Gönderen Konu: 1979 golf1 1.8 112 ps mi ve sorular??  (Okunma sayısı 29749 defa)

Çevrimdışı fatih_06

  • İleti: 743
    • Profili Görüntüle
Ynt: 1979 golf1 1.8 112 ps mi ve sorular??
« Yanıtla #14 : 26 Şubat 2008, 20:12:53 »
Mk1GTI bilgiler için teşekkürler acaba bu sistemden digifant sistemine cevirebilirmiyiz değermi yoksa bu şekilde devam ediyimmi?

Firestarter demek şimdi benim mk2 gtı motorlu mk1 im var ne güzel valla şimdi arabayı daha fazla sevdim

kaportacı bi arkadaş var yakın zamanda ufak tefek işlemler yapacak eğer kasa düzgün iş görür derse yavaş yavaş canlarıracaz :) yoksa bu şekilde gittiği yere kadar gidecek :(

sorularımla başınızı ağrıtıyorum kusura bakmayın amacım golf 1 i hakettiği şekle getirebilmek :tamamdir

Logged

Çevrimdışı OZGUR.K

  • İleti: 1170
    • Profili Görüntüle
Ynt: 1979 golf1 1.8 112 ps mi ve sorular??
« Yanıtla #15 : 26 Şubat 2008, 20:35:48 »
Fatih bence arabaya hiç masraf yapma.Yaptığın masraf  sana fazla birşey kazandırmazZaten 112 beygirmiş,iyi işte....Arabanı en ucuz yollu toplayıp satana kadar binmeye devam edersin.Bi başladın mı o araba seni sanayide yer bitirir.En iyisi,ufak tefek aksaklıkları gider,öylece bin Fatih..

Çevrimdışı fatih_06

  • İleti: 743
    • Profili Görüntüle
Ynt: 1979 golf1 1.8 112 ps mi ve sorular??
« Yanıtla #16 : 26 Şubat 2008, 21:04:37 »
OZGUR.K teşekkür ederim sağolasın benimde düşüncem o yönde ama işte deli gönül illede birinci sınıf olsun çıksın diyo tabi o bayaa bi zor bakalım hayırlısı eğer araba kendine harcanak parayı hakedecek bi durumdaysa belli bi ölçüde bişeyler yaparım ama eğer dediğin gibi olacaksa sadece arıza yapan yeri yaptırıp gittiği yere kadar gideceğim

Çevrimdışı OZGUR.K

  • İleti: 1170
    • Profili Görüntüle
Ynt: 1979 golf1 1.8 112 ps mi ve sorular??
« Yanıtla #17 : 26 Şubat 2008, 21:12:12 »
O arabaya para harcama..nedenyise , para harcasan da harcamasan da o arabayı yine aynı fiyata satarsın,hiçbirşey farketmez..  Uygun bir fiyata satıp orijinal motorlu bir MK1 veya Mk2 kasa alabilirsin. MK2 kasa tek kapı 5500 YTL'ye 6000 YTL'ye çok güzel  tertemiz arabalar var.Bilmiyorum arabayı kaça malettin ama yerinde olsam  daha fazla masraf etmem o arabaya.

Çevrimdışı fatih_06

  • İleti: 743
    • Profili Görüntüle
Ynt: 1979 golf1 1.8 112 ps mi ve sorular??
« Yanıtla #18 : 26 Şubat 2008, 21:30:28 »
özgür ilgin için teşekkürler alım satım yaptığım ufak tefek masraflar dahil 3500 3600 arasına maloldu vadeli aldım şimdi biraz düşününce sen haklısın arabayı gönül rahatlığıyla binilecek kadar masraf yapıp satarım artık biraz zarar etsemde en azından alan adam benim durumuma düşmemiş olur

Çevrimdışı OZGUR.K

  • İleti: 1170
    • Profili Görüntüle
Ynt: 1979 golf1 1.8 112 ps mi ve sorular??
« Yanıtla #19 : 26 Şubat 2008, 23:08:32 »
Fatih,mesajda unuttum ..bi de ön tamponu  biraz aşağı çektir,hafif bi dengesizlik var.

