Hoşgeldiniz Ziyaretçi. Lütfen giriş yapın veya kayıt olun.

Gönderen Konu: 4 vites 5 vites çevrimi  (Okunma sayısı 6397 defa)

4 vites 5 vites çevrimi
« : 05 Haziran 2014, 02:06:58 »
Merhaba Arkadaşlar
4 vites şanzımandan 5 vites şanzıman a geçişte teknik bilgi ve tecrübesi olan arkadaş varmı? Şöyle bir sıkıntı yaşıyorum . Motor ve şanzıman aynı hizada değil . Şanzıman tarafı daha yukarda. Benim tahiminime göre şanzıman tarafı yüksek olduğundan kısa aks aşırı eğimli çalıştığından kısa aks iç kafası çok aşırı ısınıp içindeki gresi eritiyor ve sol taraf atlama  yapıyor. Bu konu ile bana yardımcı olacaklara şimdiden çok teşekkür ederim

Ynt: 4 vites 5 vites çevrimi
« Yanıtla #1 : 06 Haziran 2014, 00:29:01 »
bir resim at bakalım şanzıman sol teker tarafı bağlantısı değiştirilecek vites aktarma cubuklarının uzun olanı da değişecek 

Ynt: 4 vites 5 vites çevrimi
« Yanıtla #2 : 07 Haziran 2014, 09:30:56 »
bu şanzıman üst takozu . yukarı aşağı bir miktar kaydırmak için araya parça koydum





Ynt: 4 vites 5 vites çevrimi
« Yanıtla #3 : 07 Haziran 2014, 09:35:11 »
Bu alt şanzıman takozu





Ynt: 4 vites 5 vites çevrimi
« Yanıtla #4 : 07 Haziran 2014, 09:39:43 »
Ön ve motor takozu




Ynt: 4 vites 5 vites çevrimi
« Yanıtla #5 : 07 Haziran 2014, 09:41:41 »
Bir de bu takozlarda sağa sola kaydırarak ayar yapılıyormu ?

Ynt: 4 vites 5 vites çevrimi
« Yanıtla #6 : 07 Haziran 2014, 23:22:26 »
bu kaynaklı olan bağlantı olmamış o yukarıya çekiyor işte şanzımanı orjinal ölçüye getirmen lazım birde bu 5. resindeki plastik başlı aktarma çubuğu kısa gelir 5 e takamayabilirsin  takozları kaydırmana gerek olacağını sanmıyorum biz daha önce 4 ü  5  yaptık kaydırma falan hiç yapmadık kolay gelsin

Ynt: 4 vites 5 vites çevrimi
« Yanıtla #7 : 08 Haziran 2014, 03:16:45 »
Merhaba
O kaydırmalı parça orjinal halde iken şanzıman tarafı daha yukarda idi. Hatta Ön takoz çok yukarda kalıyordu. Viteslerle ilgili bir sıkıntım yok. 5 viteste geçiyor. Birde aklıma gelen motor ve şanzımanı sağa-sola kaydırarak bir ayarı varmı ? Çünkü bir sıkıntı da direksiyon sağa daha az dönüyor . direksiyon ve süspansiyon ile ilgili sıkıntı yok . kontrol ettim . sanırım dönmeye aksın uzamasının bitmesi sebep olabilir . tabi bu benim fikrim. Sizin görüşlerinizi ve önerilerinizi beklerim.

Ynt: 4 vites 5 vites çevrimi
« Yanıtla #8 : 08 Haziran 2014, 22:00:21 »
aks ın duruşu benimki ile aynı baktım az önce yükseklik sorunu yok gibi bu arka takoz da iki vida takılı galiba üç olmalı iki olursa motor ve şanzıman geriye yatar ve ön takoz oturmaz motor sağa sola kaydırılmaz zaten resimde de motor kulağı iyi görünüyor aks ta dönüşlerde sıkıntı olsa ses yapar hatta dağılır sen sağ sol tur sayısını say 1,6 sağ 1,6 sol tur gibi çıkmalı ,en soldan sağa  3,2   3,4  tur olamalı

Ynt: 4 vites 5 vites çevrimi
« Yanıtla #9 : 08 Haziran 2014, 22:03:31 »

Ynt: 4 vites 5 vites çevrimi
« Yanıtla #10 : 09 Haziran 2014, 01:08:23 »
Arkada takoz üst tarafı 2 vidalı. piyasada satılan yenilerinede baktım. 3 lü olanı varmı?

Ynt: 4 vites 5 vites çevrimi
« Yanıtla #11 : 09 Haziran 2014, 01:09:38 »
Şayet takoz üstündeki şanzımana takılan parçadan bahsediyorsan o parça şanzıman a 3 civata ile bağlanıyor

Ynt: 4 vites 5 vites çevrimi
« Yanıtla #12 : 09 Haziran 2014, 02:06:31 »
Birde motor takozu değişmek için çıkarıldığında , onun bağlı olduğu parça yakıt pompasının da bağlı olduğu parçamı. yoksa daha kısamı

Ynt: 4 vites 5 vites çevrimi
« Yanıtla #13 : 15 Haziran 2014, 00:13:14 »
=?????????