zor suyu boşalttım, bu arada fan devreye girmemişti aracı çalıştırdım fakat fan hala devrede değildi....sonra fan kablolarını bulup kısa devre yaptırdım bu şekilde fan devreye girmişti......araçta su var, motor çalışıyor, fan devrede haliyle hararet göstergeside inmeye başlamıştı..bi kaç dakka sonra direksiyonun başlına geçtim biraz gaz verdim motorun tepkisine bakmak için, gaz vermemle hararetin şahlanması bir olmuştu sorun daha ciddiydi....aklıma sonradan radyatör geldi, radyötörde su bitmişte olabilirdi, neyse radyötürü açtım içi kupkuru, orayada su döktüm ağzına kadar doldurdum...o sırada radyatörden dışarı taşan suyun yağla karışık olduğunu farkettim ki, o sırada başımdan aşağı kaynak sular dökülmeye başlamıştı....araç conta yakmıştı, silindir kapağı çatlamış arabanın tüm su tesisatına yağ karışmıştı...

o gece aracı zar zor bi ustaya götürdüm, motoru temizledi filan yeni yağ attı ama hiçbir işede yaramadı..
conta yanmıştı artık, tanıdıklar yoluyla 2 gece uğraştıktan sonra kıbrısta 150 YTLye yaptırmıştım..oto sanayide 400 ytl istiyorlardı....

hararet özellikle yaz aylarında kuş serisi araçlar için cok ciddi bir problem, radyatör suyu motor suyu yağı sürekli kontrol edilmeli, hararet farkına varıldıgında ise kesinlikle müsait bir yerde motor fanı çalışacak şekilde durdurmak gerekli, yoksa conta yanabilir.....

fakat yeni arabalarda böyle bir sorunla hiç karşılaşmadım... 2006 polom var, yağına suyuna bakıyorum istanbul trafiğinde bile hararet göstergesi 1mm değişmiyor...termostatın avantajı sanırım...

nakres, başka bir konu başlığında termostatında bir işe yaramayacağını her aracın conta yakabileceğini söylemişti...
2006 VW ABT Polo 1.4 Trendline ABS Polo 9n3 ABT Tuning ve Cruise Control

Ynt: Arkadaşlar Araçın CONTA Yaktığı Nasıl Anlaşılır
« Yanıtla #9 : 27 Nisan 2009, 21:33:22 »
cahit35 kardeşim aracın üst kapak contası yüksek ihtimal yanmış olabilir.eğer bnm gibi 30 km de bir su takviye diyorsan derdmiz aynı :) he bn biraz daha uzun km gidiyorum o fark var. şu eksilme işini de demişsinki hiçbi yerinden kaçırmıyor motor ısınınca su eksiliyor suyun kaçıp kaçmadığını görmen için motor soğukken aracı çalıştıracaksın ve ani devir yükselterek motoru dıştan gözleyeceksin üst kapak contasının oraya dikkat et ünkü motor soğukken conta daha serttir ve suyu salan yerler hemen ortaya çıkar ısınıncada conta genleşir ancak su kaçan yerlerde grükmez buhar olup uçar .motoru soğukken b i gözlem le bakalım eğer contada bi sorun yoksa su haznesinin kapağına bir bak kapağın termostatı arızalıysa suyu sürekli oradan atar durur.kapağın yan sanayi olmamasına da dikkat et yan sanayi kapaklar hep baş ağrıtır o yüzden.

Çevrimdışı c_a_h_i_t35

  • buda benim canavarım ama 1980 golf 14 dizel
Ynt: Arkadaşlar Araçın CONTA Yaktığı Nasıl Anlaşılır
« Yanıtla #10 : 02 Mayıs 2009, 13:41:06 »
ilginiz için tşk
şimdilik idare edecem haraletde yapmıyor nedense  arada bir su koyarak yola devam edecez
teksorun düşük devirde giderken oluyor sanki bistonların üstüne su geliyor gibi tekletiyor yüsek gaz verdimmi kesiyor yani nomale dönüyor  :D
« Son Düzenleme: 02 Mayıs 2009, 13:44:18 Gönderen: c_a_h_i_t35 »

Ynt: Arkadaşlar Araçın CONTA Yaktığı Nasıl Anlaşılır
« Yanıtla #11 : 02 Mayıs 2009, 14:07:35 »
o tekleme işide avans ayarından olabilir ona da bi baktır bnce. bnmkinin avansı gidik düşük devirlerde aynısı yapıyor du pompacıma ayarlattım sorunum geçti şu an

Ynt: Arkadaşlar Araçın CONTA Yaktığı Nasıl Anlaşılır
« Yanıtla #12 : 02 Mayıs 2009, 15:35:43 »
Manifold contana baktırdınmı hiç hava alırsa düşük devirlerde tekler yüksek devirlerde düzelir.... Emme manifoldunun hava almasını en kolay su ile anlarsın...

Motor çalışır iken manifolda biraz su dök bir dene...
"Çalışmadan, öğrenmeden, yorulmadan rahat yaşamanın yollarını alışkanlık haline getirmiş milletler, evvela haysiyetlerini, sonra hürriyetlerini ve daha sonra da istikballerini kaybetmeye mahkumdurlar"