Çevrimdışı OZGUR.K

  • İleti: 1170
    • Profili Görüntüle
Ynt: 1979 golf1 1.8 112 ps mi ve sorular??
« Yanıtla #20 : 26 Şubat 2008, 23:28:26 »
Bu arada 2 Mart Ankara buluşması olayı var?Dikkat ettin mi Fatih?

Çevrimdışı fatih_06

  • İleti: 743
    • Profili Görüntüle
Ynt: 1979 golf1 1.8 112 ps mi ve sorular??
« Yanıtla #21 : 27 Şubat 2008, 01:18:25 »
ön tamponun bağlantı yeri zedelenmiş o yüzden öyle duruyor bu buluşmaya gelemem ama ilerleyen zamanlarda gelmeye calışacam mutlaka

Çevrimdışı Burzum

  • İleti: 48
    • Profili Görüntüle
Ynt: 1979 golf1 1.8 112 ps mi ve sorular??
« Yanıtla #22 : 27 Şubat 2008, 15:49:06 »
öncelikle herkese selam siteye daha önce üye olmaya çalıştım ama üye alımı yoktu galiba moderasyondaydı

1979 model bi golf 1 satın aldım alırken satan kişi arkadaşım olduğu için hiç biyere göstermeden ve güvenerek aldım ama bir sürü sorunla karşılaştım
arabanın şasesinde çürüme vardı yaptırdım kaportada çürükler hala mevcut araç lpgli 1.6 gls 5 vites üzerindeki motor 84 model bi arabadan çıkarılıp takılmış ve enjeksiyonlu motor karbüratörlüye çevrilmiş
bunu tekrar enjeksiyona çevirebilirmiyiz yoksa değmezmi
ön akislerin değişmesi lazım ta tak vuruntu sesi ve uğuldama sesi var benzinle çalışmıyor kapı içlerinden çok fazla ses geliyor sanırım bu krikoların bozuk olmasından yada amortisörleri değiştirsem ses kesilme ihtimali varmıdır

arac dış görünüş olarak derli toplu duruyor fakat yolda giderken kaputun acılması sonucu kaputta ve bağlantı noktalarında biraz hasar oluştu

arac biraz yağ eksiltiyor ama motorun çekişinde herhangi bi düşüş yok ikinci viteste uzadığım zaman 110 km hıza ulaşıyor ve uzun mesafede ibre sona kadar dayanıyor

motorun ve karbüratörün fotosu bu karbüratörün neyin olduğu hakkında bilgisi olan varmı acaba?





birde bu modellerde radyör için yedek su kabı bulunuyormu yoksa benimki iptalmi edilmiş araba çalışıp belli bi ısıya geldiğinde hortumlar şişiyor radyatör kapağını açıp havasını boşaltıyorum bunun sebebi ne olabilir?

şimdi ben bu araca masraf yapmalıyım değermi yoksa elden çıkarıp daha toplu aracmı almamı tavsiye edersiniz ve satabileceğim fiyat aşşağı yukarı ne kadardır
ben golf1 in hastasıyım ama maddi olarak imkanım yok bu arabaya belli bi ölçüde yavaş yavaş masraf yaparak kullanabilirmiyim yoksa yaptırdıkça sorunlarmı çıkar

ve son olarak işini düzgün yapan ve bana gercekten yardımcı olabilecek alacağı parayı değilde yapacağı işi ön plana çıkaran bi usta tavsiye edebilirmisiniz

saygılarımla fatih.....

Kardeşim öncelikle hayırlı sürüşler kazadan beldan uzak günler dilerim...

Bence arabanın kaporta sağlamsa ufak tefek şeyler yaptır derim yani çürüğünü çatlağını falan; ama fazla ayrıntıya takılma.
Sanayiye girince işler her zaman dallanır budaklanır... Umduğundan fazla maliyetler çıkar karşına.

Aracının ruhsat bilgilerinin yanlış olması büyük problem değil. Benim aracım da 1500 cc 70 Hp 1981 mk1 olmasına rağmen 1800cc 90Hp 1980 Golf diyor. Bu yaşta araçlar için sorun değil yani...
Senin aracın karbüratör sorunu hava alması olabilir. Bunun bir sürü nedeni var. En basiti karbüratör contası olabilir. Karbüratör bağlantı millerinde sorun olabilir.
Bana sorarsan lpgyle devam et bir ara karbüratörü de göster yapılamıcak bi şeyse de acele etme değişmeye kalksan bir karbüratör sana 150-200+işçiliğe mal olur. Sürekli Lpgde sorun yaşamazsın tahminim. Havalar da ısınıyor. Zaten.

Bizim araçlarımızda radyatörün yedek su deposu yoktur. Radyatöre giden hortumun ucundaki su deposu tektir kardeşim. Çıkarılmamıştır yani. O konuda bir sıkıntı yok yani.

Özellikle ön takımdan gelen sesi hallet bence.
Direksiyonu kırınca lok lok lok diye bir ses geliyorsa aracın dış aks kafalarının değişmesi gerekiyor.
Uğuldama da varsa bilyelerde problem var demektir. Bu önemli bir sorun değildir başlangıçta; ancak zamanla sesler ve uğuldama artacak ve düz yolda da duyulacak hale gelecektir. Şu sıralar çoksa ses ve uğuldama ani kalkışlarıdan, hızlı direksiyon hareketlerinden kaçınmanı tavsiye ederim.
Araba belli bir hararete gelince hortumların bir miktar genişlemesi normaldir. Motor sıcakken de soğutma su kabını açmasan iyi edersin...
Hortumların aşırı şişmesi de sakıncalı bir durum, radyatörü temizletmeni öneririm. En kötü ihtimalle soğutma suyu devri daiminde problem vardır.

Motorun yağ eksiltmesi çok sorun yaratmaz. Ancak düzenli kontrol ve yağ ekleme yapman şartıyla.

İlk iş aks kafaları ve bilyeleri kontrol ettirmelisin bana göre...

Umarım sorunların kısa zamanda sona erer ve aracını gönül rahatlığıyla kullanırsın...
:)

Sahip olduklarını kendilerinin en önemli yanı sayanlar genellikle sahip olduklarından daha değerli olamazlar.

Çevrimdışı fatih_06

  • İleti: 743
    • Profili Görüntüle
Ynt: 1979 golf1 1.8 112 ps mi ve sorular??
« Yanıtla #23 : 27 Şubat 2008, 23:08:13 »
Burzum teşekkürler valla çok güzel açıklamışın eline sağlık  :tamamdir

direksiyonu cevirince cıyırtılı bi ses geliyor dediğin gibi bilyalardada sorun vardır mutlaka bende ilk iş olarak onları halletmeyi düşünüyorum sadece akis ve bilyaları almam yeterli olurmu acaba başka bişeyede ihtiyac varmıdır

radyatörden cıkan hortum direk motora gidiyor ve başka hiç bi yerinde ne delik nede giriş var yani sadece radyatör kapağından acıp su/antifriz koyuyorum başka hiç bişey yok bu normal yani değilmi

motor ısınınca hortumlar bayaa bi genleşiyor sanki motorun içine su gitmiyomuş gibi bi his uyandırıyo bende radyatörle devir daimin arasında kalıyo gibi geliyo ama öyle olsa conta yakması lazım değilmi

senin ruhsatı yazanda sana haksızlık etmiş fazla vergi ödüyosun :)

Çevrimdışı Burzum

  • İleti: 48
    • Profili Görüntüle
Ynt: 1979 golf1 1.8 112 ps mi ve sorular??
« Yanıtla #24 : 28 Şubat 2008, 00:20:37 »
Alman gerekenler dış aks kafaları muhtemelen körüklerde yırtılmıştır. Onları da değiştirirsin. Zaten bunlar set halinde satılıyor. Bilyeler için bir şey demek zor ama uğultu ya da gıcırtı gibi bir ses varsa acil baktırsan iyi olur. Yağsız kalmış olabilir.

Senin radyatör değişmiş sanırım kardeşim. Normalde radyatörün su girişi yok çünkü. Radyatöre giden bir depo var, bilirsin bazı araçların yedek deposu vardır ve radyatörden su ilavesi için radyatör kapağı... Ama bizim araçlarımızda radyatör kapalıdır diye biliyorum sadece depodan su ilave edebilirsin. Yedek depo yoktur kısacası.
Sorun olur mu bilmem. Bence iyi bir ustaya danış fikir al. Bence depo olmazsa devr-i daimde sorun çıkabilir. Radyatörü bir göster kardeşim.

Bunların dışında da fazla masraf yapmanı önermem şu an için. Ha ben kullanırım bu aracı dersen de yavaş yavaş toplarsın acele etme. Özellikle parça konusunda, usta illaki bulunur. Bu araçların sistemi karmaşık değil. Zamanla sen de öğrenip ufak tefek sorunlarını halledebilirsin yani.
 ;)

Fotoğraflara daha dikkatli baktım da valla senin radyatör hakkında mutlaka daha bilgili biri vardır. Ben net bir şey söyleyemicem ???
« Son Düzenleme: 28 Şubat 2008, 00:24:30 Gönderen: Burzum »
Sahip olduklarını kendilerinin en önemli yanı sayanlar genellikle sahip olduklarından daha değerli olamazlar.

Çevrimdışı fatih_06

  • İleti: 743
    • Profili Görüntüle
Ynt: 1979 golf1 1.8 112 ps mi ve sorular??
« Yanıtla #25 : 28 Şubat 2008, 00:37:09 »
aks ları halledebilirim ama dediğin gibi soğutma sistemine bi baktırmak lazım

bakalım hayırlısı bende fazla masraf yapmayı düşünmüyorum şimdilik yolda bırakmasın yeter  :)

Çevrimdışı Mk1GTI

  • İleti: 5819
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: VW Golf mk1 GL
  • Şehir: Çanakkale
Ynt: 1979 golf1 1.8 112 ps mi ve sorular??
« Yanıtla #26 : 28 Şubat 2008, 17:16:04 »
Aracında enjeksiyon sistemi yok.. 84 model DF karburator sistemi ile komple aracına uygulanmış zaten... Orjinal motor sistemi bu sonradan karburator uygulaması değil .... Sistemin düzgün çalışıyorsa hiç elleme bakımlarını yap yeter.... Aracının karoser aksamı baya masraf istiyor gibi duruyor ve birde motor içi güzelce temizlik... Kolay gelsin... :tamamdir
"Çalışmadan, öğrenmeden, yorulmadan rahat yaşamanın yollarını alışkanlık haline getirmiş milletler, evvela haysiyetlerini, sonra hürriyetlerini ve daha sonra da istikballerini kaybetmeye mahkumdurlar"

Çevrimdışı Mk1GTI

  • İleti: 5819
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: VW Golf mk1 GL
  • Şehir: Çanakkale
Ynt: 1979 golf1 1.8 112 ps mi ve sorular??
« Yanıtla #27 : 28 Şubat 2008, 17:20:37 »
O arabaya para harcama..nedenyise , para harcasan da harcamasan da o arabayı yine aynı fiyata satarsın,hiçbirşey farketmez..  Uygun bir fiyata satıp orijinal motorlu bir MK1 veya Mk2 kasa alabilirsin. MK2 kasa tek kapı 5500 YTL'ye 6000 YTL'ye çok güzel  tertemiz arabalar var.Bilmiyorum arabayı kaça malettin ama yerinde olsam  daha fazla masraf etmem o arabaya.

 Araca binicekse neden olmasıni en az 3000 tutar kaporta boya....   Tabi düzgün iş çıkarsa 3-4bin pyasa değeri olan aracını bu işe gönül veren kullanıcalar tarafından fiyatı 2 ye katlanacaktır...  Zaten çok toplu mk1 kasalar 6000 den aşağıya gitmiyor hele bide GTI sa 8000 den kapak açar ama dediğim gibi alan kişi rahat 5 yıl arkasına bakmayacak şekilde olursa buda...
"Çalışmadan, öğrenmeden, yorulmadan rahat yaşamanın yollarını alışkanlık haline getirmiş milletler, evvela haysiyetlerini, sonra hürriyetlerini ve daha sonra da istikballerini kaybetmeye mahkumdurlar"